Olen aloittelija täysin ja kyselenki että mitä nämä merkinnät kiikaritähtäimissä tarkoittaa kuten
3-9*40? Entä valoristikko? Onko se ristikko jotain fosforia? Ei kannata nauraa, ei se lapsikaan vielä syntyessään kävellä osannut. Onko tähtäinkiikareita sellaisia, joilla voi zoomata kohdetta? Että siis kun kohde on kaukana niin saa "ruuvattua" sen lähelle ja taasen kun on liian lähellä niin voi "kauentaa" sitä?
Auttakaapa
N00b 1
1
405
Vastaukset
Ko. kiikari on nimenomaan zoomattava.Pienin suurennus on 3x ja suurin 9x ja 40 on etulinssin läpimitta mm.Valoristikkoja on kahta lajia On patterilla toimivia ja patterittomia joissa ristikko saadaan hehkumaan valaisemalla taskulampulla etulinssin läpi. Hehkuu yleensä yhden illan ajan.Patteripeleissä on yleensä kymmenkunta säätönapsua ristikon kirkkauden säätöön.On ehkä parempi vaihtoehto koska ristikon kirkkauden voi säätää olosuhteiden mukaan riittävän pienelle jolloi se ei peitä kohdetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1035708Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652552Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2391542- 941323
- 1241077
- 66837
- 64833
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8811- 71762
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17731