minkälaisia kokenuksia imukupilla ulos vedettyyn vauvaan?? kuinka joutuin pään muoto parantunut?? onko ollut mitään muuta propleemia sen asian tiimoilta
imukuppi synnytys
5
5600
Vastaukset
- Milla.M
imukupista tullut pahka hävisi melko nopeasti, ja eihän sitä juurikaan huomannut, se pahka vaan tuntui pehmeältä möykyltä päässä. Mitään vaurioitahan imukuppi ei tee vauvalle. Imukuppihan on ainoastaan apuna pitkittyneessä synnytyksessä, äiti joutuu joka tapauksessa ponnistamaan apuna (voimiensa mukaan tietenkin), imukuppia ei siis missään tapauksessa käytetä yksinään vauvan saamiseksi ulos.
- Sara
Synnytys kesti kauan. Ponnistusvaihen tunnin ilman tulosta. Imukuppi oli pelastukseni / pelastuksemme =) Hyvä kokemus, hieman luonnottomalta tuntui, mutta ei jäänyt mitään kauhukokemusta.
Tytölle tuli melkoinen verinen pahka päähän, joka laskeutui pian. Rupea jäi melkoisen paljon. Nyt (tyttö 3kk ikäinen) tytön päässä muutamassa kohdassa pari kuoppaa. Selvästi havaittavat sormenpään kokoiset kuopat. Niitä seuraillaan, saattoivat tulla imukupin seurauksena. Onhan se melkoisen raju juttu etenkin vauvalle. Mutta kuitenkin suuri apu. - edellisiin
Meillä kanssa imukuppi oli helpotus, koska ponnistusvaihe pitkittyi hurjasti vauvan tarjontavirheen takia. Meidän neito ei saanut päähänsä mitään jälkiä ja hieman sairaalassa ihmettelivätkin että neito oli tästä niin hyvin selvinnyt. Meillä käytettiin pehmeää kuppia. Laitoksella meinattiin että pää voi vauvalla olla hieman kipeä, mutta siihen oli lääkäri varmuuden vuoksi määrännyt kipulääkettä, jota ei kuitenkaan onneksi tarvinnut käyttää.
- Tilhi
Meillä poika ei olisi lainkaan halunnut tulla ulos =) Supistusten laimennuttua yritettiin ensin 2 krt imukupilla, mutta ei, tiukassa oli ja imukuppi luiskahteli irti. Kahta kertaa enempää ei kuulemma yritetä. Pihdeillä hänet lopuksi ulos "kiskottiin", toinen vaihtoehto olisi ollut sektio.
Pää oli kyllä aikas rajun näköinen tietysti meidän mielestä, mutta parani todella nopeasti. Pari päivää imukupin kohta oli punajuuren punainen ja isommat pihtien jäljetkin häipyivät onneksi muutamassa päivässä.
Itselle oli siinä vaiheessa aivan sama mitä tekivät, kunhan lapsi saadaan terveenä syliin, itseltäkin oli voimat loppuneet aikoja sitten. Pojalle ei jäänyt mitään jälkiä ja itsekin paranin suht nopeasti.
- eve
Meillä ei synnytys pitkittynyt, vaan siinä tuli kiire - sydänäänet hävisivät, joten vauva piti auttaa ulos vauhdilla. Kahdesti ponnistin itse ja sitten kolmannella otettiin imukuppi avuksi.
Jälki oli olemattoman pieni rinkula vauvan päässä eli pään muoto ei edes muuttunut. Jälki hävisi parissa päivässä kokonaan. Mitään muita ongelmia ei tullut. Repesin kyllä hiukan, mutta se nyt voisi tapahtua muutenkin (ei sattunut, epiduraali toimi hyvin).
Vauva voi heti synnyttyään hienosti, joten siinäkin mielessä kaikki meni nappiin. Vai pitäiskö sanoa että kuppiin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703