Hei.. tulin lukeneeksi noita teidän kirjoittamia juttuja ja silmiini ja mieleeni osui kaikkein eniten se, että oli puhetta tuonti dobermanneista. Siis mielestäni koirallahan ei muutu kuin ulkonäkö, ei luonne muutu typistämisen yhteydessä mihinkään. Tietenkin on myös sellainenkin asia kuin erillaiset kanta isät, joita on ulkomailla ja suomessa, josta johtuu koirien luonne vaihtuvuudet. Verrataanpa vaikka rotikkaa, katsokaa ihan puhdasta suomalaista rotikkaa ja katsokaa sen jälkeen saksalaista, niissä on vissi ero. Saksalaisella koiralla on aivan erillainen tempperamentti kuin suomalaisella. Suomalaiset ovat osaksi pilannut koirien luonteita sillä, että entis ajan taistelukoirien luonne on liiskattu lyttyyn, eikä koira pääse toteuttamaan sitä mihin se on luotu. Tietenkään en ole sitä mieltä, että nyt pitäisi alkaa järjestää taistelu kisoja koirien kesken, vaan tarkoitan sitä, että jokainen perustaa oman mielipiteensä jotain koira rotua kohtaan. Itselläni on 3 koiraa ja jokainen on uros, eikä yksikään leikattu. Tulevat hyvin toimeen ja ongelmia ei ole kuin vieraiden urosten kanssa, kun kaikki kolme vartioivat omaansa ja se on yksi ja sama asia. Koirani ei käy toisten koirien kimppuun vaan antavat varoituksen jo ovella, ettei sillä koiralle ole asiaa kukkoilla tässä talossa ja koskaan ei ole suuria rähinöitä syntynyt. (huomioikaa, että varoituksella tarkoitan pientä murinaa ja karvojen nostelua) Jokainen voi mielessään miettiä, että miksi olen tätä mieltä ja miksi joku toinen on toista mieltä. Jokainen ihminen on yksilö, mutta sama pätee koiria, yksikään koira ei voi olla samallainen kuin joku toinen on. Ottakaa sekin huomioon.
Miksi kaikki on taas näin vaikeaa?
Demon, Ami ja Riku
0
430
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482