Olen tainnut ymmärtää pelin vähän väärin :D!
En välitä niistä pienistä ruudukoista mitn (siis missä on 9nro), vaan katson vaakarivejä ja pystyrivejä. Eli onko pelin tarkoitus se, ettei samaa numeroa löydy kahta kertaa samalta riviltä?
Todella vaikea selittää :D
Esim. näin :
7 9 4 1 3 2 8 5 6
1 2 5 3 7 9 4 6 8
2 3 1 4 6 5 9 8 7
4 1 2 6 5 8 3 7 9
jne....
Taidan kyllä olla ihan hukassa...
Onko Sudokun tarkoitus...?
6
2662
Vastaukset
- Tepa
Sudokussa samoja numeroita ei saa löytyä pysty- eikä vaakariveiltä eikä myöskään siitä 9 numeron ruudukosta.
Eli esim näin:
123 456 789
789 123 456
456 789 123
Vaikee selittää kun ei voi näyttää...- mue
Voi ei... Tossahan menee järki jos niitä ei saa olla niissä 9ruudukoissa... voi luoja!
Hermo meni jo noilla "mun säännöillä"..
Kiitos neuvosta!
- Nimetön
Sudokuissa ei ole kyse matikasta. Numeroiden tilalla voi olla mitä tahansa symboleja, kuten eläinten kuvia tai aakkosia. Mitään ei tarvitse laskea. Olen itse koukussa sudokuihin. Ratkon aina kaikki näkemäni heti. Hiukan häiritsevää että yleensä lehdissä olevat ovat hiukan liian helppoja. www.websudoku.com on hieno sivusto.
- havainnollisesti
Ei sitä kai tämän paremmin voi opastaa. Kts oheinen linkki.
http://www.satakunnankansa.fi/sudoku/- minäkin koukussa
Alkuun tuntuivat vaikealta, mutta kun tajusin että niissä pienissäkin tulisi olla, niin jopa helpottui! Aloita niistä pienistä ruuduista, niin huomaat!
- kysymykseesi
Kyllä yhden kerran vaaka- tai pystyrivillä. Ohjeita tuon tajuamiseen et tarvinnut, koska vastasit itse mitä kysyit :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086