Kysymys

Maitokuskeille

Eli täytyykö maidon keräilyajossa nuppi kärry ,käyttää piirturinkiekkoa niin kuin muissa autoissa,kuulin että ei,eli jos ei tarvitse niin syy miksei.kiitos tiadost

7

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maitokuski

      ei tarvitse käyttää koska ajo-ja lepoaikalaki ei silloin koske mutta työaikalaki koskee eli on täytettävä ajopäiväkirjaa. myt kyl kaikki varmaa pitää kiekkoa pesäs jos jotai sattuu ni on sit näyttää...se onki sitte vaikeempi juttu et tartteeko sillon käyttää ku maito on kerätty ja otetaan kärry perään ja lähetään meijerille. minun mielestä ei silloinkaan koska keräily alkaa ja loppuu meijerille....eipä sitä taida virkavaltakaa tietää...

      • tarvita

        tuossa taannoin olin kärryn kanssa keräämässä, jouduin ratsiaan ja poliisit oli sitä mieltä että kiekko on oltava kun on siirtoajossa, väitin että olen keräämässä ja näytin keruulistankin, mut ei kelvannut, koska olin matkalla ennen pitkää meijerille ja siksi olin siirtoajossa. no näytin sit kiekot kun ei meennyt poliisisedän jakeluun..

        mutta eikös siirtoajo ole meijerien välistä siirtoa, tai sit kun viedään vaan kuorma meijerille, ilman keräämistä. lieneeke liikaa tulkinnan varaa...


      • neiti näpsä
        tarvita kirjoitti:

        tuossa taannoin olin kärryn kanssa keräämässä, jouduin ratsiaan ja poliisit oli sitä mieltä että kiekko on oltava kun on siirtoajossa, väitin että olen keräämässä ja näytin keruulistankin, mut ei kelvannut, koska olin matkalla ennen pitkää meijerille ja siksi olin siirtoajossa. no näytin sit kiekot kun ei meennyt poliisisedän jakeluun..

        mutta eikös siirtoajo ole meijerien välistä siirtoa, tai sit kun viedään vaan kuorma meijerille, ilman keräämistä. lieneeke liikaa tulkinnan varaa...

        kaikkien meidän maitokuskien puolesta:
        viranomaisten kanta on aina ailahtelevaa.
        Pitäisikö inttää niin kauan poliisien kanssa tienpäällä, että kirjottaisivat sakon.Siitähän pääsisi sitten valittamaan ja saataisiin asiasta oikeuden ennakkopäätös!!!!!!!!!!!!! Jota ei ilmeisesti ole olemassakaan, koska kukaan viranomainen ei sitä tiedä.
        Maidon keräily ei kuulu ajo-ja lepoaikalain piiriin (ei siis periaatteessa kiekkoa).
        Siirtoajo on sitten asia erikseen.
        Ei mikään lakipykälä sano sitä, että jos kärryn liittää nuppiin, niin ajo muuttuu siirtoajoksi!!!!!!!!!!!!!


    • 12e480

      No tuossahan nuo jo tuli... Eli:

      -Keruuajossa ei tarvitse kiekkoa, koska ajo-ja lepoaikalaki ei koske keruuta. Mutta, ellei käytä kiekkoa, on täytettävä ajopäiväkirjaa. Joten minusta ainakin on selkeämpää se kiekko sinne laittaa, koska ei siitä mitään haittaakaan ole...

      -Siirtoajossa, eli kun se vaunu otetaan perään ja lähdetään viemään vaunua toiseen purkupaikkaan tai meijerille, on ainakin meidän alueella kaikilla aina ollut kiekko käytössä.

      Sen verran tiedän, että poliisit eivät todellakaan ite tätä tajua, meillä oli äskettäin semmonen tapaus, että kuski oli vuoroon lähtiessä laittanu kiekon n.17.00, kerännyt nupin täyteen, ottanut vaunun perään n.21.00, lähtenyt ajamaan Riihimäkeen (ajoaika n.2h). Poliisit pysäyttivät ja antoivat huomautuksen, sekä käskivät pitämään lepotauon, koska yhtämittainen ajoaika oli menny yli..
      No, kuski yritti selittää, että on kerännyt ton 4h ja vasta sitten alkanu siirto..

      Ei mennyt poliiseille perille, vaan pitivät kiinni linjastaan...

      No, jätkät tekevät nyt silleen, että ajavat keruussa ja siirrossa eri kiekoilla niin ei varmasti tule sanomista. Koska jos poliisi pyytää kiekot nähtäväksi, voi antaa ne siirron kiekot, koska keruuta ei edelleenkään koske ajo- ja lepoaikalaki, niin niitä ei tarvitse näyttää...
      (Paitsi jos työsuojeluviranomainen tms ne tahtoo nähdä)

      Ite ajan edelleen koko vuoron samal kiekol, jos alkaa mussuttaa ja siitä käräjille mennää, nii voitan varmasti...

      • nämä ole

        jäänteitä..tuosta maatalouspolitiikasta.Joka
        asiasta pitää liisiä,,yritys talouttahan sekin
        on,joten samat säännöt vaan!


      • ole-
        nämä ole kirjoitti:

        jäänteitä..tuosta maatalouspolitiikasta.Joka
        asiasta pitää liisiä,,yritys talouttahan sekin
        on,joten samat säännöt vaan!

        Eipä ole jäänteitä maatalouspolititiikasta. Lukee ihan Eu-pykälissä.


    • Ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe