Golf lambda mittari

esko

Auto:
Golf Variant 2000 1.6 81000 KM

Keltainen check valo sytty kojelautaan ja eiku merkkikorjaamolle. Lambda-anturi sökö. osa 170 € vaihto ja ohjelmiston päivitys 150 €. Yhteensä 270€. Kiitos. Onko yleistä että noinkin nuori auto alkaa lahoamaan?

Toiminko oikein vai olisko kannattanut hoitaa jossain pajalla? Saavatko tiedot ulos autosta?

Mitä tuollainen Lambda-mittari maksaa (tai olisi maksantu) jos olisin ostanut jostain? En löytänyt googlettamalta osalle hintaa.

[Toyotistit ottaa siiten ihan rauhassa. Toyota on varmaan ihan hyvä, mutta kun ei sinne mahdu istumaan eurooppalainen keksivertoa pidempi mies.]

Olen kuullut niin paljon pahaa stokkan autosta, niin pitää sanoa, että palvelu oli ainakin minun kohdalla kiitettävää joka suhteessa!(,paitsi hinta) Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta kun en itse ymmärrä noista autoista juuri mitään. Eikä noille nykyautiolle muutenkaan pysty mitään tekemään kun ei ole laitteita, joilla edes näkisi, että missä vika.

6

4258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aakolkku

      No aika hyvän hinnan saivat sulta tuosta otettua. Anturi nimittäin maksaa esim. Motonetissä n. 50 € ja VPV-Motorracingissä reilu 60 €. Lamdba-anturi on vaikeahko irroitettava, sillä se "palaa" kiinnii pakosarjaan. Kunnon välineillä voi lähteä irti 15 minuutissa. Kysypä varsin mitä "ohjelmistopäivitystä" he vaihdon yhteydessä tekivät? Nollasivat vikakoodit vai jotain muuta? Itse ostin anturin VPV:ltä ~65:lla ja vaihto onnistui 50 €:lla. Itse poistin vikakoodit VAG-COM:lla. Että näin.

      Itse käytin kerran pirssiäni stockalla luetuttamassa vikakoodit ja 3 min hommasta veloitettiin 55 €:a ja sen jälkeen en ole pirssiäni Stockalle vienyt. Samassa yhteydessä he eivät edes nollanneet vikakoodeja ja olisivat ilman syvällisempää tutkimista tilanneet uuden kaasuläpän ohjausyksikön á 350 €. No putsasin kaasuläpän itse ja tyhjensin vikamuistin ja avot, homma oli sitä myötä selvä. Stockaa jos olisin uskonut niin ainakin 500 € ois palanu. Että näin Stockalla.

      • juu juu

        Soittipa mulle kerran joku nöösipoika ja tiedusteli asiakastyytyväisyyttä Stockan huoltoon ja meikä tietenkin kanta-asiakkaana latasi täysillä että kyllä on suolaset hinnat, tympeä palvelu ja vikaa ei tule korjatuksi. Laitoin meidän kaikkien VW autoilijoiden puolesta terveisiä.


      • esko

        No eli se oli tyhmä joka maksaa. Eli minä.

        No hyvä tietää että voi päästä vähän halvemmallakin!

        No tarina meni kokonaisuudessaan siten, että syttyi se lamppu ja kävin parin päivän päästä näyttämässä. Ne katto nopeesti, että lambdassa luultavasti vika, mutta sen verran harvakseltaa antanut erroria, että nollasivat sen ja sanoi että jos syttyy uudestaan, niin otetaan sitten sisään ja käydään taphtumahistoria kunnolla läpi. No valo sytty heti matkalla kotiin, eli ilmeisesti se oli ihan oikeasti rikki se lambda anturi?? eipä ainakaan lamppu enään pala. No oli mielestäni hyvää palvelua ensimmäisellä kerralla, niin ajattelin kokeilla surullisen kuuluisaa stokkaa ja muuten olen kyllä tyytyväinen, mutta jep 'hieman' ylihintaa vetivät.

        Mutta kertokaapa miten toimin ensi kerralla kun ei ole VAG-COM:eja eikä muutenkaan juuri mitään tieätämystä, ettei taas tyhmää kuseteta. :)

        Pitääkö käydä luettamassa jossain merkkikorjaamolla ja ostaa varaosa ja viedä sitten jonnekkin pajalle?? Vai siis miten?

        Tässähän joutuu muuten kohta hakemaa kovempipalkkaista duunia jos auto rupee reistailemaan. :)


      • Rampe1966
        juu juu kirjoitti:

        Soittipa mulle kerran joku nöösipoika ja tiedusteli asiakastyytyväisyyttä Stockan huoltoon ja meikä tietenkin kanta-asiakkaana latasi täysillä että kyllä on suolaset hinnat, tympeä palvelu ja vikaa ei tule korjatuksi. Laitoin meidän kaikkien VW autoilijoiden puolesta terveisiä.

        Kannattaa aina kilpailuttaa ja kaikki vaihtaa ite mitä pystyy. Siinä opetus


    • ihaitetein

      Ihan halvalla sait, jos merkkiliikkeessä teit, Ohjelmistopäivitykseenkään ei kaikki pysty.
      Olisin itse tuohon korjauksen sisältöön/ hintaan tyytyväinen.
      Ei monestikaan kannata vaihtaa itse ja rikkoa ja taas vaihtaa ja maksaa sekä sen jälkeen käyttää merkkikorjaamossa. Ja tämän itseopettelun hinta voi olla jo heti 500e.

    • 2233

      Vanha aihe

      Väitän että merkkihuolloissa esim laakkosella ja muissa vaihdellaan osia turhaan liian paljon vaikka vika ei ole niissä eli asiakas maksaa turhasta. Joko asentaja ei oikeasti malta katsoa tai ei osaa. Tämä on enemmän kuin poikkeus,tuntuu että joka kerta on heille uusi ja ensimmäinen vaikka on "ammattimiehiä"

      Esimerkiksi vikakoodin perusteella harvoin näkee mikä sen aiheuttaa. iv ja 5 ym koppaisissa kun joskus tulee epc , keltainen check engine valo vähän turhan helposti ja autossa ei mitään vikaa. = pakokaasupäästöt esim erinomaiset. Tuossakin oli yksi bensa golffi johon tulee kerran / pari vuodessa käynnistyksen jälkeen epc ja keltainen moottorinkuva. Saman vikakoodin saat 10euron lukijalla / nollaajalla , VCDS 80eur rekisteröidyllä versiolla / 300 euron täydellä tai laakkosen VW lukijalla. Jos viet merkkihuoltoon niin suurella todennäköisyydellä vaihtavat koko kaasuläpän / Egr venttiilin ja auto ei tule kuntoon. Näin on käynyt monille varmasti tuhansille. VW merkin edustajille.

      Suosittelen ostamaan 10-15eur VW-Vag vikakoodin lukijan niin saa luettua ja tärkeintä varsinkin että saa nollattua koska silloin ei tarvitse katsella valoja /piippauksia ,ja katsastuksen takia. Jos sinulla on vikakoodi muistissa niin katsastukseen ei kannata viedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe