Kuorsaaminen

Kuorsaajan Rouva

Nyt kaivattaisiin vinkkejä kuorsaamisen vähentämiseksi!

Mieheni kuorsaa joka yö ja pitkiä pätkiä, siis useita tunteja. Hengityskatkoksia tai korahduksia en ole havainnut. Aina ei välttämättä korise niin että ikkunat tärisee mutta hengitys on Erittäin Äänekästä, ihan kuin kurkussa risteilisi limaa tms.

Mikä voisi olla avuksi tuohon kuorsaamiseen? Mies pystyy kuorsaamaan missä asennossa tahansa, selällään, kyljellään, vatsallaan... On lopettanut tupakoinnin puoli vuotta sitten. Ei ole ylipainoinen. Ei käytä alkoholia. Eikä haluaisi lähteä vielä lääkäriinkään eli olisiko kotikonsteja tiedossa? Onko kukaan kokeillut nenäteippejä tai niitä sumutteita?

5

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeiltu

Meillä on ihan sama juttu.
      Mies ei vaan ole saanut tupakointia lopetettua ja ilmeisesti limaa kruusaa jossain aikalailla.

Laastareita liimailin joskus iltaisin nenään kun mies oli nukahtanu, mutta ei niistä muuta apua kai ollut kuin sain makeat naurut, kun hän unissaan ihmetteli,mitä siinä nyt touhutaan. Tai sitten aamulla meni vessaan, ja nenässä oli laastari ja nenä turvoksissa. :) Että sellaista apua.

Olen aina ollut herkkäuninen, mutta luin jostain, että magnesiumtabu ja kamomillatee iltaisin auttaa nukkumaan paremmin. Ja nyt olen sitä kokeillut ja en pahemmin enää kuorsauksia kuule.
      Voisiko se sinullakin toimia näin päin?
      Kokeile ainakin!

Hyviä öitä!

• Omppu

kilpauimarien nenänipsua,ja tehosi hyvin. Piruuttani kuorsaukseen kyllästyneenä lainasin tyttäreni uimakassista nipsua, ja se auttoi!!!! Nyt meillä on hiljaisia öitä.

• ulla

Mistäs sellaisia nenänipsuja voisi kysellä?
      Urheiluliikkeestä?

• ainoastaan

meillä superkuorsaaja mies vain kuorsaa edelleen.
      Hän ei onneksi käytä alkoholia kuin satunnaisesti, ehkä lasillisen viiniä tai konjakkia. Silloin kuorsaus on kovempaa.

Yleensä sain unta jos onnistuin nukahtamaan ennen häntä. Mutta voi niitä monia kertoja, jolloin heräsin keskellä yötä hirmu kovaääniseen kuorsaamiseen! Ja jos häntä tyrkki kyljelleen - oli joku asento jossa hän hiljeni - niin usein tuli murinaa ja tiuskimista vastaukseksi. Mikäs sen turhauttavampaa kuin kuulla että "no nuku nyt!"

Meille oli kummallekin pelastus, että luovuimme yhteisestä kaksoissängystä ja kumpikin saimme omat huoneet.
      Unen laatu parani huomattavasti ainakin minulla. Hän kuorsaa siellä omassaan edelleen, mutta nyt se häiritsee minua vain satunnaisesti.

Avioliittomme ei tuosta eri huoneissa nukkumisesta ole kärsinyt. Tosin kaipaan usein ihan vain yhdessä lekotteluakin kylki kyljessä, mikä meillä oli aina tapana. No, sitten aina kömmin sinne hänen sänkyynsä tai hän minun.

Jos tila antaa myöten, niin kokeilkaa. Ja hellyydestä ja haleista sitten erikoishuolehtiminen.

• dora

Mutta tilanne on siitä nolo, että olen vielä alle nelikymppinen ja nainen. Kuorsaamiseni alkoi muutama vuosi sitten, ensin ihmettelin aina aamulla kipeänä olevaa kurkkuani ja sitten mies hienovaraisesti vihjaisi, että kuorsaan. Nyt heräilen jo itsekkin korahteluihini ja ärsyttää itseäkin suunnattomasti. Teen asiakaspalvetyötä puhelimessa ja olen miettinyt, voisiko jatkuva äänihuulten rasittaminen jotenkin vaikuttaa tähän kuorsaamisen alkamiseen tai ehkä lievä allerginen nuha (aamulla puoli tuntia niiskutan ja pärskin). Tietääkö kukaan mitään jostain leikkauksesta? Luin lehdestä, että samanikäinen nainen oli menossa johonkin leikkaukseen liittyen kuorsaamiseen. Maininta oli sivulauseena, joten siitä ei ollut sen enempää tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1179
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe