Kävin juuri katsomassa uusimman Harry Potterin ja todistin yhden käsittämättömimmistä naurureaktioista ikinä. Ja kaikkein hauskinta on että kyseinen käännöskukka ei ole käännetty väärin vaan kirjaimellisesti oikein. Harmi vaan etten ihan pilkulleen osaa siteerata.
Seuraavaksi tulee sitten spoilereita.
Harry Potter on siis voittanut hengenvaarallisen kilpailun ekan osion ja saanut palkinnoksi kultaisen lohikäärmemunan, joka on samalla myös tärkeä mutta arvoituksellinen vihje kilpailun seuraavaan osioon. Ja kun arvoitus ei millään ratkea, kanssakilpailija tulee neuvomaan...
Voitte vain kuvitella yleisön reaktion kun orastavien teiniromanssien ja seksuaalisten vihjailujen keskellä kankaan alareunaan ilmestyy käännösteksti "Ota munasi ja upota se kuumaan kylpyveteen."
Sanoisin että vuoden parhaat naurut.
Harry Potter ja vuoden paras käännöskukka
7
991
Vastaukset
- aika hyvä
Vitja, voiko todella olla tuollainen käännös olemassa :D
- mömmö
Mäkin kuulin tosta:P
Eikös siinä ollu vielä jotai että hankaa sitä vedessä tai jotai? :D
Tosin joku on saattanu vähän värittää juttua :D :D - laama-92
mömmö kirjoitti:
Mäkin kuulin tosta:P
Eikös siinä ollu vielä jotai että hankaa sitä vedessä tai jotai? :D
Tosin joku on saattanu vähän värittää juttua :D :D.. vaa "upottaa se muna sine kuumaan kylpyveteen" ja avate se siel.
oon käyny kattoo elokuvan mut en kyl sillo tajunnu tota :D:D - LadyMaryLou
laama-92 kirjoitti:
.. vaa "upottaa se muna sine kuumaan kylpyveteen" ja avate se siel.
oon käyny kattoo elokuvan mut en kyl sillo tajunnu tota :D:DLuulenpa että se oli tahallinen läppä, kai te näitte cedrikin ilmeenkin :D
- Baxter
LadyMaryLou kirjoitti:
Luulenpa että se oli tahallinen läppä, kai te näitte cedrikin ilmeenkin :D
Nyt en muista Cedricin ilmettä, mutta englannin kielessä "muna" -sanalla on vain yksi merkitys (se mikä syödään aamiaisella tai mistä jonkun elukan jälkikasvu kuoriutuu), päinvastoin kuin suomessa. Joten tekijät eivät ole mitenkään voineet aavistaa että pohjan perukoilla muuan saunova kansa röhähtää nauruun kun Harrya pyydetään ottamaan munansa ja hautomaan sitä kuumassa vedessä.
- Jii
kyllä leffasta tuo lausahdus löytyy. Nähty on, mutta leffa itse oli aika huono.
- mie vaan -91
Jii kirjoitti:
kyllä leffasta tuo lausahdus löytyy. Nähty on, mutta leffa itse oli aika huono.
Tuo oli kyllä aivan huippu kohta xD mutta leffa oli aivan fantastinen!! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422816Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342383Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232322Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192143Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421752Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241285Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997