Laskeskelin että säästäisin vuodessa noin 300 euroa jos vaihtaisin
liitosta työttömyyskassaan.Liiton maksut vuodessa noin 360euroa, työttömyyskassa 65 euroa vuodessa! Mielipiteitä? Tiedän että lakia apua ei saa kassasta mutta työpaikan menettää joka tapauksessa jos lakimiestä käyttää ongelma tilanteissa!
Liitto vs Työttömyyskassa
13
2186
Vastaukset
Käytännössä YTK:n työttömyyskassa toimii paremmin kuin AKT:n
lisäksi AKT:lta ei heru oikeusapua kuin päivänselviin tapauksiin
Mutta voitko ottaa hyvillä mielin vastaan esim. joulukuisen 2c palkankorotuksen jos et ole AKT:n jäsen?- aktjäsen
Vastailet ittelles vaan pakuaku
- steve.not.dor
Jos et kuulu liittoon, niin saat pitää työpaikkasi todennäköisemmin. Irtisanomisjärjestyksessä AKT:hen kuuluvat ovat ensimmäisenä.
- lervontuttu
Lervo tietää tasan tarkkaan ketä kuuluu liittoon ja ketä ei. ATK miehet lentää ekana kilometritehtaalle ja sitten muitten liittojen kuten rahtarien kassan jäsenet ja mitä niitä nyt onkaan.
- nääs
Varmaan juu. Laittavat ensin ne, joiden irtisanomiseen vaaditaan pitävät perusteet. Vasta sitten ne, joilla ei liiton lakimiehiä tukenaan ja jotka on helppo potkaista pihalle pelkäämättä seurauksia. Mutta onnea sinulle pankkiautomaatti/pakettiautomaatti/bussissa, näytät saaneen vain omasta navastaan välittäviä hengenheimolaisia.
- nääs
Bussissa kirjoitti:
niin ja mistä pomo voi tietää kuuluuko liittoon vaiko ei???
Oot kyllä uskomattoman yksinkertainen...
nääs kirjoitti:
Varmaan juu. Laittavat ensin ne, joiden irtisanomiseen vaaditaan pitävät perusteet. Vasta sitten ne, joilla ei liiton lakimiehiä tukenaan ja jotka on helppo potkaista pihalle pelkäämättä seurauksia. Mutta onnea sinulle pankkiautomaatti/pakettiautomaatti/bussissa, näytät saaneen vain omasta navastaan välittäviä hengenheimolaisia.
Ai ne liiton lakimiehet jotka hoitaa vain ne jutut joissa voitto on 100% varma :D :D
Ja mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että pitäisi taistella saadakseen jatkaa siellä. Tai että pitäisi taistella saadakseen palkan...
Jos palkka ei ole kunnossa, niin lähdetään vetämään.
Esim. Turkulainen maitoa ajava firma jäi mulle velkaa noin 200-300€... Eli puolen vuoden jäsenmaksut... Noh mä hoidin asian omalla tavalla- Muustaamakkaraa
Bussissa kirjoitti:
Ai ne liiton lakimiehet jotka hoitaa vain ne jutut joissa voitto on 100% varma :D :D
Ja mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että pitäisi taistella saadakseen jatkaa siellä. Tai että pitäisi taistella saadakseen palkan...
Jos palkka ei ole kunnossa, niin lähdetään vetämään.
Esim. Turkulainen maitoa ajava firma jäi mulle velkaa noin 200-300€... Eli puolen vuoden jäsenmaksut... Noh mä hoidin asian omalla tavallaAi tämä äijä on se joka levitti koko maitokuorman kadulle Turun keskustassa.No kosto oli ainakin suloinen. Näky oli kyllä komea.Pakko myöntää vaikka Tamperelainen olen.
Muustaamakkaraa kirjoitti:
Ai tämä äijä on se joka levitti koko maitokuorman kadulle Turun keskustassa.No kosto oli ainakin suloinen. Näky oli kyllä komea.Pakko myöntää vaikka Tamperelainen olen.
Ei vaan olin firmassa töissä 3 päivää.
2 päivää oli opettamista.
Palkkaa maksettiin vain 1 päivältä, eikä siltkäkään lomakorvausta :D
Noh kuten sanoni, hoidin asian omalla tavallani- Muustaamakkaraa
Bussissa kirjoitti:
Ei vaan olin firmassa töissä 3 päivää.
2 päivää oli opettamista.
Palkkaa maksettiin vain 1 päivältä, eikä siltkäkään lomakorvausta :D
Noh kuten sanoni, hoidin asian omalla tavallaniEli pistit maitoa tulemaan ja näky oli komia!
- pagettiautomat
No ,onko tuskaista Bussissa kun hallitus muutti ansiosidonnaisia päivärahoja. Ja meni vielä nirhaisemaan alle 3 vuoden työsuhteiden päivärahan 300 vrk pituiseksi. Suunta on oikea vai mitä? Mutta voimme olla hyvin onnellisia kun saamme mahtavan 2 centin palkan korotuksen joulukuussa. Älä nyt vaan sano,että se koskee vain AKT:n jäseniä. YTK:ssa sama meno jatkuu ja rahaa tulee kuin roskaa. Sehän nyt on vaan sinun päiväuni. Samat säännöt kaikilla eli kikkailijoista eroon. Jäteauton rattiin vaikka 9.99 eur/h . Miksi kukaan ei tarjoa hommia?Monen monta avointa kysymystä.
Ei oikeastaan koska teen osa-aikatyötä joten päivät "nollaantuu" noin 1-1,5 vuoden välein...
Miksi ei ole jäteautokuskin hommia vapaana? Koska se on kuljetusalan paras työ
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150