Suomalaisia tuotteita USA:ssa

New Yorkin Housewife, mutte...

MOI KAIKKI!

Haluaisin kerätä tähän ketjuun suomalaisia liikkeitä tai suomalaisia tuotteita myyviä liikkeitä USA:ssa. Esimerkiksi mistä kardemummat joulupulliin ja suomalaisia design-tuotteita lahjaksi amerikkalaisille sukulaisille, kun ei ole mahdollisuutta tulla Suomeen asti niitä ostamaan.

Tässä pari omasta kotikaupungistani New Yorkista:
- Marimekon tuotteita (Marimekon liike)
http://kiitosmarimekko.com/#
- Skandinaavisia ruokatuotteita Ikean ruokamarketista (NJ)
http://www.ikea.com
- Moman myymälästä mm. Aalto-maljakoita, Iittalaa
http://momastore.org/webapp/wcs/stores/servlet/StoreCatalogDisplay?storeId=10001&catalogId=10001&langId=-1
- Iittalan tuotteita saa monilta jälleenmyyjiltä, mm. Barney's ja Zabar's. Koko lista jälleenmyyjistä täällä
http://www.iittala.com/designor/web/iittalacom.nsf/pages/AE60821A1A9E3462C225707D002FB312?opendocument=1&country=usa_en&city=usa_new_york_ny_en&Query=Your query

38

14159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mc.Cormick

      Kardemumma on ihan tavallinen mauste kuuluu vaikka McCormickin valikoimaan. Tai sitten intialaisia elintarvikkeita myyvästä liikkeestä kannattaa kysyä. Intialainen kardemumma myydään kokonaisissa siemenkodissaan ja ne pitää perata ja jauhaa jos haluat suomalaista pullakardemummaa.

      Suomi-pulla maistuu hyvin kun laittaa sekä kardemummaa että rusinoita. Oikein kunnon mantelilastuilla koristettu pitko. Pulla-sanaa on kanssa hauska opetella siinä syödessä.

      • Jauhettuna

        Kylla intialaiset kaupat myyvat sita jauhettunakin.


    • Santa Jerseystä

      Ikean Swedish Food Marketista saat myös Glögit jouluksi, jos ei itse jaksa alkaa väsäämään.

    • FazerMinttu

      Olen kuullut, että Targetista saisi Fazerin konvehteja Geishaa, Minttiä ja Sinistä. Ainakin sai vielä 2002... En ole käynyt katsastamassa viime aikoina...

    • löytyy

      CVS Pharmacyt myyvät Lumenen tuotteita!

    • timi

      moi
      finlandia cheese eli valio tuo juustojaan nyt tanne. ainakin munsteria eli oltermannia ja swissia eli olisko toi nyt emmental.
      pandan lakuja saa melki mista vaan. crateandbarrell myy joitakin marimekon kankaita, ja 25-26.11. nykin suomikirkon ja -koulun myyjaisista saa kaikkea suomalaista, mm. salmiakkia!!
      niin ja finlandia vodkaa saa paremmista viinakaupoista.
      vaan mista saisi saadyllista ruisleipaa nykissa?

    • Saxton

      Hello kaikki!

      Täällä SUOMIAMERIKKAMAMMAT-ryhmässä on keskusteltu pitkään suomalaisista herkuista Jenkeissä, löytyy paljon ruisleivästä ja kaikesta muusta keskustelua, laita vaan hakusana ja löydät käydyt keskustelut. Ruisleipää kuulema saa ainakin saksalaisista ruokamarketeista

      http://www.germanfoods.org/trade/ChristmasRetailers.cfm#NewYork

      en tiedä miten hyvää se on, ja Whole Foodseista. Olen tällä hetkellä Suomessa, mutta viikon päästä takaisin Jenkkeihin, niin käyn nämä kaikki paikat läpi ja testaan tiedon paikkansapitävyyden...ja kuinka hyvää se ruisleipä on. Ei jaksaisi joka kerta raahata laukullista ruisleipää mukana kun käy Suomessa...

      http://groups.yahoo.com/group/suomiamerikkamammat/

      • finnworks

        Kokeilkaapas NordicBreads leipaa NY:sta. Se on ihan oikeeta ja tulee nopeasti myos kaikkialle USA:n


    • saako mistaan?

      onko kukaan tormannyt salmiakkikossuun taalla? tai muuhun samantapaiseen. olisi kiva ostaa pullo kotiin ja tarjota kavereille shotteja... olisi vahan erikoista tarjoiltavaa pikkujouluihin.

      • Fitchburg

        Amerikassa on kaikkea paitsi salmiakkia !

        Eivät pidä mausta - ja siten se on ostatettava suoraa Suomesta !


      • nettikauppa
        Fitchburg kirjoitti:

        Amerikassa on kaikkea paitsi salmiakkia !

        Eivät pidä mausta - ja siten se on ostatettava suoraa Suomesta !

        sitakin saa!
        http://www.memoriesoffinland.com/catalog.asp?category=228

        savustuspusseja ja kahvia http://www.metimport.com/metimport/

        taalta kallen kaviaaria, lipeakalaa ja abban sillia. enimmakseen ruotsalaisia ja muita pohjoismaisia tuotteita, vaikka on siella iittalaa, pauligin kahvia ja suomalaisia karkkeja.
        halvan salmiakkia on taallakin!
        http://www.giftchaletauburn.com/Direction.htm

        http://www.prodanto.net/default.html
        taalta loytyy lapinkultaa, mammia etc.


      • nettikauppa

      • ja työskentelen Manhattanilla
        nettikauppa kirjoitti:

        taalta voi tilata salmiakki snapsia: http://www.prodanto.net/order/products.php?maingroup=1

        minulla olisi melkein taysinainen salmiakkikossupullo. jos asut lahella niin antaisin pois, meilla kun se ei kelpaa kenellekaan.

        ...ja Long Islandilla käyn säänöllisesti Hamptonseissa...:)

        Oletko lähellä? Haluaisin järkyttää amerikkalaisen avokkini ja hänen kaverinsa suomalaisilla erikoisuuksilla. Itselleni salmarikossu-shotti on ainoa joka maistuu shottipuolella. Pääsiäisenä kokeillaan sitten mämmiä... Tuleekohan häistä sitten mitään? :D


      • Ruhnu
        Fitchburg kirjoitti:

        Amerikassa on kaikkea paitsi salmiakkia !

        Eivät pidä mausta - ja siten se on ostatettava suoraa Suomesta !

        Eikö joku mainostanut " Black but Finnish " ?


      • nettikauppa
        ja työskentelen Manhattanilla kirjoitti:

        ...ja Long Islandilla käyn säänöllisesti Hamptonseissa...:)

        Oletko lähellä? Haluaisin järkyttää amerikkalaisen avokkini ja hänen kaverinsa suomalaisilla erikoisuuksilla. Itselleni salmarikossu-shotti on ainoa joka maistuu shottipuolella. Pääsiäisenä kokeillaan sitten mämmiä... Tuleekohan häistä sitten mitään? :D

        Asun sielta suunnilleen 4.5 tunnin paassa New Englandissa.
        Salmiakkikossu,tervasnapsi ja koskenkorva.. siinapa ei-toivottuja tuliaisia Suomesta jotka eivat ole kelvanneet vieraillekaan.


      • Clarence
        nettikauppa kirjoitti:

        Asun sielta suunnilleen 4.5 tunnin paassa New Englandissa.
        Salmiakkikossu,tervasnapsi ja koskenkorva.. siinapa ei-toivottuja tuliaisia Suomesta jotka eivat ole kelvanneet vieraillekaan.

        Olen todennut saman.

        Kukaan ei juuri pidä niiden mausta, ja siten juomat säilyy " Suomi iltoihin ".


      • Thunder Bay
        Ruhnu kirjoitti:

        Eikö joku mainostanut " Black but Finnish " ?

        Taisi olla aikoinaan Kanadassa, kun Selänne pelasi Winnipegin joukkueessa ?


      • edellinen
        Clarence kirjoitti:

        Olen todennut saman.

        Kukaan ei juuri pidä niiden mausta, ja siten juomat säilyy " Suomi iltoihin ".

        Taalla voisi luetella muitakin ei-toivottuja tuliaisia. Esimerkiksi Suomessa niin suuresti arvostettuja pellava -ja poppanaliinoja ei mielestani kannata ainakaan amerikkalaisille tuoda. He eivat anna kasitoille yhta suurta arvoa kuin me suomalaiset. Minullakin on paljon kauniita pellavaisia poytaliinoja, mutta aina amerikkalaisten vieraitten tullessa ruokailemaan laitan poytaan jotakin helppohoitoista liinaa.
        Tama nyt meni vahan aiheen sivusta.

        Voisikohan sita tervasnapsia heittaa saunan kiukaalle?


      • jano
        nettikauppa kirjoitti:

        taalta voi tilata salmiakki snapsia: http://www.prodanto.net/order/products.php?maingroup=1

        minulla olisi melkein taysinainen salmiakkikossupullo. jos asut lahella niin antaisin pois, meilla kun se ei kelpaa kenellekaan.

        Onko viela olemassa? Missa asut, tulen itse hakemaan jos et sijaitse kaukana. ite NYC..


      • Mr Finn Coffee
        Clarence kirjoitti:

        Olen todennut saman.

        Kukaan ei juuri pidä niiden mausta, ja siten juomat säilyy " Suomi iltoihin ".

        Missäpäin asut, niin tulemme kylään ?


      • re:
        jano kirjoitti:

        Onko viela olemassa? Missa asut, tulen itse hakemaan jos et sijaitse kaukana. ite NYC..

        Asun lahella Bostonia. Pullo on viela taalla. Mieheni olisi sen jo kaatanut down the drain, mutta mina en suomalaisena voi sellaista tehda. :)
        Saat pullon joululahjaksi jos viitsit tulla hakemaan.


      • Quincy Market
        re: kirjoitti:

        Asun lahella Bostonia. Pullo on viela taalla. Mieheni olisi sen jo kaatanut down the drain, mutta mina en suomalaisena voi sellaista tehda. :)
        Saat pullon joululahjaksi jos viitsit tulla hakemaan.

        Teidän tutun joka asuu Bostonin lähellä !

        Voisiko hän tulla hakemaan sen ?


      • Black but Finnish
        Mr Finn Coffee kirjoitti:

        Missäpäin asut, niin tulemme kylään ?

        Jos salmiakkia, niin tulemme !


    • Saija

      mutta muistelisin Targetissa nähneeni Pandan lakuja ja lakusekoituksia. Ja jossain ruokakaupassa huomasin Pauligin kahveista Presidentin ja Juhla Mokan. Se kyllä tapahtui Ely`ssä Minnesotassa ja siellä on niin paljon suomensukuista sakkia, että sieltä löytyi matkamuistomyymälästä Havin mäntysuopaa ja niitä narullisia isoja saunasaippuoita ym saunomiseen liittyvää Made in Finland tavaraa.

    • Panda

      Panda vie lakritsia USA:aan mistä saa.

      Samoin Raisio Benecol-margariinia.

      Se Rape-merkkinen hapankorppu,jota 1980-luvulla yritettiin myydä USA:ssa ei oikein käynyt kaupaksi. Miksiköhän;)

      • 1000es

        Rape on amerikassa rikos -

        jos joku kehottaa rikokseen, niin saa vielä itsekkin tuomion.


      • Meidän pikkukaupungissa Pandan lakua löytyy ruokakaupasta terveys- ja luomuruokaosastolta. Kallista on, mutta kun himo iskee niin minkäs sille voi.


      • edellinen

        ainakin Price Chopper, ja Shaw's Ma. osavaltiossa myyvat Pandan lakuja, 250g rasia. Price Chopperissa naytti olevan myos Central Marketin rasioissa suomalaista lakritsaa. Sitten taalla itarannikolla on tuo Ocean State Job Lot -liike http://www.oceanstatejoblot.com/locations/Default.asp josta loytaa silloin talloin Pandan lakuja, Vaasan hapankorppuja ja hyvaa sveitsilaista suklaata (joskus on myos Fazerin minttukonvehteja) seka ruisleivan himoon saksalaista hyvaa kokojyvaleipaa.
        Benecolia olen nahnyt useissakin supermarketeissa.


    • Katy

      ruisjauhoja ja ohraryyneja..

      • Suomi-Amerikka Mammat

        Yahoon Groups-listalla suomiamerikkamammat keskustelee paljon ruoka-aineista ja muusta


    • Kokkaaja

      Saako USassa kasvi- ja lihaliemikuutioita? Loysin muuten Panda-lakuja Pathmarkin terveysruoka-osastolta, tosin nama on vaaleanpunaisia vadelmamaustettuja...

      • ja sellasta

        Pathmarkista loysin Knorrin kanaliemikuutioita ja joitakin espanjalaisia kasvisliemikuutioita Espanjalaisen ja kiinalaisen ruoan osastolta. Todella mitaton valikoima tosin.


      • Lonestar

        Taalla Houstonissa on FiestaMart-niminen kauppa (en tieda miten laajalle levittaytynyt ketju). Fiestasta saa vaasan hapankorppuja, ruis- ja grahamjauhoja, rahkaa, pandan lakuja jne. Myos lihaliemikuutioita on loytynyt. Ikeassa oli myos taallapain salmiakkikaloja, jotka sikahyvia! ...ja sikakalliita :)


      • jenkkilästä

        Olen loytänyt perus liha-ja kanaliemikuutioita Smith's ruokakaupoista Hispanic ruokaosastolta. Pandan lakuja loytyy kanssa!


      • MadeinFinland

        Ma asun pohjois New Jerseyssa ja meilla ainakin saa Shop Rite- nimisesta ruokakaupasta Knorrin tuotteita, mukaan lukien kasvis - ja lihaliemikuutiot. Ne pitaa vain etsia International foods -osastolta...


    • netissa

      www.suomikauppa.com

    • hhanskuli

      moikka!

      mä asun great falls nimisessä kaupungissa virginiassa ja olis kiva jos joku tieäis jotain kauppoja joissa olis suomalaista ruokaa myynnissä.. ruis leipää olis kiva saada ku tää amerikan leipä on nii kamalaa..
      oon kyl kuullu joitain isoja marketteja mis myydä
      ä suomi kamaa mut jos joku tietäis lisää??

    • lakkahimo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe