Koliikkia vai mitä?

äityli

Eli meillä vauva 8 vk. Useimmiten huuto (=mahavaivat) alkavat illalla n. 10 aikaan kun on tunnin suunnilleen nukkunut. Vääntelyä ja käpristelyä huutoa jatkuu yleensä 01-05 asti. Usein nukahtaa kyllä pariksi minuutiksi ja taas sama jatkuu... Väliin näitä kipukohtauksia on päivisinkin pari tuntia. Viime yö meni kyllä upeasti, kaikki nukuttiin jo klo 23. Yöllä syötin n.3h välein ja muuten nukuttu. Mutta kertokaas kokeneemmat miten saisin masuvaivoja paremmiks, vyöhyketerapia? Mihin oulussa kannattaisi viedä, mitä maksaa? HELP!

3

5788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama täällä

      meillä 5viikkoa vanha poika ja sama ongelma..tänään viedään illalla vyöhyketerapiaan ja katsotaan lakkaako kitinä toisilla auttaa ekalla kerralla toisilla kolmannella ja tiety toisilla ei välttämättä ollenkaan sitten voi kokeilla toista hierojaa kaikilla kuitenkin erilainen hierontatyyli..mutta minä odotan jo ihmettä tältä ekalta käyntikerrralta..me saatiin ihan neuvolasta puhelinnumero ja kehui paljon hierontaa toimivaksi..maksaa 15 euroa ekalta kerralta sitten 10 euroa kerta eli ei kai siellä oulussakaan sen kalliimpaa..kannattaa kokeilla jos vaan apua säästyy omat hermot mulla ainenkin alkaa usko loppua...pärjäile..

    • meilläkin

      Meillä juurikin saman ikäinen vauva. Alusta lähtien ollut aina iltasella klo 21-24 välillä mahavaivoja. Suoraa huutoa ei ole onneksi ollut paljon mutta kipristeluä,vääntelyä,ilmavaivoja ja kakkaamattomuuta kyllä. Käytin tutullani eri paikkakunnalla vyöhyketerapiassa, ja heti alkoi suoli toimimaan ja vauvan olo oli monta päivää parempi.
      Eli kannattaa ehdottomasti kokeilla vyöhyketerapiaa. Oulussa ainakin karjasillalla kuulema tosi hyvä vyöhyketerapeutti, joka on hieronut vauvoja (Oulun luontaishuoltoklinikka,040-5064101). Aika kallis se on:30€ eka kerta, mutta toisaalta jos apu löytyy, niin siitä on kyllä valmis maksamaan. Lisää vyöhyketerapeutteja löytyy puh.luettelon keltaisilta sivuilta.
      Oon kuullut myös että omasta ruokavaliosta kannattaa jättää pois ruisleipä,sipuli,voimakkaat mausteet, koska ne voi aiheuttaa ilmavaivoja.
      Lisäksi vauvan jumppaaminen/jalkojen nostelu on auttanut meillä niin turhaa ilmaa on tullut pois.
      Apteekista saa myös Mallasuutetta ja Levalax-nimistä tuotetta joita voi antaa vauvalle ohjeen mukaan, ja ne saattaa helpottaa oloa ja pehmentää mahaa. Ja vielä: jos suoli ei toimi esim. viikkoon tai yli, apteekista niin ikään myydään Mikrolax-peräruiskeita jotka helpottaa oloa ainakin tilapäisesti. Toivottavasti näistä jostain on apua!=)

    • Myyreli

      Koliikki on todella raskasta aikaa lapsen hoitajalle/hoitajille ja tietenkin myös lapselle. Ei sitä oikein voi kuvitella ennenkuin koliikkivauva osuu kohdalle.
      Meidän pojalla oli koliikkia, pahin vaihe alkoi kolmesta viikosta eteenpäin.Koliikkioireet helpottavat yleensä kolmen kuukauden ikään mennessä. Olen kuullut että joillekin on apua vyöhyketerapiasta, mutta ei kaikille vauvoille. Kyllä sitä kannattaa varmasti kokeilla, että säästyy omat hermot.
      Koliikkioireilla on todella tarkat kellonajat.

      Itse nukuin vauva vatsani päällä mahallaan ja peitto meidän molempien päällä kulkien kainaloideni alitse. Siinä ei vauva pääse putoamaan, vaan nukkuu levollisesti kun oma vatsaa heiluu ja aiheuttaa keinuvan liikkeen vauvan vatsalle(ehkä se helpottaa kaasujen purkautumista). Meillä nukuttiin joku hassu tunti yöllä ja päivällä vain korkeintaan 15min sylissä heijaten. Kantorepusta saattaa olla apua, kun laittaa ruokaa ja tekee pakollisia kotitöitä.Minulla ei sitä ollut, mutta hankin sen toiselle lapselleni. Hänellä ei sitten ollutkaan koliikkioireita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe