Meillä on n. 4kk tyttökisu, lyhytkarvainen, ja haisee ihan kokoajan kakalle :( Uloste on ihan nomaalia, ei löysää, ja peseekin mielestäni itseään ihan hyvin, mutta se haju on ihan kamala.
Haistoin ekan kerran noin 2vko sitten ja pyysin toista ihmistä pitämään kissaa lavuaarin päällä ja sitten itse laitoin alapäähän vähän saippuaa ja vettä, mutta ei siitä pesusta tullut mitään kun kissa upotti pitelijään kyntensä ja alkoi riehumaan kamalasta, ja nyt se koko kissa haisee pahalle :(
Eli olisiko jollain antaa neuvoja/vinkkejä kissan pesuun?
Kissa haisee kakalle :(
9
4141
Vastaukset
- Miss_Dark
kissan pyllyä tai turkkia ei saa pestä tavallisella saippualla..pitää olla oikeaa eläinten pesuainetta..itse pesen kissani nyt melkein joka viikko koska yritän totuttaa veteen..suojaan itseni takilla ja hanskoilla niin kynnet eivät haittaa..kissani pylly haisee kakalle vaikka pesenkin sitä ja minulle sanottiin joskus että anaalirauhaset ne siellä vaan tuoksahtelee..
- Pesusta
Eli itse pesen kissojani n. kerran viikossa (rodun takia) ja olen saanut paljon muilta vinkkejä.
Ensinnäkin, itse käytän pesuun "Hellä pesu" nimistä ainetta, olen ostanut aina apteekista ja joissain eläinkaupoissakin on kyseistä ainetta.
Leikkaan aina ennen pesua kissojen kynnet.
Seuraavaksi laitan veden sopivan lämpöiseksi, kokeilen ennen kun edes tuon kissan sillä jo lorina voi pelästyttää tai varsinkin hanan ääni. Kissa inhoaa kylmää joten vesi pitäisi olla yli kädenlämpöistä (reilustikkin) onhan kissa ihmistä lämpimämpi.
Sitten haen kissan ja usein laitan lavuaariin vielä pyyhkeen että kissalla on tukeva ote maasta, ne tuppaavat inhoamaan jos on kauhean liukasta ja kun kerran liukastuu niin alkaa se riehuminen ja pomppiminen eikä pesusta tule mitään, joten kissa vain tukevasti siihen.
Sitten valutan vettä hiljalleen ja katson että kissa pysyy mahd lämpimänä, ettei ala paleltamaan (moni siis säikähtää kraanan nopeaa sähisevän kuuloista ääntä) ja toki ei nopeasti voikkaan jos lavuaarin esteenä se pyyhe :)
Kissa voi säikähtää kun pesuaine on kylmempää, niin tähänkin on konstina että lämmittää ensin sienen ja sitten sieneen laittaa reilusti ainetta.
Eikun pesemään ;)
Usein ei ole näin helppoa, mutta kannattaa katsoa miten kissa reakoi mihinkin ja rauhallisesti jutella.
Otan kissaa yleensä tukevasti kiinni rinnan alueelta ja yksin olen aina onnistunut.
Joskus saattaa jostain syystä kissa hieman suivaantua, mutta silloin on ollut hyvä että ovi on kiinni ja nostan vain kissan hellästi takaisin. :) Malttia se vaatii.
Isompi yksilö pitääkin sitten pestä ihan suihkussa kun ei lavuaariin enään mahdu, mutta samalla periaatteella.
Muistahan kuivata kissasi todella hyvin, jos haisee kakalle voihan olla että se on kulkeutunut jaloissa ja mahd. nukkumapaikkain kannattaa laittaa pesuun, siellä se menee koko turkkiin. Meilläkin yleinen ongelma varsinkin pennuilla että vahingossa astutaan kakan päälle.
Ei muuta kun onnea, todellakin se on niin yksilöstä kiinni auttaako mikään näistä neuvoista, mutta toivottavasti jokin auttaisi =)- mamma64
paljon vastauksista, ei muuta kun pesulle ;)
- juttu meinaan ku
meillä kissa tulee ihan itsestään suihkuun jä käy välillä saunakin puolella lämmittelemässä.
Outo? - "pikku peto"
juttu meinaan ku kirjoitti:
meillä kissa tulee ihan itsestään suihkuun jä käy välillä saunakin puolella lämmittelemässä.
Outo?neljän ja puolen kk ikäinen tyttöpentu tulee suihkuun tai vähintääkin menee makaamaan lavuaariin ja pitää kastella litimäräksi. En tiedä liekö syynä karvan lähtö (ei tykkää kuivan turkin kampauksesta, mutta pesun jälkeen odottaa että koska kammataan)vai mikä ihmeen mieltymys veteen. Meillä tää on lähes päivittäinen rituaalia, iltaisin kun ite pesee hampaita, tää naukuu pöntön kannelle pesua ;)
- havannah
meillä on 5kk vanha tyttöpentu, jonka takamus myös haisee. se on kuitenkin puhtaan näköinen, mutta haju on selvästi havaittavissa.
en ole kokeillut pesua, koska ihan puhtaalta kuitenkin näyttää.
aika kiusallista ja epämiellyttävää se haju kyllä on. :/ - Anonyymi
meillä nyt samaa oikein hyvä tietää neuvoista. meillä se 🐈⬛Miuli niminen tummanharmaa mustannäköne Valko kaulainen,valkotassuinen 16 vuotias😊.onkohan sinulla vielä olemassa se näköjään jo n.20 vuotta sitten pentu🐱💕?
- Anonyymi
se äsken viesti mamma64:lle😊
- Anonyymi
onkohan teidän muiden kirjoittajien kissat vielä olemas❤?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701644Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631174
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862