itse tekemät piikit

sjöö

Te jotka olette itse piikkirenkaat tehneet kertokaa miten teitte. Kestääkö "piikit" mitään jos tekee esim ruuveista, eli katkeileeko.
Ja miten suojaatte sisäkumin ettei ruuvin kanta riko sitä ?

19

11824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtä

      poraat ensin esim 5mm poralla nappulan kohdalle reijän tai isomman nappulan kohdalle useampiakin. sit vain leveät prikat sisä ja ulko piolelle kumia ja 6mm pultti läpi.kiristät nylon mutterilla kireälle ja lopuksi 3mm kumimatto liimaaineella kiinni renkaan sisäpuolelle.löytyy kyllä jostain kumimatto ym liikkeestä.lopuksi rälläkällä pultit poikki terävästi viistoon rälläkällä noin 1,5-2mm pituisiksi.rahaa säästyy mut työtä siinä riittää!itsellä yli 200kpl ruuveja ja eturenkaassa puu ruuveja samalla periaattella erona vain et akkuporakoneella ruuvit paikoilleen ja kuuma liimaa ulkopuolelle et on tukevat ja jos ostaa oikean pituisia niin ei tarvitse edes katkaista.tietty taakse voi tehdä myös näin,mut ruuvejen täytyis olla ainakin 8mm paksuja ja pikku poranterällä alkureikä (löytyy sisäpuoleltakin oikea porauskohta helpommalla).

      • "piikit"

        Itse olen jo melkeen tehnyt renkaat valmiiksi! On vain meinaan aika kova homma mutta luulen että pitää kuin on yli 200 pulttia takarenkaassa! Se vähän arveluttaa että vaikuttaako pultit tehoihin, koska painaahan ne aika paljon?


      • Työtä
        "piikit" kirjoitti:

        Itse olen jo melkeen tehnyt renkaat valmiiksi! On vain meinaan aika kova homma mutta luulen että pitää kuin on yli 200 pulttia takarenkaassa! Se vähän arveluttaa että vaikuttaako pultit tehoihin, koska painaahan ne aika paljon?

        Ei ainakaa 250cc vaikuta reilu 200kpl pulttia tuo vain enemmän vääntöä!kun sellainen lähtee pyöriin niin sit mennään eikä meinata:)PS: älä aja soralla tai muutenkaan kivisellä alustalla edes"kokeilu" mielessä sillä tylsyvät herkästi kun ja jos ei ole teräs pultteja.eihän oikeat jää piikkirattaatkaan ole terästä vaan vääntyvät koukuksi jos ajaa soralla ym..


      • sitten
        Työtä kirjoitti:

        Ei ainakaa 250cc vaikuta reilu 200kpl pulttia tuo vain enemmän vääntöä!kun sellainen lähtee pyöriin niin sit mennään eikä meinata:)PS: älä aja soralla tai muutenkaan kivisellä alustalla edes"kokeilu" mielessä sillä tylsyvät herkästi kun ja jos ei ole teräs pultteja.eihän oikeat jää piikkirattaatkaan ole terästä vaan vääntyvät koukuksi jos ajaa soralla ym..

        mitä materiaalia ne on, jos ei terästä.


      • Anonyymi

        mitä sä siis meinaat voiks niinku selittää sillee tarkasti mitä pitää tehä


    • ruuvit

      itsellä on sähkömiehien käyttämiä ronikki ruuveja niissä on leveä kanta pysyy pystysssä paremmin homma tehdään samoin eli poraa ulkopuolelta poralla (muuten ei näe mihin ruuvin ruuvaa sisäpuolelta).ruuvit ei saa olla liian pitkiä eli 8mm-10mm ulos renkaasta pidemmistä ei ole hyötyä koska ne alkaa kaatumaan ja vääntymään. näillä ei kannata runtailla muuta kun jäällä, piha jäätikölläkin on niin paljon hiekoitus hiekkaa ett kipunat lentää ja ruuvit kuluu silmissä.suojaksi käy hyvin esim polkupyörän pääli rengas, jos ei riitä mitta niin jatkaa toisella ja ilmastointi teipillä kiinni niin pysyy siellä missä pitääkin päälle
      laitossa.ruuvi rivien linjat niin että, on max paljon ruuveja kiinni jäässä ett ei jää lähdössä vaan kolmea ruuvin levyistä uraa : ) niin on joskus ollut ihan kaupan kumissakin.

    • ruuvitt

      niin ja kestosta viime talvi ajettu kumit kuin ajamattomat rengas runkoja tosin katupyörän etunen.ajo siirtymää lukuun ottamatta kokonaan jäällä.

      • Työtä

        juu tapoja on monia.. kyllä mulla on käsitys et jäärata oikeat piikit on rautaa ja enduro piikit on terästä koska niillä ajetaan siirtymiä tielläkin!sille hepulle jolle piti kertoa mitä materiaalia ne jääpiikit on.


      • molemmat
        Työtä kirjoitti:

        juu tapoja on monia.. kyllä mulla on käsitys et jäärata oikeat piikit on rautaa ja enduro piikit on terästä koska niillä ajetaan siirtymiä tielläkin!sille hepulle jolle piti kertoa mitä materiaalia ne jääpiikit on.

        enduro piikkeihin juotetaan vähän kovemmasta seoksesta ne päät.


      • Sinä
        molemmat kirjoitti:

        enduro piikkeihin juotetaan vähän kovemmasta seoksesta ne päät.

        No ihmekkös jääpiikeistä onkin tullut virkkuukoukkuja jos on soralla vahingossa ruopassut ja enska piikit ei sano mitään sellasesta.ja näin ollen valitsisin ehdottomasti enska piikkikumet jos itse ostaisin kun en jäällä "kilpaa" aja.ja ovat huomattavasti kulutus kestävämmät puhumattakaan et ne jotka ajavat muullakain niin selasta alle.


      • kokeilemassa
        Sinä kirjoitti:

        No ihmekkös jääpiikeistä onkin tullut virkkuukoukkuja jos on soralla vahingossa ruopassut ja enska piikit ei sano mitään sellasesta.ja näin ollen valitsisin ehdottomasti enska piikkikumet jos itse ostaisin kun en jäällä "kilpaa" aja.ja ovat huomattavasti kulutus kestävämmät puhumattakaan et ne jotka ajavat muullakain niin selasta alle.

        kokeile millanen enskapiikki on jääradalla ajaa. sillä ei siellä tee yhtään mitään on hemmetin veltot ja liukkaat


      • väittää
        kokeilemassa kirjoitti:

        kokeile millanen enskapiikki on jääradalla ajaa. sillä ei siellä tee yhtään mitään on hemmetin veltot ja liukkaat

        että paras pito enskapiikeillä on kovaksi tamppaantuneessa lumessa. Tosiaan sinne jääradalle, ne jääratarenkaat.


      • Sinä
        väittää kirjoitti:

        että paras pito enskapiikeillä on kovaksi tamppaantuneessa lumessa. Tosiaan sinne jääradalle, ne jääratarenkaat.

        Juu johan sanoin et parempi vaihtoehto enska piikit jos ajaa muuallakin kuin jäällä.ja jos ei aja kilpaa kuin ittensä kanssa niin en näe järkeä laittaa alle jääpiikkejä.Isompi hyöty on enskapiikeillä jäällä kuin jääpiikeillä enska reiteillä,eihän niillä luiruilla tee siellä yhtään mitään.no jokainen tehkööt itse omat päätöksensä ja ajaa millä ajaa,mut HONDALLA loput.


      • Sinä
        Sinä kirjoitti:

        Juu johan sanoin et parempi vaihtoehto enska piikit jos ajaa muuallakin kuin jäällä.ja jos ei aja kilpaa kuin ittensä kanssa niin en näe järkeä laittaa alle jääpiikkejä.Isompi hyöty on enskapiikeillä jäällä kuin jääpiikeillä enska reiteillä,eihän niillä luiruilla tee siellä yhtään mitään.no jokainen tehkööt itse omat päätöksensä ja ajaa millä ajaa,mut HONDALLA loput.

        Mulla on video IceRacingContact 2 missä Continental testaa ivalossa Mika Sirosen johdolla myös enska piikkejä jääradalla ja lujaa mennään!Lyhyt pätkä sillä video käsittelee enemmän auton piikkejä alain prostin johdolla,mut myös sirosen toimintaa ja piikkiratas vaihtoehtoja esitellään.


      • jukes
        Sinä kirjoitti:

        Mulla on video IceRacingContact 2 missä Continental testaa ivalossa Mika Sirosen johdolla myös enska piikkejä jääradalla ja lujaa mennään!Lyhyt pätkä sillä video käsittelee enemmän auton piikkejä alain prostin johdolla,mut myös sirosen toimintaa ja piikkiratas vaihtoehtoja esitellään.

        pitää olla vaan tarkkana kun poraa reikiä että ne ei tule mihin sattuu nappulaa jos kaikki on missä sattuu niin vemputtaa perää vittumaisesti jos vähän kovemmalla jälellä ajaa..


    • kvo

      450 jauhaa vittuun omatekemät nastat...

    • crossari1

      mä tein enska piikit ite mut ei pysyny

      me ostettiin ne ja porattiin ja liimattiin kiinni mut jäällä toimi toisin kun krossi radalla

    • ktm200

      kertokaa voiko taka piikkirenkaan kääntää toiste päin ku muutama piikki taipunu taaksepäin että lähteekö piikit irti vai pysyykö renkaassa?

    • Anonyymi

      Poraamalla nappulaan upotuksen johon liimasin hapotetun nastan. Hyväkkäästi kesti ajella ilman sisäkumia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      207
      7196
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      51
      2753
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      188
      2251
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1613
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      142
      1569
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      19
      1237
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1190
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1133
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1097
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      50
      1019
    Aihe