Tyttöjen ympärileikkaus!!!?

Apua!

Eilen tuli dokkari tyttöjen ympärileikkauksista! Jos joku maahanmuutaja tai sen frendi lukee tätä ni ois kiva kuulla tehäänks niit viel tai sit kuulla jos on omii kokemuksii toivon et ei!

11

2140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dokkari...

      ...se oli lyhytelokuva. Mutta kuvottavaa joka tapauksessa, niin tyttöjen kuin poikienkin ympärileikkaus. Jokaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus omaan ruumiiseensa ja sen koskemattomuuteen. Ilman lääketieteellistä syytä tehtävät kosmeettiset operaatiot - kuten uskonnolliset ympärileikkaukset - ovat selvästi moraalisesti arveluttavia ja ne pitäisi kieltää. Tyttöjen ympärileikkaus onneksi onkin jo useissa länsimaissa laitonta, mutta jostain syystä kehitys ei ole ollut poikien kohdalla yhtä hyvää. Varmaan siksi, että poikien leikkauksella on pitkät perinteet myös länsimaissa ja sen näkeminen barbariana on länsimaalaisille vaikeampaa. Todella tekopyhää siis!

      Mutta kuten sanottua, on tyttöjen ympärileikkaus Suomen lain mukaan laitonta ja tätä ei muuta edes se, että se mahdollisesti suoritetaan ulkomailla. Se on joka tapauksessa erittäin törkeä pahoinpitely. Jos siis esim. jonkun luokalla on Suomessa syntynyt tyttö, joka on ympärileikattu tulisi asiasta välittömästi ilmoittaa viranomaisille, koska tyttö on joutunut törkeän pahoinpitelyn kohteeksi. Se on lastensuojelukysymys aivan samalla tavalla kuin muutkin pahoinpitelyt, hyväksyivät vanhemmat ja tyttö sen tai eivät.

    • ole..

      eihän työiltä mitään esinahkaa ympärileikata pois peniksen päältä

      tyttöjen sukuelimet enemmän tai vähemmän silvotaan

      leikataan pois häpyhuulet ja jopa klitoris ja ommellaan lopuksi lähes umpeen

      Poikien ympärileikkauksessa leikataan pois esinahka

      • pelle

        Lievimmillään tyttöjen ympärileikkaus on paljon lievempi kuin poikien vastaava, nimittäin lievässä muodossa tökätään vain neulalla klitoriksen huppuun ja tiristetään siitä tippa verta. Yleisin versio tyttöjen ympärileikkauksesta (sunna leikkaus) on vastaava kuin poikien ympärileikkaus. Klitoris nimittäin on anatomisesti hyvin samanlainen kuin penis ja myös se voidaan ympärileikata typistämällä klitoriksen huppua niin, että klitoris on jatkuvasti näkyvillä. Niin kuin terska poikien ympärileikkauksen jälkeen. Tämä on tosiaan ylivoimaisesti yleisin tapa leikata tyttö ja siksi siitä käytetään nimitystä ympärileikkaus. Sinun kuvailemasi operaatio on paljon harvinaisempi.

        Sekä poikien että tyttöjen sukupuolielinten tarpeeton leikkely on tuomittavaa! Uskonto tai kulttuuri ei voi ajaa ohi ihmisen itsemääräämisoikeudesta!


      • lollll
        pelle kirjoitti:

        Lievimmillään tyttöjen ympärileikkaus on paljon lievempi kuin poikien vastaava, nimittäin lievässä muodossa tökätään vain neulalla klitoriksen huppuun ja tiristetään siitä tippa verta. Yleisin versio tyttöjen ympärileikkauksesta (sunna leikkaus) on vastaava kuin poikien ympärileikkaus. Klitoris nimittäin on anatomisesti hyvin samanlainen kuin penis ja myös se voidaan ympärileikata typistämällä klitoriksen huppua niin, että klitoris on jatkuvasti näkyvillä. Niin kuin terska poikien ympärileikkauksen jälkeen. Tämä on tosiaan ylivoimaisesti yleisin tapa leikata tyttö ja siksi siitä käytetään nimitystä ympärileikkaus. Sinun kuvailemasi operaatio on paljon harvinaisempi.

        Sekä poikien että tyttöjen sukupuolielinten tarpeeton leikkely on tuomittavaa! Uskonto tai kulttuuri ei voi ajaa ohi ihmisen itsemääräämisoikeudesta!

        vittu mut o ympärileikkatu ja oon ylpeä siit...kyrpä ei ainakaa oo likanen ku jollai ja paljo pidempikin siit on tullu :D esinahka on mun mielest turha nahka...mitä sil tekee.....? ei mitää


      • sinä
        pelle kirjoitti:

        Lievimmillään tyttöjen ympärileikkaus on paljon lievempi kuin poikien vastaava, nimittäin lievässä muodossa tökätään vain neulalla klitoriksen huppuun ja tiristetään siitä tippa verta. Yleisin versio tyttöjen ympärileikkauksesta (sunna leikkaus) on vastaava kuin poikien ympärileikkaus. Klitoris nimittäin on anatomisesti hyvin samanlainen kuin penis ja myös se voidaan ympärileikata typistämällä klitoriksen huppua niin, että klitoris on jatkuvasti näkyvillä. Niin kuin terska poikien ympärileikkauksen jälkeen. Tämä on tosiaan ylivoimaisesti yleisin tapa leikata tyttö ja siksi siitä käytetään nimitystä ympärileikkaus. Sinun kuvailemasi operaatio on paljon harvinaisempi.

        Sekä poikien että tyttöjen sukupuolielinten tarpeeton leikkely on tuomittavaa! Uskonto tai kulttuuri ei voi ajaa ohi ihmisen itsemääräämisoikeudesta!

        oleellista tässä on se ettei tyttöjen sukuelinten silpomisella ole mitään rationaalista perustaa

        Poikien esinahan leikkausta voidaan perustella hygienian paranemisella.Hygienia paranee kun esinahan alle ei keräänny likaa

        Tyttöjen klitoriksen ja häpyhuulien lievempää tai pahempaa silpomista ei voi mitenkään perustella järkisyillä


      • pelle
        sinä kirjoitti:

        oleellista tässä on se ettei tyttöjen sukuelinten silpomisella ole mitään rationaalista perustaa

        Poikien esinahan leikkausta voidaan perustella hygienian paranemisella.Hygienia paranee kun esinahan alle ei keräänny likaa

        Tyttöjen klitoriksen ja häpyhuulien lievempää tai pahempaa silpomista ei voi mitenkään perustella järkisyillä

        Meillä päin ihmiset käy suihkussa. Ja kyllä, esinahan saa vedettyä taakse, eikä sitä ole liimattu kiinni. Uskomatonta mutta totta, näin on. Lue joskus vaikka joku kirja jos siitä viisastuisit. Noin idioottia juttua ei paljon kannattaisi viljellä...


      • sinä
        pelle kirjoitti:

        Meillä päin ihmiset käy suihkussa. Ja kyllä, esinahan saa vedettyä taakse, eikä sitä ole liimattu kiinni. Uskomatonta mutta totta, näin on. Lue joskus vaikka joku kirja jos siitä viisastuisit. Noin idioottia juttua ei paljon kannattaisi viljellä...

        jos esinahka on leikattu pois ,ei sitä tarvitse vetää taakse suihkussa,eli esinahaton penis on helpompi pestä ja pitää puhtaana

        Tämähän on itsestään selvää muille paitsi sinulle


      • pelle
        sinä kirjoitti:

        jos esinahka on leikattu pois ,ei sitä tarvitse vetää taakse suihkussa,eli esinahaton penis on helpompi pestä ja pitää puhtaana

        Tämähän on itsestään selvää muille paitsi sinulle

        Tossa on kyllä ideaa. Pitäisköhän lapsilta alkaa repiä kynsiä irti kun sinne alle menee likaa? Ja oikeastaan voitais typistää kaikilta ihmisiltä korvat veke. Pelkät reiät pään sivussa olis helppo pitää puhtaana. Ja jos nenän ompelis kiinni niin ei tarttis huolehtia räästä tai nenän kaivelusta. Oikeastaan nää järkiperusteet lasten silpomiselle onkin aika hyviä....Hyvä sinä! Jatka samaan malliin niin saat jonkun Nobelin...


    • Tare

      Tytöille voi tehä ympärileikkauksen ja se ei ole kannattavaa jos haluaa tuntea enemmän, ja joissain afrikan/siellä päin olevien heimojen perinne on ympärileikata tytyöt.

    • Anonyymi

      Me vanhoillislestadiolaiset emme hyväksytä ympärileikkausta koska se on pakanallista. Mutta raamattu opettaa että naisen sukuelimet ovat saastaista etenkin kuukautisten aikaan. Naisen tulee synnyttaa kivulla, kaikki ehkäisy on Jumalan sanan vastaista

      • Anonyymi00011

        Lessuilta pitäs taas kaula leikata niin maailma pelastuis!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe