Kihla- ja vihkisormuksen käyttö

Talvimorsio

Olen menossa naimisiin joulukuussa. Minulla ja miehelläni on molemmilla samanlaiset yksinkertaiset kihlasormukset. Pian olemme menossa vihkisormuksia ostamaan. Nyt mietin, miten on tapana? Käytänkö kihlasormusta vihkisormuksen kanssa? Vai luovunko kihlasormuksesta? Entä voiko mies käyttää molempia vai pelkästään vihkisormusta?

Olen nimittäin miettinyt, että voisimme ottaa vihkisormuksiksi esim. hopeanväriset sormukset. Kihlasormuksemme ovat keltakultaiset, ja en oikein tiedä, sopivatko ne vihkisormusten kanssa yhteen, jos valitsemme eri väriset vihkisormukset.

Kiitos etukäteen vastauksista!

5

7313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tss

Yleensähän nainen kayttää sekä kihla- että vihkisormusta ja mies vain kihlasormusta (vihkiessä siis vain naisen sormeen tulee uusi sormus). Mikään laki tai määräyshän ei estä kuitenkaan olemasta kokonaan ilman sormuksia, hankkimasta miehelle vihkisormusta, jättämästä kihlasormusta pois käytöstä jne. eli teette niinkuin teistä parhaalta tuntuu. Itselläni on kaksi muodoltaan identtistä, yksinkertaista, ilman kiviä olevaa ja muhkeaa sormusta, kihla on valkokultaa, vihkisormus keltakultaa. Omasta mielestäni ovat aivan ihanat yhdessä, kun muoto yhdistää ne.

• ent. eelia-76

Saat tehdä kuten haluat. Meillä oli samanlaiset kihlasormukset, joista luovuimme kun menimme naimisiin. Nyt on molemmilla vihkisormukset.

• Milla

Perinteenä on, että naisella on sekä kihla- että vihkisormus sormessaan ja miehellä kihlasormus, joka samalla myös on hänen vihkisormuksensa.

Meillä miehen sormukseen kihlapäivän ja minun nimeni lisäksi lisättiin vain hääpäivä ja meidän molempien nimikirjaimet, minulle ostettiin vihkisormus, johon kaiversimme meidän molempien nimet ja hääpäivämäärän.

Nykyään tapoja on yhtäpaljon kuin on parejakin. Jokainen tyylillään ja kaikki on oikein. Kukaan ei pakota sormuksia pitämään, mutta kukaan ei sitä estäkään.

Eräs tuttavaparimme on tatuoittanut sormiinsa toistensa nimet. Sitä en ehkä kuitenkaan suosittelisi..

• Hiu

Tapoja on monia, eikä kaikenlaisia perinteitä todellakakaan tarvitse noudattaa, jos ei halua.

Meillä sekä mulla että miehellä on käytössä sekä kihla- että vihkisormukset.

:)

• Pingu85

Kiva, että joku oli jo ehtinyt kysyä ennen minua... Ehdin itse ihan samaa miettiä... Hyvä tietää, että nykyään voi tehdä kuten haluaa eikä tarvitse kaavoihin kangistua. Jotenkin tuntuu, että on kiva jos kummallakin on samanlaiset sormukset ellei sitten olisi upporikas ja minä saisin oikein kalliin timanttisormuksen. Se ei ehkä sopisi miehelle :D
      Nyt jää vain pohdittavaksi uudet sormukset vai kihlasormukset ja kaiverrukset niihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe