Rahat takaisin ...kele

Pixmaniaan pettynyt

Pixmaniasta tuntuu täällä juttua riittävän, kannanpa itsekin oman korteni kekoon.

Eli kiinnostaisi tietää kokemuksia sellaisilta ihmisiltä jotka ovat peruneet tilauksensa Pixmanialta, oletteko saaneet rahanne takaisin, ja minkälaisella aikataululla? Ja ennen kaikkea sellaiset henkilöt jotka ovat maksaneet tilauksensa Nordean pankkitunnuksilla tai tilisiirrolla.

Vai lieneekö rikosilmoitus todella ainoa keino viedä asioita eteenpäin.

12

9853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilaaja

      Tilasin tossa kesällä 2003 Nikon Coolpix 3100:n pixmaniasta, maksoin sololla.

      Noh, kyseessä silloin uusi kamera, niin ei ollut varastosaldoilla kuin reilun viikon päästä.

      Sitten rupesivat tarjoamaan korvaavaa kameraa... noh, kieltäydyin ja lupasivat rahat takaisin. Heidän byrokratian mukaan palautusten prosessi kestään n. kuukauden. Eli käytännössä odotteluiden kera, siis "tuleeko kameraa varastoon", kesti semmonen kaksi kuukautta tulla rahat takasin. Tiliotteella luki "maksumääräys" ja rahat oli tullut sentilleen takaisin.

      Tulevat kysymään mm. SWIFT ja IBAN koodeja, löytyy mm. nordea tiliotteesta muistaakseni. Eli kansainvälisiä pankkikoodeja.

      Näin kesällä 2003...

    • pete66

      Erehdyin tilaamaan pixmaniasta perheellemme sonyn videokameran vara-akulla,laukulla ja muutamalla nauhalla.No kaikki muutn paitsi nauhat tuli 8 pv:n päästä DHL:n autolla kotiovelle saakka.Se vara-akku ei vaan ollut sopiva ko kameraan.
      Nauhat onneksi tulivat 2 viikkoa tilauksesta,vaikka kaikkien tilausten piti olla 2 vrk kuluttua tilauksesta kotona.
      Olen nyt ottanut yhteyttä pixmaniaan ,että sais tuon akun vaihdettua sopivaan.
      Puhelimessa olen jonottanut palvelu numeroon n.2,5 tuntia yhteensä,eikä kukaan ole vastannut,pelkästään sitä tympeää musiikkia ja vällillä tyttö kehuu firmaa.
      Sähköpostilla kysyessäni tulee vastaukseksi valmiiksi laadittu tiedoite jossa pahoitellaan tapahtunutta ,mutta mitään selkokielistä vastausta ei saa,että mihin väärän akun lähettäisin.Jos sitä nyt uskaltaa lähettää mihinkään,jää vielä sille tielleen.
      Muuten se palvelunumerossa jonottaminen maksoi yhteensä 32 euroa.
      Suosittelen kiertämään ko."firman" kaukaa,vaikka siskollani palvelu olikin pelannut.
      Itse ole kurkkuani myöten täynnä.

      • DMC-FX8

        Panasonicin,sain tuntuman Pixmaniaan. Varasto ja sen myötä toimitus laahaa myynnin jäljessä kohtuuttomasti. DHL:n kuljetus toi paketin lopulta ruhjomatta perille.


    • mite o

      Mikä on pixmania?

    • olis kirveellä töitä

      Tilattiin lokakuussa Canonin videokamerapakkaus, johon kuului myös kameralaukku , muistikortti ja pari kasettia. Oltiin heti asiakaspalveluun yhteydessä, kun haluttiin varmistaa, että paketti ehtii tulla, kun meillä oli vain viikko aikaa sitä odotella. Oltiin tietenkin myöhään liikkeellä itsekin ennen reissua, mutta kun Pixmania lupaa tavarat 48h kuluessa.

      Nooh, parin päivän päästä DHL toi paketin, mutta kuinkas ollakaan, videokameraa ei siellä ollut, vain muut tarvikkeet. Nettisivuilla tilausseurannassa luki, että kamerakin olisi lähetetty. Mitään laskukopiota ei myöskään paketin sisällä ollut.Taas jonotettiin tunteja asiakaspalveluun ja rahaa paloi. Onnetonta palvelua sai sittenkin kun pääsi läpi.Halusimme tietenkin, että kamera lähetetään meille heti, että se ehtii. Lupasivat laittaa heti, mutta kamera lähtikin vasta kahden päivän kuluttua. Kaikenlisäksi olimme sanoneet, että perumme tilauksen, jos kamera ei ehdi meille ajoissa. Seuraavan kerran he jo sanoivat, että ei voi enää perua, kun kamera lähti jo heiltä.Aivan onnetonta voivottelua ja vastuun pakoilua, "kun ei me voida täältä mitään enempää tehdä...". Mikä vastaus tuollainen on asiakaspalvelusta. Se kuulosti sille, että ei edes yritetty tehdä mitään.

      Videokamera ei ehtinyt matkaamme vaan seuraavana maanantaina sain DHL:n kuskilta lomalla puhelun, että olisi tuomassa paketin. Sanoin, ettei kukaan ole ottamassa vastaan eli kieltäydymme vastaanottamasta. Paketti lähti takaisin.Loput aikaisemmin tulleet kamat palautimme heti lomalta palattuamme, palautusajan puitteissa.

      Meni 3 viikkoa ja tuli sähköposti, että tekniikkapuoli tutkii nyt kameran, ettei siinä ole vikoja, menee 3 viikkoa tähän ja sen jälkeen päätetään, että annetaanko rahat takaisin. Siis mitä v*ttua? Eihän kamera edes käynyt meillä, joten jos jotain vikaa olisi niin sehän olisi tullut tehtaalla tai kuljetuksen aikana.

      Kiukussa soitimme ja lähetimme sähköpostia. Seuraavana päivänä tuli pixmania tiimiltä vastaus, että maksamme rahat takaisin. No, meni viikko eikä rahoja kuulunut. Laitoin todella vihaista sähköpostia (en halunnut enää tuhlata rahaa monen tunnin puhelimessa jonotteluun)suoraan henkilölle, joka lähetti meille puuttuneen laskukopion palautusta varten. Ei vaikutusta. Laitoin palautteen kautta nettisivuilta samanlaisen vihaisen palautteen. Seuraavana päivänä tuli sähköpostia, että saatte vahvistuksen sähköpostilla, kun rahat palautetaan.

      Eilen tuli sähköpostia, että olemme palauttaneet rahanne EUR 841 ja palautus pitäisi näkyä 72 tunnin kuluessa arkipäivissä laskien. Ei näy vielä, mutta se nyt on ymmärrettävissä. Mutta, tilauksemme arvo oli kyllä 903 EUR, sillä pelkkä kamera olisi maksanut 841 EUR. Taas on laitettu palautetta ja pyysin lähettämään heidän johtajansa yhteystiedot, että voin reklamoida suoraan hänelle. Epäilen, että tuskin mitään tietoja tulee.

      Mikään ei ole mennyt tilauksemme kanssa kohdalleen, ei sitten mikään. Jonnekin tekisi mieli tehdä virallinen valitus ja tutkintapyyntö, mutta en tiedä, onko poliisi tässä se oikea taho. Eikös EU:lla ole joku yhteinen kuluttaja-asiamies, jolle tälläisen jutun voisi lähettää?

      • olis kirveellä töitä

        Eilen näkyi palautusrahat tilillä, mutta palautettu olikin vain 814 EUR eikä heidän sähköpostissaan ilmoittamat 841 EUR. Okei, helppoa sekoittaa vahingossa numerot, mutta nyt se on jo anteeksiantamatonta, kun MIKÄÄN EI OLE MENNYT OIKEIN! Siis ihan oikeasti mikään ei ole mennyt niinkuin piti. Laitoin eilen illalla palautetta heidän sivujensa kautta, että aiomme mennä nyt tekemään heistä kuluttaja-asiamiehelle valituksen ja vaikka sitten poliisillekin, jos kuluttaja-asiamies on sitä mieltä. Tuskinpa Pixmaniaa silti paljon liikuttaa...


      • Juuso

    • Pixmaniaan pettynyt

      Joo, näin epäilinkin, että jos jollakin tästä aiheesta on kokemuksia, eivät ne ainakaan liioin positiivisia ole.

      Itselleni kävi niin, että tilasin Pixmaniasta kameran ja maksoin heti Nordean kautta. Vasta tilauksen jälkeen tajusin vähän netistä kaivella muiden kokemuksia k.o. firmasta, ja tajusin tehneeni virheen. Toisaalta omaa huolimattomuutta / tyhmyyttä.
      Tilaus virui sisällä n. viikon, tilausseurannan ilmoittaessa koko tämän ajan että "odottaa toimitusta" ja "varaston muutto voi viivästyttää tilauksen valmistelua ja lähetystä" tms. Tähän ynnättynä se, että joillakin on jäänyt saamatta tilaukseen kuuluneita tuotteita, tai niistä osa/kaikki on jotenkin muuten hävinnyt ennen kuin ovat tilaajalle päätyneet, alkoi tilanne vähitellen kypsyttää suuremmassa määrin.

      Asiakaspalveluun ei saanut minkäänlaista kontaktia puhelimella eikä sähköpostilla, kun olisin tiedustellut miksei tilaus etene mihinkään, vaikka 48 tunnin aikana on se alunperin luvattiin toimittaa.

      Viimein päätin perua tilaukseni, ja suuri ihmetys syntyi, kun sain n. puolen tunnin sisällä peräjälkeen kaksi vastausta. Toisessa kerrottiin, että "Olen välittänyt peruutuspyynnön hallintoon", ja toinen viesti kertoi, että "Sinulle lähetetään takaisinmaksun vahvistava sähköpostiviesti mahdollisimman pian". Ja jo seuraavana päivänä tuli jälleen viesti "Olemme suorittaneet tilillesi takaisinmaksun xxx eur...". Kului pari kolme päivää, ja rahat todellakin olivat tulleet tilille kokonaisuudessaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ihmettelen vain kovasti että millä logiikalla tuo pulju pyörii.

      Itselleni ei siis kaikkien pelkotilojen jälkeen onneksi tuon pahemmin käynyt, mutta sen verran säikähdin, että omalta osaltani pistän Pixmanian lopullisesti boikottiin. Enkä voi millään muotoa suositella tuolta tilaamista kenellekään muullekaan, vaikka joillakin homma on saattanut toimiakin niinkuin pitää.

      Kuluttajaviraston kotisivuilta löytyy asiaa aiheesta noin yleisesti:
      http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=16440&id=16440&mode=readdoc

      • noin

        ei vika näytä olevan firmassa vaan sekoilevissa tilaajissa


      • entinen asiakas
        noin kirjoitti:

        ei vika näytä olevan firmassa vaan sekoilevissa tilaajissa

        Ensiksi olisi toki hyvä määritellä "sekoileva tilaaja". Mutta... jos tilanne on se, että firma vakuuttaa sivuillaan että varastosta löytyvä tuote toimitetaan 48 tunnin sisällä asiakkaalle, mutta asiakas siitä huolimatta joutuu odottelemaan tilaamiaan tuotteita viikkotolkulla, voisin väittää että sekoileva osapuoli on tässä tapauksessa juuri enemmän tuo firma kuin sieltä tilauksen tekevä hyväuskoinen asiakas.

        Onko reilua kaupantekoa se, että vasta tilauksen sisään jätettyään asiakas saa hyvin suurpiirteisen ilmoituksen näytölle: "Pixmanian logistiikkakeskus on juuri muuttanut suurempiin tiloihin. Euroopan kehittynein logistiikkakeskus käyttää markkinoiden viimeisimpiä teknologioita, joiden avulla se voi vastata asiakkaidensa vaatimuksiin. Muutto on vaatinut erinäisiä säätelyjä, jotka ovat vaikuttaneet osaltaan tilausten valmistelun ja lähetyksen viivästymiseen".

        Rapatessa roiskuu, mutta Pixmanialla tuntuu roiskuvan liiankin kanssa; tilaajille toimitettavat tuotteet ovat jotain aivan muuta kuin ovat tilanneet, lähetyksistä puuttuu osa tuotteista, tilauksen peruutuksen jälkeen rahojen palauttamista saa odotella luvattoman kauan, ja palautussummat eivät vastaa tilauksesta maksettua summaa... Ja asiakapalvelu on lähes täysin tavoittamattomissa. Noin muutamia kokemuksia ynnätäkseni.

        En voi väittää etteikö joissain tapauksissa voisi olla liiallista huolettomuutta myös tilaajaosapuolen toiminnassa, mutta voin väittää - omankin kokemukseni pohjalta - että Pixmanian liiketoiminnassa on sellaista välinpitämättömyyttä ja huonoa palvelua asiakasta kohtaan jota ei ainakaan omalla kohdallani ole tullut aiemmin vastaan.

        "Ei vika näytä olevan firmassa vaan sekoilevissa tilaajissa". Mihin perustat tuon väitteesi?


      • Max Pinia
        entinen asiakas kirjoitti:

        Ensiksi olisi toki hyvä määritellä "sekoileva tilaaja". Mutta... jos tilanne on se, että firma vakuuttaa sivuillaan että varastosta löytyvä tuote toimitetaan 48 tunnin sisällä asiakkaalle, mutta asiakas siitä huolimatta joutuu odottelemaan tilaamiaan tuotteita viikkotolkulla, voisin väittää että sekoileva osapuoli on tässä tapauksessa juuri enemmän tuo firma kuin sieltä tilauksen tekevä hyväuskoinen asiakas.

        Onko reilua kaupantekoa se, että vasta tilauksen sisään jätettyään asiakas saa hyvin suurpiirteisen ilmoituksen näytölle: "Pixmanian logistiikkakeskus on juuri muuttanut suurempiin tiloihin. Euroopan kehittynein logistiikkakeskus käyttää markkinoiden viimeisimpiä teknologioita, joiden avulla se voi vastata asiakkaidensa vaatimuksiin. Muutto on vaatinut erinäisiä säätelyjä, jotka ovat vaikuttaneet osaltaan tilausten valmistelun ja lähetyksen viivästymiseen".

        Rapatessa roiskuu, mutta Pixmanialla tuntuu roiskuvan liiankin kanssa; tilaajille toimitettavat tuotteet ovat jotain aivan muuta kuin ovat tilanneet, lähetyksistä puuttuu osa tuotteista, tilauksen peruutuksen jälkeen rahojen palauttamista saa odotella luvattoman kauan, ja palautussummat eivät vastaa tilauksesta maksettua summaa... Ja asiakapalvelu on lähes täysin tavoittamattomissa. Noin muutamia kokemuksia ynnätäkseni.

        En voi väittää etteikö joissain tapauksissa voisi olla liiallista huolettomuutta myös tilaajaosapuolen toiminnassa, mutta voin väittää - omankin kokemukseni pohjalta - että Pixmanian liiketoiminnassa on sellaista välinpitämättömyyttä ja huonoa palvelua asiakasta kohtaan jota ei ainakaan omalla kohdallani ole tullut aiemmin vastaan.

        "Ei vika näytä olevan firmassa vaan sekoilevissa tilaajissa". Mihin perustat tuon väitteesi?

        Ihan samaa mieltä kuin "entinen asiakas". MUTTA: lukekaapa vähän tarkemmin noita Pixmanian lupauksia. Toimitusaika on 30 PÄIVÄÄ. Tämä selviää kun tutkii ns. "pienellä kirjoitettua tekstiä" eli yleisiä toimitusehtoja (pienenpieni linkki sivun alalaidassa, ei mitenkään pyri tuputtamaan itseään esille...). Huomattavasti näkyvämmin kyllä annetaan sellainen vaikutelma, että tavara olisi käsissä 48 tunnin kuluttua tilauksen tekemisestä, mutta olkaapa tarkkana: 48 tuntia on KULJETUKSEEN luvattu aika. (Kuljetuksenhan muuten hoitaa DHL; jos ei hoida, tuskin Pixmania siitäkään vastuuta ottaa.) Muutenkin sivut ovat pullollaan lipevää myynninedistämistä jonka painoarvo todellisuudessa on yhtä tyhjän kanssa.

        Kuten toisaalla olen jo kirjoittanutkin, olen myös minä Pixmanian entinen asiakas. Ehkä olin tyhmä ja sekoileva tilaaja ennen, mutta kantapään kautta sentään jotain oppinut.


    • jeppe

      www.bhphoto.com

      ..kunhan saat visatiedot sinne ja hoidat rahdit UPS Expressin kautta niin enää ei tarvitse asioida pellefirmojen kanssa, ei Suomessa eikä ulkomailla. Ainoastaan digijärkkärirungot ostan enää Suomesta myyjän kanssa naamatusten.

      Tullien ja alvienkin (Ups hoitaa, ja laskuttaa sitten sinua) jälkeen taalahinnat pärjäävät hyvin Saksan vastaaville. Tavara tulee yleensä kotiovelle alle kahdessa vuorokaudessa ja valikoima potkii munille kaikkia vanhan mantereen vastaavia kauppoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe