Sisään tulee röökinsavua!

v*ttuuntunut naapuri

Ärsyttää!

Seinänaapuri polttaa ketjussa koko sen ajan ku on kotona (eli käytännössä 24/7 miinus se aika ku sattuu nukkumaan, kerta äijä on työtön ja vailla minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja) yhteensä varmaan joku 4 askia päivässä, siis sisällä yksiössään. No, muutenhan asia ei tietenkään mulle kuuluisi, mutta kun meiän keittiöt sattuu olemaan vastakkain ja eristys tässä talossa on ilmeisen juosten kustu, niin savu/haju tulee myös mun kämppään!

Kiva näin tupakoimattomalle allergikolle, ku keittiössä on myrkkykaasua ja haju ku lähiöräkälässä. Oon jeesusteipillä vetäny keittiön astianpesukoneliitännät umpeen (autto vähän), lavuaareissa on pidän aina tulppia & vettä(siitäkin jotain apua) ja liesituulettimen eristämistäki oon jo suunnittellu (tosin savu ei mielestäni tule sieltä, vaan just putkistoista tai sitten jostain epämääräisestä raosta keittiön kaappien läpi!?)... mitä vielä voin tehdä??

Kysyisinkin, että onko tää ihan normaalia kerrostaloissa? Onko tätä pakko vaan sietää tai muuttaa muualle?

(Ja tää ei tosiaan oo mitään kuvittelua tai turhaa nipottamista, vaan makuuhuonetta lukuun ottamatta mun koko huoneisto tosiaan haisee ku polttaisin ite sisällä (tupakansavua tulee myös wc:n tuuletuskanavasta...))

7

1575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo aikamoista

Ite poltan yhden tai kaksi röökiä päivässä liesituulettimesta(huippuimuri )katolla ja olen kanssa skitsonnut että meneeköhän naapuriin.?

Varmaan jos noin paljon polttaa niin se hän on jo sama kuin olisi joku savustuspönttö himassa ja savustatis kalaa, tässä tapauksessa keuhkoja.
      Hei , sano sille että komoon kaveri pistä sitä päätäs siitä akkunasta pihalle ja paa rööki vasta sitten palmaaan tai painu pihalle polttaan.
      Luulis nyt tajuavan jos ei tajua niin joku muu asialle vaikka joku luunmrskaaja.

• alkup.

Jos mä nyt valitan isännöitsijälle tästä hajusta (kun vika ilmeisestikin on talon rakenteissa), niin miten iso remontti tässä sit mahtais olla edessä? Siis onko tollanen keittiön kaappien saumaaminen ihan yksikertanen juttu, vai tulisko siitä pahimmillaan joku parin kk:n projekti?

Ja voiko käydä niin, että vuokranantaja (vuokrataloyhtiö) irtisanookin mun vuokrasopimuksen, jos valitan (ennemmin kuin korjaa vian...?)?

• nimetön

Jos tää naapuris asuu vuokralla, sillon vaan isännöitsijälle noottia ja sitä kautta vuokraisännälle, siihen jää tupakointi. Mutta, jos tää kyseinen ketjupolttaja omistaa sen kämpän, sitten et voi tehdä mitään. Ja, jos sun vuokraisäntäs haluaa päästä helpolla ni voihan se todeta että jos ei kelpaa ni hei hei, mutta ei kai se voi sua häätää ton takia... Mutta mitään velvollisuutta ton korjaamiseen ei kaiketi ole...

• tää edellinen kirjoittaja
        nimetön kirjoitti:

Jos tää naapuris asuu vuokralla, sillon vaan isännöitsijälle noottia ja sitä kautta vuokraisännälle, siihen jää tupakointi. Mutta, jos tää kyseinen ketjupolttaja omistaa sen kämpän, sitten et voi tehdä mitään. Ja, jos sun vuokraisäntäs haluaa päästä helpolla ni voihan se todeta että jos ei kelpaa ni hei hei, mutta ei kai se voi sua häätää ton takia... Mutta mitään velvollisuutta ton korjaamiseen ei kaiketi ole...

Tupakointia EI cvoi kieltää ainakaan parvekkeela ja jos vuokrasopimuksessa ei kielletä, asunnossa SAA polttaa.

• sitten, tehkööt

niin jos haluaa. ei se sen vika jos ilmastointi teil pyllystä. Ainahan voi muuttaa jos naapurin tavat ei miellytä.

• et voi muuta

Turha jäädä kärvistelemään läävään. Muuta pois, parempi tsägä ens kerralla.

• Pohjaanpolttaja

Minä poistin vanhasta painekattilasta varoventtiilin ja asensin reikään silikoniletkun. Letkun toisen pään johdin tuuletuskanavaan, liitännän tiivistin jeesusteipillä.

Kun röökinkäryä alkoi taas naapurista tulla, laitoin kattilaan ruoanjätteitä, kattila levylle ja levy kuutoselle. Hetken kuluttua letkusta meni paineella herkkukäry hormiin ja tuon mainion yhteisimurin kautta myös tupakoivan naapurini iloksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      66
      4454
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      104
      3727
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3341
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      21
      1906
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1893
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1139
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      89
      903
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      851
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      109
      845
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      774
    Aihe