KOIRA JA PAPUKAIJAT...

AD-o-BE

Eli omistamme nyt 2 papukaijaa (nymfejä) ja koira tekisi mieli viellä hankkia tosin mikä olisi sellainen rotu joka tulisi toimeen vapaana asunnossa lentävien siivekkäiden kanssa??? Vanhemmillani on ollut 2 bernhardilaista ja ne eivät ainakaan oman kokemuksen mukaan ole mitenkään metsästysviettisiä...

Kiitoksia vastauksista

6

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musti

HEI::
      Älkä ainakaan ota kettuterrieriä tai mitään muutakaan metsästysviettistä koiraa. Meidän alle vuoden vanha kettuterrieri tappoi keväällä variksenpojan ja sen jälkeen sai koko seudun varikset kimppuunsa. Eli, että kettuterrieri metsästää kaikkea, mikä liikkuu, paitsi ihmisiä ja toisia koiria.

• ykx vaa

Se riippuu paljon koiran luonteestakin ei vain rodusta, mutta pentu kannattaa ainakin ottaa sillä vanhempi koira ei pakosti totu enää papukaijoihin. Kun minä sain kaksi nymfipapukaijaani ni kävimme hakemassa ne sellaisesta perheestä missä oli kaks labbista. Linnut lentelivät siellä vapaana eikä labbikset yrittäny tehä mitää. Mutta tällä hetkellä kun minulla on griffoni niin se kyllä yrittää ottaa heti kiinni jos vaan saa mahollisuuden. Mutta niinku sanoin se riippuu paljon koiran luonteesta.

• =)

sekarotuinen jossa ei ole ajo/metsästyskoiraa =)
      ne on kilttejä ja söpöjä =)

• jööti

Meillä on reilu 2 vuotias nymfi ja keväälli tuli kleinspitzin pentu. Koira ei oikeestaan oo edes huomannu lintua, vaikka se lentelee vapaana. Välillä se käy haistelemassa, jos lintu on sen ulottuvilla, mutta ei se oo mitään tehny (ainakaan vielä). Ei niitä kuitenkaan kannata ihan keskenään jättää. Meillä totutettiin sekä koiraa että lintua heti alusta asti toisiinsa esittelemällä lintua koiralla häkin läpi.

• takkutukka

nymfi putosi olkapäältä (horjahti ja lensi läheltä lattiaa), ja niitten mäyris nappasi sen suuhunsa. Ei kylläkään purrut, mutta nymfi sai sydänkohtauksen ja kuoli. Joten otat sitten minkä koiran hyvänsä, nymfeillä on heikko sydän ja saattavat kuolla pelkästä säikähdyksestä. Eli kun pidät lintuja vapaana, katso ettei koira ole esmes samassa huoneessa. Ja suositeltavaa varmaan on, ettet ota lintukoiraa, niillä kun on nuo tiput verissä :)

• Anonyymi

Löytyykö hyviä kokemuksia koirasta neitokakadujen kanssa? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      901
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe