Gallup

*Fanni*

Eli tehdäänpä gallup.Kuka maksaa koiraveroa ja kuka ei?
Itse en ole maksanut enkä aio maksaa.Omasta mielestä koko veroa typerämpää asiaa ei varmaan ole:o)

51

9028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvitse

      eli meidän kunnassa tai siis kaupungissa ei ole sellaista, eli en maksa.

    • Nimetön

      koiraveroa, kun kunta ei kanna sellaista
      jäänneveroa. Onneksi muutimme asuinpaikkaa.
      Aikaisemmin maksoin espooseen ja kirosin
      koko veron helvattuun.

      puhdasrotuinen

      • maksan

        koska olen poikkeuksellinen ihminen. Olen nimittäin erittäin rehellinen!


    • koiraveroa

      ei peritä, eli en siis maksa.

    • bazilika

      ei koiraveroa ole...mutta jos olisi maksaisin:)!

    • Nimetön

      Täällä Lapissa ei kovin monessa paikassa tarvi koiraveroa maksaa, ei myöskään Tervolassa. Aiemmin kun asuin E-suomessa (kotkassa), koiravero maksettiin.

    • saku

      Kunta ei peri veroa, aiemmin kun vielä peri, maksoin kyllä. Nykyinen koira olisi kylläkin verotuksesta vapaa vaikka perittäisiinkin.

      • kyselen

        jotta miksi koirasi olisi verovapaa? Onko valtion palveluksessa vai porokoira?


      • knfdkdio
        kyselen kirjoitti:

        jotta miksi koirasi olisi verovapaa? Onko valtion palveluksessa vai porokoira?

        Siis että ihan pienistä koirista ei kai veroa tarvitse maksaa? Kotikunnassani ei tarvitse maksaa koiraveroa. Ja eipä meillä täällä maaseudulla ole sitten mitään korapuistojakaan.


      • saku
        kyselen kirjoitti:

        jotta miksi koirasi olisi verovapaa? Onko valtion palveluksessa vai porokoira?

        Joo, koiran omistaa kaikki veronmaksajat yhdessä.


    • ei peritä

      Aikanaan valitsin asuinpaikkani veron mukaan. Valitsin vastaavan asunnon sata metriä kauempaa, että pääsisin kuntarajan paremmalle puolelle, eli verottomalle. Mutta kyllä varmaankin kohtuullisenkokoisen veron mksaisin, vaikka mielestäni on noita muitakin veroja ja käyttömaksuja ihan tarpeeksi.

      • kohtuullinen

        koiraveron määrä? Täällä Kuopiossa koiravero on 50e vuodessa ja sen maksan hampaita kiristellen, koska eräs entinen naapurini ilmoitti koirani veroviranomaisille. Myös hänellä itsellään oli veroton koira, mutta keplottelee veroviranomaisia pakoon ilmoittamalla koiran omistajaksi Leppävirtalaisen ihmisen, mikäli joku tulee koiraveroa tarkistamaan... Että näin rehellistä peliä. Kyllä muita kyrvitään, mutta itse ei makseta...


      • jumbes
        kohtuullinen kirjoitti:

        koiraveron määrä? Täällä Kuopiossa koiravero on 50e vuodessa ja sen maksan hampaita kiristellen, koska eräs entinen naapurini ilmoitti koirani veroviranomaisille. Myös hänellä itsellään oli veroton koira, mutta keplottelee veroviranomaisia pakoon ilmoittamalla koiran omistajaksi Leppävirtalaisen ihmisen, mikäli joku tulee koiraveroa tarkistamaan... Että näin rehellistä peliä. Kyllä muita kyrvitään, mutta itse ei makseta...

        niin sellaista turhaa veroa ei ole!


      • olisi...
        kohtuullinen kirjoitti:

        koiraveron määrä? Täällä Kuopiossa koiravero on 50e vuodessa ja sen maksan hampaita kiristellen, koska eräs entinen naapurini ilmoitti koirani veroviranomaisille. Myös hänellä itsellään oli veroton koira, mutta keplottelee veroviranomaisia pakoon ilmoittamalla koiran omistajaksi Leppävirtalaisen ihmisen, mikäli joku tulee koiraveroa tarkistamaan... Että näin rehellistä peliä. Kyllä muita kyrvitään, mutta itse ei makseta...

        Veron perusteisiin puuttumatta sen verran voisin maksimissaan varmaan maksaa, eli kahdesta koirasta satasen. En kuitenkaan ymmärrä miksi täällä korvessa maksaa pitäisi, kun ei siitä koirasta voi hirvittäviä kuluja olla yhteiskunnalle. Paskat ei tuolla pöheikössä ketään haittaa, en ole siellä koskaan tavannut ainakaan muita....


    • *Fanni*

      Aika monella paikkakunnalla ei näköjään ole veroa ollenkaan.Itse asun Helsingissä jossa kyllä pitäisi maksaa.
      Mielestäni kyllä jos kerta on pakko olla koiravero olemassa,sen pitäisi olla tasapuolinen kaikkia kohtaan. Ihme homma,mutta ilmeisesti nekin pennoset on jonkun selkänahasta revittävä.

      • hau hau

        Maksan tietenkin.... siitä hyvästä voin viedä koirani koirapuistoon, ja vielä hyvällä omallatunnolla


      • helena

        mitähän se koiravero on??? maksaisin koiraveroa kyllä jos sellainen olisi.. koira meillä on mutta mun tietääkseni meidän kaupungissa ei ole edes koiraveroa... miten koiraveron maksu määrä määritellään?? vaihtelee varmaan kunnittain... meillä kaupungissa ei kyllä ole edes koirapuistoja... ainoastaan kakkapussi pisteitä...:)


    • Matte

      Asun kunnassa, missä koiraveroa ei tarvitse maksaa. Ei myöskään entisessä asuinkunnassa ollut peritty koiraveroa.

    • verovelka

      Olen sitä mieltä, että verovelvollisilla on myös äänestysoikeus. Minun koirani ei ole vielä sellaista saanut, joten olen ymmärtänyt, että vero ei koske silloin koiraani. Voin siis hyvällä omallatunnolla viedä koiraa minne haluan.

      • maksaja

        maksan veroa, mutta en kovin ole onnistunut maksaja. En halua hankaluukisia.


      • Veronmaksaja

        Ei ole autollanikaan äänioikeutta, mutta silti maksan siitä veroa.


      • Koirankakkakaveri

        Eiväthän yrityksetkään ja lapset saa äänestää.


    • Minä vaan

      Täälläkään kunnassa ei koiraveroa peritä.. No eipä täällä ole koirille oikein mitään "palvelujakaan" koirapuistoja tms.
      Tosin en ole maksanut edellisessäkään asuinpaikassani..vaikka olisi pitänyt, mutta myöskään siellä ei olisi saanut rahoilleen mitään vastinetta..ei ole ainuttakaan koirapuistoa, niin miksi sitten maksaisi?!

    • dslajflaöjeio

      ja en maksa. Ei sitä tartte maksaa niinku ei telkkarilupaakaan jos niin kokee eikä ole liikaa ylimääräistä rahaa. Meidän koiran ansiosta on lähiteiltä yhteensä lähtenyt aika paljon roskia kun kerään niitä aina samaan pussiin kakkojen kanssa jos näkyy sillä hetkellä.

    • koirille

      Totta, koiraveron voisi poistaa koirilta, mutta koiranomistajille voisi säätää satakertaisen kakkaveron , jos paskottaa koiraansa toisten tonttien edustoille teiden varsilla.
      Turha sanoa, että sinne ne maatuu. Koiranomistajat rahtaavat nelijalkaisia pökäleturrejansa siihen tahtiin, että kakka ei lopu. Kakka olkoon koiranomistajien omaksi iloksi, ja päästelköön omalle pihalleen.

      • Niin... milläpäs sen kontrolloit? Jos joku paskottaa koiraa jonkun tontilla/kulkutiellä, niin siitä olisi tietysti soitettava poliisille. Ennenkuin poliisi muilta kiireiltään ehtii tulla, on tuo koiranpaskottaja jo maailman äärissä, eikä sinulla varmaan ole rekisterinumeroakaan kun se oli liikkeellä kävellen ja sitten pisti juoksuksi....

        Tämä uusi järjestyslaki taisi aiheuttaa protestiliikkeen - ainakin tällä paikkakunnalla. Koskaan ennen ei ole ollut niin paljon koirankakkaa kävelyteiden reunoilla kuin nyt. Ja täällä puuhataan koiraveroakin takaisin -ei varmaan koirien hyväksi se raha mene... Kun koiravero tulee, niin koirien kakat varmaan lisääntyy entisestään. Kas kun maksun keräävät, niin palkatkoon vaikka koirakanan kerääjät sitten sillä rahalla... ;)


      • tätimonika

        joo joo... ja sitten säädetään kaikille pulloille ja karkkipapereille Roskaamisvero eiks joo??? kun ne kuitenkaan ei maadu. eli jos ympäristöä haluat kaunistaa aloitas ensiksi tärkeimmästä!


      • koirille
        tätimonika kirjoitti:

        joo joo... ja sitten säädetään kaikille pulloille ja karkkipapereille Roskaamisvero eiks joo??? kun ne kuitenkaan ei maadu. eli jos ympäristöä haluat kaunistaa aloitas ensiksi tärkeimmästä!

        Joopa, ottaa päähän myös kaikenlaiset muutkin sotkijat. Välinpitämättömät ihmiset, jotka roskaavat sumeilematta kaikkea. Siinä suhteessa koiranomistajan huono kakkakäytös on vain yksi osa. Jostain on aloitettava, joo, mutta pitäisi aloittaa heti ja kaikesta mahdollisesta, muuten lymyillään tuon ajatuksen takana..että sitten kun se jokin on kunnossa, niin yritetään sitten tätä.
        Ja lopulta mitään ei tapahdu.


      • asd
        tätimonika kirjoitti:

        joo joo... ja sitten säädetään kaikille pulloille ja karkkipapereille Roskaamisvero eiks joo??? kun ne kuitenkaan ei maadu. eli jos ympäristöä haluat kaunistaa aloitas ensiksi tärkeimmästä!

        Niille on jo vero !
        Eli koirille kuula kalloon ja mieluummin omistajille kans. Sit rahat pois, ja veroa veron lisaäks aivan helvetisti.

        Kehä 5 sisäpuolelle ei yhtään koiraa.


      • blackmagictiger
        zeta-j kirjoitti:

        Niin... milläpäs sen kontrolloit? Jos joku paskottaa koiraa jonkun tontilla/kulkutiellä, niin siitä olisi tietysti soitettava poliisille. Ennenkuin poliisi muilta kiireiltään ehtii tulla, on tuo koiranpaskottaja jo maailman äärissä, eikä sinulla varmaan ole rekisterinumeroakaan kun se oli liikkeellä kävellen ja sitten pisti juoksuksi....

        Tämä uusi järjestyslaki taisi aiheuttaa protestiliikkeen - ainakin tällä paikkakunnalla. Koskaan ennen ei ole ollut niin paljon koirankakkaa kävelyteiden reunoilla kuin nyt. Ja täällä puuhataan koiraveroakin takaisin -ei varmaan koirien hyväksi se raha mene... Kun koiravero tulee, niin koirien kakat varmaan lisääntyy entisestään. Kas kun maksun keräävät, niin palkatkoon vaikka koirakanan kerääjät sitten sillä rahalla... ;)

        en maksais jos ei ois mitään syytä ja jos mä omistaisin koiran ja ois joku syy niin silloin. mutta jos olisin naimisissa ja meillä olis kaks koiraa nöffi ja bernhardilainen niin kyllä mä silloin maksaisin koiraveroa. ynnä muita veroja ja kaiken lisäksi vielä 120 euron koiraveroa. mun mielestä koiraverossa ei ole mitään järkeä...


      • minä vaan.

        kyllä se niin on että koiran omistajan tulisi saada sakko jos ei kerää koiran kakkoja pois yleisiltä paikoilta ja naapurin pihalta.minulla ei ole koiraa mutta paskaa on joka puolella . hävytöntä se on sama jos teen asiani naapurin pihalle .. olisiko naapuri tyytyväinen ...harmittaa kun paskaa joka puolella kesäseen aikaankin..


      • osku
        minä vaan. kirjoitti:

        kyllä se niin on että koiran omistajan tulisi saada sakko jos ei kerää koiran kakkoja pois yleisiltä paikoilta ja naapurin pihalta.minulla ei ole koiraa mutta paskaa on joka puolella . hävytöntä se on sama jos teen asiani naapurin pihalle .. olisiko naapuri tyytyväinen ...harmittaa kun paskaa joka puolella kesäseen aikaankin..

        hei, eihän nyt vielä ole kevät.
        tämä keskustelu pitäisi aloitaa vasta maaliskuussa.


      • että...
        asd kirjoitti:

        Niille on jo vero !
        Eli koirille kuula kalloon ja mieluummin omistajille kans. Sit rahat pois, ja veroa veron lisaäks aivan helvetisti.

        Kehä 5 sisäpuolelle ei yhtään koiraa.

        Tulet jonakin kauniina päivänä saamaan ovesi taakse melkoisen läjän koirankakkaa...


      • Aina Ajankohtainen
        osku kirjoitti:

        hei, eihän nyt vielä ole kevät.
        tämä keskustelu pitäisi aloitaa vasta maaliskuussa.

        Tämä on aina ajankohtainen. Keväällä vain korostuu. Ja pitkin kesää. Sattuu olemaan tuossa tontillani tienvierustaa, jota yritän pitää siistinä ja ajelen mm. nurmikkoa ja eikö joku piilopökäle aina yllätä ja tartu kengän pohjaan. Siinä se sitten on ja haisee. Jos varsinkaan ei heti edes huomaa.
        Koirat on ihan kivoja, mutta että pistää vihaksi ne monet kaksijalkaiset, jotka eivät tajua ohjata lemmikkejään oikeisiin paikkoihin.


      • peppi
        tätimonika kirjoitti:

        joo joo... ja sitten säädetään kaikille pulloille ja karkkipapereille Roskaamisvero eiks joo??? kun ne kuitenkaan ei maadu. eli jos ympäristöä haluat kaunistaa aloitas ensiksi tärkeimmästä!

        niin kauan ku mun koira tekee tarpeensa sinne missä kukaan ei todellakaan kävele/pyöräile niin en maksa!!!! todellista haittaa ympäristölle on nimenomaan ne lasinsirut ynnä muut luontoon kuulumattomat " jutut " mitkä ei sinne kuulu!!! tekee ne muutkin eläimet luontoon tarpeensa, ihmisistä puhumattakaan, miks koiran omistajaa pitää verottaa niistäkin???


    • mölö

      eipäs tuu maksettua veroo...piskikin on sekarotuinen. mutta ah niin ihanan lutunen. Tv. LOHJA

      • Ei nyt

        Ennen oli koiravero niin maksoimme.Mutta nyt ei asuinkuntamme onneksi peri sitä enää.

        Meilläkin oli toinen veroton koira silloin koiraveron aikaan.Koira oli jälkivalio joka oli ilmoitettu viranomaisille että lähdemme esim .kolari hirveä jäljittämään.Siitä on jo 15 vuotta aikaa.

        Kaikki neljä koiraamme ovat olleet puhdasrotuisia.Kuin myös nykyinen.Eikös se koira vero ole jotain tsaarin aikaisia peruja?


    • hah

      kun ei oo koiraa vaan kissa, muhahahahahaaa

    • minä

      Eikä tietääkseni nykyisessä asuinkunnassa koiraveroa edes ole, ja no jos onkin niin en maksaisi. Omille maille kun tarpeet tekevät, eikä mitään koirapuistoja tms. ole tarjolla, joten mistä edes maksaisin?
      Miksi muuten on olemassa koiravero, muttei kissavero? Joku viisas valaiskoon!
      Joskus vielä kaupungissa lasten kanssa asuessa, en pitänyt koiran kakkoja tienlaidassa ongelmana (lapseni kun kävelivät yleensä tien puolella, kuten ihmiset yleensä? Eikös noita reunoja mittailla vain joskus viikonloppuisin? ) mutta paljon ikävämpää oli lähteä hiekkalaatikolle leikkimään, kun jo ensimmäistä lapiollista kaivaessa kissa kusi haisi! Ja siinä sitten lapsia opastamaan, älkää leikkikö hiekkalaatikolla...

    • erkinpoika

      Maksan, vaikka en tajuakaan miksi, mutta maksanhan kaikki muutkin säädetyt verot kiltisti.

      • blackmagictiger

        Kyllä mäkin maksaisin jos mulla ois koira..sitten en maksais jos ei olis mitään syytä. minusta koko koiravero on älytön idea..onko siinä roturyhmätkin sitten mukana..


    • ei makseta

      En maksa koiraveroa eikä tv-lupamaksuakaan, silti olen rehellinen kansalainen

    • MINÄ

      EN MAKSAIS JOS OIS KOIRA...EI OIS KYLLÄ MITÄÄN SYYTÄ
      KÄÄN KOKO TOUHUUN..JA JOS MULLA TAI TYTTÖYSTÄVÄLLÄ MYÖH VAIMO OIS KOIRA TAI KOIRIA 2 BK.2 NF..NIIN MAKSAISIN SILLOIN KOIRAVEROA.

    • villistä

      Ehdottomasti en maksa koiraveroa kummastakaan koirasta, enkä tule maksamaankaan!! Typerin olemassaoleva vero, en edes ymmärrä mitä varten se on???
      ja jos joku sanoo että koiranpaskojen korjaamiseen niin haistakoon sen koiranpaskan nimittäin mun koirat ei koskaan pasko kaduille koska ei asuta keskustassa (Espoossa) vaan luonnon peltojen ja metsän vieressä ja jos joku idiootti menee rämpimään sinne pöheikköön mihin koirat paskovat niin siitä vaan...

    • Minä maksan kahdesta koirasta veroa.Lahdessa se on 34 euroa/ koiruli.Aivan syvältä koko vero,mutta maksan koska naapurikateus on se kalvava synti,niin ei ainakaan siitä pääse sanomaan..

    • ole ollut koiraveroa sitten 1994 jälkeen. Onneksi ;)
      Kunta käytti koiraverosta saamat rahat omaan kassaan ja juttuihinsa.

      • vaikka vankilaan

        En ole maksanut koiraveroa ikinä enkä tule sitä maksamaankaan! Vero on karmeaa köyhien kidutusta ja typerää puuhastelua eivätkä rahat päädy ikinä oikeisiin kohteisiin, kunnat vain rahastavat asialla eivätkä tee minunkaan euroillani yhtään mitään järkevää.

        Sitä paitsi minulla ei ole edes koiraa! Miksi minä veroa maksaisin!


    • 11a

      Kyllä koirapuistoja halutaan muttei maksuihin osallistua. Verot pois ja jokainen rakentakoon oman koirapuistonsa omin rahoin. Koira pois jos näkyy Baarin edessä köytettynä...

      • Nimetön

        Ja täällä palstallahan sitä naapurin piskin paskaa pitä jauhaa, perkele jos ei ittellä pokka piä sanoa naapurille että paskata koiras jossain muualla niin ei siitä piä täälläkään ruikuttaa. Ittellä on koira jonka paskat tasan tarkkaan poimitaan pois jos se paskoo sellaselle paikalle. Naapurin koira paskas kerran irti ollessaan keskellä päivää meidän etu pihalle, minä hain lapion otin paskat lapiolle kävelin niitten tontille ja heitin paskat siihen, kattovat ikkunasta, eikä se koira enää koskaan paskonut meidän eikä muitten pihoille.


      • koiratar
        Nimetön kirjoitti:

        Ja täällä palstallahan sitä naapurin piskin paskaa pitä jauhaa, perkele jos ei ittellä pokka piä sanoa naapurille että paskata koiras jossain muualla niin ei siitä piä täälläkään ruikuttaa. Ittellä on koira jonka paskat tasan tarkkaan poimitaan pois jos se paskoo sellaselle paikalle. Naapurin koira paskas kerran irti ollessaan keskellä päivää meidän etu pihalle, minä hain lapion otin paskat lapiolle kävelin niitten tontille ja heitin paskat siihen, kattovat ikkunasta, eikä se koira enää koskaan paskonut meidän eikä muitten pihoille.

        sitä veroa en tule maksamaan. jos sitten joku päivä palkkaavat sillä rahalla vaikkapa ulkoiluttajan koiralleni, niin sitten saatan harkita. muutoin haistatan kyllä aivan erityisen pahanhajuiset kaikille kyseisen veron puolestapuhujille.


    • ajoilta

      En maksa koiraveroa, koska asun kunnassa, jossa ei peritä koiraveroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe