"SKAL: Kuljetusala puuttumassa kuorma-autojen nopeuksiin
19.11.2005 09:48
Kuljetusala aikoo itse puuttua entistä pontevammin kuorma-autojen nopeuksiin ja ajoetäisyyksiin.
Alan järjestöt ovat aloittamassa kampanjan, jolla vähennetään nopeudenrajoitinta vastaan ajamista. - Haluamme muistuttaa liikenteen ammattilaisia siitä, että kuorma-auton suurin sallittu ajoneuvokohtainen nopeus on 80 kilometriä tunnissa, SKALin toimitusjohtaja Seppo Sainio sanoi Kuopiossa.
Sainion mukaan sisäisen ryhtiliikkeen tarve myönnetään niin työnantaja- kuin työntekijäjärjestöissäkin.
- Haluamme puuttua tilanteeseen turvallisuuden ja myös alan ulkoisen kuvan vuoksi, vaikka moitittavaa ajotapaa ei pidäkään yleistää.
SKAL kritisoi torstaina tutkintalautakunnan turvallisuussuosituksista erityisesti kuorma-autojen nopeudenrajoittimen asetantanopeuden alentamista nykyisestä 90 kilometrin tuntivauhdista 80:een. Pudotus merkitsisi Sainion mukaan todellisen nopeuden tippumista noin 70-75 kilometriin tunnissa, mikä lisäisi jonoja, heikentäisi liikenteen sujuvuutta ja synnyttäisi muille tienliikkujille tarvetta ohituksiin. Tämä näkyisi liikennevahinkojen määrän lisääntymisenä.
(STT)"
Ei kai tähän voi sanoa muutakoin hyvä hyvä!
skal ehdottaa:
15
2148
Vastaukset
- Skal
Jotain sentään välillä kuuluu sieltäkin... No, suunta hyvä.
- vapaaehtoisesti?
Kaunis ajatus!!
Vaan ei se rekkamies vapaaehtoisesti muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ala sääntöjä noudattamaan.
Siitä saa niin monella tavalla kilpailuetua, että lainsäädäntöa noudattavia kuljetusliikeitä on tosi vähän.
Siinä ei paljon paina edes 23 ihmishengen menetys! - olematon,
vapaaehtoisesti? kirjoitti:
Kaunis ajatus!!
Vaan ei se rekkamies vapaaehtoisesti muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ala sääntöjä noudattamaan.
Siitä saa niin monella tavalla kilpailuetua, että lainsäädäntöa noudattavia kuljetusliikeitä on tosi vähän.
Siinä ei paljon paina edes 23 ihmishengen menetys!eihän se kilpailuun vaikuta ajatko 80, 85 vai 90km/h... kokeileppa omalla autolla ero-> hyvin pieni. Sitäpaitsi konginkangas ei johtunut rajoittimesta, koska kuljettaja ei sitä vasten ajanut ja vaikka olisi ajanutkin, niin on asiassa keskitytty aivan liikaa - 10 km/h nopeuteen.
- valvonta
Auton omistajalle valvonta vastuu ajonopeuksiin
Jos ajetaan rajotinta vasten yli 5 min.
Jos näitä löytyy toistuvasti liikennelupa
hyllylle.
Kerran vuodessa poliisin tarkistus.- maailma paranee
Kyllä on helppoa liikenneturvallisuuden parantaminen! 5-10km/h nopeuden pudottaminen ratkaisu onnettomuuksiin. Ajetaan vaikka 50kmm/h pari viikkoa ja katsotaan mitä kansa tykkää.
- tykkää
maailma paranee kirjoitti:
Kyllä on helppoa liikenneturvallisuuden parantaminen! 5-10km/h nopeuden pudottaminen ratkaisu onnettomuuksiin. Ajetaan vaikka 50kmm/h pari viikkoa ja katsotaan mitä kansa tykkää.
Ei se niin kauan ketään haittaa kun ei lähiomaisia kuole tai vammaudu liikenteessä.
Rekkamies yleensä selviää hengissä ison auton suojassa. - kölli
tykkää kirjoitti:
Ei se niin kauan ketään haittaa kun ei lähiomaisia kuole tai vammaudu liikenteessä.
Rekkamies yleensä selviää hengissä ison auton suojassa.paljon etkä sano mitään..
- Mökki siel päin
Siis Kuopijon suunnal,ku siel on puheeen pitäny?
- tiedotettava
Seitsemän kymppiä on max nopeus rekoille. Nykyisillä rekoilla rekat nostattavat sellaisen loskapilven, että toisten turvallisuus vaarantuu tätä kautta ja rekat jarruttavat liikennettä keräämällä jonoja mäissä, eli kun ohituspaikkoja ei ole kilvanajo lisääntyy.
- Rattimatti
Kura nousee tiestä vaikka ajettais viittäkymppiä, joten eiköhän se ole silloin sinulla syytä pudottaa nopeutta rekan kohtaamisessa. Taidat olla näitä raskaankaluston vastustajia, et tajua miksi mäessä vauhti tippuu. Silloin olis parempi pysyä poissa liikenteestä, koska tuolla asenteella olet liikenteen vaaratekijä numero 1.
- Ohjaamotarkkailija
Kun ei haluta eikä pystytä puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä.
Kun tuo toteutuu,mikään ei muutu onnettomuus tilastoissa. Ja kansa sekä päättäjät keksivät uuden syyn rajoittaa tätä kuljetus-alaa. Kun antaa sormen,ne vie koko käden.
Kuljetus-alan lopullinen alamäki alkoi kun se bussikuski ei väistänyt Konginkankaalla. Mutta alamäki ei ole loputon,pohja tulee vastaan. Ja sieltä ei voi kuin ylöspäin ponnistaa. - viis veisaa
suosituksista.Tänäänkin ajoin ADR Haanpään puolikkaan perässä kohti Mikkeliä ja tasan tarkkaan kuski ajoi rajoitinta vasten.Luulis ees myrkkyautojen noudattavan lakia.
- Rattimatti
Oliskohan ollut virolaisia poikia, Haanpäällä autoja sielläkin, puoliperiä.
- Liikkuja
Rattimatti kirjoitti:
Oliskohan ollut virolaisia poikia, Haanpäällä autoja sielläkin, puoliperiä.
Kyllä ne Haanpään rekkaveturit on 95%:sti Haanpää Öu:n nimissä, viron kilvissä. Oon nähny ehkä 2-3 kpl suomen kilvissä Adr-Haanpään nimissä. Ppv:t on kyllä suomen kilvissä, mut se vetäjä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004746801- 262511
- 2182467
- 1401759
- 1141698
- 741113
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601103IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41095Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.1371017Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu62907