Joulujuhla

Uus ope

Kysyisin vinkkejä joulujuhla esitykseen, onko kellään kivoja ideoita alkuopetusluokkaan sopivia joulujuhla esityksiä? paineet kasvaa, eka joulujuhla opettajana ja olis kiva viedä kunnialla läpi... Pian pitäis olla jo ideoita tonttutansseihin ym... Mistä niitä saa? vai pitääkö open tässäki hommassa olla ite niin fiksu että tekee käsiksen ym. ite?? Kiitos tuhannesti vinkeistä!! :)

6

8043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsoa

kirjastosta kirjoja, jotka sisältävät esim. näyteömiä tai runoja. Olen muistaakseni itse nähnyt jouluohjelmiakin sisältäviä kirjoja.
      Ja eihän mielikuvitus ole kiellettyä...
      Perinteisiä juttuja ovat olleet kartonkikuvat (esim. kynttilänkuva yleisöön päin). Kortin takana lukee kuvaan liittyvä teksti, kuten:"Tämä pieni kynttilä, tuo meille valoa lämpöä. Tai "Oli kerran possu Vinkku, siitä tuli joulukinkku!".

• lhlh

olette opetelleet syksyn aikana. Vaikka jumppaliikkeitä, teette tarinan, jossa tontut jumppaa ennen lahjojen jaolle lähtöä, joitain lauluja, joita ne tontut laulaa, ym. Vanhemmilla on tippa linssissä, vaikka ne lapset vaan seisoisivat ja heiluttaisivat käsiään siellä edessä.

• harmistunut...muttei lynkata

Kyllä harmittaa niin vietävästi, kun oppilaiden vanhemmat kyselevät jo hyvissä ajoin millaista ohjelmaa olen laittamassa.Perheet ovat lestadiolaisia ja eivät voi esittää liian riehakasta ohjelmaa. Olen ekaluokanope, opettajana 12v. Arvaatkaapa alanko tämmöseen pompotukseen. Kerran ku antaa pikkusormen ne taluttaa sitten joka hiton juhla ym asioissa. Ihampa suunnittelin aikamoisen lauluspektaakkelin jossa luokka esittää laulupotpurin. Rehtori oli kanssani samaa mieltä.. älä luovuta ja lannistu!!!Onko kellään vastaavaa????? JOULUILOA KAIKILLE!!!!!

• alkuope

Me esitimme viime vuonna pienten oppilaiden joulujuhlassa ekaluokkani kanssa laululeikin "Tontut ja keijut". Sain idean omien lasteni lauulukirjasta, jossa on laulun sanat ja liikkeet, joiden mukaan lapset liikkuvat. Meillä tuli musiikki levyltä, ´joten lapset saivat keskittyä esittämään tanssiaskelia. Keijuilla helpot päähineet kuusenkoristekimallelangasta ja ranteiden ympärillä kimallehapsua,(poika) tontuilla päässä kotoa tuodut omat tonttulakit.

Laulu löytyy kirjasta "Tule, tule leikkiin", tekijää en valitettavasti muista. Toivottavasti täsät on sinulle apu. Esitys oli menestys ja hyvin meni, vaikka opea jännittikin varmaan enemmän kuin lapsia!

• Heluuri

Mitä hauskaa jouluna voisi tapahtua? Joulujuhlanäytelmään kaivataan loppuhuipennus. Mummi ja vaari voisivat liittyä tähän loppuhuipennukseen..
      Apua kaivataan ja pikaisesti! Kiitos!

• vanhaope

Aapisen openoppaassa on ideoita juhliin vaikka millä mitalla, samoin laulukirjoissa...

Onko teillä useampia alkuopetuksen luokkia? Miettikää yhdessä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe