lakanassa verta..

mempsu

Niin. Ensimmäisenä,toisena ja kolmantena päivänä menkkojen aikana on joka yö mennyt takapuolen puolelta selällään maatessa lakanalle ja siitä myös petauspatjalle...

Oisko kenelläkään mitään keinoja saada se veri pois niistä ja keinoja myös miten ei noin kävisi??

11

6561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo.

      Käy ostamassa luontaistuotekaupasta sappisaippuaa, maksaa n. 3e ja sillä lähtee veri ja muutkin tahrat.
      Käytä ns. yösiteitä ja nuku pyyhkeen päällä.

      • Näin...

        Tuoreet veritahrat lähtevät liottamalla kylmässä vedessä ja sitten pesukoneeseen. Petauspatjan voi pestä myös koneessa. Laita muovisuoja patjaan, niin vältyt jatkuvilta pesuilta. Hanki imukykyisiä, pidempiä yösiteitä näiksi öiksi. Patjan päälle vain pyyhe, niin ei tarvitse lakanoita pestä.


      • mempsu
        Näin... kirjoitti:

        Tuoreet veritahrat lähtevät liottamalla kylmässä vedessä ja sitten pesukoneeseen. Petauspatjan voi pestä myös koneessa. Laita muovisuoja patjaan, niin vältyt jatkuvilta pesuilta. Hanki imukykyisiä, pidempiä yösiteitä näiksi öiksi. Patjan päälle vain pyyhe, niin ei tarvitse lakanoita pestä.

        mut kun ei ole tuoreita veritahroja? kai ne pesussa lähtee... ??


      • tuurista kiinni
        mempsu kirjoitti:

        mut kun ei ole tuoreita veritahroja? kai ne pesussa lähtee... ??

        veri pitäisi tietenkin heti yrittää kylmällä vedellä hanan alla pestä pois.yöllä on tietty vaikeempi pesemään ruveta, veren lähtö pesukoneessa on sattumanvaraista, yleensä ei ole meillä täysin pesemällä veri lähteny vaatteista.


    • Beatrix

      Varmin tapa sutata lakanat yöllä on käyttää sidettä silloin. Lsäksi on vaikea nukkua, kun se hiostaa, ruttaantuu ja persvako on märkä. Saat löytää aika ison siteen, ettei se varmasti päästä mitään lakanoille!

      Parempi ratkaisu on käyttää yöllä tamponia tai kuukautiskuppia. Tamponia voi pitää kahdeksan tuntia, jos vain sen imukyky riittää. Jos ei riitä, hanki kuukautiskuppi. Se vetää paljon isomman määrän kuin tamponit. Sitä voi lisäksi käyttää 12 tuntia putkeen. Se on myös tamponia hygieenisempi, koska siinä eivät bakteerit kasva niin helposti. Oikein asennettuna se ei tunnu lainkaan, joten voit nukkua yhtä hyvin kuin silloin, kun sinulla ei ole kuukautisia, koska olo ei ole märkä.

      • kuppikunta

        Beatrixiin: Kuukautiskupit on varma keino pitää lakant puhtaina! Itse ainakin olen supertyytyväinen kuppiin. eipä hiosta enää hirveet siteet, ja yök sitä hajua!


      • ei kupeille
        kuppikunta kirjoitti:

        Beatrixiin: Kuukautiskupit on varma keino pitää lakant puhtaina! Itse ainakin olen supertyytyväinen kuppiin. eipä hiosta enää hirveet siteet, ja yök sitä hajua!

        ompa aika riskaapelia hommaa olla yö kuppi emättimessä ja vuodot siellä muhimassa empä suosittele tulehdusten takia.Yöksi tarpeeksi paksu/pitkä side tai vaikka tena pantsit jalkaan niin eipä tule takaa läpi nukuitpa missä asenossa tahansa


    • yks vaan

      nuku "tiukat" housut/shortsit jalassa niin side ei pääse liikkumaan yön aikana jos käännyt... ei pitäis mennä yli. Kokeiltu on ja toimii hyvin ku mä oon ite semmonen et pöyrin koko yön sängyssä! =)

    • Mummukka

      Käytä vauvanvaippaa noina öinä. Leikkaa pois ne kiristimet , että tulee suorakaide.
      Uusilla Arieleillä ja muilla vastaavilla (kalliilla) pesuaineilla veri lähtee liottamattakin. Petauspatja kantsii kuiteskin viedä pesulaan, koska siitä ei vanhat tahrat taida lähteä enää....

      • kokemusta

        Käytän öisin sidettä,tamponit olis kyllä hyviä
        mutta lääkärin mukaan niitä ei suositella yöllä
        käytettäviksi,pöpöt vaarana.Tamponin vaihtoväli
        on 6 h enintään.Mä laitan siteen päälle pehme-
        ää vessapaperia jonkun verran niin pitkälti
        että saan sen loppupään asetettua takapuolen
        vakoon,toinen vaihtoehto on laittaa pumpulia
        siihen kohtaan mistä lähtee valumaan selkää
        pitkin eli lähes vuotokohtaan.Opetin tyttärel-
        lenikin ja meillä ei ole pesty lakanapyykkiä
        sen vuoksi :)


    • Anonyymi

      Siis itselläni on todella runsaat menkat ja todella epäsäännölliset viiem yönä ne olivat sitten alakanaert ja lakanalla noin 15cmx15cm kokrinrn veri tahra joka oli mennyt myös petaus patjalle ja patjalle ensin otin kylmällä vedellä poiis ittrn laitoin pyhhkeedeen jääkylmää vettä ja perus käsisaippua petarista lähti kokonaan patjsan jäi semmoset kusi jäljen näköiset mutta voin sanoa että kanini on kjssut siihen joskus ja lakanan heitin suosiolla roskikseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe