Miksi näin

efrdegfrg

Miksi muistit on näin luokiteltu. Ärsyttää jos vaikka joku kehuu että mulla on muisti 400mhz mikä on yleensä 200mhz(pc 3200)

400ddr mhz Oikea nopeus(200mhz)
333ddr mhz Oikea nopeus(166mhz)
266ddr mhz Oikea nopeus(133mhz)

7

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamppa

      Pienet asiat sinuakin tuntuu häiritsevän, mutta ihan perus matikalla laskettuna olet väärässä tässä asiassa, koska 2x200mhz=400mhz eli muisti on 400mhz!!!

      • ????????????????

        Siiis nyt olen vasta asiassa pihalla :=)

        Eli jos on 200mhz muistikampoja koneessa 2 kpl niin on 400mhz?

        Noh eihä se nii mee :D

        Eikös esim sanota että nelisatanen muisti on 200mhz nopeudella ! Ja esim myydään jossain muistimoduleita niin ddr400 on 200mhz nopeudella.

        Ja Esim Biossissa on seuraavasti: ddr400(200mhz) ddr333(166mhz) Ainain mun biossissa ja muittenkin on!


        ?


      • ???????????????? kirjoitti:

        Siiis nyt olen vasta asiassa pihalla :=)

        Eli jos on 200mhz muistikampoja koneessa 2 kpl niin on 400mhz?

        Noh eihä se nii mee :D

        Eikös esim sanota että nelisatanen muisti on 200mhz nopeudella ! Ja esim myydään jossain muistimoduleita niin ddr400 on 200mhz nopeudella.

        Ja Esim Biossissa on seuraavasti: ddr400(200mhz) ddr333(166mhz) Ainain mun biossissa ja muittenkin on!


        ?

        Esim. 200 MHz:n DDR-muisteista käytetään usein merkintää DDR-400, mutta niiden todellinen kellotaajuus on silti 200 MHz.

        Nykyään on myös toinen yleinen tapa merkitä DDR-muisteja. Se on yksinkertaisesti muistin speksatun kellotaajuuden ( Kahdella kerrottuna ) esittäminen DDR- litannian jäljessä. Siten esim DDR-266 vastaa PC-2100:a ( 133 MHz ), DDR-333 PC-2700:a ( 166 MHz ) DDR-400 PC-3200:a ( 333 MHz ) ja niin pois päin....


      • jamppa
        ???????????????? kirjoitti:

        Siiis nyt olen vasta asiassa pihalla :=)

        Eli jos on 200mhz muistikampoja koneessa 2 kpl niin on 400mhz?

        Noh eihä se nii mee :D

        Eikös esim sanota että nelisatanen muisti on 200mhz nopeudella ! Ja esim myydään jossain muistimoduleita niin ddr400 on 200mhz nopeudella.

        Ja Esim Biossissa on seuraavasti: ddr400(200mhz) ddr333(166mhz) Ainain mun biossissa ja muittenkin on!


        ?

        Vaan että se muisti toimii kahteen suuntaan eli 2x200=400!!!!!!!!!!!!!!


      • j.a.m
        jamppa kirjoitti:

        Vaan että se muisti toimii kahteen suuntaan eli 2x200=400!!!!!!!!!!!!!!

        DDR-muisteissa tietoa siirretään yhden kellojakson aikana kaksi kertaa.

        DDR-muistien "tehollinen" kellotaajuus saadaan kertomalla kellotaajuus kahdella.

        Esim 200 MHz:n DDR-muisteista käytetään usein merkintää DDR-400, mutta niiden todellinen kellotaajuus on silti 200 MHz.


      • j.a.m kirjoitti:

        DDR-muisteissa tietoa siirretään yhden kellojakson aikana kaksi kertaa.

        DDR-muistien "tehollinen" kellotaajuus saadaan kertomalla kellotaajuus kahdella.

        Esim 200 MHz:n DDR-muisteista käytetään usein merkintää DDR-400, mutta niiden todellinen kellotaajuus on silti 200 MHz.

        PC-3200 muistin luvataan kestävän 200 MHz:n kyytiä, jolloin tiedonsiirtokyky on 200 miljoonaa * 8 tavua * 2 = 3200 miljoonaa tavua sekunnissa.

        200 * 8 * 2 = 3200

        Toisin sanottuna 3200 MB/s.


    • jhmnjhmnuj

      Juuu



      Ittellä on kaksi kpl pc3200 512mb muisti kampaa jotka ovat nopeudeltaan 200mhz. Eli ruuti muistit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      482
      3485
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3411
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      140
      2986
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2282
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2150
    6. 211
      1562
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1271
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1270
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe