maanteiden ässät

newporvoo

on ihmeellistä kun nämä traktorit peräkärryt saa haitata liikennettä....Öljytie valaisematon ja rajoitus 80 ja eikun kaveri vetää letkaa perässä välittämättä takanaolevista rekoista ym autoista. Vaikka mahd välillä päästää ohi pysäkillä seisten, mutta ei.Umpiluuta kai aivojen tilalla...
että näin Sipoossa

12

2400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jontikka

      kalliimmat kamppeet kuin sulla.Silloin omistaa tienkin.

    • mutta

      kun mitkään liikennesäännöt eivät kehoita heitä menemään pysäkille sen takia että takaa tulevat voivat ohittaa.

      Huom. sama on tyyli täällä pohjoisemmallakin suunnalla.

      • näitäkin on aika lailla, jotka ei seuraa peilistä takanatulevaa liikennettä
        ja väistä levikkeelle, asenteessahan sitä olis korjaamista aika monella, myös autoilijoillakin.
        Taitaa se jossain säännöissä ollakin, sen ohituksen helpottaminen sanottu.


      • Matias83
        kawasaki250 kirjoitti:

        näitäkin on aika lailla, jotka ei seuraa peilistä takanatulevaa liikennettä
        ja väistä levikkeelle, asenteessahan sitä olis korjaamista aika monella, myös autoilijoillakin.
        Taitaa se jossain säännöissä ollakin, sen ohituksen helpottaminen sanottu.

        Mun puolesta joutavat ajaa takana jos eivät ohi pääse ilman erikoistoimia:P Varsinkin rekkamiehiä on mukava vähän kiusata kun kääntyy vaikka jonku risteyksen vähän turhan hitaasti ja rekka takana...xD Maanviljelijöiden maillehan ne tiet on aikanaan tehtykin.


    • tehoton auto???

      Onko sulla tehoton auto, kun et pääse edes traktorista ohi? Mene töihin ja osta parempi auto!

      • newporvoo

        ajeleppa öljytietä joku kerta Sipoon suuntaan, tiedät mitä tarkoittaa jos rekkaa ym jonossa. Tehoja vaikka onkin niin älli päässä ohituksissa.


      • Pulti Bois
        newporvoo kirjoitti:

        ajeleppa öljytietä joku kerta Sipoon suuntaan, tiedät mitä tarkoittaa jos rekkaa ym jonossa. Tehoja vaikka onkin niin älli päässä ohituksissa.

        olette nähneet tai kuullet, että kuorma-auto, karavaanari, asuntoauto tai muu sellainen joka saa ajaa 80km/h on tiellä jolla on 100km/h rajoitus, väistänyt pysäkille tai muuten edesauttanut takatulevan jono ohitusta?

        Entä henkilöauto, joka vetää perävaunua? Ei koskaan, jos nyt edes ajavat max. 80km/h. Niillä ei tunnu olevan tiedossa tuota 80 ollenkaan!

        Öljytiellä ajetaan jonossa siellä ei montaa ohituspaikkaa ole.


      • että,
        newporvoo kirjoitti:

        ajeleppa öljytietä joku kerta Sipoon suuntaan, tiedät mitä tarkoittaa jos rekkaa ym jonossa. Tehoja vaikka onkin niin älli päässä ohituksissa.

        Älliä ja kukkia.


    • joo

      Sitten kun on kuski joka yrittää aina kun mahdollista väistää niin eipä siitä sitten kukaan välitä, mutta valittaa jaksaa aina.

      Kun koko ajan pomppii pois tärkeämmän tieltä niin ei siinä matkanteko edisty hevon v***** ja turvallisuusriski sekin kun koko ajan yrittää taas ehtiä muiden mukaan.

    • kohteliaisuus

      Usein ihmetyttää asenne, että traktorista on päästävä vaikka verenmaku suussä edelle.

      On huomattava, että traktorikuski ei ajele huvikseen ja jos laki ja kamppeet sen sallisi lasettas ainakin 150 km / h.

      Sen sijaan siellä pirssin ratintakana on jeppe, joka on vain viihdyttämässä itseään ja haluaisi kaahata kovempaa, vaikkei ole kiire minnekkään.

      Tämäkin on nähty, kun ajan linjaautopysäkille ja päästän jonoa edelleni, niin jokainen kynnellekykenevä yrittää päästä eteeni, eikä päästä traktoria sieltä levikkeeltä pois, pistää vituttaan tuo kohteliaisuus, että ajellaan vaan liikennesääntöjen mukaa.

      • Pultti Bois

        Traktorin perässä jos on jokin hinattava laite. Se on yleensä niin iso, ettei sen taakse nää peruutuspeileistä mitenkään. Peilejä ei voi niin leveälle asentaa. Ne osuisi heti johonkin. Nämä sankarit kun ajavat ihan sinne perään, peilien katveeseen! Tämä on taivahan tosi. Pitäisi ajaa siellä ~40 metrin päässä niin tr. ohjaamoonkin näkyisi. Sama koskee leikkuupuimureita.
        Tämä turvaväli on myös pidettävä ettei aja tr. perään. Jos se sittenkin väistää pysäkille. Tr. 40km/h vauhdista 12 tonnin kuormalla on jarrutusmatka pitkä, että saa sen tr. ja hinattavan laitteen siihen bussipysäkille osumaa ja pysähtymään. Jos on liukas keli on otettava viimeiset 20 metriä ihan 10 km/h. Bussipysäkit on talvella usein todella liukkaita.


      • boismanit
        Pultti Bois kirjoitti:

        Traktorin perässä jos on jokin hinattava laite. Se on yleensä niin iso, ettei sen taakse nää peruutuspeileistä mitenkään. Peilejä ei voi niin leveälle asentaa. Ne osuisi heti johonkin. Nämä sankarit kun ajavat ihan sinne perään, peilien katveeseen! Tämä on taivahan tosi. Pitäisi ajaa siellä ~40 metrin päässä niin tr. ohjaamoonkin näkyisi. Sama koskee leikkuupuimureita.
        Tämä turvaväli on myös pidettävä ettei aja tr. perään. Jos se sittenkin väistää pysäkille. Tr. 40km/h vauhdista 12 tonnin kuormalla on jarrutusmatka pitkä, että saa sen tr. ja hinattavan laitteen siihen bussipysäkille osumaa ja pysähtymään. Jos on liukas keli on otettava viimeiset 20 metriä ihan 10 km/h. Bussipysäkit on talvella usein todella liukkaita.

        Nyt puhui jeppe asiaa.
        Ja ei se pysäkiltä takaisin liikenteensekaan lähteminen mitenkään raketinlailla onnistu. Kuski kiihtyy enemmän kuin tr. painavalla kuormalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe