Kiinaan 1.4.2006

Tuliaiset

Olemme lähdössä Kiinaan (P & S) huhtikuun 2006 alussa. Mitä kannattaisi huomioida: Ostamiset esim. uuteen kotiin jne.
Muualla Aasiassa olemme käyneet

16

5954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksutin

      kiinassa halpa

    • paljonko paljonko

      Hei, (paikan päällä Pekingissä)
      Paljonko rahaa on mennyt teillä näillä reissuilla.
      Siis ilman tuliaisia
      ruokaan
      paikallisiin
      mitä metrolippu maksaa
      Mietin juuri kuumeisesti missä muodossa otan rahaa
      mukaan.
      kertokaa jotain mitä olette maksaneet

      • riippuu

        siitä,
        millaisissa paikoissa haluat syödä, miten liikkua. "Pullataksi", kimppataksi on edullinen ja pysyy napit takissa:). Jos hotellin hintaan kuuluu kunnon aamiainen, se pudottaa ruokailukuluja. Kiinassa lähes kaikki ruoka valmistetaan höyryttämällä tai keittämällä salaatteja lukuunottamatta. Kadulla kulkee ruokakärryjä, joista voit turvallisesti syödä kuumia ruokia, eikä hinta huimaa. Elämys, suosittelen. Pienet, paikallisten päivittäin käyttämät ruokapaikat on edullisia.
        Itselläni on ollut Kiinan matkoilla mukana vain valuuttaa, siis seteleitä. Korttia käytän siellä vain harvoin, mutta makuasia. Ja jos ylimääräistä rahaa päivittäisestä budjetista jää, takaan, että ostettavaa löytyy kotiin tuotavaksi =).


      • vaihdoin Suomessa

        Vaihdoin rahat täällä. Sain rahat lentokentältä. Tilasin ne ennakkoon.
        Viikossa meni vähän yli 500 euroa.
        Ruoka ei ollut kallista.
        Kalliissa paikassa keskustassa kävimme syömässä, niin siellä kalja maksoi 25 paikallista (sama kaupassa 2,90) tavallisessa kuppilassa 5.
        Paikallinen olut on hyvää. Voin suositella olutta.
        Olut on yleensä puolen litran pullossa.


    • ------------

      Setelien on oltava virheettömiä kelvatakseen Kiinassa. Jos niihin on tehty jotain merkintöjä, niin pankki ei ota niitä vastaan.

      • Tuomas

        Ei pidä paikkaansa. Useimmissa lompakossani olevissa satasissa on jotain lyijykynä raapustuksia. Kaupata ilmeisesti lakevat yhteissummia nipuissa ja merkkaavat nipun päälle rahamäärän.


      • pitää
        Tuomas kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Useimmissa lompakossani olevissa satasissa on jotain lyijykynä raapustuksia. Kaupata ilmeisesti lakevat yhteissummia nipuissa ja merkkaavat nipun päälle rahamäärän.

        Aika paljon on tullut euroja pankeissa vaihdettuja ja sanon kyllä että äskeinen väittämä pitää paikkansa! Ovat todella tarkkoja eurojen kunnon suhteen! Ei saa olla repeämiä tai merkintöjä muuten jää raha vaihtamatta, nimim. kokemusta on.
        Rempuloissa kyllä saa olla vaikka minkälaista merkintää, likaa, kulumaa ja se ei haittaa!


    • tavaraa

      Sisustustavaraa löydät varmaan mielin määrin..Osta silkkiä verhokankaaksi, taulut ovat myös edullisia, jos pidät kiinalaisesta taiteesta.Niitä on myös helppo tuoda, kun ovat mukavasti rullalla. Cloisonne ( emaloidut kupariesineet ) ovat myös murto-osan täällä pyydetyistä hinnoista.Osta ne pikkuliikkeestä tai tavaratalojen osastolta. Tingi, tingi..sopikaa joku sopiva salasana, millä aloitatte tinginnän, jos olet jostain kiinnostunut; toinen alkaaa tehdä lähtöä, sinä emmit ja myyjälle tulee kiire tiputtaa hintaa, kun luulee teidän pian häipyvän. Meillä tämä on toiminut aina hyvin ja noputtanut kaupantekoa kovasti. Toimii myös Thaimaassa.
      Jadestakin löydät kauniita esineitä, mutta mitä tummempi sen kalliimpi.
      Varaa matkalle vain vanhoja vaatteita päälle, voit ostaa edullisesti matkalta hyviä valmisvaatteita, jos olet hoikahko.Jätä omat vanhat vaatteesi köyhille. Ja matkalaukku lähtiessä jo mahdollisimman tyhjänä, koska ostettavaa riittää.
      mukavaa matkaa!

      • Tuliaiset

        Kiitos kaikille jo vastanneille viesteistä.
        Millaistahan se tuo Kiinalainen taide mahtaakaan olla. Itse pidän modernista ja melko yksinkertaisista kuvioista. Väritkin aika maanläheisiä. Oliskohan siellä ryijyjä tms. akustiikan sitomiseksi kiviseinlle.
        Noi verhot varmaankin ovat hyvä idea (ja kaunis). Noihin emaloituihin kupariesineisiin en olekkaan vielä perehtynyt.

        Mutta hoikka kylläkin olen joten vaateostokset tuntuvat "jälleen" ihanalta ajatukselta. Mutta tuo mies kun on kiinaan liian pitkä (184 cm) ja lisäksi "rambo". Hän taitaa jäädä ilman uusia vaatteita.
        Tinkiminen on minun "lempilajini". Joten eiköhän tämä tästä.
        Tuo tuliaisten tuontiraja on varmaan rajallinen. Matkalaukun paino taisi olla 30 kg mutta myös euroiksi muutettuna on tullilla joku rajansa. Me kun jostain syystä ollaan tullin "lempiruokaa".


      • ei saa
        Tuliaiset kirjoitti:

        Kiitos kaikille jo vastanneille viesteistä.
        Millaistahan se tuo Kiinalainen taide mahtaakaan olla. Itse pidän modernista ja melko yksinkertaisista kuvioista. Väritkin aika maanläheisiä. Oliskohan siellä ryijyjä tms. akustiikan sitomiseksi kiviseinlle.
        Noi verhot varmaankin ovat hyvä idea (ja kaunis). Noihin emaloituihin kupariesineisiin en olekkaan vielä perehtynyt.

        Mutta hoikka kylläkin olen joten vaateostokset tuntuvat "jälleen" ihanalta ajatukselta. Mutta tuo mies kun on kiinaan liian pitkä (184 cm) ja lisäksi "rambo". Hän taitaa jäädä ilman uusia vaatteita.
        Tinkiminen on minun "lempilajini". Joten eiköhän tämä tästä.
        Tuo tuliaisten tuontiraja on varmaan rajallinen. Matkalaukun paino taisi olla 30 kg mutta myös euroiksi muutettuna on tullilla joku rajansa. Me kun jostain syystä ollaan tullin "lempiruokaa".

        painaa kuin 20kg ja käsitavara Finnairin reittilennoilla 8kg. Jos olet lentämässä Finnairin koneella mutta AirChinan ostamalla paikalla, niin tarkista käsitavaran paino, siitä en ole varma. Ylimääräiset kilot on tosi kalliita, jos sattuu niin, että joutuu puntariin.
        Eurorajoitus on 200€/hlö... se ei kyllä ole koskaan kiinnostanut ketään.


      • jatkaa
        Tuliaiset kirjoitti:

        Kiitos kaikille jo vastanneille viesteistä.
        Millaistahan se tuo Kiinalainen taide mahtaakaan olla. Itse pidän modernista ja melko yksinkertaisista kuvioista. Väritkin aika maanläheisiä. Oliskohan siellä ryijyjä tms. akustiikan sitomiseksi kiviseinlle.
        Noi verhot varmaankin ovat hyvä idea (ja kaunis). Noihin emaloituihin kupariesineisiin en olekkaan vielä perehtynyt.

        Mutta hoikka kylläkin olen joten vaateostokset tuntuvat "jälleen" ihanalta ajatukselta. Mutta tuo mies kun on kiinaan liian pitkä (184 cm) ja lisäksi "rambo". Hän taitaa jäädä ilman uusia vaatteita.
        Tinkiminen on minun "lempilajini". Joten eiköhän tämä tästä.
        Tuo tuliaisten tuontiraja on varmaan rajallinen. Matkalaukun paino taisi olla 30 kg mutta myös euroiksi muutettuna on tullilla joku rajansa. Me kun jostain syystä ollaan tullin "lempiruokaa".

        Kiinalaisilla maalauksilla tarkoitan lähinnä "riisipaperirulla"-maalauksia. Niistäkin löytyy monen hintaista ja tyylistä maalausta.Hyvin yksinkertaisesta mustavalkoisesta riemunkirjaviin kuviin.Maisemat on myös hyvin yleinen aihe, samoin kalligrafiset maalaukset.Maalausten tasosta on länsimaalaisen vaikea ottaa selvää, taidekoulujen opettajien ja oppilaiden työt ovat kalliimmasta päästä.
        Itse olen sisustanut olohuoneen kiinasta ja thaimaasta tuomilla maalauksilla, patsailla ja lampuilla.Mattoni ovat aitoja kiinalaisia käsinsolmittuja mattoja, verhot thaisilkkiä, silkkikanttauksin


      • vaatteet
        Tuliaiset kirjoitti:

        Kiitos kaikille jo vastanneille viesteistä.
        Millaistahan se tuo Kiinalainen taide mahtaakaan olla. Itse pidän modernista ja melko yksinkertaisista kuvioista. Väritkin aika maanläheisiä. Oliskohan siellä ryijyjä tms. akustiikan sitomiseksi kiviseinlle.
        Noi verhot varmaankin ovat hyvä idea (ja kaunis). Noihin emaloituihin kupariesineisiin en olekkaan vielä perehtynyt.

        Mutta hoikka kylläkin olen joten vaateostokset tuntuvat "jälleen" ihanalta ajatukselta. Mutta tuo mies kun on kiinaan liian pitkä (184 cm) ja lisäksi "rambo". Hän taitaa jäädä ilman uusia vaatteita.
        Tinkiminen on minun "lempilajini". Joten eiköhän tämä tästä.
        Tuo tuliaisten tuontiraja on varmaan rajallinen. Matkalaukun paino taisi olla 30 kg mutta myös euroiksi muutettuna on tullilla joku rajansa. Me kun jostain syystä ollaan tullin "lempiruokaa".

        Mittapuvun saa alle 100 euron. Miksi surra suurta kokoa. Myös naisille valmistuu mittatilaustyönä asusteet.
        Itse olen täällä kokoa M, mutta ostin asusteet itselleni XXL-kokoa.


      • painavat käsitavaroihin
        ei saa kirjoitti:

        painaa kuin 20kg ja käsitavara Finnairin reittilennoilla 8kg. Jos olet lentämässä Finnairin koneella mutta AirChinan ostamalla paikalla, niin tarkista käsitavaran paino, siitä en ole varma. Ylimääräiset kilot on tosi kalliita, jos sattuu niin, että joutuu puntariin.
        Eurorajoitus on 200€/hlö... se ei kyllä ole koskaan kiinnostanut ketään.

        Jos käsitavarat näyttävät tavallisilta ei niitä punnita. Jotkut virkailijat kysyivät onko käsitavaroita ja kun vilautti kevyen näköisesti kassia niin ei sitä punnittu.
        Mutta matkalla piti täytellä kolme eri lomaketta,
        eli terveysselitys taisi olla uutta ja kaksi muuta lappua, en tiedä miksi se yksi oli, yksi oli tullia varten.
        Kun menet sisälle niin kannattaa pistää juomatölkit erikseen, koska ne piippaa tarkastuksessa. Ei tarvitse selitellä liikaa. Metallit katsotaan tarkkaan, joten ei kannata jättää mitään metallisia taskuun.


    • katso värit ja suunnittele ...

      Verhoja kannattaa katsoa. Kankaat on siellä edullisempia. Itse en ollut miettinyt ennakkoon tarpeeksi verhoista, joten ne jäi katsomisen tasolle.
      Ihailin vuorellisia verhoja ja kevyitä "silkki" unelmia.
      Hae tapettimalleja mukaan. Ne käy hyvin värikartasta. (Jos kaupassa löytyy omat tapettisi)
      Mittaa määrä mitä tarvitset.

      • Kärpänen

        Olimme vuosi sitten Shanghaissa ja nyt keväällä menossa taas. Haaveilin silkkipeitteestä (sellaisesta kuin esim Mokossa myydään) ja minulla oli kuvakin mukana jota esittelin varmaan 20 kaupassa. Mutta ei onnistanut.

        Löytyi vain imelän mintunvihreitä tms. pussilakanoita ja kangasta. Etsin thai-silkin tyylistä silkkiä, mutta kaikki silkki oli erilaista... en osaa selittää mutta tasaista ja kiiltävää, kuten nyt vaikka joku satiini on.

        Joten olisin enemmän kuin kiitollinen jos kertoisit mistä löydän verhoja, peittoja ym.!!!!!! Kangastorilla emme tosin ehtineet vuosi sitten käydä, nyt se on ehdottomasti ohjelmassa.


    • näillä sivuilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe