Rekka töitä Turun seudulta???

????

Mistähän firmasta kannattaisi kysellä koti/ulkomaan hommia? Olen nyt Huittisissa vielä kurssilla mutta tarviis kysellä nyt varmaan jo. Mikä tämä Niinexpress on ajaa kuulemma myös ulkomaille.

15

3209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töitä

      Teräkseltä. Voit opetella siellä.

    • Charles F. Goodnight

      Oletan että kappaletavara-ADR on. Entäs toinen kotimainen ja olisiko kiinnostusta Norjan liikenteeseen? Ketjujen laitossa opastetaan tarvittaessa.

    • aluks

      Härkätien ktk:sta. Se löytyy kiitolinjasta. Vaatimuksena ainoastaan armoton halu nuoleskella työnjohtoo. Kaikki muu toisarvoista.

      • ???

        Löysin punakan kaljuuntuneen liikennöitsijän. Vaatimuslistaa olikin sit heti paljon: akt:n jäsenyys kielletty, lomista vois luopua yhteisen edun nimissä, vapaa-aikoina pitäs mennä puita pilkkoon hänen tontilleen, talvella lumitöihin. Kyllähän nuo ois vielä menetelly, mutta että työkavereita olis pitäny alkaa vahtia stasi-meiningillä myös vapaa-aikoina, se karkas jo yli mun kuvitelman työpaikasta, eletään sentään kolmatta vuosituhatta.


      • luu5

        Kuljettaja-talkkarin paikkoja avoinna Härkätien ktk:ssa. Hopi hopi kaikki alan miehet.


      • teli
        ??? kirjoitti:

        Löysin punakan kaljuuntuneen liikennöitsijän. Vaatimuslistaa olikin sit heti paljon: akt:n jäsenyys kielletty, lomista vois luopua yhteisen edun nimissä, vapaa-aikoina pitäs mennä puita pilkkoon hänen tontilleen, talvella lumitöihin. Kyllähän nuo ois vielä menetelly, mutta että työkavereita olis pitäny alkaa vahtia stasi-meiningillä myös vapaa-aikoina, se karkas jo yli mun kuvitelman työpaikasta, eletään sentään kolmatta vuosituhatta.

        Kuulostaa tutulta viellä litään että täysin epäkuntoinen kalusto niin se on siinä kuljetusala!


    • Bunkkeri

      Kun sinulla vielä on mahdollisuus valita ammatti,niin älä ainakaan kuljetusalalle tule.Ihan puupäitten hommia.Pieni palkka suhteessa työtunteihin.Likainen työ,epäsäännölliset työajat.Joudut asumaan peltikopissa baarien pihoilla/levähdyspaikolla.Syöt rasvaista moskaa grilleillä/baareissa.Liikunnanpuute rampauttaa kroppasi.Puukengillä nyrjäyttelet nilkkasi.Likaisessa rahtaritakissa olet muiden naurunalaisena.Ja kun jo lyhyenkin työkokemuksen jälkeen alat pitämään itseäsi maanteiden kuninkaana ja muita paljon parempana kuljettajana,niin tulet päivittäin yhä kiukkuisemmaksi,kun muut tienkäyttäjät aina vaan ovat sinun tielläsi.Rikokset(työaika/tieliikenne),joita joudut tekemään työnantajasi vuoksi ja pomon kusetukset palkan suhteen ovat jo taas ihan toinen juttu.Niissä vasta hermot ja terveys vasta meneekin.!!

      • katsoo

        taakseen. Nyt jälkikäteen kun ajattelen, niin tossa on pähkinänkuoressa suht kaikki.

        Parasta entisessä ammatissa oli erilaiset päivät, tuli aika moni paikkakunta tutuksi.

        Ex-kollegoille turvallisia kilometrejä.


      • nyt opiskelija

        Joo, se oli juuri tuota ja oikeastaan ekana täytyisi olla huonot palkat ja työnantajan röyhkeys pimittää niissä. Se vain on niin, että totuutta monikaan ei jostain syystä tuo julki työnantajastaan. Monet kuskit selittävät tienaavansa hirveitä määriä vuodessa, mutta on paljon työtuntejakin. Tuntipalkka ei sitten hääppönen ole, jos oikein laskemaan aletaan. Ja sittenhän on nämä talot, joissa maksetaan hyvin tai jotain. Mutta kuinkas moni oikeastaan tarkistaa palkkansa. Harva niitä tilejä tarkasteli ja oli suuri joukko, jotka eivät osanneet laskea sen vertaa. Huoltoasemilla kyllä puhuttiin suuria ja melkein sanottiin omistavansa se auto, mutta todellisuudessa oltiin nollia. Itsekin luulin olevani jotain, mutta onneksi viimeinen työnantaja oli sellainen ryöväri, että tajusin palata koulunpenkille. Ja kun joku pitää tätä provona, niin takana on 7 vuoden kokemus ja pahimmillaan 300 h kuussa. Hullu piti olla.


      • ---
        nyt opiskelija kirjoitti:

        Joo, se oli juuri tuota ja oikeastaan ekana täytyisi olla huonot palkat ja työnantajan röyhkeys pimittää niissä. Se vain on niin, että totuutta monikaan ei jostain syystä tuo julki työnantajastaan. Monet kuskit selittävät tienaavansa hirveitä määriä vuodessa, mutta on paljon työtuntejakin. Tuntipalkka ei sitten hääppönen ole, jos oikein laskemaan aletaan. Ja sittenhän on nämä talot, joissa maksetaan hyvin tai jotain. Mutta kuinkas moni oikeastaan tarkistaa palkkansa. Harva niitä tilejä tarkasteli ja oli suuri joukko, jotka eivät osanneet laskea sen vertaa. Huoltoasemilla kyllä puhuttiin suuria ja melkein sanottiin omistavansa se auto, mutta todellisuudessa oltiin nollia. Itsekin luulin olevani jotain, mutta onneksi viimeinen työnantaja oli sellainen ryöväri, että tajusin palata koulunpenkille. Ja kun joku pitää tätä provona, niin takana on 7 vuoden kokemus ja pahimmillaan 300 h kuussa. Hullu piti olla.

        Eli täytyy siis olla hullu, jos haluaa rekkakuskiksi. Onko kaikki kuskit tosiaan noin tympääntyneitä työhönsä ja ajavat täyden vitutuksen vallassa kaiket päivät? Ja kaikki työnantajat ryöväreitä? Mitä helvettiä ajatte, menkää vaikka siivoojiksi, eikö niistä ole kova pula.


      • Työvoimapula
        --- kirjoitti:

        Eli täytyy siis olla hullu, jos haluaa rekkakuskiksi. Onko kaikki kuskit tosiaan noin tympääntyneitä työhönsä ja ajavat täyden vitutuksen vallassa kaiket päivät? Ja kaikki työnantajat ryöväreitä? Mitä helvettiä ajatte, menkää vaikka siivoojiksi, eikö niistä ole kova pula.

        Kyllä autoala pahasti mätä on ja aiemmin jutut pahasti totta. Harvassa on esimerkiksi TESsin mukaan palkkaa maksavat työnantajat. Ja miksiköhän alalla kuule valitetaan työvoimapulaa. Syy on jossain aivan muualla, kuin pienenevissä ikäluokissa.


      • ....
        --- kirjoitti:

        Eli täytyy siis olla hullu, jos haluaa rekkakuskiksi. Onko kaikki kuskit tosiaan noin tympääntyneitä työhönsä ja ajavat täyden vitutuksen vallassa kaiket päivät? Ja kaikki työnantajat ryöväreitä? Mitä helvettiä ajatte, menkää vaikka siivoojiksi, eikö niistä ole kova pula.

        on noi palkanmaksujen kieroilut... Läpituntipalkkaa, päivärahat vähennetään( lainvastaista, kierretään ennakonpidätystä ja sotujakin...), jossain jopa naftoja, ajetaan nettoprosenteilla ja vaikka mitä. Ja kun se bruttopalkka on esim. sairaspvr peruste, niin ohhoh kun edessä on. KIekkoja "syödään", kuittautetaan jne. Pahin mitä olen nähnyt on kuski jolla 482 tuntia tehtyä kuukaudessa. VArmaan tosi turvallista tuolla tien päällä..

        JA totuus on monesti baaripuheissa ainakin, että helvetisti tienataan... Monelle se 2000 käteen on se paljon ja sisältää päivikset ja todellisia tunteja 300 päälle.. Jep jep...

        Joskus se sentään työsuojelupiirikin puuttuu kun oikein räikeyksiä ilmenee, mutta taitaa tässä yhdessä nyt kohta tulevassa jutussa saada miehet itekki aika rapsut..itte kun ovat ajo-ja lepoaikoja tieten rikkoneet...


      • pääsee...
        nyt opiskelija kirjoitti:

        Joo, se oli juuri tuota ja oikeastaan ekana täytyisi olla huonot palkat ja työnantajan röyhkeys pimittää niissä. Se vain on niin, että totuutta monikaan ei jostain syystä tuo julki työnantajastaan. Monet kuskit selittävät tienaavansa hirveitä määriä vuodessa, mutta on paljon työtuntejakin. Tuntipalkka ei sitten hääppönen ole, jos oikein laskemaan aletaan. Ja sittenhän on nämä talot, joissa maksetaan hyvin tai jotain. Mutta kuinkas moni oikeastaan tarkistaa palkkansa. Harva niitä tilejä tarkasteli ja oli suuri joukko, jotka eivät osanneet laskea sen vertaa. Huoltoasemilla kyllä puhuttiin suuria ja melkein sanottiin omistavansa se auto, mutta todellisuudessa oltiin nollia. Itsekin luulin olevani jotain, mutta onneksi viimeinen työnantaja oli sellainen ryöväri, että tajusin palata koulunpenkille. Ja kun joku pitää tätä provona, niin takana on 7 vuoden kokemus ja pahimmillaan 300 h kuussa. Hullu piti olla.

        kun on ahkera!

        Aikoinaan sain loparit hyvästä firmasta 10v siinä palvelleena, meni nimittäin konkurssiin...

        Sitten se ahkerointi alkoi kun pääsin "pitkälle linjalle". Helsingistä ylöspäin aikataulu, alaspäin jostain päin pohjoissuomea ristiin rastiin etelään ja taas takasin ylös aikataululla 3x viikossa. Viikonloput Oulusta Kemiin sellua 6-8 kuormaa/ week end.

        Mulle riitti "ministeripalkasta" huolimatta 7kk/ 140 000km/ 3 kiekkoa vrk/ muija toi eväät valtatien varteen kun ei ehtiny kotona poiketa, vaikka ajoin muutaman kilometrin päästä ohi/ isännän vittuilut/ 1 paha kolari/ pakkaset/ liukkaat ym ym.

        Jostain syystä rahtihommat loppu siihen ja läksin muihin hommiin...

        Tsemppiä vielä alalla oleville, todella riittää sympatiaa ja ymmärrystä teille!


    • Kimmon vihannes, tai l0un@1sj@k€lu... molemmilla kokoajan haku päällä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3633
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2294
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1895
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1639
    5. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      18
      1638
    6. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1568
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1427
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      84
      1348
    9. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      17
      1312
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      89
      1242
    Aihe