Jalkoja pakottaa

Mitä ihmettä

Kirjoittelin jo tuonne toiselle palastalle oireistani ja siellä arveltiin, että kyseessä olisivat alkavat vaihdevuodet. Oireena on siis molempien jalkojen pakotus kauttaaltaan nilkoista reisiin saakka. Kivut ovat aika kovia ja samanlaisia kuin kuumeessa pakottaisi jäseniä.
Muita oireita minlla ei ole. Olen 42-vuotias.
Onko kellään alkanut vaihdevuodet kovilla jalkojen lihassäryillä. Kipu on siis lihaksissa ei nivelissä.

10

13946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä minullakin

on alkanut jalkoja pakottamaan, etenkin säärestä, nuorempana ei koskaan särkenyt, mutta nyt kun on vaihdevuodet menossa niin sama vaiva on minullakin. Liikunta ja kunnon venyttely auttaa , mutta etenkin iltaisin on jalat myös jotenkin levottomat. Vaihdevuodet alko jo aika nuorena, en oikeen osaa sanoa mutta 40:n jälkeen

• bcd

minulla myös pakotti ylä reisiä aina pitkälleen menon jälkeen etten saanut oikein nukuttuakaa.gyneni suositteli b.vitamiinia.ostin lidlistä poretabletteja joissa b,c ja d vitamiinia.otan yhden aamulla ja särky on häipynyt.tiedä häntä johtuuko tableteista vai menikö muuten ohi,mutta olen kyllä syönyt niitä säännöllisesti jo vuoden.eipä kai niistä haittaakaan ole ja on aika edullisia,20 tablettia muistaakseni vähän alle euron

• Käytössä

Kyllä noi ongelmat voi varsin hyvin hoitaa pois pelkällä ravitsemushoidolla. Ja vieläpä suhteellisen nopeatehoisesti.
      Itse toteutan sitä ja tehoaa kipuihin erittäin hyvin. Ja tasapainottaa noita vaihdevuosia.

Ei muuta kuin syödään enmmän ruokaa, mistä ei ole tuhottu elegrtooneja, ja entsyymejä. Ja jätetään pahimmat terveyden tuhoajat sinne kaupan hyllylle.

Mutta jos koet halua enemmän jutella, tietää, niin jatketaan jutustelua vaikka sähköpostissa.
      [email protected]

• frida.

Venyttelyjä iltaisin samanlaisten lihaskipujen takia. Vaihdevuodet alkoivat 54 v iässä ja vaikka ei haluttaisi, jaksaisi aina lähteä lenkille, lähden vaikka silmät ummessa. Lenkin jälkeen on piristynyt olo. Päälle venytykset ainakin 10 min. Ruokavalion laitoin uusiksi: punainen liha pois, tilalle kala, kalkkuna & kana, paljon erillaisia vihanneksia haudutettuina ja tuoreina, hedelmiä jne. En polta, mutta käytän vähäsen alkoholia (viiniä) pari kertaa viikossa. Säryt ovat hävinneet, mutta tulevat takasin nopeasti, jos jätän parinakaan päivänä liikunnan pois.

• samöja oireita

Hyvin on tutun kuuloisia oireita:liikunta ja venyttely ei vain tunnu auttavan.Saan työssä liikuntaa ja jalat ovat silti kipeät:minun jalkojani särkee vaikka koko yön ja ovat aamulla valmiiksi kipät.Väittävät lääkärit fibromyalkiaksi.

• hilima

mullakin oli repivää särkyä etenkin öisin.
      aloin syömään magnesiumia säännöllisesti ja jopa heti loppui ne säryt, eikä jalattule kipeiksi lenkilläkään. kokeileppa tätä konstia, ei ainakaan ole haitaksi.

• iltaisin

käytän vahvaa magnesiumia iltaisin, mutta silti särkee lihakset, reidet, niska-hartia, sääret.... Harrastan tosi paljon liikuntaa mm:ssa aerobicia ja ennen ei tullut lihakset ollenkaan näin kipeäksi, nyt ne tuntuu esim.istumisen jälkeen tosi painavilta suorastaan.

• yöhikoilija

Sama täälläkin eli suonenvetoja tuli sääriin ja reisiin öisin, kun tuli yöllä hikoiltua vv-oireiden takia. Aloin käyttämään magnesium-tabletteja ja juomaan kivennäisvettä, niin jopa loppuivat öiset krampit ja kivut jaloissa.

• ikuisesti nuori

Hei!
      Minulla on samanlaisia oireita, eli sääriä pakottaa erityisesti pohkeesta heti polven alapuolelta. Hyvä tietää, jos oire johtuukin vaihdevuosista. En kyllä tunne itseäni yhtään niin vanhaksi.

• Tamango1

Kääk!
      Siksikö minullakin nämä jalat ovat olleet nyt pari päivää kaameat..?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4165
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2303
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      999
    4. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      861
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      860
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      854
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    9. 36
      776
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    Aihe