Pihassa on traktorikaivuri, joka on Ford 4500/2030. Ongelmana on ohjaustehostin, joka ei toimi. Tehostimen "kyky" on hiipunut pikkuhiljaa ja ja nyt on sormi suussa. Kaikki informaatio kyseisestä laitteesta olisi tervettullutta.
Ford traktorikaivuri
10
5328
Vastaukset
- kannattaa
ainakii tarkastaa ja kaikki tehostimen nivelet tiukaksi.
- Tonkija
Missäs tämä suodatin sijaitsee ? Ongelmana onkin juuri se, etten tiedä kyseisestä laitteesta juuri mitään. Vieläpä, kun härveli on niin tiukasti panssaroitu pohjastaan, että sinne ei pääse käsiksi kovinkaan helposti. Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi vähän valottaa, että missäpäin mitäkin on, ja millä periaatteella tehostus toimii. Senverran olen tutkinut, että ohjauspyörän akseli menee rungossa olevaan koteloon ja sieltä liike johdetaan alhaalla vasemmalla tangolla etupäähän ja sinne syylärin ja pohjapanssarin väliin loppu sitten hukkuukin. ns. raidetankojen kummatkin päät on näkyvissä alta ja niissä on rasvattavat nivelet, jotka ovat ok.
- Fordimies
Tonkija kirjoitti:
Missäs tämä suodatin sijaitsee ? Ongelmana onkin juuri se, etten tiedä kyseisestä laitteesta juuri mitään. Vieläpä, kun härveli on niin tiukasti panssaroitu pohjastaan, että sinne ei pääse käsiksi kovinkaan helposti. Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi vähän valottaa, että missäpäin mitäkin on, ja millä periaatteella tehostus toimii. Senverran olen tutkinut, että ohjauspyörän akseli menee rungossa olevaan koteloon ja sieltä liike johdetaan alhaalla vasemmalla tangolla etupäähän ja sinne syylärin ja pohjapanssarin väliin loppu sitten hukkuukin. ns. raidetankojen kummatkin päät on näkyvissä alta ja niissä on rasvattavat nivelet, jotka ovat ok.
Minulla oli aiemmin Ford 4550 Teollisuusmalli, joka myös voidaan varustaa kaivurilla. Tässä mallissa on normaalin, mekaanisen simpukkaohjauksen lisäksi hydraulitehostaja. Minulla ainakin oli ohjauksessa se ongelma että olka-akselien alapäissä olevat painelaakerit olivat rikki. Silloin koko etupään painno on rauta rautaa vasten eikä käänny muuten kuin nostamalla etupyörät kauhalla ilmaan.
Nyt minulla on ford 550. Siinä on ns. orbitroliohjaus jossa voima välittyy pelkästään hydraulisesti. Mutta oli ohjaus mikä tahansa, on laakeroinnit oltava kunnossa rasvattuna että pysyvätkin kunnossa.
Minun 4550 fordiin sopi Ferguson 35:sen painelaakerit. Fordin omat saattaa olla pirun kalliita. Fordin osia osia voi kysyä: Finrak Vantaa. Siellä Rajala nimimen mies tietää Fordeista kaiken ja jopa juttelee. - Aikoinaa
Tonkija kirjoitti:
Missäs tämä suodatin sijaitsee ? Ongelmana onkin juuri se, etten tiedä kyseisestä laitteesta juuri mitään. Vieläpä, kun härveli on niin tiukasti panssaroitu pohjastaan, että sinne ei pääse käsiksi kovinkaan helposti. Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi vähän valottaa, että missäpäin mitäkin on, ja millä periaatteella tehostus toimii. Senverran olen tutkinut, että ohjauspyörän akseli menee rungossa olevaan koteloon ja sieltä liike johdetaan alhaalla vasemmalla tangolla etupäähän ja sinne syylärin ja pohjapanssarin väliin loppu sitten hukkuukin. ns. raidetankojen kummatkin päät on näkyvissä alta ja niissä on rasvattavat nivelet, jotka ovat ok.
Ford 4550 TC,olikohan suodatin tehostimen säiliössä.Varmaks en muista.
- Tonkija
Aikoinaa kirjoitti:
Ford 4550 TC,olikohan suodatin tehostimen säiliössä.Varmaks en muista.
Ymmärtääkseni ohjaustehostajalle ei ole omaa suodatinta, eikä säiliötä, vaan se käyttää lisähydrauliikan omaa suurta säiliötä ja suodatinta, jotka sijaitsevat moottorin edessä siinä "jatko-osassa", jossa on pumppu, joka tuottaa voiman kaivuuosalle. Ohjaustehostajan oma pumppu on siinä vasemmalla laturin alla. Täytin tänään hydrauliikkaöjysäiliön täyteen, rasvasin kaikki ohjauksen nivelet puslat ym. ja tarkistin, ettei mikään ahdista mistään. Ei auta. Kun nostaa kauhalla keulan ilmaan ja kääntää puolelta toiselle nopeasti, löytyy pieniä "kevyitä" kohtia. Ikäänkuin tehostin heräisi hetkeksi.
Löytyykö keneltäkään jonkinlaista räjäytyskuvaa kyseisestä systeemistä ? - nivelet
Mistäs tähän tehostimeen pääsisi käsiksi ? Edessähän on ns. jatke, joka on jotain 20mm. paksua rautaa ja sen sisällä on syyläri ja hydr. öljysäiliö ja pumppu. Kaikki ohjauksen osat, mitkä ovat "raidetankojen" yläpuolella, jäävät piiloon tämän kompleksin sisälle ja alapuolen peittää se julma pohjapanssari.
- Fordimies
Tonkija kirjoitti:
Ymmärtääkseni ohjaustehostajalle ei ole omaa suodatinta, eikä säiliötä, vaan se käyttää lisähydrauliikan omaa suurta säiliötä ja suodatinta, jotka sijaitsevat moottorin edessä siinä "jatko-osassa", jossa on pumppu, joka tuottaa voiman kaivuuosalle. Ohjaustehostajan oma pumppu on siinä vasemmalla laturin alla. Täytin tänään hydrauliikkaöjysäiliön täyteen, rasvasin kaikki ohjauksen nivelet puslat ym. ja tarkistin, ettei mikään ahdista mistään. Ei auta. Kun nostaa kauhalla keulan ilmaan ja kääntää puolelta toiselle nopeasti, löytyy pieniä "kevyitä" kohtia. Ikäänkuin tehostin heräisi hetkeksi.
Löytyykö keneltäkään jonkinlaista räjäytyskuvaa kyseisestä systeemistä ?Saattaa olla että sinun järjestelmässä on ilmaa, kun se menee pumpulle, niin se "horii" tyhjää, pahimmassa tapauksessa saattaa palaa pumppu pilalle.
Jospa vielä koitat nostaa etupyörät ilmaan ja käännellä pyöriä hitaasti aivan laidasta laitaan. sitkeästi ainakin vartin verran. Tarkista välillä että öljy piisaa säiliössä, jos vähenee se on hyvä merkki sillä se tarkoittaa että ilmaa on ja se poistuu ja voipi alkaa pelittämään ohjaus.
Nivelien laakeroinnista, kaikista tärkeimmät on juuri ne painelaakerit jonka päällä koneen paino lepää. - voortti 5000
Tonkija kirjoitti:
Ymmärtääkseni ohjaustehostajalle ei ole omaa suodatinta, eikä säiliötä, vaan se käyttää lisähydrauliikan omaa suurta säiliötä ja suodatinta, jotka sijaitsevat moottorin edessä siinä "jatko-osassa", jossa on pumppu, joka tuottaa voiman kaivuuosalle. Ohjaustehostajan oma pumppu on siinä vasemmalla laturin alla. Täytin tänään hydrauliikkaöjysäiliön täyteen, rasvasin kaikki ohjauksen nivelet puslat ym. ja tarkistin, ettei mikään ahdista mistään. Ei auta. Kun nostaa kauhalla keulan ilmaan ja kääntää puolelta toiselle nopeasti, löytyy pieniä "kevyitä" kohtia. Ikäänkuin tehostin heräisi hetkeksi.
Löytyykö keneltäkään jonkinlaista räjäytyskuvaa kyseisestä systeemistä ?piru kun ei muista ni ei muista.täytyypi ettiä käyttöohjekirja 5000 voortista josko siinä olis kerrottu jotain.
- napena3
vasemalla puolen moottorin kyljessä pieni säiliö johon laitat täyteen hydrauliikka öljyä
- onon
tehostimessa on pieni hammaspyöräpumppu, se on työstetty alumiinpesään, akseleiden päissä on pienet messinkipuslat maksaa 2 e newholland varaosa tiskillä 81803045, jos puslat on pahat koko pumppu on uusittava alumiinin kulumisen takia,näkee kyl silmillä! tefa kannattaa uusia akselin päähän, pumppu on kiinni 2 14kantaisella ruuvilla jakopään päästä ja paril putkella.
soita huoltomiehelle jos et itte arvaa kattoa voi tulla halvenmaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275