itse tekemät piikit

sjöö

Te jotka olette itse piikkirenkaat tehneet kertokaa miten teitte. Kestääkö "piikit" mitään jos tekee esim ruuveista, eli katkeileeko.
Ja miten suojaatte sisäkumin ettei ruuvin kanta riko sitä ?

19

11555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtä

      poraat ensin esim 5mm poralla nappulan kohdalle reijän tai isomman nappulan kohdalle useampiakin. sit vain leveät prikat sisä ja ulko piolelle kumia ja 6mm pultti läpi.kiristät nylon mutterilla kireälle ja lopuksi 3mm kumimatto liimaaineella kiinni renkaan sisäpuolelle.löytyy kyllä jostain kumimatto ym liikkeestä.lopuksi rälläkällä pultit poikki terävästi viistoon rälläkällä noin 1,5-2mm pituisiksi.rahaa säästyy mut työtä siinä riittää!itsellä yli 200kpl ruuveja ja eturenkaassa puu ruuveja samalla periaattella erona vain et akkuporakoneella ruuvit paikoilleen ja kuuma liimaa ulkopuolelle et on tukevat ja jos ostaa oikean pituisia niin ei tarvitse edes katkaista.tietty taakse voi tehdä myös näin,mut ruuvejen täytyis olla ainakin 8mm paksuja ja pikku poranterällä alkureikä (löytyy sisäpuoleltakin oikea porauskohta helpommalla).

      • "piikit"

        Itse olen jo melkeen tehnyt renkaat valmiiksi! On vain meinaan aika kova homma mutta luulen että pitää kuin on yli 200 pulttia takarenkaassa! Se vähän arveluttaa että vaikuttaako pultit tehoihin, koska painaahan ne aika paljon?


      • Työtä
        "piikit" kirjoitti:

        Itse olen jo melkeen tehnyt renkaat valmiiksi! On vain meinaan aika kova homma mutta luulen että pitää kuin on yli 200 pulttia takarenkaassa! Se vähän arveluttaa että vaikuttaako pultit tehoihin, koska painaahan ne aika paljon?

        Ei ainakaa 250cc vaikuta reilu 200kpl pulttia tuo vain enemmän vääntöä!kun sellainen lähtee pyöriin niin sit mennään eikä meinata:)PS: älä aja soralla tai muutenkaan kivisellä alustalla edes"kokeilu" mielessä sillä tylsyvät herkästi kun ja jos ei ole teräs pultteja.eihän oikeat jää piikkirattaatkaan ole terästä vaan vääntyvät koukuksi jos ajaa soralla ym..


      • sitten
        Työtä kirjoitti:

        Ei ainakaa 250cc vaikuta reilu 200kpl pulttia tuo vain enemmän vääntöä!kun sellainen lähtee pyöriin niin sit mennään eikä meinata:)PS: älä aja soralla tai muutenkaan kivisellä alustalla edes"kokeilu" mielessä sillä tylsyvät herkästi kun ja jos ei ole teräs pultteja.eihän oikeat jää piikkirattaatkaan ole terästä vaan vääntyvät koukuksi jos ajaa soralla ym..

        mitä materiaalia ne on, jos ei terästä.


      • Anonyymi

        mitä sä siis meinaat voiks niinku selittää sillee tarkasti mitä pitää tehä


    • ruuvit

      itsellä on sähkömiehien käyttämiä ronikki ruuveja niissä on leveä kanta pysyy pystysssä paremmin homma tehdään samoin eli poraa ulkopuolelta poralla (muuten ei näe mihin ruuvin ruuvaa sisäpuolelta).ruuvit ei saa olla liian pitkiä eli 8mm-10mm ulos renkaasta pidemmistä ei ole hyötyä koska ne alkaa kaatumaan ja vääntymään. näillä ei kannata runtailla muuta kun jäällä, piha jäätikölläkin on niin paljon hiekoitus hiekkaa ett kipunat lentää ja ruuvit kuluu silmissä.suojaksi käy hyvin esim polkupyörän pääli rengas, jos ei riitä mitta niin jatkaa toisella ja ilmastointi teipillä kiinni niin pysyy siellä missä pitääkin päälle
      laitossa.ruuvi rivien linjat niin että, on max paljon ruuveja kiinni jäässä ett ei jää lähdössä vaan kolmea ruuvin levyistä uraa : ) niin on joskus ollut ihan kaupan kumissakin.

    • ruuvitt

      niin ja kestosta viime talvi ajettu kumit kuin ajamattomat rengas runkoja tosin katupyörän etunen.ajo siirtymää lukuun ottamatta kokonaan jäällä.

      • Työtä

        juu tapoja on monia.. kyllä mulla on käsitys et jäärata oikeat piikit on rautaa ja enduro piikit on terästä koska niillä ajetaan siirtymiä tielläkin!sille hepulle jolle piti kertoa mitä materiaalia ne jääpiikit on.


      • molemmat
        Työtä kirjoitti:

        juu tapoja on monia.. kyllä mulla on käsitys et jäärata oikeat piikit on rautaa ja enduro piikit on terästä koska niillä ajetaan siirtymiä tielläkin!sille hepulle jolle piti kertoa mitä materiaalia ne jääpiikit on.

        enduro piikkeihin juotetaan vähän kovemmasta seoksesta ne päät.


      • Sinä
        molemmat kirjoitti:

        enduro piikkeihin juotetaan vähän kovemmasta seoksesta ne päät.

        No ihmekkös jääpiikeistä onkin tullut virkkuukoukkuja jos on soralla vahingossa ruopassut ja enska piikit ei sano mitään sellasesta.ja näin ollen valitsisin ehdottomasti enska piikkikumet jos itse ostaisin kun en jäällä "kilpaa" aja.ja ovat huomattavasti kulutus kestävämmät puhumattakaan et ne jotka ajavat muullakain niin selasta alle.


      • kokeilemassa
        Sinä kirjoitti:

        No ihmekkös jääpiikeistä onkin tullut virkkuukoukkuja jos on soralla vahingossa ruopassut ja enska piikit ei sano mitään sellasesta.ja näin ollen valitsisin ehdottomasti enska piikkikumet jos itse ostaisin kun en jäällä "kilpaa" aja.ja ovat huomattavasti kulutus kestävämmät puhumattakaan et ne jotka ajavat muullakain niin selasta alle.

        kokeile millanen enskapiikki on jääradalla ajaa. sillä ei siellä tee yhtään mitään on hemmetin veltot ja liukkaat


      • väittää
        kokeilemassa kirjoitti:

        kokeile millanen enskapiikki on jääradalla ajaa. sillä ei siellä tee yhtään mitään on hemmetin veltot ja liukkaat

        että paras pito enskapiikeillä on kovaksi tamppaantuneessa lumessa. Tosiaan sinne jääradalle, ne jääratarenkaat.


      • Sinä
        väittää kirjoitti:

        että paras pito enskapiikeillä on kovaksi tamppaantuneessa lumessa. Tosiaan sinne jääradalle, ne jääratarenkaat.

        Juu johan sanoin et parempi vaihtoehto enska piikit jos ajaa muuallakin kuin jäällä.ja jos ei aja kilpaa kuin ittensä kanssa niin en näe järkeä laittaa alle jääpiikkejä.Isompi hyöty on enskapiikeillä jäällä kuin jääpiikeillä enska reiteillä,eihän niillä luiruilla tee siellä yhtään mitään.no jokainen tehkööt itse omat päätöksensä ja ajaa millä ajaa,mut HONDALLA loput.


      • Sinä
        Sinä kirjoitti:

        Juu johan sanoin et parempi vaihtoehto enska piikit jos ajaa muuallakin kuin jäällä.ja jos ei aja kilpaa kuin ittensä kanssa niin en näe järkeä laittaa alle jääpiikkejä.Isompi hyöty on enskapiikeillä jäällä kuin jääpiikeillä enska reiteillä,eihän niillä luiruilla tee siellä yhtään mitään.no jokainen tehkööt itse omat päätöksensä ja ajaa millä ajaa,mut HONDALLA loput.

        Mulla on video IceRacingContact 2 missä Continental testaa ivalossa Mika Sirosen johdolla myös enska piikkejä jääradalla ja lujaa mennään!Lyhyt pätkä sillä video käsittelee enemmän auton piikkejä alain prostin johdolla,mut myös sirosen toimintaa ja piikkiratas vaihtoehtoja esitellään.


      • jukes
        Sinä kirjoitti:

        Mulla on video IceRacingContact 2 missä Continental testaa ivalossa Mika Sirosen johdolla myös enska piikkejä jääradalla ja lujaa mennään!Lyhyt pätkä sillä video käsittelee enemmän auton piikkejä alain prostin johdolla,mut myös sirosen toimintaa ja piikkiratas vaihtoehtoja esitellään.

        pitää olla vaan tarkkana kun poraa reikiä että ne ei tule mihin sattuu nappulaa jos kaikki on missä sattuu niin vemputtaa perää vittumaisesti jos vähän kovemmalla jälellä ajaa..


    • kvo

      450 jauhaa vittuun omatekemät nastat...

    • crossari1

      mä tein enska piikit ite mut ei pysyny

      me ostettiin ne ja porattiin ja liimattiin kiinni mut jäällä toimi toisin kun krossi radalla

    • ktm200

      kertokaa voiko taka piikkirenkaan kääntää toiste päin ku muutama piikki taipunu taaksepäin että lähteekö piikit irti vai pysyykö renkaassa?

    • Anonyymi

      Poraamalla nappulaan upotuksen johon liimasin hapotetun nastan. Hyväkkäästi kesti ajella ilman sisäkumia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 24h Kirppis

      Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3768
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

      Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3068
    3. Suomessa eletään liian pitkään

      "Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      278
      2881
    4. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      7
      1961
    5. 232
      1580
    6. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1320
    7. Näyttääkö kaivattusi

      Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1281
    8. Martinan mies on Suomessa.

      Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1224
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1071
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

      Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      32
      1045
    Aihe