Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Perintörevolveri

linssi1

Hallussani on pienoisrevolveri,joka on iskuriton, taittuva piippuinen ja jonka isäni on sen omien sanojensa mukaan tuonut sodan aikana n.s. sotasaaliina. En tiedä tarkemmin asiasta, kun hän ei siitä eläessään juurikaan puhunut, tiettävästä syytä varmaankin.Minä sain sen haltuuni hänen kuolemansa jälkeen ja olen käynyt aseen kanssa asesepällä, joka deaktivoi sen eli se ei ole toimintakuntoinen. Haluaisin vähän tietoa onko asetta käytetty mahdollisesti sodassa vai onko se muuten vain joutunut sotatantereelle. Toinen kysymykseni koskee itse aseen alkuperää eli missä ja koska valmistettu.Aseen piipun päällä on teksti: Howard arms company chicago usa ja piipun sivulla on teksti:Secret service special. Lisäksi kahvan pohjassa on numerosarja:132822.Muita merkintöjä ei ole.Jos te voisitte/osaisitte vähän selvittää asiaa, olisin tosi kiitollinen tiedoista.

21

7696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fennoman

      sodasta on kysymys?Koreoiden välisestä vai vietnamin sodasta?

      • linssi1

        kyllä se on ihan sieltä sodasta,missä suomalaisia kaatui paljon vuosina 1939-44.


    • Nomark

      Ase taitaa olla Iver Johnsonin tai Harrington&Richardssonin valmistama. Ilmeisesti kal .38. Onko ase kromattu? Deaktivointi ei mielestäni ole pilannut asetta. Näitä aseita on "miljoonia" ja arvo on usein juuri siinä, että se ollut isällä. Se onkin monesti arvoista arvokkain. Varsinaisena sotilasaseena tämän tyyppisiä aseita ei ole Suomessa ollut.

      • linssi1

        Olen kyllä tutkinut asiaa jo aiemminkin,mutta en ole löytänyt mitään yhteläisyyttä kyseisten valmistajien vastaavissa aseissa verrattuna tähän. Ainoastaan malli täsmää lähes joka kohdalta mutta siinä ei ole em. tehtaiden merkkejä ellei sitten ole kopio. Tätäkin vaihtoehtoa on tarjottu. esim. smith&wessonin.


      • linssi1
        linssi1 kirjoitti:

        Olen kyllä tutkinut asiaa jo aiemminkin,mutta en ole löytänyt mitään yhteläisyyttä kyseisten valmistajien vastaavissa aseissa verrattuna tähän. Ainoastaan malli täsmää lähes joka kohdalta mutta siinä ei ole em. tehtaiden merkkejä ellei sitten ole kopio. Tätäkin vaihtoehtoa on tarjottu. esim. smith&wessonin.

        on kromattu,vaan kromista ei ole paljoakaan enää jäljellä.mutta se ei todellakaan haittaa.


    • SwissArms
      • linssi1

        kiitos vinkeistä. niistä vain ei oluut paljoakaan iloa,koska minun englanninkielentaito ei ole parhaasta päästä,eli en ymmärrä kuin muutaman sanan.Olisiko mahdollista saada samat linkit suomeksi?


      • linssi1
        linssi1 kirjoitti:

        kiitos vinkeistä. niistä vain ei oluut paljoakaan iloa,koska minun englanninkielentaito ei ole parhaasta päästä,eli en ymmärrä kuin muutaman sanan.Olisiko mahdollista saada samat linkit suomeksi?

        oman etsintäni tuloksena sain selville, että voisiko aseeni olla harrington&richards arms company mahdollinen valmistaja.nimittäin aseeni on 99,9 % saman näköinen kuin H&R:n vastaava ase,
        piipun tekstiä myöten. sitä en sitten tiedä onko H&R:lla ja howard arms:lla mitään tekemistä keskenään.Kertokaa jos joku tietää.


      • Nomark
        linssi1 kirjoitti:

        oman etsintäni tuloksena sain selville, että voisiko aseeni olla harrington&richards arms company mahdollinen valmistaja.nimittäin aseeni on 99,9 % saman näköinen kuin H&R:n vastaava ase,
        piipun tekstiä myöten. sitä en sitten tiedä onko H&R:lla ja howard arms:lla mitään tekemistä keskenään.Kertokaa jos joku tietää.

        Olikos se H&R ?


      • Evald
        linssi1 kirjoitti:

        kiitos vinkeistä. niistä vain ei oluut paljoakaan iloa,koska minun englanninkielentaito ei ole parhaasta päästä,eli en ymmärrä kuin muutaman sanan.Olisiko mahdollista saada samat linkit suomeksi?

        Tuossa on ainakin myynnissä saman niminen ase, hintaan 99 dollaria. Kuvakin siinä on, onko sama ase.


      • Evald

      • Evald

      • jake
        Evald kirjoitti:

        Huomasinkin, että mainittiin iskurittomaksi, tämä ehkä, sama sivusto, hintapyyntö 69 dollaria.

        http://www.gunsamerica.com/guns/976399275.htm

        kyl toi ase on pilattu siel asesepällä.ei sil ainaka keräilyarvoo oo enää pätkääkä,


      • Nomark
        jake kirjoitti:

        kyl toi ase on pilattu siel asesepällä.ei sil ainaka keräilyarvoo oo enää pätkääkä,

        Kirjoitin aseen arvosta tuolla aikaisemminkin. Ei nämä vanhat aseet ( eikä muukaan vanha tavara )ole yleensä kovin arvokkaita. Poikkeuksia tosin on, mutta tämä ase ei kuulu niihin. Esimerkkinä kerron, että Tikka T3 Tactical maksaa 1700 euron pintaan, sillä hinnalla saattaisi saada kymmenkunta Mosin-Nagantia asekeräilyyn. Ja niistä sanotaan, että "nuo vanhat sotilasiväärit kannattaa säilyttää, ne on arvokkaita". Ei tätä asetta ole pilattu deaktivoinnilla.


      • linssi1
        Evald kirjoitti:

        Huomasinkin, että mainittiin iskurittomaksi, tämä ehkä, sama sivusto, hintapyyntö 69 dollaria.

        http://www.gunsamerica.com/guns/976399275.htm

        Kuvassa oleva ase on ilmeiseti 50% sinistetty, kun taas minun on niklattu, joskaan ei ole enää kuin osittain niklausta jäljellä. Muuten kyllä on saman näköinen. Aseen arvosta vielä sen verran, että niinkuin aikaisemmin sanoin minulle aseen arvo on edelleenkin tunnepuolista.
        Kiitos hyvästä vinkistä.


      • asekeräilijä
        Nomark kirjoitti:

        Kirjoitin aseen arvosta tuolla aikaisemminkin. Ei nämä vanhat aseet ( eikä muukaan vanha tavara )ole yleensä kovin arvokkaita. Poikkeuksia tosin on, mutta tämä ase ei kuulu niihin. Esimerkkinä kerron, että Tikka T3 Tactical maksaa 1700 euron pintaan, sillä hinnalla saattaisi saada kymmenkunta Mosin-Nagantia asekeräilyyn. Ja niistä sanotaan, että "nuo vanhat sotilasiväärit kannattaa säilyttää, ne on arvokkaita". Ei tätä asetta ole pilattu deaktivoinnilla.

        Sillä ei ole enää mitään arvoa koska se on deaktivoitu. Ase ei ole kromattu, koska silloin kun se tehtiin ei tunnettu kromaamista vaan niklaus, eli se on niklattu. Jos saat siihen mahtumaan kp:n paukun ja ammut ase räjähtää. Niitä ovat tuoneet Suomeen aikoinaan Amerikassa töissä tai muuten siellä olleet. Aseen arvo ampumakuntoisena on n 100 euroa ja deaktivoitunut 5 euroa. Kerron kokemuksesta enkä oletuksista.


      • linssi2
        asekeräilijä kirjoitti:

        Sillä ei ole enää mitään arvoa koska se on deaktivoitu. Ase ei ole kromattu, koska silloin kun se tehtiin ei tunnettu kromaamista vaan niklaus, eli se on niklattu. Jos saat siihen mahtumaan kp:n paukun ja ammut ase räjähtää. Niitä ovat tuoneet Suomeen aikoinaan Amerikassa töissä tai muuten siellä olleet. Aseen arvo ampumakuntoisena on n 100 euroa ja deaktivoitunut 5 euroa. Kerron kokemuksesta enkä oletuksista.

        ei, minulle sillä on suurempi tunnearvo, kuin rahallinen. Niinkuin aiemmin kerroinkin, ase on niklattu eikä kromattu, kuten sinä sanot, Aseeseen ei voi oikein laittaa minkään laista paukkua enää tai voi, mutta silläsitä ei tosiaankaan uskalla enää laukaista, koska silloin se varmaan räjähtää silmille. Siinä on nimittäin patruunapesän pohja hitsattu umpeen. En minä nyt sentään niin tyhmä ole, että tarkoituksella vahingoittaisin itseäni, saati sitten muita.Arvosta vielä sen verran, että on aivan paskan hailee mikä sen rahallinen arvo on , koska en myy sitä koskaan, vaan jätän pojalleni sen perinnöksi, kuten minä olen saanut sen isältäni hänen kuolemansa jälkeen n.s.takautuvana perintönä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe