Eilen amusella kerroin iltapäivän rasitus-EKG:stä. Sitten illalla kerroin tuomiosta; kukaan ei kommentoinnu. Senkin jälkeen juttelin seriffin kaa toista tuntii puhelimessa; yhä yksin. Vaikka aihe ei liittynyt suoranaisesti tai edes ollenkaan palstan aiheeseen "alkoholin vaikutuksesta kehoon ja alkoholismista", niin olisin silti pitkään mukana roikkuneena toivonut jonkinlaista osanoton ilmausta. En tullut tarkistaneeksi, moniko vielä oli mukana, mutta oli kuitenkin. Jo tämä alun "piittaamattomuus" johti siihen, että mieli synkistyi siinä määrin, että menin ja otin jokusen näkäräisen yksinäisyyteeni, mikä taas, ainakin juuri nyt, ruokkii sellaista mielialaa, että teen Hamarat. Lueskelen ehkä, mutten kenties osallistu, koska selvästikkään seuraani ei kaivata. Ehken ole alkujaan ollut tarpeeksi juoppo, mene ja tiedä, minä en tiedä. Siis toistaiseksi hyvästi.
17.11.Toivoton torstai
31
1964
Vastaukset
Siitä vielä iloksi muuttuu, uskoisin ainakin näin ja onhan se kova juttu kun leikkaukset yms. on edessäpäin. ja sinä olet ihan yhtä tervetullut tähän ketjuun kuin kuka tahansa muukin meistä tipattomista..koetetaan elää tämä Torstai tipattomana huomisesta huolehtimatta, asioilla on tapana järjestyä.
- karbidi
vastaan. Just ootin aamulehden tuloo ja juttelin jakajan kaa tovin. Emmää vielä huomisest huolehi, mut toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Sommoron!
- havaittavissa
pientä itsesääliä?? Jos lapsi ei saa huomiota, niin täytyy tehdä jotain pahaa, että huomataan. Ja jos tekee mieli ottaa kuppia, niin täältä palstaltahan sitä saa hyvän tekosyyn, joita juopot niin hyvin osaavat rakennella, että voi "hyvillä mielin" juoda niin, ettei syy ole ainakaan itsensä...
- ja sairasta
ihmistä yrität parhaan kykysi mukaan masentaa lisää? Oletko joku sadisti? Eikö ihmisten pitäisi tukea toisiaan, jos jollain menee huonosti? Olet pahantahtoinen ihminen.
- alkoholisti
ja sairasta kirjoitti:
ihmistä yrität parhaan kykysi mukaan masentaa lisää? Oletko joku sadisti? Eikö ihmisten pitäisi tukea toisiaan, jos jollain menee huonosti? Olet pahantahtoinen ihminen.
sääliä? Ei todellakaan. Ketä auttaa se, että säälitään ja hyysätään. Silitellään päästä, että voi, voi, kun olet ryypännyt ittes liki hengiltä. Ei tässä säälillä ittekään olla noustu juoppoudesta ylös.
- Mitä häh?
alkoholisti kirjoitti:
sääliä? Ei todellakaan. Ketä auttaa se, että säälitään ja hyysätään. Silitellään päästä, että voi, voi, kun olet ryypännyt ittes liki hengiltä. Ei tässä säälillä ittekään olla noustu juoppoudesta ylös.
Siis ei vieläkään mennyt jakeluun, että tässä ei puhuta pelkästään alkoholismista, vaan mahdollisesta SYDÄNVIASTA.
- ei siis ole
Mitä häh? kirjoitti:
Siis ei vieläkään mennyt jakeluun, että tässä ei puhuta pelkästään alkoholismista, vaan mahdollisesta SYDÄNVIASTA.
asian kanssa mitään tekemistä... Sitä paitsi nyt on kyse siitä, että jos hän ei ole saanut myötätuntoa kirjoituksensa johdosta, sekö sitten oikeuttaa juomaan ja siitä syyt heittämään palstalaisten niskaan. Siitä minä tässä lähinnä kirjoittelin, enkä mistään sydänviasta. Et taida itse ymmärtää, mistä kirjoituksessani oli kyse.
ei siis ole kirjoitti:
asian kanssa mitään tekemistä... Sitä paitsi nyt on kyse siitä, että jos hän ei ole saanut myötätuntoa kirjoituksensa johdosta, sekö sitten oikeuttaa juomaan ja siitä syyt heittämään palstalaisten niskaan. Siitä minä tässä lähinnä kirjoittelin, enkä mistään sydänviasta. Et taida itse ymmärtää, mistä kirjoituksessani oli kyse.
Ei ole asian kanssa tekemistä..juttelin Karbidin kanssa, joten jospa lopettaisit jo.
- paranoidi
Olen pahoillani, en pystynyt mitään kommentoimaan "tuomiotasi". Tipatta jatketaan ja hammaslekuriin pitisi mennä kohta.
- pörri1
sulle.olen hengessä mukana.
hyvää päivän jatkoa sinulle t.pörri1 - paranoidi
pörri1 kirjoitti:
sulle.olen hengessä mukana.
hyvää päivän jatkoa sinulle t.pörri1selvänä selvisin "sadistin" sormista. Kyllä hampaista pitäisi pitää parempaa huolta.
Olen viimeaikoina välpännyt kaikki aloitukset ja ketjut, pl. tipattomat, kun sinne en kuulu, ja seurustelu ei ole vahvimpia lajejani.
Ei vaan osunut silmiin Sinun EKG-viesti. Luulen kyllä, että olisin sitä kommentoinut, kun arvostan Sinua sympaattisena ihmisenä.
Se kupin otto ikäviin uutisiin on jonkinkaista luovuttamista ja pyyhkeen kehään heittoa, mitä ei Sinulle missään nimessä soisi. Kankkusessa se minullakin pumppu vatkaa kuin lampaan saparo, ja välillä heittää volttia ja kuperkeikkaa. Sitten kun kitalakea on kuivattanut tarpeeksi kauan, niin se rauhottuu normaaliksi ettei sen lotkutusta oikeastaan huomaakaan.
Olet taas rääkkäämässä itseäsi, ja teet hallaa. Kun et ole vielä pitkään ottanut, niin ajattele sitä, että mitä pitempään jatkat, niin sitä pahempi kanuuna tulee - eli ala jo nyt loiventamaan pikkuhiljaa, ja sitten lopeta. Laakista lopettaminen on rankempi, pumpullesikin.
Kyllä Sinä konkari vanhalla kokemuksella siitä alhosta nouset.
Muista että aina on pidettävä lippu korkealla, ja jos ei ole tarpeeksi korkealla - me konkarit jatkamme salkoa.
T. alias Litrahuuli.- Mussukka
Ensin Karbidille, täälläpäin ainakin on ollut jatkuvaa katkosta, jos vähän aikaa pääsee läpi, niin kohta on taas "sivua ei voi näyttää". Mulla ei ole kuin kahden tuttavan kokemus pallolaajennuksesta, molemmilla hyvin mennyt, toinen jatkaa edelleen tupakointia ja kun ikääkin on 60, niin askel on lyhentynyt, mutta mieli pysynyt virkeänä. Toinen on vain 30 ja pisti elämänsä remonttiin, pudotti melkoisen ylipainon pois ja aloitti liikunnan sekä syö terveellisesti, elää varmaan pitkään kun mielikin on kuin peipposella.
Olet varmasti järkyttynyt diagnoosista, niin kaikki olisivat, asiaa pitää sulatella ja vähitellen hyväksyä. Ei se vaiva häviä vaikka juopottelisit. Toivottavasti saat joltakin "oikealta" ihmiseltä tukea, tämä virtuaalisuus on vaikeaa, koska yhtään ei tunne ihmistä. Voisitkohan ajatella, että elämäsi laatu paranee leikkauksen jälkeen? - bubalus
... ja tänään torstaina tipatonna tallailla. Olen ollut vähän reissussa. Hyvää päivän jatkoa kaikille etenkin Karbidille. Älä heitä pyyhettä kehään. Näyttää aurinko alkavan sarastaa tuolta pilven takaa. Etanoli etoaa ja aiheuttaa vaan haittoja.
- Mussukka
Vai pitäisi mun rekisteröityä, harkitsen asiaa. En nimittäin edes tiedä kuinka se tehdään, veisi multa varmaan hetken perehtyä asiaan ja sitten olen ajatellut, että se kestää kuitenkin kauemmin kiertää rekisteröinnin kautta. Minä olen sellainen nopeasti koneella kävijä, kahvikupin kanssa tai mainostauolla, jospahan pimeinä talviviikonloppuina ottaisi sellaisen koneellaistumispäivän ja oikein perehtyisi näihin keskusteluihinkin.
Riittäiskö toistaiseksi, että yrittäisin muistaa kirjoittaa Mussukan nimimerkiksi?- Cettuz!
osaa karpiitti? Ei osaa sanoa yhtikäs mitään. Kaikesta huolimatta selvänä. Olen saanut olla vuosia vapaana viinan rasituksista. Muita varmaan tulossa? Mutta on edes yksi rasite vähemmän kun ei juo. Jatkoja sulle karbidi.
Ja raittihina tämäkin päivä..kahavia ja tupakkia en tänään lopeta vaikka tuo tupakki on meikäläiseltä kieletty ( keuhkoahtauma/ astma ) en kerjää sääliä..tulipahan vaan mieleen kun tässä on näköjään muitakin sairauksia tullut esille..ainiin huomenta kaikille.
Oikeistaan voisin olla sheriffin kanssa samaa mieltä,omalta kohdaltanikin tuosta tupakasta,vaikkei mulla vielä ole tuota keuhkoáhtautumaa todettukkaan.Ja vielä puolustus:poltan vain kolme-kuusi tupakkia päivässä.
No kuitenkin mulle tuo raittius,elikkä pidätäytyminen alkoholista on tänäänkin tärkein.
Vissiin ymmärsit leikkinä sen eilisen,en ajatellut ihan kaikkee mitä kirjoitin.Vaikka onhan me nyt paljon ronskimpaankin jutusteluun totuttu.joonatan11 kirjoitti:
Oikeistaan voisin olla sheriffin kanssa samaa mieltä,omalta kohdaltanikin tuosta tupakasta,vaikkei mulla vielä ole tuota keuhkoáhtautumaa todettukkaan.Ja vielä puolustus:poltan vain kolme-kuusi tupakkia päivässä.
No kuitenkin mulle tuo raittius,elikkä pidätäytyminen alkoholista on tänäänkin tärkein.
Vissiin ymmärsit leikkinä sen eilisen,en ajatellut ihan kaikkee mitä kirjoitin.Vaikka onhan me nyt paljon ronskimpaankin jutusteluun totuttu.Me alkoholistit olemme tottuneet tosi ronskiin juttuihin ja huumorintajukin on kehittynyt tässä vuosien varrella ;)..mää voisin oikeastaan tulla liippaan sen sun lattian niin ei tarvitse kovin monta kertaa tehdä sitäkään hommaa ;)
raitis kirjoitti:
Me alkoholistit olemme tottuneet tosi ronskiin juttuihin ja huumorintajukin on kehittynyt tässä vuosien varrella ;)..mää voisin oikeastaan tulla liippaan sen sun lattian niin ei tarvitse kovin monta kertaa tehdä sitäkään hommaa ;)
Ammattimies aikoi tulla käväiseen, antaan vähän ohjeita tuosta lattiatasoiteen laitosta kuinka se tehdään,siitä kun itse tein noita tasoitushommia on niin pitkä aika, että on tullut uusia aineita niin paljon etten tiedä niiden käytäytymisestä mitään.Mutta aloin miettiin ettei hän ei ole niin tyypillinen "liippari" kuin sinä lainvalvoja,etten taida ottaa häneltä neuvoja vastaan,vaan tule sinä pistään lattia oorningiin.
Vai olisko sittenkin parempi että suutari pysyis lestissään ja trimmaisit tätä tietsikkaa??Joko laitan kahvin valmiiks??Tere tulemast.- Sys
täälläkin. Saírauden kanssa painiskeleville voimia eteenpäin.
- aahoohoo
Tällä palstalla ei käy ketään niin toljaketta etteikö ymmärtäisi sairautesi vakavuutta ja voit olla varma meidän kaikkien (puhun nyt kyllä toistenkin suulla näköjään) sinua tukevista ajatuksista ja joku saattaa laittaa käsiään ristiinkin puolestasi, mutta joskus on vaikeaa löytää sanoja jotka eivät kuullostaisi latteuksilta.
Itselleni ainakin tulee tappomeininki jos joku lässytttää "kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin" -lätinöitä.
Hanki mahdollisimman paljon tietoa pallolaajennuksista ja ohitusleikkauksista sillä tässä tapauksessa tieto ei lisää tuskaa.
Olen pannut merkille meidän kylän pallolaajennettujen painavan kävelyteitä sauvojen kanssa niin että asfaltti rapisee.
Oma on valintasi teetkö hamarat vai kumarat mutta muista myös, ettei ole mahdollista koko köörin olla tietokoneen vieressä yötä päivää.
Kirjoitit ettei selvästikään seuraasi kaivata. Hah. Eipä kuule minunkaan seuraani ihmeemmin kaivata, mutta kirjoitankin itseäni purkaakseni. - Raivoraitis
tällainen palsta tiedossani silloin, kun itse lopettelin alkoholin käyttöä. Kovasti paljon sitä palautetta ja keskustelua olisin itsekin kaivannut tuekseni. Yksin on raskas mennä eteenpäin, mutta jostain sitä ihminen vain voimia itsellensä kerää.
Mitä kauemmin ikävää ja surua on ollut, sitä lähempänä onni on. - karbidi
tässävaiheessa paikallaan. Huomaan olleeni itsekäs paskiainen, joka vain yritti kerätä huomiota osakseen. Erikois-anteeksipyynnön haluan esittää Pörri1:lle; en ole tietoisesti tahi tarkoituksella lyönyt läskiksi välisiämme keskustelija. Erityisesti järkytyin reaktiostasi, koskien mainitsemaasi "ystävän" tapausta. Olen äärimmäisen pahoillani!
Emäntäkin joskus sannoo, että ajatteles vähän, mitä sanoit! Toisinaan sitä ehtii jopa kirjoittamaankin ja klikkaamaan "Lähetä viesti"-laatikkoa ennen ajattelua. Kuitenkaan tarkoituksella en koskaan ole ketään halunnut loukata. Ken näin tuntee, häneltä pyydän vilpittömästi anteeksi!
Kuitenkin olen sitä mieltä, että huumorin kukka on se maailman kaunein kukka, olkoonkin se sitten lähes minkämuotoista tahansa! En kai edes omasta ahdingostanikaan osaa puhua sen vaatimalla vakavuudella, mutta minua se ei haittaa.
Pyristellään !- aahoohoo
Minä ainakaan en loukkaantunut joten henkilökohtaisesti sivuutan sen sanomalla että elämä on laiffii.
Joskus on selvyyden vuoksi parasta sanoa asiat ihan suoraan. Minua ainakin sairaalassakäynnit PELOTTAVAT S......STI. Itsekin sorrun hilpeilemään omista vakavista asioista ja ajatuksena on sillä tavalla katkaista pelolta kaula vaikka pelottaa niin, että peet valuu pitkin puntteja.
Eikös pelon myöntäminen itseasiassa olekkin vahvuutta.
- Dokaani
Kuten aahoohoo tuossa sanoi, on vaikea kirjoittaa osanottavasti niin, ettei se kuulosta latteudelta. Kuitenkin toivotan jaksamista ja kaikkea hyvää.
Se on muuten pirullinen se rasitus-EKG, kun rasitusta lisätään koko ajan. Itsekin kävin tänä syksynä polkemassa. Siitä kidutuksesta ei puutu kuin sellainen räntä- ja tuulisimulaatori, joka puhaltaisi marraskuista vihmaa päin naamaa. Silloin olisi pyöräilyn nautinto parhaimmillaan.- rapulaisella
kaukosuhde Thaimaassa. Ruumis vielä kunnossa itellä, läkkeenä kaipuuseen alkohoolia, pää tuhannen sekaisin. Muutama päivä mennykorjatessa. Kivakun pääsis takas terviden kirjoihin taipääsis muuten vaanviinaksista eroon ja pian sinne missä Rakkaus. Kiakille Tsemppiä!
- åpoi
ihimiset kautta linjan
kuu helottaa miltei täysillä ja olo sen mukainen - Mussukka
Olehan huoleti karbidi, ei kukaan ole kommentoinut mun rekisteröintiäkään, eikä joskus paluutani reissulta, siis minä kirjoitan ihan silloin kun siltä tuntuu kuten ahoohoo ja muutkin. En oleta, että joku on minusta vastuussa täällä, tietenkin se tuntuu hyvältä kun joku vastaa, monella on kuitenkin tilanteita että ei ehdi tai jaksa.
Hyvä että mietintämyssy on ollut päässä ja toistenkin realiteetit ovat näkyneet. Monella on varmaan päivän mittaan käynyt ajatuksissa karbidi.
Eiköhän jatketa ainakin viinattomuutta.- karbidi
Näin teemma!
- Mussukka
karbidi kirjoitti:
Näin teemma!
Tuohan ilahdutti mua, olet tipatonna ja minulle tulee hyvä uni.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663