Videoista taas kerran

Edestäkatselija

Tällanen juttu kun pitäisi saada videot näkymään ohjelmalla, jossa voi säätää kirkkautta/gammaa ja muuta sellaista ja mielellään myös subtitlet. Kodekit on asennettu (mplayerin sivuilta 'all' ja jotain muitakin), MPlayer näyttää kaikki videot mutta se ei auta, kun sillä ei saa säädettyä kirkkautta. Totem ei näytä mitään videoita ja Kaffeine näyttää avit, mutta ei soita ääniä. Mistä vois johtua ettei toimi kuin mplayerillä? Distro on suse 10.0.

6

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran

      Olis kannattanut heti laittaa xine.

      • vaihtoehtoja...

        "Olis kannattanut heti laittaa xine."

        Mielestäni hyvä DVD-ohjelma on ogle.
        Muistaakseni Totem on vain jokin Xinen päälle asennettu lisuke - ei siis mikään itsenäinen DVD-softa.


      • Edestäkatselija

        Xine laitettiinkin heti mutta se ei näytä yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.


      • kerran
        Edestäkatselija kirjoitti:

        Xine laitettiinkin heti mutta se ei näytä yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.

        >...yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.

        Onkohan sulla joku toinen Xine ? :)

        Kyllä mulla näkyy kaikki mahdolliset klipit: mpg, mpeg, avi, wmv, rm, asf ...

        Ja kirkkautta(brightness), sävyjä(hue), kontrastia (contrast) ja värikylläisyyttä (saturation) voi säätää ihan reaaliaikaiseti.

        Klikkaa loopissa pyörivän klipin kuvaa hiiren oikealla napilla, valitse Settings / Video... ja muokkaa kuva mieleiseksesi ja paina dismiss niin kuva jää sellaiseksi kun olet laittanut kunnes joskus haluat muuttaa uudelleen.


      • Edestäkatselija
        kerran kirjoitti:

        >...yhtäkään videoklippiä, eikä siinä pysty säätämään kuvan kirkkautta.

        Onkohan sulla joku toinen Xine ? :)

        Kyllä mulla näkyy kaikki mahdolliset klipit: mpg, mpeg, avi, wmv, rm, asf ...

        Ja kirkkautta(brightness), sävyjä(hue), kontrastia (contrast) ja värikylläisyyttä (saturation) voi säätää ihan reaaliaikaiseti.

        Klikkaa loopissa pyörivän klipin kuvaa hiiren oikealla napilla, valitse Settings / Video... ja muokkaa kuva mieleiseksesi ja paina dismiss niin kuva jää sellaiseksi kun olet laittanut kunnes joskus haluat muuttaa uudelleen.

        No nyt löysin kirkkaussäätimet, kun vaihdoin skinin vähän kirkkaampaan. Vielä kun saisi ne videot näkymään. Yritin kerran sellasta mitä jossain neuvottiin, että poistaa kaikki ja asentaa ensin kodekit ja sitten uusiksi ohjelman. Ei auttanut.


    • man mplayer:

      (The following keys are valid only when using a hardware accelerated video output (xv, (x)vidix, (x)mga, etc), the software equalizer (-vf eq or -vf eq2) or hue filter (-vf hue).

      1 and 2
      Adjust contrast.
      3 and 4
      Adjust brightness.
      5 and 6
      Adjust hue.
      7 and 8
      Adjust saturation.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe