Rauli Badding Somerjoki

Music

On ihan pakko kertoa mielipiteeni kyseiseen muusikkoon:
1. Aivan mielettömän hyviä lauluja
2. Aikansa paras muusikko
3. Mielettömän ruma =)
4. Mahtavat sanat
5. Paratiisi

Kertokaa ihmiset omia mielipiteitänne kyseisestä muusikosta minun mielipiteeni oli mitä oli, mutta entä teidän mitä mietteitä teillä on ??

25

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rockvaari

      tai rockin Olavi Virta.

      Uskomaton esiintyjä - olen tarpeeksi vanha että ehdin nähdä Baddingin monta esiintymistä.

      Mikä tahansa roskamusiikkikin muuttui Baddingin toimesta koskettavaksi. Todellakin, yksi Suomen populaarimusiikin suurista nimistä.

    • Antsu

      Olen samaa mieltä edellisten kanssa,Raulilla on
      mielestäni enemmän ns. täydellisiä kappaleita kuin
      kellään muulla.En valitettavasti päässyt näkemään
      häntä livenä vaikka olenkin jo 3-kymppinen.
      Eikös Rauli muuten ole haudattu Somerolle,kävimme
      joskus etsimässä hautaa mutta ei löytynyt?

      • matti

        Haudattu hesaan, ei Somerolle. Loistava laulaja, omistan koko tuotannon.


      • HautaSomerolla
        matti kirjoitti:

        Haudattu hesaan, ei Somerolle. Loistava laulaja, omistan koko tuotannon.

        Ei ole Rauli haudattu Hesaan, vaan nimenomaan SOMEROLLE.
        Kävin kesällä hänen haudallaan, vieressä on veljensä hauta.
        Hauta löytyy aika läheltä porttia. Kappelin(?) seinässä on kartta, mistä Badddingin haudan sijainti selviää.


    • RockerGal

      Raulin musiikki koskettaa suoraan sydäntä! Just eilen tunnelmoin Raulin levyjen kanssa ja melkein itkin kuunnelessani "Sydämessäni" mahtavaa!

    • totta

      Yksi harvoista levyttäjistä, jonka kappaleita voi kuunnella vaikka tunnin yhteen kyytiin. Siihen pystyy harva laulaja. Rauli ei levyttänyt oikeastaan yhtään huonoa kappaletta. Kaikissa on oma sanomansa, tunnelmansa ja tulkintansa. Suurenmoinen laulujen tekijä ja esittättäjä

    • DJ Veikko

      Minun muistot Raulista on 70- ja 80 luvulta. Kalliossa hän siihen aikaan pyöri ja sitten hän muutti Pihlajamäkeen.
      Yhden kerran ole nähnyt esiintyvän. Entisessä Ravintola Veruskassa oli Rauli vetämässä keikkaansa ja hän ei ollut todellakaan uransa huipulla. Keikkaohjelmistoon kuuluivat humpat valssit ja sen sellaista tanssimusiikkia. Silloin elettiin 80-luvun alkua.
      Muuten Rauli tuli vastaan päivittäin Hesarilla ja jonkun kerran näin myös Ravintola Tenhossa asiakkaana, jossa kerran istuin samassa pöydässä ja juttelimmekin. Hän oli silloin tullut juuri levyttämästä ja lauleli niitä lauluja illan aikana. Yksi laulu jäi mieleeni ja se oli "Kauas Pilvet Karkaavat".
      Video Baddiing on hyvin koskettava ja hienosti tehty.
      Badding kuuluu peruslevystööni ja keikoilla tulee aina jotain soitettuakin.
      Käykää kotisivuillani. KOTISIVUOSOITE:djveikko.tripod.com

    • Tapsa

      Osasi laulaa antaumuksella musiikkia humpasta rock'n'rolliin. Valitettavasti oli niin herkkä henkilönä, jottei kestänyt tätä kovaa kylmää maailmaa...

    • summer woman-79

      hei olen kanssasi aivan samaa mieltä.lisään listaan vielä pari juttua:omituisesti käyttäytyi
      sekä juoppo

      • sdsrear

        Ja tosi ruma.


    • Retkuilija

      -Suomen paras laulaja
      -Uniikki lauluääni
      -Erittäin monipuolisia kappaleita
      -Hyvä sanoittaja
      -Juoppo
      -Toi Rokkenrollin suomeen
      -Lauloi tunteella
      -Otti kantaa yhteiskunnallisiin asioihin
      -Kuoli aivan liian varhain

      Ps. Millaista musaa Rauli tekisikään jos eläisi?

      http://www.youtube.com/watch?v=uG3bO1yIK4s

    • Retkuilija
    • Rauli-idoli

      Raulille pitäisi pystyttää patsas. Hän on sen ansainnut.

    • badding oli kova

      väliäkö sillä jos ruma oli. Oletteko kuulleet hänen suom. kiel. Elvis-tulkintojaan? Millaisia ne on? Bo Kaspers Orkester on tehnyt jokunen vuosi sitten Paratiisin ruotsiksi, Paradiset ja se on älyttömän hyvä versio.

    • nm1

      Ok.

    • nm1

      Ok.

    • eivoiollatykkäämättä
    • Gjklghkööö

      Kuulema hankala ihminen mutta täydellinen tulkitsija... se oli enemmän kuin laulua.... legenda..... jäi historiaan.

    • olikinseniin

      Hyvää.

    • Anonyymi

      Rauli "BadThing" Somerjoki aika merkityksetön mulle. Joku biisi vedettiin häissä, satunnaisesti kuullut jonkun ok-biisin.

    • Osasi kyllä tulkita ainakin joitain kappaleita. Mulle aina tulee jostain syystä nuoresta Baddingista mieleen nuori Robert Plant. En nyt tarkoita ulkonäköä, mutta ehkä esiintymistapaa tai jotain sellaista. Olikohan Badding Led Zeppelin fani?

      Ihan jees oli ulkonäöllisesti nuorena, mutta vähän myöhemmin alkoi harmi vain hieman rupsahtamaan =)

    • Badding oli edes jonkun aikaa hyvännäköinen, kun sen seijaan Juice oli rupsahtanut jo aika alusta lähtien ja ainakin siitä lähtien, kun alkoi kaljuuntua ja jätti vielä sen takatukan roikkumaan niskaan =) Tosin ihan hyviä kappaleita Juice teki, mutta jos vertaa samaan aikaan olleisiin ison maailman staroihin kuten esim.Robert Plantiin, Rob Halfordiin ja Paul Rodgersiin, niin kyllä he loistivat ulkonäöllisesti enemmän kuin tämän pikkuisen Suomen uunoturhapuromaiset miekkoset =) Badding kyllä lauloi hyvin ja tunteella ja Juice oli sanataituri, että täällä koleassa maassa ei ulkonäöllä komeilla, mutta ehkä sitten taidolla, mutta hillityllä tavalla.

    • Anonyymi

      Voi pojat ja tytöt, ukot ja akat. Vuoden 1995 Rantarock oli lajissaan ainutlaatuinen Badding oli siellä myös ja pani parastaan.

      • Badding kuoli 1987. Taisi olla hänen haamunsa laulamassa =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe