Nauhuri?!

tipsukka

Moikka!

Pitäs päästä opinnäytetyöhön liittyvien haastattelujen kimppuun, nauhuri pitäs vaan jostain keksiä! Oisko vinkkejä mistä vois saada, kun koulunikin on toisella paikkakunnalla. Sieltä en siis voi sitä hakea lainaan.

Kiitos kiitos!

13

17697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkäilijä

      Itselläni ei ole ideaa,mistä nauhurin saisi, mutta eikös jonkun halvan, mutta toimivan, saisi
      jostain myymälästä.

      Nauhurin käyttö on metkaa, sillä itselläni
      nauhuri toimi miten sattuu, jota en ikävä kyll'
      huomannu haastattelun aikana, joten haastattelusta kuului pätkiä sieltä sun täältä...

      Nauhuri muutenkin kangistaa kielen haastateltavilta, mutta outous ja ujous haihtuvat onneksi pian haastattelun edetessä.

    • silleen

      Unohtakaa nyt ihmeessä nuo nauhurit sinne historian hämärään, minne ne kuuluvatkin! Kunnollinen tallennin on mp3-soitin sanelutoiminnoilla, ja sen voi sitten liittää tietokoneeseen tallenteen purkua varten. On pieni, kätevä ja toimiva eikä lopu kasetti kesken haastattelun.

      • tipsukka

        No anteeks kauheesti, kun en tajunnu laittaa tuota "mp3" tuohon eteen.. tarkoitin nimittäin juuri mp3-nauhuria (ilmeisesti sama kiertäen sanottuna "mp3-soitin sanelutoiminnoilla").

        En uskonut, että tänä päivänä enää kenellekkään tulee mieleen ajatella kasettinauhureita..

        Uskomatonta miten ei asiallisia vastauksia voi saada yhteenkään kysymykseen. Aina tuntuu olevan joku, jolla ei vastausta ole mutta kova tarve päästä pätemään.

        Harkitsen kyllä itsellenikin ostamista, yritän kuitenkin ensin saada jostain lainaan.

        Kiitos.


      • silleen
        tipsukka kirjoitti:

        No anteeks kauheesti, kun en tajunnu laittaa tuota "mp3" tuohon eteen.. tarkoitin nimittäin juuri mp3-nauhuria (ilmeisesti sama kiertäen sanottuna "mp3-soitin sanelutoiminnoilla").

        En uskonut, että tänä päivänä enää kenellekkään tulee mieleen ajatella kasettinauhureita..

        Uskomatonta miten ei asiallisia vastauksia voi saada yhteenkään kysymykseen. Aina tuntuu olevan joku, jolla ei vastausta ole mutta kova tarve päästä pätemään.

        Harkitsen kyllä itsellenikin ostamista, yritän kuitenkin ensin saada jostain lainaan.

        Kiitos.

        Et ilmeisesti ole tutustunut eri oppilaitosten tai etenkään yliopistojen kalustoon. Hyvä, että ovat edes kasettinauhureita!


      • nauhoissa

        Mitä vikaa kasettinauhureissa on? Opiskelijan budjetilla se äänitys joudutaan tekemään sillä kalustolla joka on olemassa. Jos minkäänlaista roipetta ei nurkista löydy katse kääntyy varmastikin 50€ arvoiseen mp3 -soittimeen, mutta mikrofonin herkkyydestä en sano mitään (huom. ryhmähaastattelut).

        Kunnon sanelimethan ovat nykyidin digitaalisia sanelimia, mutta niillä on sitten hintaakin.


      • hä?

        Taidan olla aika uuno, mutta te jotka tiedätte tuosta mp3-nauhurista, niin kertokaa miten sen toimii. Siis yhdistetään tietokoneeseen... ja litteroidaan sieltä käsin, vai???


    • vtk

      Hae Anttilasta vanhanaikainen sanelukone ja kasetteja. Mutta muista tarkastaa että patterit ja kasetit on kunnossa, kerran editoin oikeasti yhtä nauhaa tietokoneella ihan paniikissa kun piti saada haastattelu purettua ja äänenlaatu oli ihan kammottava.

      • mutlusei

        Olen etsinyt itselleni nauhuria, jolla voi tallentaa isomman lauluryhmän laulut.

        Mp 3 , soitin lienee liian pieni mikrofooninen ottamaan kauempaa ja laajemmin ääntä.

        MP 3, soittimen voi yhdistää tietokoneeseen ja ladata vaikka sieltä sitten sitä lenkkimusaa.
        Omistan mp 3 soittimen.
        Omistan myöskin stereot joissa on erikseen mikrofoni , langalla tai langatonna.
        Mutta stereot ja tietokoneet ovat liian isoja polkupyörällä kuljetettavia.
        Eli olen tullut kovan etsinnän jälkeen siihen, että nauhoituksia ei tehdä enään kotoa pois liikkumalla.
        Kännykässä on vaihtoehtona nauhoitus, mutta se on liian lyhyt kestoinen , käyttööni.

        Paljon on viisaita neuvojia ja onhan vielä olemassa pieni sanelumankka joka lienee alle tupakkiaskin kokoa jne, ja sitten se äänen laatu mitä sattuu.

        Kirpputori on ainoa paikka sieltä joku onnellinen löytää kunnon radionauhurimankan,,,,,,,,,,,,,,,,,että silleen, enpäs tullut tästä hullua hurskaammaksi


      • stewe
        mutlusei kirjoitti:

        Olen etsinyt itselleni nauhuria, jolla voi tallentaa isomman lauluryhmän laulut.

        Mp 3 , soitin lienee liian pieni mikrofooninen ottamaan kauempaa ja laajemmin ääntä.

        MP 3, soittimen voi yhdistää tietokoneeseen ja ladata vaikka sieltä sitten sitä lenkkimusaa.
        Omistan mp 3 soittimen.
        Omistan myöskin stereot joissa on erikseen mikrofoni , langalla tai langatonna.
        Mutta stereot ja tietokoneet ovat liian isoja polkupyörällä kuljetettavia.
        Eli olen tullut kovan etsinnän jälkeen siihen, että nauhoituksia ei tehdä enään kotoa pois liikkumalla.
        Kännykässä on vaihtoehtona nauhoitus, mutta se on liian lyhyt kestoinen , käyttööni.

        Paljon on viisaita neuvojia ja onhan vielä olemassa pieni sanelumankka joka lienee alle tupakkiaskin kokoa jne, ja sitten se äänen laatu mitä sattuu.

        Kirpputori on ainoa paikka sieltä joku onnellinen löytää kunnon radionauhurimankan,,,,,,,,,,,,,,,,,että silleen, enpäs tullut tästä hullua hurskaammaksi

        Helpointa on tehdä nauhoitukset kännykällä. Nauhuri on aina mukana, jos kännykkä on mukana. mp3 kännykkä nauhurin saa helposti käyttöön osoitteesta www.mprec.com.


    • Opiskelija kampukse

      Hei ! Minä sain kelpo nauhurin pitkähköksi ajaksi ihan oman ammattikorkeakoulun kirjastosta ja nauhat myös. Käyppä kysymästä sieltä, vaikka matkaa oli monta sataa kilometriä kirjastoon..lainasin nauhurin, kun heillä oli monta ja palautin seuraavalla lähijaksolla. Kirjastossa on yleensä kivoja ja ammattitaitoisia, palveluhenkisiä ihmisiä töissä...

      • Tuuulia

        Itse käytin py:n mp3-soitinta nauhoittamiseen, koska se oli kaikkein helpoin. Äänenlaatu ei ole ehkä ihan maailman paras, mutta ihan ok silti. Mp3-soitin oli myös siksi parempi verrattuina nauhureihin, että sain siirrettyä haastattelut koneelle ja ladattuani litterointiohjelman (sillä pystyy pysäyttämään helposti nauhoituksen, koska kirjoittamisvauhtini on melko hidas) sain myös litteroitua haastattelut.

        Voitko kysyä onko kellään kavereillasi äänittävää mp3-soitinta, jota voisit lainata? Itse olisin saanut soitinta myös koululta lainaksi, mutta se oli niin paljon varattuna, että käytänössä olisi ollut hankalaa. Katsoin haastattelun aikoihin, että kunnolliset nauhoittavat soittimet olivat n. 100 €. Itse käyttämäni mp3-soitin oli pari vuotta vanha Zen Creative, joita saa ehkä jostain huuto.netistä edukkaaseenkin hintaan.


      • Äänentallennin
        Tuuulia kirjoitti:

        Itse käytin py:n mp3-soitinta nauhoittamiseen, koska se oli kaikkein helpoin. Äänenlaatu ei ole ehkä ihan maailman paras, mutta ihan ok silti. Mp3-soitin oli myös siksi parempi verrattuina nauhureihin, että sain siirrettyä haastattelut koneelle ja ladattuani litterointiohjelman (sillä pystyy pysäyttämään helposti nauhoituksen, koska kirjoittamisvauhtini on melko hidas) sain myös litteroitua haastattelut.

        Voitko kysyä onko kellään kavereillasi äänittävää mp3-soitinta, jota voisit lainata? Itse olisin saanut soitinta myös koululta lainaksi, mutta se oli niin paljon varattuna, että käytänössä olisi ollut hankalaa. Katsoin haastattelun aikoihin, että kunnolliset nauhoittavat soittimet olivat n. 100 €. Itse käyttämäni mp3-soitin oli pari vuotta vanha Zen Creative, joita saa ehkä jostain huuto.netistä edukkaaseenkin hintaan.

        Minä käytin pienen kännykän kokoista digitaalista äänentallenninta. Ostin sen itse, kun oppilaitosen nauhoittimia ei kannattanut matkan vuoksi lähteä hakemaan. Maksoin laitteesta pari vuotta sitten alle 100 euroa (siinä on muistitikku mukana ja olikohan vielä jokin muukin hienous, jota en ole käyttänyt). Äänitykset onnistuivat hyvin, vaikka tein ne kahvion rauhallisessa nurkassa, joten aivan äänetön ei tausta ollut. Pattereita kannattaa kuitenkin varata mukaan.


    • Jugi2000

      Miten Helv saa nauhurin mun koneesee ku mul o Window 7 ja uudistettu kone >:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe