voiko valtio ulosmitata velkoja aviopuolisolta tai lapsilta? itse pelkään että jos en itse pysty hoitamaan velkaa niin velka ulositataan jälkikasvulta joille asia ei kuulu.
velallisen lähi suku
5
1097
Vastaukset
- ainakin
suojaa vaimon omaisuuden ja tietääkseni nykyään ei velet siirry lapsille.
Perinnöstä velkojat ottaa osansa, mutta tässäkin tapauksessa jos perintöä on vähän ja se ei kata velkaa, niin lapset voivat kieltäytyä vastaanottamasta perintöä, jolloin ainakaan ylimenevä osa ei jää lasten kontolle.
Jotenkin näin se menee.
Joku tietää varmaan paremmin.- pts
Avioehdolla voidaan poistaa avio-oikeus niin miehen kuin vaimonkin osalta. Ei se ole pelkästään vaimoja varten.
Kysyjän tapauksessa avioehto ei ole mikään edellytys. Lesken ei tarvitse luovuttaa tasinkoa perillisille muutoinkaan. Lapset ja leski eivät ole vastuussa vainajan veloista. - tietenkin
pts kirjoitti:
Avioehdolla voidaan poistaa avio-oikeus niin miehen kuin vaimonkin osalta. Ei se ole pelkästään vaimoja varten.
Kysyjän tapauksessa avioehto ei ole mikään edellytys. Lesken ei tarvitse luovuttaa tasinkoa perillisille muutoinkaan. Lapset ja leski eivät ole vastuussa vainajan veloista.avioehto suojaa niin miehen kuin vaimonkin.
Tuli vaan äkkiseltään laitettua ja oletettua, että kysyjä on mies niinkuin itekkin olen.
- sukua
Kuolinpesä on haettava konkurssiin ja sieltä ei saa mitään ottaa, ei edes kalsareita. Siten lähiomaiset eivät ole maksuvelvollisia. Kerro ihan oikeasti tämä, nimittäin jotkut ovat myyneet jonkun auton ritsan maksaakseen jonkin laskun, silloin ottaa vastuun myös muista veloista. Surkeita tapauksia löytyy.
- jki1
Jos kuolinpesä on ylivelkainen niin ota yhteys oikeusaputoimistoon, hoitavat jutun ilmaiseksi.
Nykyisen lain mukaan velkavastuu ei periydy mikäli hoitaa perukirjoituksen.
Pesää ei siis tarvitse hakea konkurssiin mikäli pesässä ei ole muuta varallisuutta kuin normaali koti-irtaimisto tuoleja, sänky, tv, mikro ,yms jolla ei ole jälleenmyynti arvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m533837Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163685Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983481Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813287Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363069Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582558- 502445
- 1032295
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142079Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182079