Onko joku käynyt jo Pirkkalan kädentaidon messuilla. Mikä oli anti, kannattako lähteä ajelemaan? Olihan aitoja käsitöitä, eikä halpatuontimaiden krääsää????
Kädentaidonmessut
18
4418
Vastaukset
- tarkoitus mennä
katsomaan,olen tykännyt yleensä käydä.toivottavasti en pety nytkään.
- kumikameli
Hyvät messut, olisin halunnut ostella vaikka
mitä, mutta valitettavsti rahat jäi kotiin. :( - Kässäri
Kävin ja ..... petyin: en tiedä, mitä odotin, mutta sitä en ainakaan sieltä löytänyt, vaikka tavaraa oli runsaasti tarjolla.
- ihmettä
odotat näiltä messuilta?olin lauantaina ja minusta siellä oli paljon käsityöläisiä
myymässä omia tuotteitaan.älä mene sinne
happamana ja arvostelemaan jos ei kiinnosta.
minä ainakin kuulin monia positiivisia kommentteja ihmisiltä,jotka arvostavat käsityötä. - ....
ihmettä kirjoitti:
odotat näiltä messuilta?olin lauantaina ja minusta siellä oli paljon käsityöläisiä
minä ainakin kuulin monia positiivisia kommentteja ihmisiltä,jotka arvostavat käsityötä.Messuthan on VAIN tavaroiden katsomista varten, itse tuotteet ostetaan sitten myöhemmin ilman messulisiä.
Sukulainen kiertelee myymässä tuommosilla messuilla tuotteita, tuotteiden hintaa nostetaan normaalista 2-5 kertases riippuen tuotteen normaalista hinnasta.
Itse en noilla messuilla käynyt, mutta nykyään messut tarjoaa aika vähän mitään uutta, kaikki on vanhaa ja ehkä hitusen muuneltua. - Kässäsi
ihmettä kirjoitti:
minä ainakin kuulin monia positiivisia kommentteja ihmisiltä,jotka arvostavat käsityötä.Teen itse paljon käsitöitä. Siksi ensi kerran elämässäni meninkin niille messuille, koska ajattelin saavani sieltä jotain vinkkiä ja kipinää tulevaisuutta varten.
Juuri siksi petyin, koska ei siellä ollut "mitään", vaikka talo oli tavaraa täynnä.
Mutta ole huoleti: en mene toiste! - minä vaan
.... kirjoitti:
Messuthan on VAIN tavaroiden katsomista varten, itse tuotteet ostetaan sitten myöhemmin ilman messulisiä.
Sukulainen kiertelee myymässä tuommosilla messuilla tuotteita, tuotteiden hintaa nostetaan normaalista 2-5 kertases riippuen tuotteen normaalista hinnasta.
Itse en noilla messuilla käynyt, mutta nykyään messut tarjoaa aika vähän mitään uutta, kaikki on vanhaa ja ehkä hitusen muuneltua.Itse en menisi myymään messuille, mutta mietipä vähän sitä, että miksi hintoja pitää nostaa kyseisiä messuja varten? No tietenkin siksi, että myyntipaikat maksavat tuollaisissa paikoissa hunajaa eli eivät ole ilmaisia paikat.
- ....
minä vaan kirjoitti:
Itse en menisi myymään messuille, mutta mietipä vähän sitä, että miksi hintoja pitää nostaa kyseisiä messuja varten? No tietenkin siksi, että myyntipaikat maksavat tuollaisissa paikoissa hunajaa eli eivät ole ilmaisia paikat.
Toki myyntipaikat messuilla voivat maksaa hieman enemmän kuin normaalisti, mutta se ei todellakaan ole syy hintojen 2-5 kertaistamiseen.
Messuilla myydään valtavia määriä tuotteita ja nykyään hinnalla ei ole ihmisille suurtakaan merkitystä varsinkaan messujen kaltasissa tapahtumissa. Vaan hinnan sijasta on tärkeempää alennus. Kun hinnat ovat normaalista 2-5 kertaset näin voidaan helposti antaa paljon ostaville "huomattavia" alennuksia, vaikka todellisuudessa tuote myydään 2 kertaseen hintaan normaaliin verrattuna. - kysellyt
.... kirjoitti:
Toki myyntipaikat messuilla voivat maksaa hieman enemmän kuin normaalisti, mutta se ei todellakaan ole syy hintojen 2-5 kertaistamiseen.
Messuilla myydään valtavia määriä tuotteita ja nykyään hinnalla ei ole ihmisille suurtakaan merkitystä varsinkaan messujen kaltasissa tapahtumissa. Vaan hinnan sijasta on tärkeempää alennus. Kun hinnat ovat normaalista 2-5 kertaset näin voidaan helposti antaa paljon ostaville "huomattavia" alennuksia, vaikka todellisuudessa tuote myydään 2 kertaseen hintaan normaaliin verrattuna.Siis, tosi kalliit ovat nuo myyntipaikat noilla messuilla!!! Itse tänä vuonna kyselin ja hinta pöytäpaikalla oli 85e/metri ja pienin paikka oli 3 metrinen. Eli kyllä siinä pitää myydä, että saa edes pöytävuokran maksettua.
Itse kävin noilla messuilla ja totesin, et askartelupuoli, mitä itekin teen keskitty 3D-teeman ympärille. Uutta ei oikeestaa löytynyt, mielenkiintosemmat oli mun mielestä kivimessut. - ....
kysellyt kirjoitti:
Siis, tosi kalliit ovat nuo myyntipaikat noilla messuilla!!! Itse tänä vuonna kyselin ja hinta pöytäpaikalla oli 85e/metri ja pienin paikka oli 3 metrinen. Eli kyllä siinä pitää myydä, että saa edes pöytävuokran maksettua.
Itse kävin noilla messuilla ja totesin, et askartelupuoli, mitä itekin teen keskitty 3D-teeman ympärille. Uutta ei oikeestaa löytynyt, mielenkiintosemmat oli mun mielestä kivimessut.Nuo ovat messut ei markkinat, messut on yleensä suunnattu isommille monen artikkelin myyjille ja uusien tuotteiden esittelijöille, sanoohan sen jo min 3metrin pöytäkin. Sekä messuilla luodaan asiakas suhteita jne... joten myytyjen tuotteiden määrä ei ole ihan koko asia.
Satunnaisille myyjille nuo hinnat ovat liian korkeat, ellei sitten kokoa montaa myyjää samaan pöytään jolloin ei enään olekkaan kallis. Toisaaltaan messuilla satunnainen myyjä saisi myytyä sen kerralla minkä saattaa myydä markkinoilla koko vuoden aikana.
Eipä tuo todellakaan mikään kova hinta ole, varsinkin jos tuo on kolmenpäivän hinta. Messuillahan on valtavat kävijämäärät sekä paljon kauempaakin tulleita joka on myös suhteutettava paikan hintaan. - hommissa
.... kirjoitti:
Messuthan on VAIN tavaroiden katsomista varten, itse tuotteet ostetaan sitten myöhemmin ilman messulisiä.
Itse en noilla messuilla käynyt, mutta nykyään messut tarjoaa aika vähän mitään uutta, kaikki on vanhaa ja ehkä hitusen muuneltua.Vaikeahan satunnaisen messukävijän on tietää, mikä tuotteiden normaalihinta on. Osasto, jolla itse olin töissä, kyllä hinnoitteli tuotteensa alennettuun messuhintaan. Ehkä niitäkin myyjiä on, jotka ajattelevat saavansa messuilla tuotteista korkeamman hinna kuin normaalisti. Ainahan voi kokeilla, mutta ihmistä ei petä kuin kerran...
- on...
Kässäsi kirjoitti:
Teen itse paljon käsitöitä. Siksi ensi kerran elämässäni meninkin niille messuille, koska ajattelin saavani sieltä jotain vinkkiä ja kipinää tulevaisuutta varten.
Juuri siksi petyin, koska ei siellä ollut "mitään", vaikka talo oli tavaraa täynnä.
Mutta ole huoleti: en mene toiste!Kävin myös muutamavuosi sitten eikä tarvitse mennä enään ihan samasta syystä. Taitaavat messut olla enenmpi ammattilaisa varten että saavat vertailla omia tuotoksiaan keskenään. Turhaa tavaraa on maailma täys!
- myyjä
kysellyt kirjoitti:
Siis, tosi kalliit ovat nuo myyntipaikat noilla messuilla!!! Itse tänä vuonna kyselin ja hinta pöytäpaikalla oli 85e/metri ja pienin paikka oli 3 metrinen. Eli kyllä siinä pitää myydä, että saa edes pöytävuokran maksettua.
Itse kävin noilla messuilla ja totesin, et askartelupuoli, mitä itekin teen keskitty 3D-teeman ympärille. Uutta ei oikeestaa löytynyt, mielenkiintosemmat oli mun mielestä kivimessut.Jos puhutaan Suomen Kädentaito-messujen hinnoista, niin 2m pöytäpaikkaa maksaa 340e (sis. alv.) Niin halvalla kuin 85e ei sieltä paikkaa saa ja pienin myytävä paikka on metri. Pöytäpaikat kuitenkin menevät nopeasti. Osastoissa pienin on 4 neliötä.
- messuilija
Kolmisen tuntia jaksoin tarpoa käytäviä. Väkeä alkoi olla kymmenen jälkeen niin paljon, että välillä ahdisti.
Paljon kaikkea kivaa, paljon myös sellaista, joka ei ainakaan minua kiinnostanut. Yllättävän vähän tällä kertaa kirpparityylisiä myyjiä, joilla pöydät täynnä sekalaista krääsää. Hyvä niin.
Plussaa se, että vihdoinkin kakkoshalliin oli panostettu, eikä se tuntunut enää "ylijäämähallilta". - kiki
Kyllä siellä oli paljon katseltavaa. Jos askartelee tai tekee käsitöitä, niin katsomista kyllä löytyy.
- Siiri76
Niin..
Tulihan tuolla tarvottua (Sunnuntaina klo 10-16). Itse pidän messuja lähinnä paikkana, josta voin etsiä itselleni uusia käsityö- ja askarteluideoita. Tutustua siihen, mikä on nyt uutta ja lisäksi saada ammattilaisten vihjeitä omien tuotoksien toteutukseen.
Tietysti, jos lähtee messuille "ostaa paljon ja halvalla"-asenteella, pettymys on taattu.
Oma mielikuvani messuista oli positiivinen. Kukaan ei "tyrkyttänyt" tuotteitaan ja rauhassa sai katsella ja tutustua tarjontaan. Vinkkejä ja neuvoja (esim. joidenkin tuotteiden tekemiseen) sai kysymällä. Tietysti jos kuuluu siihen perussuomalaiseen alatyyppiin, joka koskaan ei halua kysyä keneltäkään mitään, messujen anti voi jäädä hyvinkin vaisuksi.
Itse keräsin paljon uusia ideoita ja erilaisten käsitöitä ja askartelua helpottavien apuvälineiden tuottajien ja jälleenmyyjien yhteystietoja. Niitä kun ei koskaan ole tarpeeksi.
Mielestäni messujen tarkoituksena on tuoda uusia ideoita ja uudistettuja vanhoja ideoita ihmisten mieliin. Lisäksi messuilla esittäytyvät monet sellaiset yritykset, joiden olemassaolosta (ainakaan allekirjoittaneella) ei ole ollut mitään tietoa. Messujen tarkoitushan ei ole edes olla mikään "myyntipaikka", sitä vartenhan on erilaiset käsityöläismarkkinat ym. myyjäiset. - "rautalanka"
Heippa itse olin eilen kädentaito messuilla.Hyvät olivat kaikkea kivaa löytyy varmaan jokaiselle jotakin.Päivä kului nopeasti ihaillen kaikkea kaunista.Suositten menoa jos vaan mahdollista.
- Anonyymi
Tänäkin vuonna?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar932408Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5711818- 91573
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977