Nauhuri?!

tipsukka

Moikka!

Pitäs päästä opinnäytetyöhön liittyvien haastattelujen kimppuun, nauhuri pitäs vaan jostain keksiä! Oisko vinkkejä mistä vois saada, kun koulunikin on toisella paikkakunnalla. Sieltä en siis voi sitä hakea lainaan.

Kiitos kiitos!

13

17524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkäilijä

Itselläni ei ole ideaa,mistä nauhurin saisi, mutta eikös jonkun halvan, mutta toimivan, saisi
      jostain myymälästä.

Nauhurin käyttö on metkaa, sillä itselläni
      nauhuri toimi miten sattuu, jota en ikävä kyll'
      huomannu haastattelun aikana, joten haastattelusta kuului pätkiä sieltä sun täältä...

Nauhuri muutenkin kangistaa kielen haastateltavilta, mutta outous ja ujous haihtuvat onneksi pian haastattelun edetessä.

• silleen

Unohtakaa nyt ihmeessä nuo nauhurit sinne historian hämärään, minne ne kuuluvatkin! Kunnollinen tallennin on mp3-soitin sanelutoiminnoilla, ja sen voi sitten liittää tietokoneeseen tallenteen purkua varten. On pieni, kätevä ja toimiva eikä lopu kasetti kesken haastattelun.

• tipsukka

No anteeks kauheesti, kun en tajunnu laittaa tuota "mp3" tuohon eteen.. tarkoitin nimittäin juuri mp3-nauhuria (ilmeisesti sama kiertäen sanottuna "mp3-soitin sanelutoiminnoilla").

En uskonut, että tänä päivänä enää kenellekkään tulee mieleen ajatella kasettinauhureita..

Uskomatonta miten ei asiallisia vastauksia voi saada yhteenkään kysymykseen. Aina tuntuu olevan joku, jolla ei vastausta ole mutta kova tarve päästä pätemään.

Harkitsen kyllä itsellenikin ostamista, yritän kuitenkin ensin saada jostain lainaan.

Kiitos.

• silleen
        tipsukka kirjoitti:

No anteeks kauheesti, kun en tajunnu laittaa tuota "mp3" tuohon eteen.. tarkoitin nimittäin juuri mp3-nauhuria (ilmeisesti sama kiertäen sanottuna "mp3-soitin sanelutoiminnoilla").

En uskonut, että tänä päivänä enää kenellekkään tulee mieleen ajatella kasettinauhureita..

Uskomatonta miten ei asiallisia vastauksia voi saada yhteenkään kysymykseen. Aina tuntuu olevan joku, jolla ei vastausta ole mutta kova tarve päästä pätemään.

Harkitsen kyllä itsellenikin ostamista, yritän kuitenkin ensin saada jostain lainaan.

Kiitos.

Et ilmeisesti ole tutustunut eri oppilaitosten tai etenkään yliopistojen kalustoon. Hyvä, että ovat edes kasettinauhureita!

• nauhoissa

Mitä vikaa kasettinauhureissa on? Opiskelijan budjetilla se äänitys joudutaan tekemään sillä kalustolla joka on olemassa. Jos minkäänlaista roipetta ei nurkista löydy katse kääntyy varmastikin 50€ arvoiseen mp3 -soittimeen, mutta mikrofonin herkkyydestä en sano mitään (huom. ryhmähaastattelut).

Kunnon sanelimethan ovat nykyidin digitaalisia sanelimia, mutta niillä on sitten hintaakin.

• hä?

Taidan olla aika uuno, mutta te jotka tiedätte tuosta mp3-nauhurista, niin kertokaa miten sen toimii. Siis yhdistetään tietokoneeseen... ja litteroidaan sieltä käsin, vai???

• vtk

Hae Anttilasta vanhanaikainen sanelukone ja kasetteja. Mutta muista tarkastaa että patterit ja kasetit on kunnossa, kerran editoin oikeasti yhtä nauhaa tietokoneella ihan paniikissa kun piti saada haastattelu purettua ja äänenlaatu oli ihan kammottava.

• mutlusei

Olen etsinyt itselleni nauhuria, jolla voi tallentaa isomman lauluryhmän laulut.

Mp 3 , soitin lienee liian pieni mikrofooninen ottamaan kauempaa ja laajemmin ääntä.

MP 3, soittimen voi yhdistää tietokoneeseen ja ladata vaikka sieltä sitten sitä lenkkimusaa.
        Omistan mp 3 soittimen.
        Omistan myöskin stereot joissa on erikseen mikrofoni , langalla tai langatonna.
        Mutta stereot ja tietokoneet ovat liian isoja polkupyörällä kuljetettavia.
        Eli olen tullut kovan etsinnän jälkeen siihen, että nauhoituksia ei tehdä enään kotoa pois liikkumalla.
        Kännykässä on vaihtoehtona nauhoitus, mutta se on liian lyhyt kestoinen , käyttööni.

Paljon on viisaita neuvojia ja onhan vielä olemassa pieni sanelumankka joka lienee alle tupakkiaskin kokoa jne, ja sitten se äänen laatu mitä sattuu.

Kirpputori on ainoa paikka sieltä joku onnellinen löytää kunnon radionauhurimankan,,,,,,,,,,,,,,,,,että silleen, enpäs tullut tästä hullua hurskaammaksi

• stewe
        mutlusei kirjoitti:

Olen etsinyt itselleni nauhuria, jolla voi tallentaa isomman lauluryhmän laulut.

Mp 3 , soitin lienee liian pieni mikrofooninen ottamaan kauempaa ja laajemmin ääntä.

MP 3, soittimen voi yhdistää tietokoneeseen ja ladata vaikka sieltä sitten sitä lenkkimusaa.
        Omistan mp 3 soittimen.
        Omistan myöskin stereot joissa on erikseen mikrofoni , langalla tai langatonna.
        Mutta stereot ja tietokoneet ovat liian isoja polkupyörällä kuljetettavia.
        Eli olen tullut kovan etsinnän jälkeen siihen, että nauhoituksia ei tehdä enään kotoa pois liikkumalla.
        Kännykässä on vaihtoehtona nauhoitus, mutta se on liian lyhyt kestoinen , käyttööni.

Paljon on viisaita neuvojia ja onhan vielä olemassa pieni sanelumankka joka lienee alle tupakkiaskin kokoa jne, ja sitten se äänen laatu mitä sattuu.

Kirpputori on ainoa paikka sieltä joku onnellinen löytää kunnon radionauhurimankan,,,,,,,,,,,,,,,,,että silleen, enpäs tullut tästä hullua hurskaammaksi

Helpointa on tehdä nauhoitukset kännykällä. Nauhuri on aina mukana, jos kännykkä on mukana. mp3 kännykkä nauhurin saa helposti käyttöön osoitteesta www.mprec.com.

• Opiskelija kampukse

Hei ! Minä sain kelpo nauhurin pitkähköksi ajaksi ihan oman ammattikorkeakoulun kirjastosta ja nauhat myös. Käyppä kysymästä sieltä, vaikka matkaa oli monta sataa kilometriä kirjastoon..lainasin nauhurin, kun heillä oli monta ja palautin seuraavalla lähijaksolla. Kirjastossa on yleensä kivoja ja ammattitaitoisia, palveluhenkisiä ihmisiä töissä...

• Tuuulia

Itse käytin py:n mp3-soitinta nauhoittamiseen, koska se oli kaikkein helpoin. Äänenlaatu ei ole ehkä ihan maailman paras, mutta ihan ok silti. Mp3-soitin oli myös siksi parempi verrattuina nauhureihin, että sain siirrettyä haastattelut koneelle ja ladattuani litterointiohjelman (sillä pystyy pysäyttämään helposti nauhoituksen, koska kirjoittamisvauhtini on melko hidas) sain myös litteroitua haastattelut.

Voitko kysyä onko kellään kavereillasi äänittävää mp3-soitinta, jota voisit lainata? Itse olisin saanut soitinta myös koululta lainaksi, mutta se oli niin paljon varattuna, että käytänössä olisi ollut hankalaa. Katsoin haastattelun aikoihin, että kunnolliset nauhoittavat soittimet olivat n. 100 €. Itse käyttämäni mp3-soitin oli pari vuotta vanha Zen Creative, joita saa ehkä jostain huuto.netistä edukkaaseenkin hintaan.

• Äänentallennin
        Tuuulia kirjoitti:

Itse käytin py:n mp3-soitinta nauhoittamiseen, koska se oli kaikkein helpoin. Äänenlaatu ei ole ehkä ihan maailman paras, mutta ihan ok silti. Mp3-soitin oli myös siksi parempi verrattuina nauhureihin, että sain siirrettyä haastattelut koneelle ja ladattuani litterointiohjelman (sillä pystyy pysäyttämään helposti nauhoituksen, koska kirjoittamisvauhtini on melko hidas) sain myös litteroitua haastattelut.

Voitko kysyä onko kellään kavereillasi äänittävää mp3-soitinta, jota voisit lainata? Itse olisin saanut soitinta myös koululta lainaksi, mutta se oli niin paljon varattuna, että käytänössä olisi ollut hankalaa. Katsoin haastattelun aikoihin, että kunnolliset nauhoittavat soittimet olivat n. 100 €. Itse käyttämäni mp3-soitin oli pari vuotta vanha Zen Creative, joita saa ehkä jostain huuto.netistä edukkaaseenkin hintaan.

Minä käytin pienen kännykän kokoista digitaalista äänentallenninta. Ostin sen itse, kun oppilaitosen nauhoittimia ei kannattanut matkan vuoksi lähteä hakemaan. Maksoin laitteesta pari vuotta sitten alle 100 euroa (siinä on muistitikku mukana ja olikohan vielä jokin muukin hienous, jota en ole käyttänyt). Äänitykset onnistuivat hyvin, vaikka tein ne kahvion rauhallisessa nurkassa, joten aivan äänetön ei tausta ollut. Pattereita kannattaa kuitenkin varata mukaan.

• Jugi2000

Miten Helv saa nauhurin mun koneesee ku mul o Window 7 ja uudistettu kone >:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe