Kestääkö etupään nivelet -03 mallin Passatissa, ainakin automyyja näin väittää. Kokemusta on vm 2000 Passatista, ei kestä ja h..vetin kallita uusia, uskallanko ostaa vai vaihanko merkkiä.
Ne nivelet
11
2843
Vastaukset
- tätä
Miten käännät rattia yleensä parkista lähtiessä ensin renkaat linkkuun ja sitten auto liikeelle niin varmasti nivelet kuluu.Nykyautojen ohjaustehostimet on liaan hyviä tälläiseen ajotyyliin ei enää kiinnitä huomiota. Vanhoissa autoissa oli auto pakko laitaa auto liikeelle , jotta pystyi kääntämään rattia . Eikun seuraava Passatti peliin kyllä ne nivelet kestää .
- Joo...
sitroen kirjoitti:
tuli tätä Esson baarin autottomien kaljankittaajien viisautta.
sinun kommenttisi oli paljon älykkäämpi ja antoi paljon tietoa alkuperäisen kysymyksen tehneelle...;)
- takana
sitroen kirjoitti:
tuli tätä Esson baarin autottomien kaljankittaajien viisautta.
Kyllä siinä viisaus takana, esim. pakkasella ei kannata kääntää ääriasentoon, ellei nyt ihan pakko ole, jo vetoakselin suojakumi ei tykkää ihan pakkas kääntöä
Monet ao nivelet vaihtaneena tiedän että kestävät aika pitkään normaali käytöllä, ja erittäin helpot vaihtaa, ellei nyt peukalo ihan edessä - busa
takana kirjoitti:
Kyllä siinä viisaus takana, esim. pakkasella ei kannata kääntää ääriasentoon, ellei nyt ihan pakko ole, jo vetoakselin suojakumi ei tykkää ihan pakkas kääntöä
Monet ao nivelet vaihtaneena tiedän että kestävät aika pitkään normaali käytöllä, ja erittäin helpot vaihtaa, ellei nyt peukalo ihan edessäMinulla nimenomaan 2000 mallin Passatin nivelet olivat vielä alkuperäiset kun 137t ajettuna auto vaihtui, eikä kolisseet silloinkaan. Ja uskon kanssa että sillä oli merkitystä etten koskaan paikallaan rattia veivannut vaan vasta kun auto on liikkeessä. Opin jo pentuna kun ajoi ohjaustehostamatonta traktoria mitkä voimat olis tarvittu että pyörät saa paikallaan linkkuun, mutta kun pisti pieneen liikkeeseen niin jo kääntyi pikkuvoimalla.
- 150 TKM ILMAN VAIHTOA
Ainakin mulla on kestänyt. Toki kai ne joskus menee särki, mutta en enää pitäisi niitä ongelmana. Rakennettahan muutettiin Faceliftin yhteydessä V2000-lopulla eli 2003= ei ongelma?
- Peukalo keskella
Noihin aiempiinkin ns. nivelrikko malleihin (vm. 97-01) on saamaksissa Heavy Duty tukivarsisarjaa joka sisältää 2x4 tukivartta, kallistusenvakaajan pystytapit ja raidetangonpäät. Hintaa paketilla on 335€ ja on todella helpot vaihtaa. Hommaan kuluu vain noin 3-4 tuntia vaikka ottaa ihan rennosti. Tämän jälkeen loppuvat kolinat vetelyt ja sivutuuli/ura herkkyys. Että älkää nyt lapsukaiset jaksako vuodesta toiseen tollasen pikkuhomman takia marista ja valittaa,,, katsokaas sattuu sitä paremmissakin piireissä!
- aurauskulmat
Peukalo keskella kirjoitti:
Noihin aiempiinkin ns. nivelrikko malleihin (vm. 97-01) on saamaksissa Heavy Duty tukivarsisarjaa joka sisältää 2x4 tukivartta, kallistusenvakaajan pystytapit ja raidetangonpäät. Hintaa paketilla on 335€ ja on todella helpot vaihtaa. Hommaan kuluu vain noin 3-4 tuntia vaikka ottaa ihan rennosti. Tämän jälkeen loppuvat kolinat vetelyt ja sivutuuli/ura herkkyys. Että älkää nyt lapsukaiset jaksako vuodesta toiseen tollasen pikkuhomman takia marista ja valittaa,,, katsokaas sattuu sitä paremmissakin piireissä!
vai ajattelitko, ettei kannata vielä noiden osien vaihdon jälkeen tarkastaa. Kerro nyt muillekin, mitä se maksaa?
- kansa
2000-mallinen 100 tkm ajettu. Ei vikaa nivelissä eikä muualla. Tilava ja jämäkkä auto ja hyvä ajaa.
- TDI 102kw -99
Peukalo keskella kirjoitti:
Noihin aiempiinkin ns. nivelrikko malleihin (vm. 97-01) on saamaksissa Heavy Duty tukivarsisarjaa joka sisältää 2x4 tukivartta, kallistusenvakaajan pystytapit ja raidetangonpäät. Hintaa paketilla on 335€ ja on todella helpot vaihtaa. Hommaan kuluu vain noin 3-4 tuntia vaikka ottaa ihan rennosti. Tämän jälkeen loppuvat kolinat vetelyt ja sivutuuli/ura herkkyys. Että älkää nyt lapsukaiset jaksako vuodesta toiseen tollasen pikkuhomman takia marista ja valittaa,,, katsokaas sattuu sitä paremmissakin piireissä!
Juu vaihtaa kyllä 3-4 tunnis jos ei tarvi porata ylätukivarsien /raidetangon pään tappeja.
- helppo homma
TDI 102kw -99 kirjoitti:
Juu vaihtaa kyllä 3-4 tunnis jos ei tarvi porata ylätukivarsien /raidetangon pään tappeja.
No ei tarvi porailla eikä mitään kun laittaa ulosvetäjän kiinni ja näyttää hieman pilliä niin kyllä vaan aukes ja irtos kaikki helposti.
No itselläni ei raidetangon päissä ollut väljää joten jätin ne vaihtamatta vaikka ne mukana setissä tulikin, jolloin kulmien ei pitäisi muuttua. Tietysti voi olla että uudet tukivarret ei mitoiltaan täsmää aivan vanhoihin joten säätö olisi varmasti paikallaan. Mutta itse olen ajllut tässä kesän aikana tuon remontin jälkeen noin 35 tkm eikä ole renkaat kulunut epätasaisesti. JOTEN EDELLEEN TUO REMONTTI MAKSOI SEN 335€ JA 3-4 TUNTIA OMAA TYÖTÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541943
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131876- 1181307
- 901266
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961238Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4261172- 62899
- 49851
- 50846
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä218712