Tällanen juttu kun pitäisi saada videot näkymään ohjelmalla, jossa voi säätää kirkkautta/gammaa ja muuta sellaista ja mielellään myös subtitlet. Kodekit on asennettu (mplayerin sivuilta 'all' ja jotain muitakin), MPlayer näyttää kaikki videot mutta se ei auta, kun sillä ei saa säädettyä kirkkautta. Totem ei näytä mitään videoita ja Kaffeine näyttää avit, mutta ei soita ääniä. Mistä vois johtua ettei toimi kuin mplayerillä? Distro on suse 10.0.
Videoista taas kerran
6
354
Vastaukset
- kerran
Olis kannattanut heti laittaa xine.
- vaihtoehtoja...
"Olis kannattanut heti laittaa xine."
Mielestäni hyvä DVD-ohjelma on ogle.
Muistaakseni Totem on vain jokin Xinen päälle asennettu lisuke - ei siis mikään itsenäinen DVD-softa. - Edestäkatselija
Xine laitettiinkin heti mutta se ei näytä yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.
- kerran
Edestäkatselija kirjoitti:
Xine laitettiinkin heti mutta se ei näytä yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.
>...yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.
Onkohan sulla joku toinen Xine ? :)
Kyllä mulla näkyy kaikki mahdolliset klipit: mpg, mpeg, avi, wmv, rm, asf ...
Ja kirkkautta(brightness), sävyjä(hue), kontrastia (contrast) ja värikylläisyyttä (saturation) voi säätää ihan reaaliaikaiseti.
Klikkaa loopissa pyörivän klipin kuvaa hiiren oikealla napilla, valitse Settings / Video... ja muokkaa kuva mieleiseksesi ja paina dismiss niin kuva jää sellaiseksi kun olet laittanut kunnes joskus haluat muuttaa uudelleen. - Edestäkatselija
kerran kirjoitti:
>...yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.
Onkohan sulla joku toinen Xine ? :)
Kyllä mulla näkyy kaikki mahdolliset klipit: mpg, mpeg, avi, wmv, rm, asf ...
Ja kirkkautta(brightness), sävyjä(hue), kontrastia (contrast) ja värikylläisyyttä (saturation) voi säätää ihan reaaliaikaiseti.
Klikkaa loopissa pyörivän klipin kuvaa hiiren oikealla napilla, valitse Settings / Video... ja muokkaa kuva mieleiseksesi ja paina dismiss niin kuva jää sellaiseksi kun olet laittanut kunnes joskus haluat muuttaa uudelleen.No nyt löysin kirkkaussäätimet, kun vaihdoin skinin vähän kirkkaampaan. Vielä kun saisi ne videot näkymään. Yritin kerran sellasta mitä jossain neuvottiin, että poistaa kaikki ja asentaa ensin kodekit ja sitten uusiksi ohjelman. Ei auttanut.
man mplayer:
(The following keys are valid only when using a hardware accelerated video output (xv, (x)vidix, (x)mga, etc), the software equalizer (-vf eq or -vf eq2) or hue filter (-vf hue).
1 and 2
Adjust contrast.
3 and 4
Adjust brightness.
5 and 6
Adjust hue.
7 and 8
Adjust saturation.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673