2-vuotiaan paino

JaanaT

Hei!
Olen hieman huolissani siskoni tytön painosta. Hän on kaksivuotias (täytti viime kuussa). Olen huomannut, että tytöllä on mahaa ja häntä on raskasta kantaa. Hän painaa tällä hetkellä 17kg. Onko se paljon 2-vuotiaalta. Hän on normaalinmittainen. Kannattaisiko siskolleni sanoa jotain hänen tyttärensä painosta?

15

17363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiliini-76

      Minulla on viime kuussa 2v täyttänyt poika,painaa 17kg ja on 96cm pitkä.Naapurissa saman ikäinen tyttö,85cm ja 10kg.Kumpikin ihan normaaleita lapsia,kukin kasvaa omalla käyrällään.En suosittele että alat siskollesi asiasta huomauttamaan,neuvolassa kyllä sanovat jos on aihetta huoleen.Vanhempi poikani painoi 2 vuotiaana 16 kg ja oli pyöreä pieni poika.Nyt on 7v,painaa 22kg,130cm,on todella hoikka poika. =)

    • laiheliinien äiti

      Jokainen lapsi on omanlaisensa ja varmaan neuvolassa puuttuvat asiaan, jos näyttää siltä että lapsi on liian painava. Meillä on 6v, joka painaa 15 kg ja 2v painaa 9 kg.

    • eiShit

      Mitäpä jos kävisit itse puntarissa, ja peilinääressä miettisit onko sinulla minkäverran mahaa, oletko painava kannettavaksi ?

      Vaikka kuinka sisko oletkin, kehoittaisin sinua pitämään huolta omasta painostasi. Ja turpasi tukossa. Toivottavasti saat elämääsi jonkun oikean murheen.

      • typertynyt

        jumakauta, Suomalaiset lapset lihoo ja sairastuu eikä kukaan saisi sanoa mitään. Eihän se lapsen vika ole jos on lihava vaan vanhempien. Eikä alkuperäinen varmaankaan ollut aikeissa sanoa lapselle että "oletpas lihava" vaan nimenomaan vanhemmille.

        Sinunkaltaisten ääliöiden takia lapset sairastuvat ylipainonsa seurauksena. Jonkinlainen sosiaalinen vastuu on kaikilla ihmisillä lapsien hyvinvoinnista!


      • eiShit
        typertynyt kirjoitti:

        jumakauta, Suomalaiset lapset lihoo ja sairastuu eikä kukaan saisi sanoa mitään. Eihän se lapsen vika ole jos on lihava vaan vanhempien. Eikä alkuperäinen varmaankaan ollut aikeissa sanoa lapselle että "oletpas lihava" vaan nimenomaan vanhemmille.

        Sinunkaltaisten ääliöiden takia lapset sairastuvat ylipainonsa seurauksena. Jonkinlainen sosiaalinen vastuu on kaikilla ihmisillä lapsien hyvinvoinnista!

        Sä voit aloittaa valistustyösi jostain muualta kuin ihan pienestä lapsesta. Sä taidat olla niitä, ketkä parhaiten nauraa silloin kun jollain toisella on huono olla. Käy vaikka ruokamarketin kassoilla saarnaamassa miten lenkkimakkara ja olut raunioittaa yhteiskunnan piilorasvallaan. J--mankauta, jos jonkun mielestä kaksivuotiaan pyöreys on kansakuntamme tuho.
        Yksikään lapsi ei sairastu minun kaltaiseni takia. Sairastumisen syyt on varmaankin jossain muualla kuin siellä minkä kaltainen minä olen.
        Entä sinä ?


      • valinnut
        eiShit kirjoitti:

        Sä voit aloittaa valistustyösi jostain muualta kuin ihan pienestä lapsesta. Sä taidat olla niitä, ketkä parhaiten nauraa silloin kun jollain toisella on huono olla. Käy vaikka ruokamarketin kassoilla saarnaamassa miten lenkkimakkara ja olut raunioittaa yhteiskunnan piilorasvallaan. J--mankauta, jos jonkun mielestä kaksivuotiaan pyöreys on kansakuntamme tuho.
        Yksikään lapsi ei sairastu minun kaltaiseni takia. Sairastumisen syyt on varmaankin jossain muualla kuin siellä minkä kaltainen minä olen.
        Entä sinä ?

        oivan nikin itsellesi.. Jätä se "ei" vaan pois eteä niin natsaa täysin.


      • Ohmygod.
        eiShit kirjoitti:

        Sä voit aloittaa valistustyösi jostain muualta kuin ihan pienestä lapsesta. Sä taidat olla niitä, ketkä parhaiten nauraa silloin kun jollain toisella on huono olla. Käy vaikka ruokamarketin kassoilla saarnaamassa miten lenkkimakkara ja olut raunioittaa yhteiskunnan piilorasvallaan. J--mankauta, jos jonkun mielestä kaksivuotiaan pyöreys on kansakuntamme tuho.
        Yksikään lapsi ei sairastu minun kaltaiseni takia. Sairastumisen syyt on varmaankin jossain muualla kuin siellä minkä kaltainen minä olen.
        Entä sinä ?

        Lapset ovat lapsia, ne ovat KASVUIÄSSÄ joten minusta painon kanssa ei ole mitään ongelmia koska pituuttakin tulee, koko ajan. Minusta on kamalaa että aletaan noinkin pienien lasten mahaa katsomaan että "voi voi ompas siihen kertynyt" aivan kamalaa, niin kuin ei muuten olisi teeveet täynnä anorektikoita ja paasataan siitä että nuoret ottaa mallia. Lapsi on lapsi.


      • Anonyymi

        no ei sinullakaa paljon korvien välissä ole toinen on huolisaan lapsen painosta ja sinun kannataisi pitää turpasi kiinni eikäpuutua toisten asioihin


    • Äiti
    • 1.5 V

      terveyden hoitaja sanoi että noin 3-4 ja ehkä nimen omaan enemmän 4 vuoden iässä niin sanottu
      vauvan vatsa kasvaa pois.
      siihen asti pyöreys/pulleus ihan tervettä ja toivottavaa kunhan ei ÄLYTTÖMYYKSIIN mene.
      palataan asiaan kahden vuoden päästä.

    • ei sitä muuten tiedä.

      Mun tyttäreni on 9 v ja painaa 19 kiloa ja on 120 cm pitkä. Siskosi tytär on ehkä vähän pyöreä, mutta ei se haittaa tuossa iässä. Muutenkin vaikea arvioida, kun et kertonut pituutta. Jos hän on yli 80 senttiä, ei ongelma ole kovin suuri, mutta hän on vähän normaalipainon yläpuolella kuitenkin.

      • lisäys

        Tiedän, että tyttäreni on alipainoinen, mutta meiän suvussa melkein kaikki ovat, ja hän syö normaalisti ja urheilee. Olin itsekin saman ikäisenä erittäin laiha.


      • JaanaT

        Siskoni lapsi on 88cm pitkä. Hän siis nimenomaan näyttää pullealta...jaloista, käsistä, naamasta. Siksi olen huolissani. Lapsi myös läähättää vähänkin juostuaan.


      • hermostua
        JaanaT kirjoitti:

        Siskoni lapsi on 88cm pitkä. Hän siis nimenomaan näyttää pullealta...jaloista, käsistä, naamasta. Siksi olen huolissani. Lapsi myös läähättää vähänkin juostuaan.

        No ensinnäkin alle kouluikäistä lasta ei saisi alkaa laihduttamaan ja MISSÄÄN TAPAUKSESSA ei minkään kokoista 2-vuotiasta.

        Lähinnä olisi huolehdittava siitä, ettei lapsi liho lisää. Vanhempien on joskus vaikea itse huomata lapsensa pikkuhiljaa tapahtuvaa lihomista ja jonkun olisi hyvä tietysti siitä kauniisti huomauttaa, mutta se loukkaa yleensä vanhempia verisesti. Kuten kaikki muukin vanhemmuutta tai lasta kritisoiva tai siksi koettu kommentointi.

        Parastahan olisi, jos kommentoija olisi terveydenhuollon ammattilainen eli se nla-täti. Jos sinulla ja siskollasi on hyvät ja läheiset välit, ja uskot välien säilyvän niin kommenttisi jälkeenkin, niin sano vain. Muuten odota, että sen tekee terveydenhoitaja.


    • äitee-03

      meillä 2,5vuotias tyttö ja painaa 15kiloa ja on 100cm pitkä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe