KOIRA JA PAPUKAIJAT...

AD-o-BE

Eli omistamme nyt 2 papukaijaa (nymfejä) ja koira tekisi mieli viellä hankkia tosin mikä olisi sellainen rotu joka tulisi toimeen vapaana asunnossa lentävien siivekkäiden kanssa??? Vanhemmillani on ollut 2 bernhardilaista ja ne eivät ainakaan oman kokemuksen mukaan ole mitenkään metsästysviettisiä...

Kiitoksia vastauksista

6

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musti

HEI::
      Älkä ainakaan ota kettuterrieriä tai mitään muutakaan metsästysviettistä koiraa. Meidän alle vuoden vanha kettuterrieri tappoi keväällä variksenpojan ja sen jälkeen sai koko seudun varikset kimppuunsa. Eli, että kettuterrieri metsästää kaikkea, mikä liikkuu, paitsi ihmisiä ja toisia koiria.

• ykx vaa

Se riippuu paljon koiran luonteestakin ei vain rodusta, mutta pentu kannattaa ainakin ottaa sillä vanhempi koira ei pakosti totu enää papukaijoihin. Kun minä sain kaksi nymfipapukaijaani ni kävimme hakemassa ne sellaisesta perheestä missä oli kaks labbista. Linnut lentelivät siellä vapaana eikä labbikset yrittäny tehä mitää. Mutta tällä hetkellä kun minulla on griffoni niin se kyllä yrittää ottaa heti kiinni jos vaan saa mahollisuuden. Mutta niinku sanoin se riippuu paljon koiran luonteesta.

• =)

sekarotuinen jossa ei ole ajo/metsästyskoiraa =)
      ne on kilttejä ja söpöjä =)

• jööti

Meillä on reilu 2 vuotias nymfi ja keväälli tuli kleinspitzin pentu. Koira ei oikeestaan oo edes huomannu lintua, vaikka se lentelee vapaana. Välillä se käy haistelemassa, jos lintu on sen ulottuvilla, mutta ei se oo mitään tehny (ainakaan vielä). Ei niitä kuitenkaan kannata ihan keskenään jättää. Meillä totutettiin sekä koiraa että lintua heti alusta asti toisiinsa esittelemällä lintua koiralla häkin läpi.

• takkutukka

nymfi putosi olkapäältä (horjahti ja lensi läheltä lattiaa), ja niitten mäyris nappasi sen suuhunsa. Ei kylläkään purrut, mutta nymfi sai sydänkohtauksen ja kuoli. Joten otat sitten minkä koiran hyvänsä, nymfeillä on heikko sydän ja saattavat kuolla pelkästä säikähdyksestä. Eli kun pidät lintuja vapaana, katso ettei koira ole esmes samassa huoneessa. Ja suositeltavaa varmaan on, ettet ota lintukoiraa, niillä kun on nuo tiput verissä :)

• Anonyymi

Löytyykö hyviä kokemuksia koirasta neitokakadujen kanssa? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe