maanviljelys?

mww

monilla on semmoinen käsitys että maanviljeliät ovat rikkaita kun ne saa eu tukia se on väärä käsitys maan viljelys ei ole mikään kulta kaivos! paremin tienaa moni palkka työssä käyvä!se mikä maanviljelijälle itselleen jää käteen työstään niin ei ole mikän kovin kehutava palkka!harva tekis palkatyötä sillä hinnalla mitä viljeliä saa!

20

2248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HHH

      ja monet karehtivat traktoreita ja muita työkoneita, niinkuin se olis jokin hauska ja kiva juttu. Menojahan niistä viljelijöille tulee, ja tuloa koneiden myyjille, valmistajille, huoltomiehille sun muille.

      • Karehtia

        Sitä vain kadehdin kun sinä saat syntymään keskimäärin 2 kirjoitusvirhettä per sana :)


    • professori Karlsson

      noin viisi kertaa enemmän tehtyä työtuntia kohti kuin palkansaaja. Tämä on tutkittua faktaa!

      • ja pas

        mä en usko tuota juttua kun on kaikki menot poistettu minkä jälkeen jää oma palkka niin se ei ole kovin kehuttava


      • on mil

        Ja mun iskä on ainaski viismiljoonaa rikkaampi kuin sun iskä.


      • professori Karlsson
        on mil kirjoitti:

        Ja mun iskä on ainaski viismiljoonaa rikkaampi kuin sun iskä.

        tutkimusten mukaan viljelijät ovat viisi kertaa varakkaampia kuin palkansaajat. Tämä on faktaa!


      • EU-avustaja

        Ole hyvä!

        Multa kyllä löytyy....


      • 60ha pelto ja 90 metsää
        professori Karlsson kirjoitti:

        tutkimusten mukaan viljelijät ovat viisi kertaa varakkaampia kuin palkansaajat. Tämä on faktaa!

        Totta joo, olen maanviljelijä ja maksan tuottamattomasta omaisuudestani omaisuusveroa.
        Silti en päässyt veropössin listoille.
        Olen hakannut kaikki metsät jo paljaaksi.
        Onneksi on toi muija vieraan töissä.


      • paklakkarengi
        ja pas kirjoitti:

        mä en usko tuota juttua kun on kaikki menot poistettu minkä jälkeen jää oma palkka niin se ei ole kovin kehuttava

        Kun duunarin pakolliset menot on poistettu ei jää kuin joku euro jäljelle.-
        Tarkoitan asunto, ruoka ja kulkuneuvo.


      • kyllä
        paklakkarengi kirjoitti:

        Kun duunarin pakolliset menot on poistettu ei jää kuin joku euro jäljelle.-
        Tarkoitan asunto, ruoka ja kulkuneuvo.

        Työnantaja maksaa sosiaalikulusi (eläke,-vakuutuksesi yms.)


      • professori Karlsson kirjoitti:

        tutkimusten mukaan viljelijät ovat viisi kertaa varakkaampia kuin palkansaajat. Tämä on faktaa!

        on näköjään eksynyt yksi hajamielinen professori.


      • Pelto-Jussi

        Kuka teki ja koska? Tutkimuksen nimi esiin.


      • talonpoika minäkin

        Pikaisen laskutoimituksen jälkeen sain keskimääräiseksi työajakseni n.7h / d . Tämä siis vain varsinaiseen työhön kulutettu aika. "Varallaoloaikaa" ei ole laskettu mukaan. Tuloni verotodistuksesta parin vuoden keskiarvona ovat 41000e. Eikös tuo liene teollisuuden palkansaajan tasoa vastaava.


      • akan rontti
        paklakkarengi kirjoitti:

        Kun duunarin pakolliset menot on poistettu ei jää kuin joku euro jäljelle.-
        Tarkoitan asunto, ruoka ja kulkuneuvo.

        Meinaatko, ettei mv syö, asu eikä liiku?


      • DUUNARI
        talonpoika minäkin kirjoitti:

        Pikaisen laskutoimituksen jälkeen sain keskimääräiseksi työajakseni n.7h / d . Tämä siis vain varsinaiseen työhön kulutettu aika. "Varallaoloaikaa" ei ole laskettu mukaan. Tuloni verotodistuksesta parin vuoden keskiarvona ovat 41000e. Eikös tuo liene teollisuuden palkansaajan tasoa vastaava.

        MINÄ ainkin teen tolla laskutavalla 8;,5h keskimääräinen tienesti on 28000e,joku euro taitaa olla eroa

        minä en laske essolla istuttua aikaa työnteoksi.
        minä asun maaviljelysalueella olen joutunut seuraamaan jussien liikennettä koska he ajavat kuivurille minun maani läpi 3viikkoa se kestää pikkuhiljaa olen väkisinkin joutunut katsomaan traktorimarssia joka kestää noin 6-8 viikkoa vuodessa sen jälkeen jussi on vaan hevosilla kilpailemassa se on muka työtä,menkää ........


      • karjatilallisia
        DUUNARI kirjoitti:

        MINÄ ainkin teen tolla laskutavalla 8;,5h keskimääräinen tienesti on 28000e,joku euro taitaa olla eroa

        minä en laske essolla istuttua aikaa työnteoksi.
        minä asun maaviljelysalueella olen joutunut seuraamaan jussien liikennettä koska he ajavat kuivurille minun maani läpi 3viikkoa se kestää pikkuhiljaa olen väkisinkin joutunut katsomaan traktorimarssia joka kestää noin 6-8 viikkoa vuodessa sen jälkeen jussi on vaan hevosilla kilpailemassa se on muka työtä,menkää ........

        nuo sinun naapurisi. Tuskin saavat edes elantoaan maanviljelystä, jos ei ole töitä vuoden ympäri.


    • professori Karlsson

      mukaan verrattaessa viljelijäväestön ja palkansaajien elintasoa keskenään, niin viljelijäväestön elintason havaittiin olevan noin kaksi kertaa korkeamman kuin palkansaajien.

      • elintasosta

        Mutta elämisen laatu on viljelijöillä ainakin viisinkertainen. Maalla ei mitata kaikkea rahassa, ja tuntuu että se on se asia mitä karehditaan.


      • mami
        elintasosta kirjoitti:

        Mutta elämisen laatu on viljelijöillä ainakin viisinkertainen. Maalla ei mitata kaikkea rahassa, ja tuntuu että se on se asia mitä karehditaan.

        Pitää ehdottomasti paikkansa että elämänlaatu on maalla moninkertainen kaupunkiin verrattuna. Ei kukaan haikailisi rauhaisaa mökkeilyä jos ei näin olisi.
        Elintaso maalla on paljon alempana hyvin toimeentulevien kaupunkilaisten elämästä.

        Kyllä kaupunkilaiset sen ymmärtä että ovat vain "tyhjäntoimittajia" ja "paperinpyörittäjiä". En tarkoita ihan kirjaimellisesti, mutta työ tuntuu monasti tyhänpäiväiseltä. Jos pistetään tärkeysjärjestykseen ihmisten työt niin ei ole ruuantuottajan voittanutta.

        Siksi EU on määrännyt kaikki nämä hullut direktiivit jotta nälkäistä kansaa on helppo alistaa.


      • Nimetön
        mami kirjoitti:

        Pitää ehdottomasti paikkansa että elämänlaatu on maalla moninkertainen kaupunkiin verrattuna. Ei kukaan haikailisi rauhaisaa mökkeilyä jos ei näin olisi.
        Elintaso maalla on paljon alempana hyvin toimeentulevien kaupunkilaisten elämästä.

        Kyllä kaupunkilaiset sen ymmärtä että ovat vain "tyhjäntoimittajia" ja "paperinpyörittäjiä". En tarkoita ihan kirjaimellisesti, mutta työ tuntuu monasti tyhänpäiväiseltä. Jos pistetään tärkeysjärjestykseen ihmisten työt niin ei ole ruuantuottajan voittanutta.

        Siksi EU on määrännyt kaikki nämä hullut direktiivit jotta nälkäistä kansaa on helppo alistaa.

        Sitä olen aina köyhänä, pitkäaikaissairaana ja nöyryytettynä ihmisenä ihmetellyt, miten maanviljelijät elävät ylpeinä tukiensa varassa ja kaltaiseni ihmiset häpeävät tilannettaan, vaikka se ei ole edes itse aiheutettu ?

        Hyvin on uskoteltu ja rahaa lapattu, kun "palkkapäivänä" ei edes käsi tutise :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe