POSTIPAKETISSA?!

suurifobia

VOI EI...

Omien viestieni jälkeen lueskelin eteenpäin näitä kirjoituksia. Myytävänä hämähäkkejä...
ja laitetaan POSTISSA tulemaan.

VOI HEMMETTI!

Arvatkaa kuka ei enää uskalla avata mitään paketteja?! :(

Miksi ihmeessä ne pitää laittaa postiin? Luuletteko te, että postissa ei muka tapahdu virheitä? Aina silloin tällöin meillekin tulee kirjeitä, jotka ei kuulu meille.

Elämä tosiaan taitaa mennä liian vaikeaksi mulla.

Auttakkee... sanokaa, vakuuttakaa, että niitä EI voi tulla mun kotiin. Nimittäin menisin niin paniikkiin, että heittäisin sen paketin seinään ja se kammotus pääsisi karkuun ja menisi hukkaan ja..............................................

Juuri kun pääsin sanomasta, että on ihana kun asuu omakotitalossa ja ne ei voi tulla putkia pitkin. Mutta nyt siis tulee tieto, että jotkut ihmiset lähettelee niitä suuria, karvaisia petoja POSTIPAKETTEINA.

15

1887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiantuntija

      Vai postissa niitäkin nykyään lähetellään? Siltä tosiaan näyttää. Voi hämis parkoja! Muussantuvat murskaksi heti elämänsä alkuvaiheessa. Huoh! Mutta julma on maailma. )=

      Jaahas, taas näköjään tavattiin. Noh tässä yksinkertainen vinkki: terraariohämähäkit ovat suurin osa isoja elukoita (tarantellat tms.) ja ne tarvitsevat paljon tilaa, joten paketin tulisi yleensäkkin olla melkoisen suuri. Lisäksi siinä saattaa olla, ja todennäköisesti onkin, happiaukkoja, joista ilma pääsee kiertämään. Jos tällainen paketti kolahtaa postilaatikkoosi, tai koosta riippuen kannetaan suoraan koti-ovellesi, niin älä panikoi, vaan pyydä vaikka ensin miestäsi varmistamaan paketin turvallisuuden.
      Lisäksi tällaisissa eläinlähetyksissä ollaan luonnollisesti normaalia tarkempia, joten riski, että sellainen tuotaisiin virhe-osoitteella juuri sinun kotiisi, on minimaalisen pieni.

      Mutta tuosta hämähäkkien ja muiden eläinten postissakuljettamisesta olen juuri samaa mieltä. Sen lisäksi, että ne ovat älyttömiä, niin ne voivat myös vahingoittaa ja stressauttaa itse eläintä katastrofaaliseen kuntooon, eikä siinä ole paljon ylpeilemistä.
      Ihmiset, jos ostatte tuntemattomilta eläimiä, niin menkää mielummin itse myyjän koti-ovelle, kuin tilaatte elukan postissa!

      • suurifobia

        Iso :) sinulle

        Kohta kysyn jo sun yhteystiedot, niin olisi aina kuuma linja kun tulee joku hämppihätä :)

        Älä pelkää, pysyn täällä.

        Älkää PLIIS lähettäkö MITÄÄN eläimiä postissa!


      • Asiantuntija
        suurifobia kirjoitti:

        Iso :) sinulle

        Kohta kysyn jo sun yhteystiedot, niin olisi aina kuuma linja kun tulee joku hämppihätä :)

        Älä pelkää, pysyn täällä.

        Älkää PLIIS lähettäkö MITÄÄN eläimiä postissa!

        Noh, noh, pysytäänpä nyt vain tällä palstalla, saattaisi tulla vähän muutakin, kuin vain niitä kysymyksiä... ;)

        Ps. Tuossa alempana nolo anteeksipyyntö!


      • suurifobia
        Asiantuntija kirjoitti:

        Noh, noh, pysytäänpä nyt vain tällä palstalla, saattaisi tulla vähän muutakin, kuin vain niitä kysymyksiä... ;)

        Ps. Tuossa alempana nolo anteeksipyyntö!

        :)

        Älä huoli. Tekevälle sattuu.

        Minulle passaa ihan hyvin tällainen asiantuntija. Tärkeintä minulle on asenteesi, että olet vastannut mulle ja sitä kautta olet ottanut tän mun kammon tosissaan etkä vähätellyt sitä.


      • Asiantuntija
        suurifobia kirjoitti:

        :)

        Älä huoli. Tekevälle sattuu.

        Minulle passaa ihan hyvin tällainen asiantuntija. Tärkeintä minulle on asenteesi, että olet vastannut mulle ja sitä kautta olet ottanut tän mun kammon tosissaan etkä vähätellyt sitä.

        että luotat vielä neuvoihini ja vastauksiini. Vastedes lupaan olla huolellisempi niiden kanssa. Mukavaa viikonlopun alkua sinnekkin! =D


    • epä

      Suomen posti on määritellyt hyvin tarkasti mitä eläviä olioita saa postittaa ja mihin tarkoituksiin. Hämähäkit eivät kuulu sallittujen listalle missään muodossa, ei pieninä "normi"hämiksinä eikä tarantelloina. Ei tosiaan ole pelkoa, että tulee tarantellapaketti postiluukusta sisään. Jotain yliopistotutkimukseen tarkoitettuja iilimatoja sen sijaan saa lähettää, että olkaa nyt vaikka huolissanne niistä mieluummin.

      Alempana oleva viestiketju on vanhentunut, asianosaisten kanssa on puhuttu, eivätkä he lähettele postitse hämähäkkejä.

      Sitten taas "asiantuntijalle": Hämähäkit eivät ole nisäkkäitä. Siis tällä yritän sanoa sitä, että niillä ei ole alkuunkaan samat vaatimukset, kuin nisäkkäillä kuljetuksen tai asuttamisen suhteen. Ne eivät vaadi niin hirveän paljoa tilaa (eivätkä liikuntaa, kuten joku tuttavani ihmetteli terraarioni edessä, kun katseli keskenkasvuista hämähäkkiäni sille vähän liiankin isossa terraariossa: "eihän se saa tarpeeksi liikuntaa"), niiden hengitysjärjestelmä on aivan erilainen kuin nisäkkäillä, eikä niillä ole lihaksia. Ne saattavat paastota kuukausia kärsimättä siitä lainkaan - jopa siis niin, että kieltäytyvät tarjotusta ruuasta. Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa asioista edes selvää, ennenkuin nostatte kauhean haloon tai alatte esiintyä asiantuntijoina asiassa, josta ei aivan selvästikkään ole mitään hajua.

      Viestiketjun aloittaja olisi vaikka voinut ottaa yhteyttä postipakettiviestiketjun aloittajaan ja kysyä, onko asia tosiaan näin, niin olisi saanut ensikäden tietoa, koska tuo kammo on selvästikkin aivan hirviä. Hirviämpi, kuin kammon kohteet.

      • Asiantuntija

        Joo, tuli nyt laitettua tuo viesti ehkä hieman turhan hätäisesti sen enempiä loogisuuksia miettimättä. Anteeksi! Vedän kaikki puheeni takaisin. Ja kyllä minä muuten tiesin, etteivät ne ole nisäkkäitä, vaan selkärangattomia, joiden hengitys-elin on takapäässä. Hassu juttu sinänsä! (=

        Ps. Muut viestini pitävät kyllä paikkansa! Tämän olen jopa tarkistanut.


      • suurifobia

        Kammoni on totta kai suurempi kuin sen kohde.
        Siksi se onkin fobia. Nimimerkkini ei siksi olekaan kohtalainenpelko tai lieväinho, vaikka sellaisten kanssa minun olisi mukavampi elää.

        Ajattelin, että ko. kirjoituksen kirjoittaja ei välttämättä enää seurailisi palstaa. On vastauksensa jo saanut.


      • epä
        suurifobia kirjoitti:

        Kammoni on totta kai suurempi kuin sen kohde.
        Siksi se onkin fobia. Nimimerkkini ei siksi olekaan kohtalainenpelko tai lieväinho, vaikka sellaisten kanssa minun olisi mukavampi elää.

        Ajattelin, että ko. kirjoituksen kirjoittaja ei välttämättä enää seurailisi palstaa. On vastauksensa jo saanut.

        eikös se pannu sähköpostiosoitteensa siihen viestiin?


    • toinen kammoinen

      On että kotiin kannettais hämähäkkejä, mutta ajattelen kieltämättä joskus töissä kun varastolla käyn, että mitä hämähäkkejä sieltä maailmalta on voinut tulla. Töihini tulee kuitenkin ympärimaailmaa tavaraa ja niissä on ollut jos jonkun laista etiäistä, onneksi kuolleena, mutta esim. jos pitää avata joku paketti siellä ja sieltä nyt sattuu hyppää musta hämähäkki, niin otanko sen ja käännän ympäri ja katon onko sillä punainen tiimalasi mahassa, tuskin. Mutta onhan niitä muitakin vaarallisia hämähäkkejä yms. tullutkin pakettejen mukana ulkomailta, mutta tuskin sentään ihan tavallisen postin mukana.

    • Tarantella

      Menetkö ihan oikeasti aukaisemaan teille virheellisesti tulleen paketin tai kirjeen?
      Miten voit tietää mitä paketti sisältäisi? Jos sisällössä kerrottaisiin siellä olevan vaikka B.smithi niin ei sulle varmasti tulisi mieleen että siellä on hämäkäkki.

      Matkahuollon kautta on minullekkin tullut useita hämähäkkejä ja onpa yksi tullut postissakin.
      Mitään kamalaa en näe kyseisissä lähtetystavoissa.Vaikka matkahuolto on se järkevämpi ja asiallisempi tapa lähettää.
      Hämy pakataan tietysti pieneen purkkiin jossa ei ole tilaa juuri ollenkaan.Kosteutta täytyy myös olla riittävästi,vaikkei hämy kauaa matkaa tekisikään.Pari ilmareikää kanteen.Pieni tila sen takia ettei hämy pyöri ja heittelehdi paketissa ja satuta itseänsä.
      Ärsyttää tuollaiset ahdasmieliset ihmiset jotka huutelevat asioista niistä kuitenkaan mitään tietämättä.

      • Asiantuntija

        Kuule, tuo asia tuli selväksi jo tässä muutama viesti sitten eikä sitä tarvitse enään toista kertaa jankata. Kun nyt huomautit myös tuosta hämiksen kuljetuspaketin koosta, en tiedä, yrititkö huomauttaa asiasta juuri minulle, mutta selväksi tuli jo asia! Olen vetänyt kaikki puheeni hämähäkkien lähettelystä takaisin. Jos tuo huomautuksesi ei kuitenkaan koskenut minua, niin hyvä sitten. (=

        Suosittelisin kuitenkin kaikkien palstalla kävijöiden lukemaan aiemmat viestit, ennenkuin alkavat naputtelemaan omiaan! (Jos olet kuitenkin näin tehnyt, niin tämä ei koske sinua)


      • Tarantella
        Asiantuntija kirjoitti:

        Kuule, tuo asia tuli selväksi jo tässä muutama viesti sitten eikä sitä tarvitse enään toista kertaa jankata. Kun nyt huomautit myös tuosta hämiksen kuljetuspaketin koosta, en tiedä, yrititkö huomauttaa asiasta juuri minulle, mutta selväksi tuli jo asia! Olen vetänyt kaikki puheeni hämähäkkien lähettelystä takaisin. Jos tuo huomautuksesi ei kuitenkaan koskenut minua, niin hyvä sitten. (=

        Suosittelisin kuitenkin kaikkien palstalla kävijöiden lukemaan aiemmat viestit, ennenkuin alkavat naputtelemaan omiaan! (Jos olet kuitenkin näin tehnyt, niin tämä ei koske sinua)

        En kyllä ajatellut sinua viestiä kirjoittaessani.Tuli vain sellainen olo että työnnän nyt lusikkani tähänkin soppaan...
        Luin kyllä kaikki tämän ketjun viestit ennen omani kirjoittamista,kuten tapana yleensä on.
        Tämän ketjun aloittajalle tarkoitin kyllä lähinnä kirjoitukseni.


      • kammoinen

        Aukaise jos tulee virhe osoitteeseen, eikä esim. matkahuollon kautta tulleita paketteja saa edes kuka tahansa käsiinsä. Muitakaan posteja en aukaise, tarkistan kyllä aina kelel tarkoitettu, aukaisuhan on jos lainvastaista. Mutta töihin tulee ympäri maailmaa paketteja, jotka meidän on tarkoitus avat, siellähän voi olla mitä yllätyksiä vain (ei tarkoituksella, on ollutkin etiäisiä), mutta onhan tuo aika hysteeristä jos ei uskalla postejaan aukoa.


    • tara

      niinhän niitä lähetetään,mutta jos sinulle tulee "suuri" paketti missä voisi olla hämähäkki,muttei paketti oel osoitettu sinulle,tuskin avaat sitä,vaan toimitat sen pekatin henkilölle jolle se kuuluu.
      Sama kirjeissäkin,tuskin niitä avaat jos ne eivät ole sinun.
      Joten ei syytä huoleen että paketissasi olisi hämähäkki,josset ole sitä ostanut ja pyytänyt postittamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe