Apua äkkiä

susanna_suski

Meidän marsulla on ollut ripuli kohta 2 viikkoa ja sitä hoidettu ja käyty lääkärissä moneen kertaan eikä se tunnu toipuvan. Marsu on reilu 4 vuotias ja ollut terve koko ajan.Nyt sillä on tullut selvästi syömisvaikeus. Alkuun ei ollut ruokahalua ja sitä täytyi pakkosyöttää mutta nyt yrittää syödä ei vaan pysty.Alkaa sillain mälväämään suussaan ja sitten välillä avaa suunsa ihan ammolleen ja nieleskelee vaikeasti. Kuuluuko tämä nyt jotenkin siihen kun marsu on tosi heikossa kunnossa tai mikä siinä voi olla?

17

5611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minna

      ikävää,että näin on päässyt käymään. Ihmeellistä, jos eläinlääkäri ei ole osannut tehdä asian hyväksi mitään, yleensä ripulille on jokin hoitokonsti elikkä ei kannata luovuttaa. ota uudelleen yhteyttä eläinkääkäriin ja sano, että haluat marsusi kuntoon!! Jotkut eläinlääkärit (ainakin pieniessä paikkakunnissa)ei välttämättä ota pieniä jyrsijöitä niin vakavasti.heillä ei ole edes tarpeeksi tietoa niiden hoidosta(enemmänkin vain kissoista,koirista ja maatilaneläimistä).
      Mahtaisiko hampaissa olla jokin vikana jos marsusi ei kunnolla pureskele ruokaa?Oletko antanut sille tarpeeksi jyrsittävää??
      Niin,ja oletko muistanut huolehtia marsusi c-vitamiinin saannista??
      Ripuliin voi olla monia syitä;pahanlaatuinen/pilaantunut/huono ruoka, aineenvaihdunta ongelmat,jotkut loiset tai jokku suolinkaisest(en tiedä kuinka yleisiä marsuilla)tai huono yleiskuntokin voi altistaa ripuliin. Niin ja ehkä myös stressi. Onko marsullasi koko ajan heinää saatavilla? Anna enemmän kuivaa ruokaa kuin hedelmiä/vihanneksia jos ripuli niin helpottuisi.. huolehdi myös nesteytyksestä! Jos marsusi ei juo paljoa(jotkut eivät juo)niin voit kokeilla antaa vaikka tavallisessa lääkeannostusruiskeella.
      Mutta, käänny vielä eläinlääkärin puoleen! Vaikea neuvoa, mikä marsullasi on!
      Oma marsuni kuoli siihen, kun se lopetti kokonaan syömisen :(. Käytiin kyllä eläinlääkärillä mutta sekään ei osannut tehdä mitään (olisi pitänyt aikaisessa vaiheessa lähteä hakemaan apua kauempaa,oman paikkakuntani lääkärit ovat pääosin erikoistuneet maatilaneläimiin).
      Toivottavasti saat marsusi kuntoon!Kerro toki,miten marsusi jakselee..

      • susanna_suski

        Kaikki alkoi 2 viikkoa sitten siitä kun toinen marsu hyökkäsi tämän nyt sairaan marsun kimppuun. Silloin ei ollut mitään sairauden merkkejä vielä, ja nämä marsut eivät olleet koskaan ennen tapelleet. Vein marsun lääkäriin näytille koska korvaan tuli palkeenkieli siitä tappelusta. Marsu sai siihen antibioottikuurin ja kipulääkkeen. Jouduttiin sitten antibiootti lopettamaan kesken koska sen vatsa meni sekaisin. Raapale on hyvin parantunut siitä huolimatta. Marsua on hoidettu ripulihoito ohjeitten mukaisesti.Viime viikonloppuna käytin sen jälleen lääkärissä koska syöminen loppui ja kunto huononi.Ja pakkoruokinta aloitettiin. Silloin se sai suolistoantibiootin ja nesteytyksen. Seuraavana päivänä se jo söikin itse vähän ja oli selvästi pirteempi.Toissa päivänä taas käytiin lääkärissä ja vielä saatiin toivoa ja suukin tarkistettiin. Syömis ongelma tuli vasta eilen ja siksi hampaat ei tunnu olevan se syy tähän.Marsu on kyllä sitkee kaveri koska kaikki tämä on kestänyt jo 2 viikkoa ja koko ajan se on välillä tuntunut paremmalta ja taas huomena mennyt alaspäin.


      • susanna_suski
        susanna_suski kirjoitti:

        Kaikki alkoi 2 viikkoa sitten siitä kun toinen marsu hyökkäsi tämän nyt sairaan marsun kimppuun. Silloin ei ollut mitään sairauden merkkejä vielä, ja nämä marsut eivät olleet koskaan ennen tapelleet. Vein marsun lääkäriin näytille koska korvaan tuli palkeenkieli siitä tappelusta. Marsu sai siihen antibioottikuurin ja kipulääkkeen. Jouduttiin sitten antibiootti lopettamaan kesken koska sen vatsa meni sekaisin. Raapale on hyvin parantunut siitä huolimatta. Marsua on hoidettu ripulihoito ohjeitten mukaisesti.Viime viikonloppuna käytin sen jälleen lääkärissä koska syöminen loppui ja kunto huononi.Ja pakkoruokinta aloitettiin. Silloin se sai suolistoantibiootin ja nesteytyksen. Seuraavana päivänä se jo söikin itse vähän ja oli selvästi pirteempi.Toissa päivänä taas käytiin lääkärissä ja vielä saatiin toivoa ja suukin tarkistettiin. Syömis ongelma tuli vasta eilen ja siksi hampaat ei tunnu olevan se syy tähän.Marsu on kyllä sitkee kaveri koska kaikki tämä on kestänyt jo 2 viikkoa ja koko ajan se on välillä tuntunut paremmalta ja taas huomena mennyt alaspäin.

        Olen aina antanut c-vitamiinia reilusti ja heinää on aina häkissä ja olen myös heinän laadusta erittäin tarkka.Se ei ole nyt syynä tähän.


      • minna
        susanna_suski kirjoitti:

        Olen aina antanut c-vitamiinia reilusti ja heinää on aina häkissä ja olen myös heinän laadusta erittäin tarkka.Se ei ole nyt syynä tähän.

        olisko marsusi sitten kovin pelästynyt sitä toista marsua mikä hyökkäsi sen kimppuun? Ja nyt sillä on jotain "jälkioireita" ja ehkä pientä masennusta minkä takia marsulle ei oikein ruoka maita. Vaikea tilanne... Tulevatko ne marsut nyt hyvin toimeen vai oletko ne erottanut toisista?
        Marsu on todella herkkä eläin ja saattaa pelästyä pienestäkin jolloin ensimmäisenä se näkyy juuri ruokahalun menettmäisenä. Yritä jotenkin piristää marsuasi. Vaikka namupaloilla ja joillakin marsuille tarkoitetetuilla virikkeillä. Nyt ei ainakaan tule muuten mieleen,että mistä voisi olla kyse.
        Toivotaan että se alkaisi taas syömään kunnolla..luulisin kyllä. Seuraa marsusi käytöstä muuten;kyhjöttääkö se vain häkin nurkassa vai onko se käytökseltään melko tavallinen;utelia ja pikkasen vilkas. Marsu on hyvä peittämään sairautensa mikä onkin ongelmana todetessa marsun sairautta. Mutta voimia!Kerro miten asia edistyy...


      • susanna_suski
        minna kirjoitti:

        olisko marsusi sitten kovin pelästynyt sitä toista marsua mikä hyökkäsi sen kimppuun? Ja nyt sillä on jotain "jälkioireita" ja ehkä pientä masennusta minkä takia marsulle ei oikein ruoka maita. Vaikea tilanne... Tulevatko ne marsut nyt hyvin toimeen vai oletko ne erottanut toisista?
        Marsu on todella herkkä eläin ja saattaa pelästyä pienestäkin jolloin ensimmäisenä se näkyy juuri ruokahalun menettmäisenä. Yritä jotenkin piristää marsuasi. Vaikka namupaloilla ja joillakin marsuille tarkoitetetuilla virikkeillä. Nyt ei ainakaan tule muuten mieleen,että mistä voisi olla kyse.
        Toivotaan että se alkaisi taas syömään kunnolla..luulisin kyllä. Seuraa marsusi käytöstä muuten;kyhjöttääkö se vain häkin nurkassa vai onko se käytökseltään melko tavallinen;utelia ja pikkasen vilkas. Marsu on hyvä peittämään sairautensa mikä onkin ongelmana todetessa marsun sairautta. Mutta voimia!Kerro miten asia edistyy...

        Niin varmaan tähän liittyy masennusta siitä välirikosta johtuen.Marsut on erotettu koska ne eivät sen jälkeen ole tulleet toimeen.Mutta onko sitten tämä toinen haistanut että jos tällä on joku sairaus ja sen takia alkoi hyökkäilemään. Tilanne on nyt se ollut jo useamman päivän että marsu on jo niin heikossa kunnossa että ihme kun on edes hengissä ja se söisi jos pystyisi. Yrittää koko ajan kovasti mutta nieleminen on hankalaa ja tuntuu kun se ruoka takertuisi kiinni siellä suussa ja tämä se nyt sitten ihmetyttää mistä mahtaa johtua. Huomena menemme jälleen lääkäriin 13.15.Tulee niin kuin koko ajan uusia oireita.Marsu ei paljon enää liiku itse ja on laihtunut hurjasti.


      • minna
        susanna_suski kirjoitti:

        Niin varmaan tähän liittyy masennusta siitä välirikosta johtuen.Marsut on erotettu koska ne eivät sen jälkeen ole tulleet toimeen.Mutta onko sitten tämä toinen haistanut että jos tällä on joku sairaus ja sen takia alkoi hyökkäilemään. Tilanne on nyt se ollut jo useamman päivän että marsu on jo niin heikossa kunnossa että ihme kun on edes hengissä ja se söisi jos pystyisi. Yrittää koko ajan kovasti mutta nieleminen on hankalaa ja tuntuu kun se ruoka takertuisi kiinni siellä suussa ja tämä se nyt sitten ihmetyttää mistä mahtaa johtua. Huomena menemme jälleen lääkäriin 13.15.Tulee niin kuin koko ajan uusia oireita.Marsu ei paljon enää liiku itse ja on laihtunut hurjasti.

        Ikävää että asia vain huononee. Ymmärrän kyllä,sillä itselläni on ollut lähes samallainen tilanne,mikä ikävä kyllä päättyi marsun kuolemaan. Marsuni siis lopetti kokonaan syömisen, kyhjötti vain häkin nurkassa,laihtui eikä ulostanut.Eläinlääkärissä käytiin,lyhennettiin hampaita, annettiin öljyä ruiskun kautta (jotta ulostus tulisi)ja viimeisenä turvauduttiin pakko ruokintaan myös ruiskun kautta (murskattiin esim.banaania ja annettiin ruiskulla). Mikään ei enää tehonnut. Mä kyllä uskon, että marsuni oltaisiin saatu ehkä terveeksi jos olisin vienyt sen pidemmälle hoitoon ja olisihan se ollut vielä vaihtoehto että marsu olisi laitettu suoraan letkuruokintaan. Mutta liian myöhästä oli viedä se enää mihinkään :(. (täällä päin eläinlääkärit hoitaa lähinnä vain maatilaeläimiä sekä koiria ja kissoja).
        Jotenkin tuntuu,että marsullasi on kurkussa tai nielussa jotain jos ei edes pysty kunnolla nielemään ruokaansa. MInun marsuni ei loppuaikoina edes yrittänyt syödä. Olen kuullut,että marsu lopettaa syömisen jos sillä on hengitysvaikeuksia tai jotakin hengitystie elimissä. Voisit kysäistä tätä eläinlääkäriltäsi. Mutta olen myös kuullut,että joskus marsut vain lopettavat syömisen eikä siihen ole löydetty lääketieteellistä syytä. MInkä ikäinen marsusi nyt onkaan??Omani oli kuollessaan kaksi ja puoli vuotias.
        Lisäksi olen marsun syömättömyyteen kuullut teoriaa että marsu on masentunut,ja ehkä saatan sen oman marsuni kohdalla uskoa sillä marsullani ei ollut toista kaveria. Eli se joutui monesti olemaan päivät yksin... mutta mielestäni se oli erittäin pirteä ja leikkisä ennen sairastumistaan. Se sai kulkea huoneessani vapaani ja opetin sille temppujakin :). Ja sitten yhtäkkiä se vain lopetti syömisen.
        Kiinnostaa edelleen,mikä sillä mahdollisesti oli ollut. Joten jos saat kuulla jotain uutta tai jos marsullesi todetaan joku "diagnoosi"niin kerro ihmeessä mikä se oli! Niin,ja syökö marsusi edes heinää??
        toivon todella että marsusi paranee!Tiedän millaista se on, kun ei saa rakasta eläintään syömään ja pelkää koko ajan että miten käy..


      • susanna_suski
        minna kirjoitti:

        Ikävää että asia vain huononee. Ymmärrän kyllä,sillä itselläni on ollut lähes samallainen tilanne,mikä ikävä kyllä päättyi marsun kuolemaan. Marsuni siis lopetti kokonaan syömisen, kyhjötti vain häkin nurkassa,laihtui eikä ulostanut.Eläinlääkärissä käytiin,lyhennettiin hampaita, annettiin öljyä ruiskun kautta (jotta ulostus tulisi)ja viimeisenä turvauduttiin pakko ruokintaan myös ruiskun kautta (murskattiin esim.banaania ja annettiin ruiskulla). Mikään ei enää tehonnut. Mä kyllä uskon, että marsuni oltaisiin saatu ehkä terveeksi jos olisin vienyt sen pidemmälle hoitoon ja olisihan se ollut vielä vaihtoehto että marsu olisi laitettu suoraan letkuruokintaan. Mutta liian myöhästä oli viedä se enää mihinkään :(. (täällä päin eläinlääkärit hoitaa lähinnä vain maatilaeläimiä sekä koiria ja kissoja).
        Jotenkin tuntuu,että marsullasi on kurkussa tai nielussa jotain jos ei edes pysty kunnolla nielemään ruokaansa. MInun marsuni ei loppuaikoina edes yrittänyt syödä. Olen kuullut,että marsu lopettaa syömisen jos sillä on hengitysvaikeuksia tai jotakin hengitystie elimissä. Voisit kysäistä tätä eläinlääkäriltäsi. Mutta olen myös kuullut,että joskus marsut vain lopettavat syömisen eikä siihen ole löydetty lääketieteellistä syytä. MInkä ikäinen marsusi nyt onkaan??Omani oli kuollessaan kaksi ja puoli vuotias.
        Lisäksi olen marsun syömättömyyteen kuullut teoriaa että marsu on masentunut,ja ehkä saatan sen oman marsuni kohdalla uskoa sillä marsullani ei ollut toista kaveria. Eli se joutui monesti olemaan päivät yksin... mutta mielestäni se oli erittäin pirteä ja leikkisä ennen sairastumistaan. Se sai kulkea huoneessani vapaani ja opetin sille temppujakin :). Ja sitten yhtäkkiä se vain lopetti syömisen.
        Kiinnostaa edelleen,mikä sillä mahdollisesti oli ollut. Joten jos saat kuulla jotain uutta tai jos marsullesi todetaan joku "diagnoosi"niin kerro ihmeessä mikä se oli! Niin,ja syökö marsusi edes heinää??
        toivon todella että marsusi paranee!Tiedän millaista se on, kun ei saa rakasta eläintään syömään ja pelkää koko ajan että miten käy..

        Olimme sitten tänään taas lääkärissä ja se nukutettiin jotta saadaan paremmin tutkittua sitä kurkkua. Sieltä löytyi kasvain joka todennäköisesti oli pahanlaatuinen. Lääkäri katsoi parhaaksi ettei sitä enää siitä herätetä koska sille ei mitään olisi voinut enää tehdä.Sai Waltsu ainakin elää hyvän elämän ja sitä hoidettiin hyvin.Elikin kuitenkin suht vanhaksi 4v 1kk. Marsu sairastaa salaa ja apu tulee usein liian myöhään. Suru on valtava!!!!


      • minna1986
        susanna_suski kirjoitti:

        Olimme sitten tänään taas lääkärissä ja se nukutettiin jotta saadaan paremmin tutkittua sitä kurkkua. Sieltä löytyi kasvain joka todennäköisesti oli pahanlaatuinen. Lääkäri katsoi parhaaksi ettei sitä enää siitä herätetä koska sille ei mitään olisi voinut enää tehdä.Sai Waltsu ainakin elää hyvän elämän ja sitä hoidettiin hyvin.Elikin kuitenkin suht vanhaksi 4v 1kk. Marsu sairastaa salaa ja apu tulee usein liian myöhään. Suru on valtava!!!!

        voi,olen todella pahoillani!! Onneksi marsusi sai kuitenkin kuolla hyvin ja rauhallisesti. Olisin jälkeen päin toivonut omalle marsulleni myös samantapaista kuolemaa, sillä se kuoli syömättömyyteensä; ensin se rupesi tärisemään,teki yhtäkkisiä hytkähdyksiä ja vasta sitten kuoli. oli järkyttävää katsoa vierestä...
        Mutta marsullasi on varmasti nyt parempi,ja se on saanut elää hyvän elämän.Niin myös oma marsunikin sai.luultavasti se ei enää olisi syönyt ja olisi kuollut siihen. toivon sinulle voimia!!Osaan kuvitella miltä tuntuu menettää marsu,tai ylipäätään oma rakas eläin.
        Itsekin tulin surulliseksi luettuani että marsusi on kuollut..olisin niin toivonut että se paranisi.. tuntuu niin pahalta kun olen itse kokenut tuon saman. jospa omalla marsullanikin oli kasvain..jaa-a. sitä on paha enää tässä vaiheessa arvailla...tosi on, että marsut sairastaa salaa ja yleensä kun ne oireet huomaa alkaa olemaan jo melko myöhäistä..kun siinäkin menee aikaa kun ensin tutkitaan ja mietitään et mikä mahtaa olla...Onneksi sait tietää mikä marsullasi on. olisi voinut jäädä hieman vaivaamaan mihin pikkuystäväsi kuoli,niin kuin minuakin on hieman vaivannut.aina ei vaan saada tarkkaa diagnoosia selville..


      • sari ja marsut
        susanna_suski kirjoitti:

        Niin varmaan tähän liittyy masennusta siitä välirikosta johtuen.Marsut on erotettu koska ne eivät sen jälkeen ole tulleet toimeen.Mutta onko sitten tämä toinen haistanut että jos tällä on joku sairaus ja sen takia alkoi hyökkäilemään. Tilanne on nyt se ollut jo useamman päivän että marsu on jo niin heikossa kunnossa että ihme kun on edes hengissä ja se söisi jos pystyisi. Yrittää koko ajan kovasti mutta nieleminen on hankalaa ja tuntuu kun se ruoka takertuisi kiinni siellä suussa ja tämä se nyt sitten ihmetyttää mistä mahtaa johtua. Huomena menemme jälleen lääkäriin 13.15.Tulee niin kuin koko ajan uusia oireita.Marsu ei paljon enää liiku itse ja on laihtunut hurjasti.

        minä sain marsun ja se on 4 viikkoinen! olen aivan varma että se on liian nuori vielä luovutus ikäänsä'?? oletteko te samaa mieletä??
        mitä luulette kun minun marsu vauva nyt nukkuu erillään kun minulla on kaksi sellaista 2 vuotiasta marsua, että jos ne totuttaa toisiinsa sillee pikku hiljaa biin tottuuko ne toisiinsa.?? toinen marsu nimeltä ninni hyväksyy sen pikku marsun ,mutta sellainen kun pipa niin se vähän tökkii sitä? mitä se meinaa?? vastatkaa niin pian kun vaan mahollista!!!


      • tyttö vain
        minna kirjoitti:

        Ikävää että asia vain huononee. Ymmärrän kyllä,sillä itselläni on ollut lähes samallainen tilanne,mikä ikävä kyllä päättyi marsun kuolemaan. Marsuni siis lopetti kokonaan syömisen, kyhjötti vain häkin nurkassa,laihtui eikä ulostanut.Eläinlääkärissä käytiin,lyhennettiin hampaita, annettiin öljyä ruiskun kautta (jotta ulostus tulisi)ja viimeisenä turvauduttiin pakko ruokintaan myös ruiskun kautta (murskattiin esim.banaania ja annettiin ruiskulla). Mikään ei enää tehonnut. Mä kyllä uskon, että marsuni oltaisiin saatu ehkä terveeksi jos olisin vienyt sen pidemmälle hoitoon ja olisihan se ollut vielä vaihtoehto että marsu olisi laitettu suoraan letkuruokintaan. Mutta liian myöhästä oli viedä se enää mihinkään :(. (täällä päin eläinlääkärit hoitaa lähinnä vain maatilaeläimiä sekä koiria ja kissoja).
        Jotenkin tuntuu,että marsullasi on kurkussa tai nielussa jotain jos ei edes pysty kunnolla nielemään ruokaansa. MInun marsuni ei loppuaikoina edes yrittänyt syödä. Olen kuullut,että marsu lopettaa syömisen jos sillä on hengitysvaikeuksia tai jotakin hengitystie elimissä. Voisit kysäistä tätä eläinlääkäriltäsi. Mutta olen myös kuullut,että joskus marsut vain lopettavat syömisen eikä siihen ole löydetty lääketieteellistä syytä. MInkä ikäinen marsusi nyt onkaan??Omani oli kuollessaan kaksi ja puoli vuotias.
        Lisäksi olen marsun syömättömyyteen kuullut teoriaa että marsu on masentunut,ja ehkä saatan sen oman marsuni kohdalla uskoa sillä marsullani ei ollut toista kaveria. Eli se joutui monesti olemaan päivät yksin... mutta mielestäni se oli erittäin pirteä ja leikkisä ennen sairastumistaan. Se sai kulkea huoneessani vapaani ja opetin sille temppujakin :). Ja sitten yhtäkkiä se vain lopetti syömisen.
        Kiinnostaa edelleen,mikä sillä mahdollisesti oli ollut. Joten jos saat kuulla jotain uutta tai jos marsullesi todetaan joku "diagnoosi"niin kerro ihmeessä mikä se oli! Niin,ja syökö marsusi edes heinää??
        toivon todella että marsusi paranee!Tiedän millaista se on, kun ei saa rakasta eläintään syömään ja pelkää koko ajan että miten käy..

        joo sama juttu ko minnalla :/ marsu kuoli mun syliin. tärisi ja sätki. Se oli lopettanu syömisen, annettiin ruiskulla ruokaa. En oo koskaan saanu tietää kuolinsyytä. Ehkä se oli masentunu...


      • pompompompom
        susanna_suski kirjoitti:

        Olimme sitten tänään taas lääkärissä ja se nukutettiin jotta saadaan paremmin tutkittua sitä kurkkua. Sieltä löytyi kasvain joka todennäköisesti oli pahanlaatuinen. Lääkäri katsoi parhaaksi ettei sitä enää siitä herätetä koska sille ei mitään olisi voinut enää tehdä.Sai Waltsu ainakin elää hyvän elämän ja sitä hoidettiin hyvin.Elikin kuitenkin suht vanhaksi 4v 1kk. Marsu sairastaa salaa ja apu tulee usein liian myöhään. Suru on valtava!!!!

        sytytä kynttilä marsun muistoksi
        http://www.lintukoto.net/muut/sytyta_kynttila/

        osanottoni runon muodossa

        Pieni marsu uupunut oli, oli uupunut aivan.
        Kas pitkän päivän myötä se teki marsun työtä.
        Se hyppeli ja kuikutti pimeään,
        ettei vahingossa unohtaisi itseään.

        Pieni marsu uupunut oli, oli uupunut aivan.
        ja kun marsu pääsi nukkumaan,
        lensi henki kotiin Heinämaan.
        Ja pienellä salatin lehdellä se virkisti itseään.
        Ja kun päivä vaihtuu yöhön,
        lentää enkeli-marsu
        uuteen suojelu työhön


    • Ossiina

      Ymmärrän sinua! Meidänkin marsulla oli ripulia,mutta se meni ohi kun ei annettu sille vähää aikaa tuoretta ruokaa. En tiedä miten voisin sinua auttaa... käykää vain lääkärillä! Toiwon todella, että marsusi ripuli menee ohi!

      • Äippä-71

        Otanosaa,kaikkesi teit auttaaksesi marsuasi,hänen on parempi olla tuolla sateenkaarisillalla.


      • :(((
        Äippä-71 kirjoitti:

        Otanosaa,kaikkesi teit auttaaksesi marsuasi,hänen on parempi olla tuolla sateenkaarisillalla.

        Otan osaa. On varmasti hyvin kamalaa menettää joku rakas, eläin tai ihminen. Minun marsuni on n.11 kk, ja se kastroidaan, että saa tyttökaverin.


    • Ansku?

      voi harmi kun on pakkoruokinta. meidän marsu jouduttiin lopettamaan sen takia kun ruoka ei mennyt alas asti. ja kunto huononi. kakka eikä pissakaan oikeen tullut. menimme eläinlääkäriin ja Aapo lopetettiin:'(.
      pelkään että teidänkin marsu joudutaan lopettamaan :(:(:(:(:(:(

    • Marsurakkaus

      Meeppäs tonne sielt saat paljon apua kaikkiin vaikeuksiin http://personal.inet.fi/cool/djfunk/marsula/body/artikkelit_ensiapu.html

    • Anonyymi

      Meidän marsu hyökkää toisen kimppuun eikä syö mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe