koska kysymykseni koski transihmisiä Helluntalaisuus palstalla:
Mitä pitäisi ajatella transihmisistä ? Ovatko he verrattavissa homoihin ja lesboihin ? Olen ymmälläni heidän suhteensa. Koska hehän kumminkin ovat joko miehiä tai naisia, mutta väärässä ruumiissa. Vai voiko Jumalan luotu syntyä väärään ruumiiseen ? Jos ei voi, niin miksi sitten he tuntevat olevansa väärää sukupuolta ? Sekin vielä, että taivaassahan ei ole sukupuolia > Ei ole miestä ja vaimoa. Joten miten on.
Itse en löytänyt Raamatusta kuin tämän kohdan joka suoraan viittaa transseksuaaliseen ihmiseen:
5. Moos. 22:5
"Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.
Tietysti tämä Raamatun paikka ei jätä valinnanvaraa ja sanoo sen aika suoraan.
Entäs jos transihminen tulee uskoon vaihdosleikkauksen jälkeen ? Jatkaako hän elämäänsä uskovaisena sinä sukupuolena joksi hänet on leikattu ?
Copy paste tännekin
19
2220
Vastaukset
- Molli
sinä ihmisenä, miksi hänet on luotu. Ei se ulkokuori vaan se sisin, tekee meistä joko naisia tai miehiä. Ei meistä tarvitse ajatella mitään muuta, normaalia ihmisiä mekin olemme. Emmehän mekään ajattele mitään erikoista uskovaisista. Minä en ainakaan.
- Donna
http://www.trasek.net
http://www.transtukipiste.fi
Sen sanon, että moni uskovainen on tehnyt paljon pahaa jälkeä ihmisten sieluissa tämän asian tiimoilta.
On hyvä tutkia ja sitten vasta hutkia. - Muuten ihan ok kysymys !
Minusta sinun ei pidä ajatella mitään erityistä transihmisistä. Ethän ajattele mitään erikoista kaltaisistasi ihmisistäkään. Uskonnolliseen kysymykseen en voi ottaa kantaa, koska en ole ns.uskossa.
- Mona-Henrika
Yritän vain muodostaa mielipidettä. Ja tutustua kyseiseen aiheeseen, koska en tunne sitä kovin hyvin. Lähinnä boys don't cry elokuvan tiimoilta. Muuten minulla ei tietoutta ole.
Ei voi oikein olla mitään mieltä, jos ei tiedä asiasta mitään ! siksi tämä kysely ja vierailu täällä palstalla. - tunsi
Jumala loi transihmiset maailmaan.Niin sen on pakko olla
Jumala sanoi Aatamille :"olet nainen jos tunnet korviesi välissä olevasi nainen"
Jumala sanoi Eevalle: "olet mies jos tunnet korviesi välissä olevasi mies" - Jeespoks.
Ollaan sitä miksi ollaan synnytty, niin kaikilla on helpompaa! Aamen ja piste.
- jepjep
"Ollaan sitä miksi ollaan synnytty, niin kaikilla on helpompaa"
Niin - kaikilla paitsi transihmisillä. - Paula
Minä olen nyt se miksi olen syntynyt ja elämä on helpompaa. Välillä yritin elää ruumiin ulkonäön mukaista elämää, mutta se ei onnistunut, koska se ei kuitenkaan ollut todellinen syntymäsukupuoli.
- Mona-Henrika
Paula kirjoitti:
Minä olen nyt se miksi olen syntynyt ja elämä on helpompaa. Välillä yritin elää ruumiin ulkonäön mukaista elämää, mutta se ei onnistunut, koska se ei kuitenkaan ollut todellinen syntymäsukupuoli.
että olet saanut tasapainon elämääsi, sisäinen rauha on se tärkein. Tässä aiheessa on vielä niin paljon mitä en ymmärrä, joten joutunen tutkiskelemaan sitä tarkemmin. Kiitos vastauksistasi :-)
- Tasa-arvon puolesta
naisjärjestöjen keskusliitto on esittänyt, että ketään ei sa syrjiä lapsen vanhemmuudessa. Joten ei transihmisiäkää. Siksi adoptio-oikeus pitää saada heti.
- Transbat
"Ovatko he verrattavissa homoihin ja lesboihin ?"
Riippuu siitä mitä tarkoitat. Ovatko vasenkätiset verrattavissa homoihin ja lesboihin?
"Vai voiko Jumalan luotu syntyä väärään ruumiiseen ?"
Muistuttaisin, että kehityspoikkeamia tapahtuu. Voi syntyä lapsi, jolla on osin miehiset, osin naiselliset sukuelimet. Joskus syntyy ihmisiä, joilla on miehen kromosomit, mutta naisellinen ruumis. Joskus he kokevat itsensä miehiksi, joskus naisiksi, joskus eivät kummaksikaan.
Luther muuten on tiettävästi väittänyt kehitysvammaisia saatanan luomuksiksi. Ei pidä uskoa ihan kaikkiin mahdollisiin tulkintoihin...
"Sekin vielä, että taivaassahan ei ole sukupuolia > Ei ole miestä ja vaimoa."
Me olemme maan päällä, emme taivaassa. Eihän maa ole taivaan kaltainen.
"Tietysti tämä Raamatun paikka ei jätä valinnanvaraa ja sanoo sen aika suoraan."
Muistuttaisin myös, mitä Jeesus sanoi Mooseksen lain noudattamisesta.- Mona-Henrika
Tämä kohta oli täälläkin sen takia, koska kysyin saman kysymyksen myös helluntalaisuuspalstalla. Ja yleensä uskovaisilla on aika selvä mielipide homoudesta ja lesboudesta juuri Raamatun mukaan. Mutta näihin kysymyksiin ei siellä palstalla suostuttu vastaamaan.
Itselleni tuli vielä tuosta Raamatun paikasta sekin mieleen, että me kaikki ihmiset kuulumme sen raamatun kohdan alaisuuteen. Koska melkein kaikki naiset käyttävät joskus ainakin miesten housuja. Ja Skotlannissa kilttejä yms. Joten se kohta tavallaan kumoutuu.
Kiitos vastauksestasi :-) - Transbat
Mona-Henrika kirjoitti:
Tämä kohta oli täälläkin sen takia, koska kysyin saman kysymyksen myös helluntalaisuuspalstalla. Ja yleensä uskovaisilla on aika selvä mielipide homoudesta ja lesboudesta juuri Raamatun mukaan. Mutta näihin kysymyksiin ei siellä palstalla suostuttu vastaamaan.
Itselleni tuli vielä tuosta Raamatun paikasta sekin mieleen, että me kaikki ihmiset kuulumme sen raamatun kohdan alaisuuteen. Koska melkein kaikki naiset käyttävät joskus ainakin miesten housuja. Ja Skotlannissa kilttejä yms. Joten se kohta tavallaan kumoutuu.
Kiitos vastauksestasi :-)Olen lukenut, että alkukielisestä tekstistä kävisi ilmi, että kielto koskee tapauksia joissa mies(soturi) pukeutuisi naiseksi pakoillakseen armeijaa tai nainen pukeutuisi mieheksi päästäkseen sotaan. Sillä ei siis todennäköisesti ole viitattu transvestismin tyyppiseen käytökseen.
- Jatta
Jeesuksen aikaan ei ollut eroa miehen vaatteilla ja naisen vaatteilla,samanlaiset ne oli.Toisekseen kyllä se oli ihmisten keksintö luokitella vaatteet.
- Mona-Henrika
Pitää sanoa, että olitte rohkeimpia vastaamaan, kuin uskon veljeni ja sisareni toisella palstalla. Joten KIITOS. Tietämättömyys on suurin ennakkoluulojen luoja. Joudun vielä kitkemään itsestäni pois ennakkoluuloja tutkiskelemalla transseksuaalisuutta enemmän.
- Minä vain
Nyt se on sitten nähty, "kiihko uskovainen" joka ei moralisoi tai julista asiaansa ainoana oikeana totuutena vaan on valmis ja halukas ottamaan asioista selvää. Oli minullla asiaakin:
1. Toki raamattua voi lukea monella tavalla
Olen itse kahlannut kirjan muutamaan otteeseen kannesta kanteen. Se mitä sieltä haluaa löytää löytyy, tarkoitan niin että riippuen näkökannasta ja tulkinnoista jota kokainen lukija tekee. Siitä syystä ei oikeasti voi turvautua ko. niteeseen ehdottomana lakikirjana kuinka tulee elää odottaessaan taivaspaikkaa.
2. Raamattu on kokoelma ihmisten kirjoittamia kappaleita
En voi uskoa että edes tuolloin on ihminen ollut niin "erehtymätön ja puhdas" ettei kirjoittajien omat mielipiteet ja mielikuvat asioiden kulusta ole muokannet kirjoituksia omien arvo- ja ajatusmallien mukaisesti.
3. Transseksuaalisuus
Mitä pahaa siinä oikeasti on ? Siinä keneenkään ei satu, ketään ei satuteta ja ketään ei pakoteta, tietysti pl. ne tapaukset joissa pakottaminen transseksuaalisuuteen on fetissi.
Vielä yksi asia minua ihmetyttää: Mihin häviää kaikissa uskonnoissa se "kaikkein viimesin" tapahtuma syntien anteeksianto ?
Kun kerran raamattu lupaa että saamme lopussa kaikki syntimme anteeksi niin onko silloin pakonomaista tarvetta edes elää synnitöntä elämää ?
- ............
Olen miettinyt samaa kysymystä uskovaisena äitinä jonka lapsi(aikuinen lapsi) on trans-sukupuolinen.Ei ole vielä alottanut mitään hoitoja,mutta aikoo aloittaa ne kunhan on saanut rahaa säästöön ja meinaa mennä sukupuolenvaihdos leikkaukseen.
Kun nyt hän kokee olevansa väärässä kehossa...voiko Jumala tehdä virheen ja luoda ihmisen väärään kehoon??? Ja jos hän tulee uskoon joskus niin kumpaa hän on.Kumpi Hän on Jumalan silmissä?? Voiko tuo sukupuoli identiteetin "löytyminen" johtua murrosiässä koetusta seksuaalisesta hyväksikäytöstä että olisi mennyt sen seurauksena nämä asiat sekaisin??Paljon on kysymyksiä,mutta hurjan vähän vastauksia.Joku jolla on oikeaa tietoa RAAMATUN pohjalta voisi tähän koittaa vastata,maallikko ei varmaan pysty.Jos kukaan pystyy.- Fornevermore
"Minäkin...
Kirjoittanut: ............ 25.11.2005 klo 03.35
voiko Jumala tehdä virheen ja luoda ihmisen väärään kehoon???"
Kun kerta olet uskossa, niin muistat sen kysymyksen millä koeteltiin Jeesusta, eli jos lapsi syntyy sokeana, onko synnin tehnyt hän itse vaiko hänen vanhempansa.
Tämä tietysti oli fariseusten kysymys jolla Jeesusta yritettiin saada nalkkiin.
"Ja jos hän tulee uskoon joskus niin kumpaa hän on.Kumpi Hän on Jumalan silmissä??"
Minä olen varma, että Jumala arvostaa teeskentelemättömyyttä ihmisessä.
Jesajan 56:3-5 sanoo eunukeista:
Isa 56:3 Neither let the son of the stranger, that hath joined himself to the LORD, speak, saying, The LORD hath utterly separated me from his people: neither let the eunuch say, Behold, I [am] a dry tree.
Isa 56:4 For thus saith the LORD unto the eunuchs that keep my sabbaths, and choose [the things] that please me, and take hold of my covenant;
Isa 56:5 Even unto them will I give in mine house and within my walls a place and a name better than of sons and of daughters: I will give them an everlasting name, that shall not be cut off.
Transihmisiä voidaan hyvin verrata eunukkeihin. Se mitä Raamattu puhuu pahaa erilaisista ihmisryhmistä joille nykyaikana ei löydy suoraa käännösvastinetta, johtuu siitä että nämä tavat olivat luonteeltaan pakanallisia. Esimerkiksi Mooseksen kirjoissa olevat varoitukset toisen sukupuolen vaatteiden päälle pukemisesta todennäköisesti liittyivät kanaanilaisten assinnujen harjoittamaan temppeliprostituutioon.
"Voiko tuo sukupuoli identiteetin "löytyminen" johtua murrosiässä koetusta seksuaalisesta hyväksikäytöstä"
Ei. - Paula
Ei rahaa tarvitse säästää hoitoja varten. Tutkimuksiin voi lähteä tyhjätaskuna, ne eivät maksa potilaalle. Kunhan käy yleislääkäriltä pyytämässä lähetteen (se voi maksaa jonkun kympin, ellei ole ilmaista terveydenhoitoa). Kunhan rahat riittää matkoihin tutkimuspaikkakunnalle (KELA maksaa osan) niin siinä se. Jos sitten diagnoosissa todetaan lapsesi transsukupuoliseksi, hoidot tapahtuvat julkisessa sairaanhoidossa sen mukaisin maksuin. Hormoneihin menee myös jonkin verran koko loppuelämän, mutta koko homma ei ole kustannuskysymys. En minäkään säästänyt yhtään rahaa etukäteen, kaikki kulut olen pystynyt maksamaan suoraan palkastani.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298