Metformin

alina

Heipparallaa!:)

Onko kukaan käyttänyt kyseistä lääkettä,
ja miten se on vaikuttanut?
Eikös se kuitenkin ole sokeritautilääke,
miten se voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen kun on pco eikä munasolu kehity ja ovulaatio ei tapahdu?

Lääkäri meinaa seuraavaksi määrätä kyseisen lääkityksen, ja mietityttää että mitä hyötyä siitä on.

5

1102

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnuli

Minulla myös ollut käytössä puolisen vuotta ja paino tippunut 10kiloa ja menkat säännöllistyneet. Mulla myös PCO

• Odotuksen odottaja

Mulla myös käytössä Metformin epäsäännöllisen kierron takia. Mulla ei ole ylipainoa, eikä PCO, mutta tämän lääkityksen seurauksena kierto nykyään tasan 28 pv vuosia jatkuneiden epäsäännöllisten kiertojen jälkeen.

Ensin lääkäri määräsi Clomifeenia, mutta se lisää keskenmenoriskiä kohdallani, sillä olen valitettavasti läpikäynyt 2 jo keskenmenoa. Tämä Metformin vaikuttaa ovulaatioon periaatteessa samalla tavalla, mutta ei samalla ohenna kohdun seinämää kuten clomifeen.

Plussasäteitä meille kaikille

• alina

Kiitokset kaikille kannustavista viesteistä:)

Nyt osaan suhtautua eri tavalla kyseiseen lääkkeeseen.
      Olen työssäkäyvä, ja hirvittää lääkkeen sivuvaikutukset ripulit, pahoinvointi yms.
      Onko jokaisella näitä oireita lääkkeitä syödessä?

Plussaonnea kaikille

• cah

Itse söin Glogophage-nimistä lääkettä jonka vaikuttavana aineena oli juuri tuo matformiini. Lääke määrättiin pco:n ja epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi, mutta valitettavasti se ei tuottanut toivottua tulosta. Haittavaikutuksena oli ripuli, mutta se loppui parissa viikossa! Toivottavasti sinulla tuo lääke auttaa!

• Ninnuli

Mulla kan aluksi meni maha sekaisin mutta nyt ei enää mitään haittavaikutuksia. Aivan loistava lääke....menkka kierto tasottu 23-25pv mutta nyt viime menkat tuli kp 36...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      49
      3807
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3724
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2851
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2589
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1739
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe