Uutisissa äsken: "Kirjailija Arto Salminen kuoli tänään kotonaan äkilliseen sairauskohtaukseen 46-vuotiaana".
Arto Salminen oli yksi suosikkikirjailijoitani, joka oli useista (mestari)teoksistaan huolimatta vasta uransa alussa.
Suosittelen kaikkia tutustumaan
Arton kirjoihin, ne ovat älykkäitä, viiltävän yhteiskuntakriittisiä, mutta silti omalla karulla tavallaan hillittömän hauskoja.
RIP
Arto Salminen kuollut
5
1459
Vastaukset
- Artsi oli hyvä
Hyvä mies lähti ennen aikojaan. Olisi saanut olla joku toinen saman ikäpolven kirjailija, sukunimeä vaihtava tomera populistiämmä, esimerkiksi tai joku arvoton dekkarikynäilijä.
Artsin tuotannossa oli särmää. Uskon, että hänen teoksiaan tullaan arvostamaan vielä paljon.- skäribo
Se vähä mitä Salmista tunsin, niin hän ei vihannut anjakaurasia tai snellmanneja, eikä dekkarikirjailijoita, vaan sinunkaltaisiasi pikkusieluja.
Häpäiset suureksi-ehkä-tulleen kirjailija muiston totaalisesti sekoittamalla siihen oman mielipiteesi toisista kirjailijoista. Ne eivät todellakaan kuulu tänne.
- Arto Salminen
Nyt, dharmatan bardon sarastaessa minulle,
minä hylkään kaikki pelon ja kauhun ajatukset.
Tunnistan kaiken ilmestyvän omaksi kuvajaisekseni,
ja tiedän sen olevan bardon näky.
Saavuttuani nyt tähän ratkaisevaan hetkeen,
en pelkää rauhallisia enkä vihaisia;
omia kuvajaisiani.
Minä hylkään tietämättömyyden.
Minun uneni on kirkkaus.
Ihmisen jätän.
Tähän. - kampela
Ensimmäinen ajatus oli vääryys. Miksi juuri Salminen, juuri nyt? Kun merkityksellistä ja merkittävää tekstiä oli alkanut virrata kirja kirjalta etevämmin (poikkeuksena ehkä Ei-kuori).
Roisi ja räävitön pinnalta, kyllä. Hauska, välillä ääneen naurattajaksi asti. Mutta kuoren alla vakava ja inhimillinen. Suosittelen.
Hiljainen hetki. Ja sitten lippupalvelusta paikat varaukseen, Varasto kansallisteatterissa joulukuussa. - hyvä kirjailija
(hiljainen hetki)......................
Olen samaa mieltä kuin täällä muutkin.
"Fidlandia raati myrskyssä" Kalavale olisi saanut olla myös listalla.Sellaista raivoa ja ironiaa harvoin saa käkiinsä"KU:kirjoittaa.
Just luin kaikki viisi hänen teostaan.Mahtavia.Miks piti käydä näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006374
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303813törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283190Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42869