Työttömyys ja alhainen työllisten määrä nähdään pääosin negatiivisena asiana, mutta entäpä jos tarkastelisimmekin asiaa laajemmin. Eikö voitaisi sanoa, että työttömyys on loppujen lopuksi positiivinen asia?
Ensinnäkin työtönhän saa päättää täysin vapaasti mitä tekee ja mihin aikansa käyttää, kun taas työllinen on organisaation armoilla suuren osan vapaa-ajastaan. Toisekseen työtön voi suunnata energiansa ja tarmonsa haluamiinsa asioihin kysymättä muiden mielipiteitä.
Oheisella nettisivulla luodaan katsaus tulevaisuuteen ja siihen, mikä voisi olla korvaamassa perinteistä näkemysmalliamme:
http://yrityssivut.byethost11.com
Uutisosiosta löytyy konkreettisia esimerkkejä nykymaailmasta ja muista osioista havaintoja siitä, kuinka maailma on muuttumassa työttömyyden arvostuksen lisääntymisen suuntaan. Rehellisyyttä ihmiset!
Työttömät onnellinen etujoukko?
5
837
Vastaukset
- Tulevaisuudessa
Kun työttömyys tulevaisuudessa on yhä useamman osa ja he maksavat työttömyydellään yhteiskunnan kehityksestä, pitäisi työttömän saada myös kohtuullisempi korvaus siitä, että hän joutuu uhrautumaan työssäkäyvien puolesta. Onhan niin, että jos joku työtön ei olisi työtön, joku työssäkäyvä olisi hänen paikallaan.
- pepper
Mikäs siinä mikäli talous on jotenkin turvattu, pers aukisena olet aina vanki. Siinä ei paljon tulevaisuutta rakenneta mikäli työmarkkinatuella kituuttaa, pitkittynyt työttömyys takaa lähes varmasti että myös pysyt työttömänä.
Kyllähän siinä vapaa-aikaa riittää ja saa itse päättää mihin sen tarmonsa käyttää, mitä se sitten ikinä onkaan.
Jos on onnellinen työttömänä, hyvä niin. Itse mielummin käyn töissä ja tunnen tekeväni jotain hyödyllistä ajallani, osaa sitten sitä vapaatakin aikaa arvostaa enemmän.- se sun..
...hyödyllinen työsi on?
No, tähänhän sä voit vastata tietysti mitä vaan, mutta mieti onko se työ todella, siis todella, hyödyllistä?
Muidenkin kannalta kun itsesi (lompsasi).
Ja työnantajasi.
Mitä se tälle maapallolle merkitsee?
Mä tein jalkineita rikkaille, mutta se todellinen, hyödyllinen työ alkoi työpäivän jälkeen lasteni parissa.
Muuten, siitä työstä sainkin sitten "palkkioksi" ikuisen vamman josta nyt "nautin" sairaseläkettä.
Työnantaja ei myöntänyt asiaa, joten eivät myöskään korvaa mitään.
Siinä yksi hyödyllinen 24-vuoden työrupeama.
- uutta lakia
pukkaa
" Pysyvä karenssi odottaa työttömiä"
http://hirvasnoro.blogspot.com/2005/11/pysyv-karenssi-odottaa-tyttmi.html - laiskis1
Asennekysymys!
Jos eletaan pelkastaan todellisten tarpeittemme mukaan, selviaa varsin vahalla rahalla.
Jos kuka on niin hullu, etta antaa toisten kuviteltujen mielipiteiden vaikuttaa toimintaansa niin siita vaan.
Itse olen muijani kanssa Espanjassa hammastelemassa ilman kiireita ja paineita.
Valitettavasti 3kk on max jakso kerrallaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h644231- 674181
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1072900Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552782Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211989Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151669- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091343- 1801271