näkökentän värinä ja syke

pomppii

Hei,

Minulla on erittäin voimakasta näkökentän värinää, jopa hyppimistä joka päivä ja se on pahimmillaan aamulla. Näkökentässä myös liikkuu kipinöitä ja musta piste. Tätä on kestönyt n 2kk ja koko ajan pahentunut. Näkökenttäni sykkii sydämen sykkeen tahdissa ja välillä siihen tulee mustia varjoja jotka sykkivät. Lääkärit eivät ole löytäneet vikaa. Onko muilla samanlaista. Huom. ei ole lasiaisamentumista johtuvaa.

28

20331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vibravisio

      Aivan samanlaiset oireet ovat minulla jatkuneet jo ainakin puoli vuotta. Lääkärit eivät minullakaan ole löytäneet selitystä :( Kerro ihmeessä vaikka tällä palstalla jos syy selviää...

      • GEL

        Sängyssä maatessa, unen jo lähestyessä herään ilmiöön, joka on kuin
        tv:n lumisadetta ymv kohinaa tosin karkearakeisempaa. Myös taustana oleva hämärä huone heiluu. Tulee mieleen kuin kuva heijastettaisiin tuulessa huojuvaan verhoon.Ilmiö menee itsestään ohi varsinkin jos panen valot huoneeseen. Näkökykyyn ei näytä tulevan muutoksia jälkikäteen.Pelästys vie unet pitkäksi aikaa.


      • näkö
        GEL kirjoitti:

        Sängyssä maatessa, unen jo lähestyessä herään ilmiöön, joka on kuin
        tv:n lumisadetta ymv kohinaa tosin karkearakeisempaa. Myös taustana oleva hämärä huone heiluu. Tulee mieleen kuin kuva heijastettaisiin tuulessa huojuvaan verhoon.Ilmiö menee itsestään ohi varsinkin jos panen valot huoneeseen. Näkökykyyn ei näytä tulevan muutoksia jälkikäteen.Pelästys vie unet pitkäksi aikaa.

        Myös minä näen yöaikaa (unen ja valveen rajamailta havahtuessani)sellaista "isorakeista" lumisadetta tms. Vähän niinkuin katsoisi mikroskoopilla bakteereita tms. Kivaa...

        Lisäksi välillä näkökenttä saattaa väristä tai saatan nähdä hassuja väripalloja hetkisen. Olen miettinyt, josko oireet johtuisivat (liiallisesta) päätetyöstä, koska viikonloppuisin ilmiötä ei esiinny. Olen joskus nähnyt myös tähtisadetta (kuin joku pudottelisi näkökenttään askarteluhileitä tms.), mutta se taisi liittyä tulossa olevaan migreenikohtaukseen. Mutta ei kivaa ja joskus tuntee itsensä ihan kahjoksi, kun näkökentässä kelluu vaaleanpunainen pallo tms.


      • aivan neurologiselta
        näkö kirjoitti:

        Myös minä näen yöaikaa (unen ja valveen rajamailta havahtuessani)sellaista "isorakeista" lumisadetta tms. Vähän niinkuin katsoisi mikroskoopilla bakteereita tms. Kivaa...

        Lisäksi välillä näkökenttä saattaa väristä tai saatan nähdä hassuja väripalloja hetkisen. Olen miettinyt, josko oireet johtuisivat (liiallisesta) päätetyöstä, koska viikonloppuisin ilmiötä ei esiinny. Olen joskus nähnyt myös tähtisadetta (kuin joku pudottelisi näkökenttään askarteluhileitä tms.), mutta se taisi liittyä tulossa olevaan migreenikohtaukseen. Mutta ei kivaa ja joskus tuntee itsensä ihan kahjoksi, kun näkökentässä kelluu vaaleanpunainen pallo tms.

        vaivalta elikkäs ootteko käyneet vain silmälääkärissä vai myös neurologilla. On olemassa myös sellainen lääkäri joka katsoo silmiä neurologiselta kantilta olikos se nyt oftalmalogi.


      • käynyt
        aivan neurologiselta kirjoitti:

        vaivalta elikkäs ootteko käyneet vain silmälääkärissä vai myös neurologilla. On olemassa myös sellainen lääkäri joka katsoo silmiä neurologiselta kantilta olikos se nyt oftalmalogi.

        Olen käynyt vaikka millä erikoislääkäreillä. Ei apua. Tuntuu, että kukaan ei olisi kuullutkaan ko.oireista ja sanotaan vain ettei sieltä mitään löydy. Pelottaa, kun oireita on molemmissa silmissä ja koko ajan pahenee. Vaikka yritän olla ajattelematta asiaa, mutta häiritsee kun ei aina näe kunnolla sykkeen ja värinän vuoksi. Kertokaa muut pliis jos saatte tietoa mistä kyse. Ihan muuten vain, onko muilla todettu lasiaisen irtaumia? minulla on, mutta on sanottu, että oireet eivät selity sillä.


      • Anonyymi
        näkö kirjoitti:

        Myös minä näen yöaikaa (unen ja valveen rajamailta havahtuessani)sellaista "isorakeista" lumisadetta tms. Vähän niinkuin katsoisi mikroskoopilla bakteereita tms. Kivaa...

        Lisäksi välillä näkökenttä saattaa väristä tai saatan nähdä hassuja väripalloja hetkisen. Olen miettinyt, josko oireet johtuisivat (liiallisesta) päätetyöstä, koska viikonloppuisin ilmiötä ei esiinny. Olen joskus nähnyt myös tähtisadetta (kuin joku pudottelisi näkökenttään askarteluhileitä tms.), mutta se taisi liittyä tulossa olevaan migreenikohtaukseen. Mutta ei kivaa ja joskus tuntee itsensä ihan kahjoksi, kun näkökentässä kelluu vaaleanpunainen pallo tms.

        Olis sulla kirjavia unia? Voi olla että aivosi käsittelevät DMT:tä, tai sen hajoamisesta johtuvia jälkituotteita. hieman huonosti ja sitä jää aivoihisi yörimään vielä hetkeksi kun heräät unesta. Tuskin mitään vakavaa jos ei muita selviä oireita ole. Mutta hyvähän tuommoisia on seurata koska näkökenttä häiriöitä on niin erilaisia, toinen harmitonta toinen jopa suht vakavaa.


    • +++

      Katsokaa www.visualsnow.com, kuulostaako samalta?

    • Hyppii

      Nimimerkki pomppii, aikaa on kulunut paljon, kun kerroit näköongelmistasi. Minulla nyt ihan samanlainen hankala , pelottava oireilu silmässä, silmissä. Etsin netistä "kohtalotovereita" ja sieltä tuli vastaan kirjoituksesi. Mikä oireilun syyksi lopulta selvisi. Paraniko vaiva.? Oliko syynä ehkä kuitenkin lasiaisen irtauma? Kunpa saisin tietää miten selvisi tilanteesta ja miten kauan näköongelmistasi sinulla kestivät.

    • Väpättää

      En ole aloittaja, mutta minulla juuri samanlaista, että aamuyöllä herätessä silmissä väpättää ja välillä silmissä tuntuu kuin sähkön tunnetta n.sekunnin ajan. Muuta oiretta silloin ei ole ja menee nopeasti ohi. Minun silmiin jää myös kirkkaat valot vilkkumaan, silmissä on kirkas lanka joka väpättää. Neurologi epäili niitä epilepsian aiheuttamaksi, vaikea uskoa, mutta lääkkeellä kokeillaan lähteekö pois. Millaisia sinun oireet ovat? Oletko käynyt tutkimuksissa?

    • Niskajumissa

      Onko teillä niska jumissa? Se voi aiheuttaa tuollaista oireilua.

      • Anonyymi

        Silmien väpätys johtuu niskaoireista. Ainakin itselläni. Kerran hartiat todella jumissa. Heräsin päänsärkyyn ha silmät värisivät. Kävin naprapaatilla ja asia korjaantui, eikä sen jälkeen enää ole väpättäneet. Kamala oli tunne kun en tiennyt mistä kyse.


    • Anonyymi

      Kirjoituksenne vastaavat hyvin omia kokemuksiani. Näkökentässä näkyy värinää, kuin pieniä pisteitä. Ollut nyt useita kuukausia. Aamulla näkyy selvimmin. Ennen nukahtamista värinä saattaa sykkiä sydämen tahtiin samalla tavalla kuten joku täällä kirjoittikin. Silmälääkäri ei nähnyt silmissä mitään vikaa, eikä pitäisi olla kyse lasiaisen irtaumasta. En ole löytänyt myöskään mitään "virallista" tietoa asiasta muuta kuin näistä muiden ihmisten omista kokemuksista. Tämän palstan kirjoitukset tuntuivat vastaavan eniten omia kokemuksiani. Oireet alkoivat minulla ensin sillä, että aamulla saattoi toinen silmä olla ihan sumea. Piti räpsäyttää parikertaa, että alkoi tarkentamaan. Tätä oiretta ei ole enää ollut, mutta välkettä ja pistemäistä värinää. Itselläni ei ole koskaan ollut migreeniä tai mitään vastaavaa, eikä pitäisi johtua siitä.
      Oma arvioni on, että johtuu näyttöpäätetyöstä, koska oireet tuntuivat alkavan silloin kun innostuin olemaan koneella enemmän iltaisinkin. Silmät saattoivat aamulla olla punoittavat. Silmäkivuista ja vastaavista olen lukenut myös jostain, kun on kännykän näyttöä on katsottu pitkään. Itsellänikin toisinaan tuntuu kipua silmissä. Myös niskajumi selvästi tuntuu vaikuttavan siihen miten näkee, kuten joku kirjoittikin.
      Itseäni helpotti lukea muiden samantyylisistä kokemuksista. Kiitos.

    • Anonyymi

      Oisko jättisoluarteriitti? Valtimotulehdus? Näköhermovaurio?

      Heti lääkäriin. Sokeutumisvaara.

    • Anonyymi

      Kostutustipat aamulla molempiin silmiin ainakin itselläni kirkastaa näköä; kuivat silmät.

    • Anonyymi

      Hei! Tässä on kulunut jo jonkun aikaa kun tänne on kukaan kirjoitellut. Itse etsin kohtalotovereita ja olisi hieno kuulla miten muiden oireet on helpottaneet. Minäkin siis nään jatkuvasti näkökentän värinää ja välillä sydämen sykkeen tahtiin. Jonkun verran on laisiaissumentumia. Jotenkin tuntuu kun verta ei vaan menisi tarpeeksi päähän. Tylsiä oireita kun tekee päätetyötä. Yleensä vaaleat pinnat esim näyttö ovat pahimpia. Toivottavasti aloittaja kirjoittaa joskus kuulumisista.

    • Anonyymi

      Onko kellään muullaa pelkästään näkökentän tärinää (ilman sykettä tai lumisadetta)?? Vähän pelottava kun saattaa kestää jopa tunnin (yleensä 10-20min), enkä ole löytänyt vielä hoitokeinoa. Alkaa erityisesti illalla, eikä auta vaikka sammuttaisi valot eli ei viittaa mihinkään migreeniin. Että jos vaan jossain on kohtalotoveri niin anna itsesi ilmi.

      • Anonyymi

        MULLA! Juurikin vain näkökentän tärinää molemmissa silmissä keskellä, ootko saanut mitään apua tai onko mitään löytynyt? Ite aattelin soittaa uudestaan tästä lääkäriin..


    • Anonyymi

      Mulla välkehtii sykkeen tahdissa. Kun syke on matala välke on aika pieni, mutta tulee isommaksi kun syke nousee jumpassa tai rasituksessa. Lääkäri sanoi että migreeniä? Mutta voiko migreeni olla jokapäiväistä ja samalla tavalla ja aina toistuvaa. Outo juttu.

      • Anonyymi

        Minulla myös. Vasen silmä alkanut väristä. Ajankohta on aina pe ilta, kun rentoudun tv:n ääressä ja nappaan parit viinit. Kun silmää kattoo peilistä, niin sisempi silmänurkka (joka on nokkaan päin) ikään kuin hieman "kuplii". Homma menee itsestään ohi n. puolessa tunnissa.
        Liittynekö rentoutumiseen. Niska ja hartiat on usen jumissa.. En ole erityisen huolestunut. Täytyy seurailla tilannetta ja ottaa puheeksi seuraavalla silmälasihankinta hommassa, ellei pahene siihen mennessä.


    • Anonyymi

      Minulle tulee välillä myös näkökentän värinää. Etenkin aamuisin, kun avaan ulko-oven ja näen kirkkaan päivänvalon. Joskus tulee myös illalla, jos olen pitkään tuijottanut tablettia pimeässä, tai aina, jos katson hetken aikaa raitoja (rivit alkavat pomppimaan). Kesto yl. muutaman minuutin. Minulla on mm. krooninen migreeni, bruksismi, jännityksiä yläselässä ja niskassa (myös päätetyö). Luultavasti johtuu migreenistä.

    • Anonyymi

      Voi olla että niskasi ja kallonpohjan lihakset ovat liian jännittyneet mikä painaa näköhermoa. Rentoutusharjoitukset tai esim. Alexander-tekniikka saattaisivat auttaa.

      Ehkä kannattaa käydä neurologilla jos ongelmaan ei löydy ratkaisua.

    • Anonyymi

      Ajattelin nostaa tämän vanhan ketjun, sillä itselläni värisee vasemman silmän sisänurkka nyt jo melkein kuukauden putkeen. Pieniä hetkiä on, jolloin värinää ei ole, mutta muuten se on jatkuvaa. Pariin kertaan huonossa asennossa ollessani värinän seasta on noussut sellainen vinhaan pyörivä "palloryhmä", joka tulee lähes näkökentän keskelle. Tämä on pelästyttänyt aika pahasti, mutta asennon korjattuani tuo näköhäiriö on kuitenkin lähtenyt hyvin pian pois. Mitään päänsärkyä minulla ei ole.

      Kahdelle silmälääkärille tästä valittanut, mutta silmistä ei ole löytynyt mitään vikaa. Toinen lääkäri epäili silmämigreeniksi, mutta tätä häiriötä ollut nyt jatkuvana jo niin pitkään. Itse epäilen tätä niskaperäiseksi, sillä minulla todettu jo vuosia sitten jännitysniska, mutta tämän näköhäiriö on täysin uutta. Mietin vieläkö jaksaisin mennä lääkäriin valittamaan.

      • Anonyymi

        Osaatko kuvailla tota palloryhmää tarkemmin? Itellä kokoajan näkyy silmissä sellanen portaalin näkönen kuvio missä välkkyy palloja. Oon vasta 13 (pian 14) ja tuli noin vuosi sitten, näkyy parhaiten taivaalla/kirkkaalla pinnalla. Se kuvio kasvoi pienestä isoksi muutamassa kuukaudessa. Alko kesälomalla, jota vähän ennen mulla oli todella huono vaihe elämässä (ahdistusta ja masentuneisuutta, läheisten menetystä jne)
        Tänä kesänä alko sitten paniikkikohtaukset, pelkään sairauksia todella paljon joka on inhottavaa :(
        Tuntuu, että joka ikinen kesäloma tuottaa jotain outoja oireita kehoon. Ihan kamalaa :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko kuvailla tota palloryhmää tarkemmin? Itellä kokoajan näkyy silmissä sellanen portaalin näkönen kuvio missä välkkyy palloja. Oon vasta 13 (pian 14) ja tuli noin vuosi sitten, näkyy parhaiten taivaalla/kirkkaalla pinnalla. Se kuvio kasvoi pienestä isoksi muutamassa kuukaudessa. Alko kesälomalla, jota vähän ennen mulla oli todella huono vaihe elämässä (ahdistusta ja masentuneisuutta, läheisten menetystä jne)
        Tänä kesänä alko sitten paniikkikohtaukset, pelkään sairauksia todella paljon joka on inhottavaa :(
        Tuntuu, että joka ikinen kesäloma tuottaa jotain outoja oireita kehoon. Ihan kamalaa :/

        Moi! Mullakin tommosia oireita ja vasta 15v.


      • Anonyymi

        Yritä saada lähete Meilahteen HUS-silmäsairaalaan. Saat 100% varmasti avun ja selvyyden mahdolliseen sairauteesi.


    • Anonyymi

      Selvä osoitus siitä, että me elämme matrixissa ja vain kuvittelemme todellisuuden. Itseasiassa me joko elämme simulaatiossa tietokoneessa tai sitten olemme todellisuudessa robotteja. Kun simulaatioon tulee sitten vikaa tai robotin videokuva alkaa pettää niin tulee noita suorastaan tietokoneen grafiikkaongelmia muistuttavia näköhäiriöitä. Liian alhaista virkistystaajuutta muistuttava vipatus silmissä on sekin osotus siitä että ei me olla sitä mitä kuvittelemme olevamme ja ei todellisuus ole sitä mitä kuvittelemme.

      • Anonyymi

        Oisko koronarakotteen sivuoire? Veikkaisin, että niskahartiseudun jumista, niin kuin monesti tinnityskin.


    • Anonyymi

      Itsellä alkoi visual snow näköhäiriö vuosi sitten yhtäkkiä kun elämässä tuli alamäki, siis aika selvä lumisadenäkö kun osastollakaan ei mitään selvinnyt. Suomessa aika huonosti ymmärretään tosta. Valoherkkyys, värinä, silmäkipu, syke silmissä, jälkikuvat, huono hämäränäkö, lumisade tms., ja välillä näen jotain ihme kuvioita keskellä näkökenttää kun tarpeeksi kirkasta. Ei oo migreeniä todettu. Ja helvetin pelottavaa on kun paniikkihäiriön kanssa tästä kärsii ja kun yhtäkkiä vaan alko. Amerikassa vai missä jotkut saanu terapiasta tms apua, ahdistus, stressi ja masennus pahentaa.. Käykää puhumas teidän näköhäiriöistä lääkäris ja selvittäkää. Yksityinen olis paras. Jos ei selviä mitään, niin luultavasti harmitonta. Kauan aikaa oon kohtalotoveria etsiny kun itse vaan pelkää että sokeutuuko tässä vai mikä vittu vaivaa. Tsemppiä kaikille näköhäiriöistä kärsiville, raskaita! :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe