Videoista taas kerran

Edestäkatselija

Tällanen juttu kun pitäisi saada videot näkymään ohjelmalla, jossa voi säätää kirkkautta/gammaa ja muuta sellaista ja mielellään myös subtitlet. Kodekit on asennettu (mplayerin sivuilta 'all' ja jotain muitakin), MPlayer näyttää kaikki videot mutta se ei auta, kun sillä ei saa säädettyä kirkkautta. Totem ei näytä mitään videoita ja Kaffeine näyttää avit, mutta ei soita ääniä. Mistä vois johtua ettei toimi kuin mplayerillä? Distro on suse 10.0.

6

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran

      Olis kannattanut heti laittaa xine.

      • vaihtoehtoja...

        "Olis kannattanut heti laittaa xine."

        Mielestäni hyvä DVD-ohjelma on ogle.
        Muistaakseni Totem on vain jokin Xinen päälle asennettu lisuke - ei siis mikään itsenäinen DVD-softa.


      • Edestäkatselija

        Xine laitettiinkin heti mutta se ei näytä yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.


      • kerran
        Edestäkatselija kirjoitti:

        Xine laitettiinkin heti mutta se ei näytä yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.

        >...yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.

        Onkohan sulla joku toinen Xine ? :)

        Kyllä mulla näkyy kaikki mahdolliset klipit: mpg, mpeg, avi, wmv, rm, asf ...

        Ja kirkkautta(brightness), sävyjä(hue), kontrastia (contrast) ja värikylläisyyttä (saturation) voi säätää ihan reaaliaikaiseti.

        Klikkaa loopissa pyörivän klipin kuvaa hiiren oikealla napilla, valitse Settings / Video... ja muokkaa kuva mieleiseksesi ja paina dismiss niin kuva jää sellaiseksi kun olet laittanut kunnes joskus haluat muuttaa uudelleen.


      • Edestäkatselija
        kerran kirjoitti:

        >...yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.

        Onkohan sulla joku toinen Xine ? :)

        Kyllä mulla näkyy kaikki mahdolliset klipit: mpg, mpeg, avi, wmv, rm, asf ...

        Ja kirkkautta(brightness), sävyjä(hue), kontrastia (contrast) ja värikylläisyyttä (saturation) voi säätää ihan reaaliaikaiseti.

        Klikkaa loopissa pyörivän klipin kuvaa hiiren oikealla napilla, valitse Settings / Video... ja muokkaa kuva mieleiseksesi ja paina dismiss niin kuva jää sellaiseksi kun olet laittanut kunnes joskus haluat muuttaa uudelleen.

        No nyt löysin kirkkaussäätimet, kun vaihdoin skinin vähän kirkkaampaan. Vielä kun saisi ne videot näkymään. Yritin kerran sellasta mitä jossain neuvottiin, että poistaa kaikki ja asentaa ensin kodekit ja sitten uusiksi ohjelman. Ei auttanut.


    • man mplayer:

      (The following keys are valid only when using a hardware accelerated video output (xv, (x)vidix, (x)mga, etc), the software equalizer (-vf eq or -vf eq2) or hue filter (-vf hue).

      1 and 2
      Adjust contrast.
      3 and 4
      Adjust brightness.
      5 and 6
      Adjust hue.
      7 and 8
      Adjust saturation.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe