Tällä palstalla aina vähän väliä kysellään lentoemäntäkursseista jne.
Voisitteko valaista, MIKSI te haluatte lentoemännäksi? Mikä on se perimmäinen syy haluun?
Nyt en siis kaipaa vastauksia "mä vaan olen aina halunnut lentoemännäksi", vaan ihan todellisia syitä siihen, MIKSI on halunnut...
Miksi ihmeessä lentoemännäksi?
73
19736
Vastaukset
- Mies26v_
Minuakin on kiinnostanut jo useamman vuotta saada tietää vastaus tuohon! Olen ihmetellyt mikä siihen vetää! Mutta tuskin tytöt itsekään osaavat perustella tekemisiään. Luultavasti asia on heillekin vain että: "mä olen vaan aina halunnut ja piste".
- Tippis
perimmäinen syy se, että on niin kiva katsoa ihmisten ilmeitä kun pääsee sanomaan "Mä oon lentoemäntä!" - se kun jostain syystä on Suomessa yhä edelleen joku ihmeen glamour-ammatti...
- woni
halusin ko. ammattiin monestakin syystä.Saan tavata päivittäin uusia 'monenkirjavia' ihmisiä, (minä toisaankin nautin asiakaspalvelutilanteista kun saan asiakaspalvelullani matkustajat tyytyväisiksi ja huomaan selviäväni myös ns.vaativista (heh) asiakkaista ja esim. hätätilanteista), saan käyttää kielitaitoa, pääsen joka päivä harmaan arjen yläpuolelle katselemaan aurinkoa sen nousua ja laskua, minun ei tarvitse työpäivän jälkeen vaivata päätäni työasioilla vaan voin täysin nauttia vapaasta, (lentoemännän työhän on helppoa ja mukavaa noin pääsääntöisesti, entisessä ammatissani koin huomattavasti enemmän painetta työstäni myös vapaa-aikanani ja kuljetin töitäni kotiin).
Palkka ei ole päätähuimaava mutta pääsen samoihin palkkatuloihin kuin entisessä työssäni (akateeminen tutkinto) periaattessa vähemmällä työmäärällä (toki on enemmän hotelliyöpymisiä ym.)Itse erittäin paljon matkustavana myös työn tuomat edut (halvat lennot ym.) ovat myös kiva lisä =)
Tässä näin pikaisesti muutamia juttuja jotka heti tuli mieleeni.- halki
Eikö tuossa listauksessa olevat "haaveet"
(asiakaspalvelu, kielitaito, aivot narikkaan töiden jälkeen, huonohko palkkaus) olisi paljon helpompaa toteuttaa jossain "maanpäällisessä" ammatissa.
Ainoana etuna näen lähes ilmaiset lennot mutta niitäkään saadakseen ei tarvitse (välttämättä) olla töissä ahtaassa putkessa.. - Mies26v_
Kiitos vastauksestasi.
- fdghdfgdfg
Mies26v_ kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
mutta ammatti on aina kiinnostanut minua, kenties ehkä vielä aloitankin lentoemännän työt joskus.
Syyt:
- pääsee matkustelemaan ja näkemään erilaisia kulttuureja
- kielitaito paranee pakostikin
- edulliset lentotarjoukset
Tosin huonoja puoliakin on. Työ on varmasti tosi raskasta, on aikaeroja, lentokoneessa on ahtaat tilat, pitää olla "tälläytynyt" joka kerta kun lähtee lennolle, tiivistä yhteistyötä muun henkilökunnan kanssa, lentokoneessa ei pääse "pakoon" muita - Lentävä tarjoilija
fdghdfgdfg kirjoitti:
mutta ammatti on aina kiinnostanut minua, kenties ehkä vielä aloitankin lentoemännän työt joskus.
Syyt:
- pääsee matkustelemaan ja näkemään erilaisia kulttuureja
- kielitaito paranee pakostikin
- edulliset lentotarjoukset
Tosin huonoja puoliakin on. Työ on varmasti tosi raskasta, on aikaeroja, lentokoneessa on ahtaat tilat, pitää olla "tälläytynyt" joka kerta kun lähtee lennolle, tiivistä yhteistyötä muun henkilökunnan kanssa, lentokoneessa ei pääse "pakoon" muitaKäsittämätöntä glamouria lentävän tarjoilijan työstä, vai kulttuureihin tutustumaan... Mainitsemiasi syitä ei kannata haastattelussa mainita, koska sitten et ainakaan pääse lentoemoksi. Matkustaminen on lentoemoille työtä, siellä ei olla kulttuureihin tms. tutustumassa, vaan palvelemassa asiakkaita. Kielitaito ei parane, koska lentoemoilta vaaditaan valmiiksi hyvää kielitaitoa, eli ei ole enää paranemismahdollisuutta. ID-lipuistakaan et heti pääse nauttimaan, koska ne jaetaan virkaikäjärjestyksessä, eli koneisiin pääsee vapaille paikoille ne, jotka ovat talossa olleet pisimpään. Toisin sanoen ensimmäisiä vuosia tarjoilevat lentoemot pääsevät Lappeenrannan tai Varkauden lennolle, mutta keski-Eurooppaan tai sitä kauemmaksi ei kannata edes yrittää ensimmäisten 10 vuoden aikana.
- taas asiantuntijat!
Lentävä tarjoilija kirjoitti:
Käsittämätöntä glamouria lentävän tarjoilijan työstä, vai kulttuureihin tutustumaan... Mainitsemiasi syitä ei kannata haastattelussa mainita, koska sitten et ainakaan pääse lentoemoksi. Matkustaminen on lentoemoille työtä, siellä ei olla kulttuureihin tms. tutustumassa, vaan palvelemassa asiakkaita. Kielitaito ei parane, koska lentoemoilta vaaditaan valmiiksi hyvää kielitaitoa, eli ei ole enää paranemismahdollisuutta. ID-lipuistakaan et heti pääse nauttimaan, koska ne jaetaan virkaikäjärjestyksessä, eli koneisiin pääsee vapaille paikoille ne, jotka ovat talossa olleet pisimpään. Toisin sanoen ensimmäisiä vuosia tarjoilevat lentoemot pääsevät Lappeenrannan tai Varkauden lennolle, mutta keski-Eurooppaan tai sitä kauemmaksi ei kannata edes yrittää ensimmäisten 10 vuoden aikana.
Kyllähän työssä välillä pääsee ulkomaillekin ja tapaa jopa vierasta kulttuuria jos hotellista pois lähtee. Id-lipuilla pääsee kyllä matkustamaan saman tien ja Varkauteen/Lappeenrantaan taitaa lentää vain Finncomm. Finskillä uudet koulutetaan heti laajarunkokoneisiin ja kaukoreiteille.
- Akateemikko
En jaksaisi istua konttorissa yhdeksästä viiteen työssä, en viedä työasioita kotiin, en samoja työkavereita päivästä toiseen...Lentoemäntänä pääsen myös matkustelemaan sekä työssä että vapaa-aikana keskivertoa enemmän, työ vaihtelevaa (kaikenlaista tulee eteen, näkee aina uusia mielenkiintoisia ihmisiä), pidän asiakaspalvelusta ja erilaisten ihmisten kohtaamisesta. Palkka on o.k. moneen aikaisempaan työhöni verrattuna. En kaipaa hienoa uraa, enkä sen tuomaa stressiä ja pidän käytännönläheisestä työstä. Työpäivän jälkeen voi olla fyysisesti lopussa mutta eipä uhkaa ainakaan burn-out;)
- matkailijaa
Akateemikko kirjoitti:
En jaksaisi istua konttorissa yhdeksästä viiteen työssä, en viedä työasioita kotiin, en samoja työkavereita päivästä toiseen...Lentoemäntänä pääsen myös matkustelemaan sekä työssä että vapaa-aikana keskivertoa enemmän, työ vaihtelevaa (kaikenlaista tulee eteen, näkee aina uusia mielenkiintoisia ihmisiä), pidän asiakaspalvelusta ja erilaisten ihmisten kohtaamisesta. Palkka on o.k. moneen aikaisempaan työhöni verrattuna. En kaipaa hienoa uraa, enkä sen tuomaa stressiä ja pidän käytännönläheisestä työstä. Työpäivän jälkeen voi olla fyysisesti lopussa mutta eipä uhkaa ainakaan burn-out;)
Id-lipuista..missä firmassa niitä mahtaa heti saada?? Kyllä yleensä pitää se 6kk lusmuilla..oma stressihän niiden kanssa matkailussa on mutta ovat ainkin hintansa väärttejä :-))
- woni
halki kirjoitti:
Eikö tuossa listauksessa olevat "haaveet"
(asiakaspalvelu, kielitaito, aivot narikkaan töiden jälkeen, huonohko palkkaus) olisi paljon helpompaa toteuttaa jossain "maanpäällisessä" ammatissa.
Ainoana etuna näen lähes ilmaiset lennot mutta niitäkään saadakseen ei tarvitse (välttämättä) olla töissä ahtaassa putkessa..Miksi toteuttaisin nuo mieluummin jossain toimistossa tms.kun ilmassa työskennellessäni koen joka päivä koneen noustessa ilmaan pääseväni arjen yläpuolelle?Ja tunnelma työskennellessäni "putkessa" on omaa luokkaansa verrattuna moneen maanpäälliseen työhön. Mikä Sinun mielestäsi tekee "maanpäällä" työskentelyn paremmaksi kuin koneessa?Samalla laillahan sitä melko yhdessä paikassa täälläkin kyhjötetään pöydän takana, eikö?
Haaveiletko ehkäpä itsekkin ammatistani vai miksi olet niin kiinnostunut ammatista? Ajattelin vain kun itseäni ei muut ammatit niin paljoa kiinnosta että niistä täällä kyselisin?
Mutta tätä kysyn ihan hyvällä,tervetuloa alalle jos kiinnostaa!
- mimmi
itse halusin asiakaspalvelutyöhöni vaihtelua ja haastetta (nyt sitä sitten riittää ja piisaa!). edellisessä työpaikassani olin ollut jo monien eri kansallisuuksien kanssa tekemisissä ja koin että minulla voisi olla heiltä jotakin opittavaa. kieltämättä emännän työ näyttää myös aika hyvältä cv:ssä jos sitä joskus tulen tarvitsemaan.
minua myös suoraan sanoen viehätti ajatus joutua käyttämään ja parantamaan kielitaitoani. hallitsen kolmea kieltä hyvin, neljättä osaan jonkun verran ja yhdellä osaan olla vain kohtelias..
kyllä minulla(kin) painoi jonkin verran vaakakupissa se, että lapsena olin haaveillut lentoemännän ammatista. nykyisin sitä aina välillä unohtaa kuinka ihmiset suhtautuvat lentoemäntiin kun se on itselle ja lähipiirille niin normaali juttu. välillä kuitenkin huomaan että saan ihmiset hämilleen kun ammattini paljastuu!- "helppo nakki"?
Miten ihmiset sitten suhtautuvat kun selviää että on lentoemo, positiivisesti nai negatiivisesti? saat ihmiset hämilleen? Lentävä tarjoilija, täällä ainakin arvostus tuntuu olevan aika vähäistä...
- dfgrtet
"helppo nakki"? kirjoitti:
Miten ihmiset sitten suhtautuvat kun selviää että on lentoemo, positiivisesti nai negatiivisesti? saat ihmiset hämilleen? Lentävä tarjoilija, täällä ainakin arvostus tuntuu olevan aika vähäistä...
Noita "akateemikkoja" on yllättävän paljon lentoemäntinä, kalliilla verorahoin koulutettuja jotka sitten päätyvät taivaalle tarjoilemaan kun ei tiedäkään mitä sillä humanisti/sosiologitutkinnolla tekisikään..
- woni
dfgrtet kirjoitti:
Noita "akateemikkoja" on yllättävän paljon lentoemäntinä, kalliilla verorahoin koulutettuja jotka sitten päätyvät taivaalle tarjoilemaan kun ei tiedäkään mitä sillä humanisti/sosiologitutkinnolla tekisikään..
Ehkäpä niitä oman alan töitä ei ole tarjolla. Näin ainakin omalla kohdallani. Mieluummin uuteen ammattiin kuin kortistoon,eikö?
- sanna
woni kirjoitti:
Ehkäpä niitä oman alan töitä ei ole tarjolla. Näin ainakin omalla kohdallani. Mieluummin uuteen ammattiin kuin kortistoon,eikö?
Kai se on parempi maksaa veroja kuin olla työttömänä tai "akateemisessa" työssä, josta saisin huonompaa palkkaa ja siten maksaisin myös vähemmän veroja? On se vaan kauhea tuo lentoemon ammatti, mieluummin tosiaan vaikka työttömäksi! Ihme asenteita, blaah...
- mimmi
"helppo nakki"? kirjoitti:
en osaa sanoa onko vastaanotto negatiivis- vai positiivissävyttestä. puheenaiheet ainakaan eivät paljon lentämisestä poikkea..
vältän mahdollisimman pitkälle ammattini tuomista esiin. joskus se vaan on niin pirun hankalaa kun tutustuttaessa uuteen ihmiseen, merkitsee suomalaiselle hyvin, hyvin paljon se, missä ammatissa toinen toimii!
aika jännää, en ole vielä törmännyt tuohon "lentävä tarjoilija" -aiheeseen. kyllä kaikki ihmiset ovat tienneet mitä lentoemäntä tekee työkseen. kaipa se tiedon taso riippuu minkälaisten ihmisten kanssa on tekemisissä. - viihteestä
>saan ihmiset hämilleen kun ammattini paljastuu
ha ha ha haaa. tuota nyt ei usko enää erkkikään. - usko?
viihteestä kirjoitti:
>saan ihmiset hämilleen kun ammattini paljastuu
ha ha ha haaa. tuota nyt ei usko enää erkkikään.mitä veikkaat: kummallakohan meistä on enemmän kokemusta kyseisestä asiasta?
- marikka
Mun syyt:
- erilaiset ihmiset koneesa: eri ikäiset, kulttuuriset, eri käyttyäytymistavat
- eri työkaverit lähes joka lennolla
- eri työajat, inhoan 8-16 töitä
- rutiinityö sopii mulle
- palkka ihan mukava, samaa sain entisessä akateemisessa duunis
- matkustusetu, saa halpoja matkoja ja välillä työn ohessakin pääsee yöpyyn ulkomaille
- komeat lentäjät :)- lentäjät.
Missä ne komeat lentäjät on?Yleensä helvetin tylsiä harmaavarpusia,jotka kaiken lisäksi niin pihejä,että käyvät korkeintaan McDonaldsilla syömässä.Klisee jo vuodesta 1927.
- jassoo
lentäjät. kirjoitti:
Missä ne komeat lentäjät on?Yleensä helvetin tylsiä harmaavarpusia,jotka kaiken lisäksi niin pihejä,että käyvät korkeintaan McDonaldsilla syömässä.Klisee jo vuodesta 1927.
Mua kyllä lähinnä huvittaa lukea aina tätä ilmailupalstaa. On niin uskomattomia ennakkoluuloja, kuten nyt lentäjistä ja toisekseen näistä lentoemoista, joihin itsekin lukeudun. Ja kyllä MINULLAKIN on AKATEEMINEN KOULUTUS taustallani, joskin kyllä työllistyisin omalle alallenikin. Fiksut pelaa hyvin ja hankkii työkokemusta moninaisista työtehtävistä.
Kertokaapas te ennakkoluulojen heittäjät rohkeasti omat ammattinne kehiin...kyllä teistäkin varmasti saa mukavia heittoja ja mielikuvia puristetuksi ja ne pitävät toki paikkansa, vai mitä :-) - tarjolla
Inhoat klo 8-16 työtä, mutta rutiinityö sopii sinulle? Selkeää skitsofreenisuutta. Ota yhteyttä Ilmailutien Mehiläiseen, siellä on mielenterveysongelmiin perehtynyt työpaikkalääkäri.
- palstalla
jassoo kirjoitti:
Mua kyllä lähinnä huvittaa lukea aina tätä ilmailupalstaa. On niin uskomattomia ennakkoluuloja, kuten nyt lentäjistä ja toisekseen näistä lentoemoista, joihin itsekin lukeudun. Ja kyllä MINULLAKIN on AKATEEMINEN KOULUTUS taustallani, joskin kyllä työllistyisin omalle alallenikin. Fiksut pelaa hyvin ja hankkii työkokemusta moninaisista työtehtävistä.
Kertokaapas te ennakkoluulojen heittäjät rohkeasti omat ammattinne kehiin...kyllä teistäkin varmasti saa mukavia heittoja ja mielikuvia puristetuksi ja ne pitävät toki paikkansa, vai mitä :-)"Fiksut pelaa hyvin"
Kuulostaa todella suurelta fiksuudelta istua yliopistossa ensin 6 vuotta ja sitten päätyy lentäväksi tarjoilijaksi... Olematon glamour voittaa taas terveen järjen. - BoldandtheBeautiful
palstalla kirjoitti:
"Fiksut pelaa hyvin"
Kuulostaa todella suurelta fiksuudelta istua yliopistossa ensin 6 vuotta ja sitten päätyy lentäväksi tarjoilijaksi... Olematon glamour voittaa taas terveen järjen.En usko, että kukaan alalla olevan pitää sitä kovin glmaourina työnä. Mutta näköjään ulkopuolisen silmään se vieläkin näyttää siltä kun tämä pitää aina tuoda esiin;)
Miten jotain voi noin ärsyttää ihmisten valinnat ja koulutukset? Tämä suuri kiinnostus lentoemännän ammattia kohtaan tuli esiin tällä palstalla jo viime keväänä; samat tyypit taas kirjoittelevat iänikuisia juttujaan siitä kuinka heitä ärsyttää akateemisesti koulutetut "lentotarjoilijat".
Miksi siis noin ärsyttää? Tunnetko jotain alemmuudentuntoa kun niin halveksimallasi "tarjoilijalla" onkin parempi koulutus kuin itselläsi? Jos et tosiaan uskalla heittää omaa ammattiasi kehiin (se varmasti on niin kovin hieno ja yhteiskunnalle hyödyllinen?), anna olla ja anna niiden akateemisten tosiaan tarjoilla rauhassa. Ei luulisi olevan sinulta pois? - jassoo
palstalla kirjoitti:
"Fiksut pelaa hyvin"
Kuulostaa todella suurelta fiksuudelta istua yliopistossa ensin 6 vuotta ja sitten päätyy lentäväksi tarjoilijaksi... Olematon glamour voittaa taas terveen järjen.Tätä odotinkin... :)
Sullahan on juuri tuo ennakkoluulo: lentoemäntä = lentävä tarjoilija. Eikö mitään muuta? Toki saat pitää mielikuvasi, mutta kovin suppeaksi se jää.
Ja jos oikein osaisit lukea rivien välistä, niin tarkoitin tolla fiksuudella sitä, että toki aion tehdä myös oman koulutukseni töitä, jahka saan paperit ulos yliopistosta, mutta en todellakaan näe mitään haittaa siitä, että nyt toimin toisessa ammatissa, josta olen myös pitänyt ja kerään toisenlaista työkokemusta sieltä.
Oletko koskaan ajatellut, että akateemiselta alalta voi työllistyä vaikka mihin työhön? Ja itseni mielestä kaikenlainen työkokemus on arvokasta. Ei se tänä päivänä ole kiveen kirjoitettu, että akateeminen saa heti oman alansa töitä. Se on fiksuutta se, ettei jää laakereilleen lepäämään ja turhautumaan, vaan katselee muunlaisia mahdollisuuksia elämässä ja käyttää ne hyväksi. Elämä ja etenkin työelämä kun ei nykypäivänä ole suorapiirteinen viiva. - liinu78
jassoo kirjoitti:
Tätä odotinkin... :)
Sullahan on juuri tuo ennakkoluulo: lentoemäntä = lentävä tarjoilija. Eikö mitään muuta? Toki saat pitää mielikuvasi, mutta kovin suppeaksi se jää.
Ja jos oikein osaisit lukea rivien välistä, niin tarkoitin tolla fiksuudella sitä, että toki aion tehdä myös oman koulutukseni töitä, jahka saan paperit ulos yliopistosta, mutta en todellakaan näe mitään haittaa siitä, että nyt toimin toisessa ammatissa, josta olen myös pitänyt ja kerään toisenlaista työkokemusta sieltä.
Oletko koskaan ajatellut, että akateemiselta alalta voi työllistyä vaikka mihin työhön? Ja itseni mielestä kaikenlainen työkokemus on arvokasta. Ei se tänä päivänä ole kiveen kirjoitettu, että akateeminen saa heti oman alansa töitä. Se on fiksuutta se, ettei jää laakereilleen lepäämään ja turhautumaan, vaan katselee muunlaisia mahdollisuuksia elämässä ja käyttää ne hyväksi. Elämä ja etenkin työelämä kun ei nykypäivänä ole suorapiirteinen viiva."Sullahan on juuri tuo ennakkoluulo: lentoemäntä = lentävä tarjoilija"
Mitä ennakkoluuloja siinä muka on? Lentoemäntä kun nyt sattuu olemaan lentävä tarjoilija. Tarjoilun lisäksi tosin katsovat, että pöydät ja selkänojat ovat ylhäällä tarvittaessa jne. Yhtälailla maanpinnallakin työskentelevät tarjoilijat tekevät muuta vastaavaa pelkän drinkin pöytään kannon lisäksi.
"aion tehdä myös oman koulutukseni töitä, jahka saan paperit ulos yliopistosta"
Eli sinä siis et olekaan valmistunut, vaikka kirjoitit, että "ja kyllä MINULLAKIN on AKATEEMINEN KOULUTUS taustallani"? Mitä kaikkea muuta olet palstalla valehdellut?
"Oletko koskaan ajatellut, että akateemiselta alalta voi työllistyä vaikka mihin työhön?"
Olen, koska olen itse valmistunut yliopistosta ja en voisi kuvitellakaan, että sen valtavan duunin jälkeen ryhtyisin tarjoilijaksi.
"Ja itseni mielestä kaikenlainen työkokemus on arvokasta"
Olen ehdottoman samaa mieltä, lähinnä ihmettelen näitä akateemisia lentoemoja, jotka ovat saaneet oman alansa töitä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku työskentelee lentoemona, mutta miksi ei pyrkinyt suoraan lukiosta lentoemoksi? käsittämätöntä yhteiskunnan ja omien resurssien tuhlausta. - jassoo
liinu78 kirjoitti:
"Sullahan on juuri tuo ennakkoluulo: lentoemäntä = lentävä tarjoilija"
Mitä ennakkoluuloja siinä muka on? Lentoemäntä kun nyt sattuu olemaan lentävä tarjoilija. Tarjoilun lisäksi tosin katsovat, että pöydät ja selkänojat ovat ylhäällä tarvittaessa jne. Yhtälailla maanpinnallakin työskentelevät tarjoilijat tekevät muuta vastaavaa pelkän drinkin pöytään kannon lisäksi.
Eli sinä siis et olekaan valmistunut, vaikka kirjoitit, että "ja kyllä MINULLAKIN on AKATEEMINEN KOULUTUS taustallani"? Mitä kaikkea muuta olet palstalla valehdellut?
"Oletko koskaan ajatellut, että akateemiselta alalta voi työllistyä vaikka mihin työhön?"
Olen, koska olen itse valmistunut yliopistosta ja en voisi kuvitellakaan, että sen valtavan duunin jälkeen ryhtyisin tarjoilijaksi.
Olen ehdottoman samaa mieltä, lähinnä ihmettelen näitä akateemisia lentoemoja, jotka ovat saaneet oman alansa töitä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku työskentelee lentoemona, mutta miksi ei pyrkinyt suoraan lukiosta lentoemoksi? käsittämätöntä yhteiskunnan ja omien resurssien tuhlausta.Linnu hyvä,
Olen oikeastaan surullinen, että omasta akateemisesta koulutuksestasi huolimatta (mitä muuten teet työksesi?) ajatusmaailmasi on noinkin ahdasmielinen, ainakin lentoemäntien suhteen. Kuinka moni suoraan lukion penkiltä yliopistoon mennyt nuori ihan oikeasti tietää, mitä haluaa loppujen lopuksi tehdä työkseen vanhempana? Monelle yliopisto voi olla vain se ainut reitti heti lukion jälkeen ja myöhemmin voi tulla mieleen, että voi olla myös muita mielenkiintoisia mahdollisuuksia.
Eikö sinulle tule vieläkään mitään muuta mieleen lentoemännästä kuin se, että hän tarjoilee ja tsekkaa pöydät ja selkänojat?
Minusta sinusta kuvastuu ylimielinen asenne akateemisen koulutuksen saaneena ns. työläisiä kohtaan ja se on surullista. Ja anteeksi, että mielestäsi valehtelin koulutuksestani, tässä kun ihan oikeasti odottelen vain niitä papereitani ulos ja olen kai sitten sinunkin mielestäsi akateemisesti kouluttautunut?
Ja vielä, en tiedä, mitä alaa olet opiskellut, mutta mun mielestä yliopisto-opinnot eivät olleet mikään valtava ponnistus = valtava duuni loppujen lopuksi. Paljon tehokkaammaksi opiskelun ja opetuksen voisi saada monelta osin monessa laitoksessa yliopistosta riippumatta.
Toivottavasti maailmankuvasi avartuu jatkossa vähän enemmän. - -kö?
BoldandtheBeautiful kirjoitti:
En usko, että kukaan alalla olevan pitää sitä kovin glmaourina työnä. Mutta näköjään ulkopuolisen silmään se vieläkin näyttää siltä kun tämä pitää aina tuoda esiin;)
Miten jotain voi noin ärsyttää ihmisten valinnat ja koulutukset? Tämä suuri kiinnostus lentoemännän ammattia kohtaan tuli esiin tällä palstalla jo viime keväänä; samat tyypit taas kirjoittelevat iänikuisia juttujaan siitä kuinka heitä ärsyttää akateemisesti koulutetut "lentotarjoilijat".
Miksi siis noin ärsyttää? Tunnetko jotain alemmuudentuntoa kun niin halveksimallasi "tarjoilijalla" onkin parempi koulutus kuin itselläsi? Jos et tosiaan uskalla heittää omaa ammattiasi kehiin (se varmasti on niin kovin hieno ja yhteiskunnalle hyödyllinen?), anna olla ja anna niiden akateemisten tosiaan tarjoilla rauhassa. Ei luulisi olevan sinulta pois?"En usko, että kukaan alalla olevan pitää sitä kovin glmaourina työnä"
Etkö osaa lukea? Kyse oli _olemattomasta_ glamourista. - Emilia
liinu78 kirjoitti:
Olen ehdottoman samaa mieltä, lähinnä ihmettelen näitä akateemisia lentoemoja, jotka ovat saaneet oman alansa töitä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku työskentelee lentoemona, mutta miksi ei pyrkinyt suoraan lukiosta lentoemoksi? käsittämätöntä yhteiskunnan ja omien resurssien tuhlausta.Liinulle,
Tunnen joitakin akateemisia lentoemäntiä (lähisuvusta ja joistakin ystävistä) ja he ovat perustelleet erilaista uravalintaansa sillä, että ovat saaneet esim. vakituisen työpaikan lentofirmasta (luo pysyvyyttä elämään ja esim. perhe- ja parisuhteeseen) ovat saaneet lentotyön ohella esimerkiksi muita mielenkiintoisia kehittämistehtäviä ko. firmassa (ns. hallinnollisia tehtäviä), saavat parempaa palkkaa kuin omassa akateemisessa työssään.
Siihen, onko kyse sitten omien tai yhteiskunnan resurssien tuhlauksesta en halua ottaa kantaa. Luulenpa vain, ettei asia ole loppujen lopuksi kovin mustavalkoinen. - Boldis
-kö? kirjoitti:
"En usko, että kukaan alalla olevan pitää sitä kovin glmaourina työnä"
Etkö osaa lukea? Kyse oli _olemattomasta_ glamourista.Osaan lukea, mutta itsepä asian otit esille. Miksi väität glamourin olevan olematonta jos et jotenkin epäilisi että sellaista kuitenkin voisi olla olemassa? Ei kai nyt taas ole asialla joku dippainssineitonen?
- Boldis
liinu78 kirjoitti:
Olen ehdottoman samaa mieltä, lähinnä ihmettelen näitä akateemisia lentoemoja, jotka ovat saaneet oman alansa töitä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku työskentelee lentoemona, mutta miksi ei pyrkinyt suoraan lukiosta lentoemoksi? käsittämätöntä yhteiskunnan ja omien resurssien tuhlausta."Mitä ennakkoluuloja siinä muka on? Lentoemäntä kun nyt sattuu olemaan lentävä tarjoilija." Erikoista, että vierailet tällä palstalla kun tietosi ilmailusta ja sen ammateista on noin rajoittunutta.
Eli olet tietämätön, mutta mikä ikävämpää, lisäksi sinulla on ikävä, muita ihmisiä ja heidän työtään halveksiva asenne. Kerro nyt mitä kovin tärkeää ja hienoa työtä itse teet? No, et tietenkään kerro, iniset vain anonyymina omiasi. Miten se on sinulta pois, jos joku haluaa mieluummin olla lentoemäntä kuin tehdä sitä työtä johon on saanut koulutuksen alun perin? Ovatko kaikki ammatinvaihtajat mielestäsi yhtä tuomittavia? Eli pysyköön jokainen siinä työssä johon on koulutettu, hamaan loppuun asti, vaikka sitten sinnillä jos ei työ muuten maita. (Taitaa muuten olla tuttu tunne sinulle?)
Kummallista, että olet noin kiinnostunut yhteiskunnan resurssien haaskaamisesta. Ihan luulisi että olet henk.koht. budjettivastuussa koulutusasioista. Suuntaisit ärtymyksesi edes sinne mihin se kuuluu, eli lähinnä sille taholle joka Suomessa koulutuspolitiikkaa/työllisyyttä hoitaa.
"mutta miksi ei pyrkinyt suoraan lukiosta lentoemoksi?" Liinupieni, ei hän olisi päässyt. Usko tai älä, lentoemänniltäkin vaaditaan muuta koulutusta kuin se lyhyt kurssi jonka he käyvät.
Minua ei henk.koht. kiinnosta montako tradenomia esim. istuu kaupan kassalla, tai montako ekonomia tekee sihteerinhommia. (Näitähän on kuitenkin paljon, sen takia että Suomessa halutaan kaikille akateeminen tutkinto riippumatta onko kaikille koulutusta vastaavaa työtä). Ihmisiä ei kuitenkaan yleensä kiinnosta. Ainoastaan lentoemännän ammatti herättää "Liinuissa" pintaan kummia aggressioita ja kärkkäitä mielipiteitä. Voikin itsekseen miettiä mistä tämä johtuu, vetää johtopäätökset ja jättää Liinut siihen arvoon joka heille kuuluu. - minä vaan
tarjolla kirjoitti:
Inhoat klo 8-16 työtä, mutta rutiinityö sopii sinulle? Selkeää skitsofreenisuutta. Ota yhteyttä Ilmailutien Mehiläiseen, siellä on mielenterveysongelmiin perehtynyt työpaikkalääkäri.
Rutiinityö ja työaikojen vaihtelevuus on kaksi ihan eri asiaa. Tykkään tehdä samoja perustöitä päivästä toiseen, mutta niitä samoja perustöitä on kiva tehdä välillä aamulla, välillä yöllä, välillä illalla jne. En joka aamu tykkää herätä aikaisin ja kiva, että ei tarvi aina istua ruuhka aikoina työmatkalla. Mikäs tossa nyt on niin ihmeellistä???
- Ihmettelen suuresti
tarjolla kirjoitti:
siis sun logiikalla klo 8-16 tehtävä työ on rutiinityötä automaattisesti. Kuule ei se työtehtävien rutiini/luovuus liity työaikoihin pätkän vertaa. 8-16 tehtävä työ voi olla hyvin luovaa ja esim. monet rutiininomaiset tehdastyöt tehdään monessa eri vuorossa eikä suinkaan joka päivä 8-16. En ymmärrä sun logiikkaas, pitäskö sun itse käydä tsekkaa äos siellä mehiläisessä :D
- sssssssssssss
Miksi lentäemännäksi?
Entä miksi moni haluaa poliisiksi, palomieheksi,insinööriksi, juristiksi ja floristiksi?
Syyt ovat aina henkilökohtaisia. Ammatteihin vetää usein sattuma, työllisyystilanne, omat ihanteet, omat arvot, persoonallisuus.
Kumma, miten tämä lentoemännän ammatti niin kiinnostaa ulkopuolisia...- että.....
Tämä palsta on matkailu-lentäminen, joten täällä kyseinen ammatti aiheuttaa enemmän puolesta/vastaan asetteluja, kuin esim. juristin ammatti. Muutenkin nämä lentoemojen työnhaku keskustelut voisivat olla jollain muulla palstalla.
- Anu
Niin mikä hinku on ihmisillä päästä lentoemännäksi? Minusta ammatti on aika alhaista. Sehän on tosiasiassa kuin tarjoilijan ja siivojan yhdistelmä. Työajatkin epäsäännölliset ja palkkaus surkeaa. Työolotkin ahtaat. Rankaa työtä! Ei kiitos!
- aina uudestaan
Kun on kerran ollut emona/stuerttina, niin aina on hinku uudestaan päästä yläilmoihin! tämä on fakta! Se on niin eri maailma!
Työ ei sinänsä ole siivoojan tai tarjoilijan työtä kummosempi, mutta koko se työympäristö ja ilmapiiri on puoleensa vetävä! - mimmi
olen tarvittaessa poliisi, tarjoilija, palomies, lastentarhanhoitaja, sairaanhoitaja ja kätilö, mutta _en_ siivooja. siihen hommaan on ihan omat tekijänsä.
että sellainen hinku ihmisillä on: tehdä monipuolista työtä mielenkiintoisessa työympäristössä. - asennevamma.
mimmi kirjoitti:
olen tarvittaessa poliisi, tarjoilija, palomies, lastentarhanhoitaja, sairaanhoitaja ja kätilö, mutta _en_ siivooja. siihen hommaan on ihan omat tekijänsä.
että sellainen hinku ihmisillä on: tehdä monipuolista työtä mielenkiintoisessa työympäristössä.ei nyt millään pahalla, mutta en ole tavannut vielä ketään, joka olisi "poliisi, tarjoilija, palomies, lastentarhanhoitaja, sairaanhoitaja ja kätilö".
mutta myös lennoilla olen tavannut ihmisiä, jotka kuvittelevat tuollaista olevansa. - lakaisee..
mimmi kirjoitti:
että sellainen hinku ihmisillä on: tehdä monipuolista työtä mielenkiintoisessa työympäristössä."mutta _en_ siivooja. siihen hommaan on ihan omat tekijänsä."
Kuka lennolla sitten siivoaa jos jotain isoa "sottaa" tulee ja pitkä lento vielä edessä.. vai tehdäänkö ylimääräinen lasku ja noudetaan se oikea siivooja kyytiin? Vai nyrpistätkö vain nokkaasi ja annat kollegoiden tehdä likaiset työt? - vaikken
lakaisee.. kirjoitti:
"mutta _en_ siivooja. siihen hommaan on ihan omat tekijänsä."
Kuka lennolla sitten siivoaa jos jotain isoa "sottaa" tulee ja pitkä lento vielä edessä.. vai tehdäänkö ylimääräinen lasku ja noudetaan se oikea siivooja kyytiin? Vai nyrpistätkö vain nokkaasi ja annat kollegoiden tehdä likaiset työt?usko että muutat itse asennettasi..
en lennä niin pitkiä lentoja että minun tarvitsisi alkaa siivoojaksi lennon aikana. siksi minulla on varaa olla koskematta paskakasaan vaika se nököttäisi keskellä lattiaa.
oletko muuten koskaan ajatellut että lentoemännillä on ihan samat (=huonot) mahdollisuudet käsien pesuun kuin matkustajillakin? ottaisitko minulta vielä vastaan ruokaa jos olisin juuri jynssännyt lattialta vaikkapa yrjöt? - on..
asennevamma. kirjoitti:
ei nyt millään pahalla, mutta en ole tavannut vielä ketään, joka olisi "poliisi, tarjoilija, palomies, lastentarhanhoitaja, sairaanhoitaja ja kätilö".
mutta myös lennoilla olen tavannut ihmisiä, jotka kuvittelevat tuollaista olevansa.vakava häiriö sisälukutaidossa ja tekstin ymmärtämisessä. ei pahalla!
- seli.
vaikken kirjoitti:
usko että muutat itse asennettasi..
en lennä niin pitkiä lentoja että minun tarvitsisi alkaa siivoojaksi lennon aikana. siksi minulla on varaa olla koskematta paskakasaan vaika se nököttäisi keskellä lattiaa.
oletko muuten koskaan ajatellut että lentoemännillä on ihan samat (=huonot) mahdollisuudet käsien pesuun kuin matkustajillakin? ottaisitko minulta vielä vastaan ruokaa jos olisin juuri jynssännyt lattialta vaikkapa yrjöt?ja seli seli.
tuo on täysin asennekysymys aikana jolloin kertakäyttökäsineet on keksitty.
ps: mitä tarkoittaa, että työpaikkallasi on varaa "olla koskematta paskakasaan vaika se nököttäisi keskellä lattiaa". jos se ei sinua häiritse, se saattaa häiritä maksavia asiakkaita.
onko tuo vain sinun oma asenteesi vai onko se muös työnantajasi polittiikka? - sanoin
seli. kirjoitti:
ja seli seli.
tuo on täysin asennekysymys aikana jolloin kertakäyttökäsineet on keksitty.
ps: mitä tarkoittaa, että työpaikkallasi on varaa "olla koskematta paskakasaan vaika se nököttäisi keskellä lattiaa". jos se ei sinua häiritse, se saattaa häiritä maksavia asiakkaita.
onko tuo vain sinun oma asenteesi vai onko se muös työnantajasi polittiikka?sinulla taitaa olla jonkin asteen sisälukutaito-ongelma.
minulle on ihan sama mitä maksava asiakas ajattelee kun kyse on hygienian ylläpidosta tai turvallisuudesta. se on työni, siivouksen voi hoitaa alan ammattilainen.
meillä ei ole koneessa kertakäyttöhanskoja. - käy
sanoin kirjoitti:
sinulla taitaa olla jonkin asteen sisälukutaito-ongelma.
minulle on ihan sama mitä maksava asiakas ajattelee kun kyse on hygienian ylläpidosta tai turvallisuudesta. se on työni, siivouksen voi hoitaa alan ammattilainen.
meillä ei ole koneessa kertakäyttöhanskoja.sääliksi käy sinun työnantajaasi, jos on tuollaisia työntekijöitä vielä 2000-luvulla
- sekatyölaisiä
on.. kirjoitti:
vakava häiriö sisälukutaidossa ja tekstin ymmärtämisessä. ei pahalla!
ei se mitään. turha anteeksipyydellä moukkamaisia asenteitaan.
mä en ole aiemminkaan arvostanut lentoemännän ammattia kovin paljoa, suunilleen saman verran kuin vaikka r-kioskin myyjän duunia, jotka myös on samanlaisia vahän kaikkea tekeviä.
ei nyt mitään niin hyvin mutta skaala on sitten vähän leveempi, kun vähän kaikkea näpertää - jos..
käy kirjoitti:
sääliksi käy sinun työnantajaasi, jos on tuollaisia työntekijöitä vielä 2000-luvulla
työnantajani on minut kouluttanut näin, ei luulisi sinullakaan olevan säälimisen aihetta..
- mitä?
sekatyölaisiä kirjoitti:
ei se mitään. turha anteeksipyydellä moukkamaisia asenteitaan.
mä en ole aiemminkaan arvostanut lentoemännän ammattia kovin paljoa, suunilleen saman verran kuin vaikka r-kioskin myyjän duunia, jotka myös on samanlaisia vahän kaikkea tekeviä.
ei nyt mitään niin hyvin mutta skaala on sitten vähän leveempi, kun vähän kaikkea näpertäämulle on ihan yks hailee arvostatko vai et. saan kuitenkin palkkani joka kuun viimeinen päivä, sinusta ja asenteistasi riippumatta.
ja miksi ihmeessä sinun pitää tulla tähänkin ketjuun uskottelemaan ettet arvosta emännän työtä. tosiasia on, että meitäkin tarvitaan ja siksi me myös koneissa pysymme. ja tiedämme kyllä kuinka näkyvästi asennevammainen matkustaja hoidetaan.. - Faktum
sanoin kirjoitti:
sinulla taitaa olla jonkin asteen sisälukutaito-ongelma.
meillä ei ole koneessa kertakäyttöhanskoja.Taatusti jokaisesta koneesta löytyy kertakäyttöhanskoja, joten kaivapa vain kiltisti sellaiset esiin ja siivoa tarvittaessa.
- nyrpistellä
Faktum kirjoitti:
Taatusti jokaisesta koneesta löytyy kertakäyttöhanskoja, joten kaivapa vain kiltisti sellaiset esiin ja siivoa tarvittaessa.
Tarjottimet ja pullot kerätään nykyisin muovihanskat kädessä. Kyllä niillä voi yrjötkin siivota, kertakäyttöisiltä ainakin näyttivät.
- monen kerran yrittäjä
Monet haukkuu lentoemon töitä sen takia kun ovat itse moneen kertaan hakeneet lentoemoksi, eivätkä ole päässeet. Sinne kun tosiaan on vaikea päästä. Itsekin olen yrittänyt moneen otteeseen ja en pääse. Sen takia olenkin kehittänyt puolustuskeinon, että lentoemot on tyhmiä ja työt on tyhmiä. Näin selviää pettymyksestä paremmin.
- se on
Kateelliset ihmiset osaavat kaikista parhaiten haukkua toisten hommia.
- Einari
Kyllä on taas masentavaa tekstiä...
Tässä huomaa sen suomalaisen urpo-asenteen jonka näkee myös lentokentillä. Ylimielistä jeesustelua
kun itse on jossain "jännittävässä" propelleripää duunissa. Nämä urpot ovat itse istuneet ja kuluttaneet polin penkkiä lähes 10 vuotta ja sitten ollaan maailmanomistajia. Ja saa siis kiksejä siitä että pääsee pätemään palvelun ammattilaiselle, vaikka työnantaja tuskin tommoista mulkvistin käytöstä hyväksyisikään.
Nämä introvertit antisosiaaliset impotentit sitten pikkuhiljaa pääsee muailmalle niin johan on piru irti. Kohta heilutetaan finskin silverikorttia ja arvostellaan loungen oliiveja kuin joku G.Ramsay...
Samat urpot jolla on tunnetusti Suomen huonoin huumorintaju (ÄKY-täyttää paskaa) ja rumimmat pärstät - yrittävät saada kiksejä lentoemojen mopottamisesta. Käytöskouluun ja heti...
No niin - tässä esimerkki ennakkoluuloista kaikille "tärkeilijöille". Toivottavasti joku tajusi ironian:-)
Ja vielä yksi ennakkoluulo;
Tosimiehet lukee miestenlehtiä - polilaiset lukee Tekniikan Maailmaa ja vertailee leivänpaahtimien ominaisuuksia- juu
mutta se on aika tuore emäntä joka antaa itseään pompottaa.
- ihmettelee
"Tosimiehet lukee miestenlehtiä"
Mitähän nämä sitten on? -Pornolehtiä? :) - megaluokan urpo
"palvelun ammattilainen" kutsuu aiakkaitaan introverteiksi antisosiaalisiksi impotenteiksi jne...
tuollaista asennetta odottaisi lähinnä vain ala-asteiden sopeutetussa opetuksessa olevalta: mennään nurkan taakse jupisemaan, että haista v haista v haista v ja vedä käteen, mutta MINÄ en ainakaan tee sitä sun tätä..
lentoemäntien joukossa on varmaan tuollaisia "palvelun ammattilaisia", huonolla itsetunnolla varustettuja imbesillejä niin kuin missä tahansa muuallakin - mutta toivottavasti työantaja hoitavaa tuollaiset työtovereiden ja asiakkaiden riesat pois. - Einari
megaluokan urpo kirjoitti:
"palvelun ammattilainen" kutsuu aiakkaitaan introverteiksi antisosiaalisiksi impotenteiksi jne...
tuollaista asennetta odottaisi lähinnä vain ala-asteiden sopeutetussa opetuksessa olevalta: mennään nurkan taakse jupisemaan, että haista v haista v haista v ja vedä käteen, mutta MINÄ en ainakaan tee sitä sun tätä..
lentoemäntien joukossa on varmaan tuollaisia "palvelun ammattilaisia", huonolla itsetunnolla varustettuja imbesillejä niin kuin missä tahansa muuallakin - mutta toivottavasti työantaja hoitavaa tuollaiset työtovereiden ja asiakkaiden riesat pois.Viestini oli tarkoituksellisen provosoiva.
Otetaan pari askelta taakse...
Eli en ole palveluammatissa, enkä vihaa diplomi-inssejä:-)
Halusin vain laittaa perspektiiviä tähän keskusteluun.
Ainoa totuus on se että jokainen aikuinen tehköön vastuullisesti mitä haluaa. Joillekin tämä ei käy ja silloin pitää vinoilla ammattivalinnoista - joka vasta on ala-asteen hommia!
Minun puolestani saa olla vaikka Nobel-voittaja (tiede,rauha tms) joka tarjoilee. Ei se minulle kuulu miksi joku haluaa tehdä kyseistä duunia.
Huumorintajusi ei siis riittänyt (ja olet varmasti DI) - varjoja?
Einari kirjoitti:
Viestini oli tarkoituksellisen provosoiva.
Ainoa totuus on se että jokainen aikuinen tehköön vastuullisesti mitä haluaa. Joillekin tämä ei käy ja silloin pitää vinoilla ammattivalinnoista - joka vasta on ala-asteen hommia!
Minun puolestani saa olla vaikka Nobel-voittaja (tiede,rauha tms) joka tarjoilee. Ei se minulle kuulu miksi joku haluaa tehdä kyseistä duunia.
Huumorintajusi ei siis riittänyt (ja olet varmasti DI)Minua alkoi nyt huolestuttaa viihtyvyys lennoilla. Eli jos joku esim. on nousun aikana pahoinvointinen tai laattaa käytävälle niin henkilökunta ei näitä siivoa. Kiva siinä sitten matkustaa yrjöjen vieressä bangkokiin ja odottaa että saadaan thai-tyttö siivoamaan.. just just, toivon kanssa tosiaan että on yksittäisen emon työmoraalia eikä firman politiikkaa..
- enempään
Einari kirjoitti:
Viestini oli tarkoituksellisen provosoiva.
Huumorintajusi ei siis riittänyt (ja olet varmasti DI)>>Ylimielistä jeesustelua
>>mulkvistin käytöstä
>>introvertit antisosiaaliset impotentit
>>Samat urpot jolla on tunnetusti
>>täyttää paskaa
>Huumorintajusi ei siis riittänyt
Mitä tekemistä kirjoittamallasi roskalla on kenenkään huumorintajun kanssa? - emonen
En pidä siitä että ihmisiä arvostellaan ammatin tai mielenkiinnon kohteen perusteella. Itse olen lentoemäntä ja poikaystäväni opiskelee diplomi-insinööriksi, niin, ja lukee Tekniikan maailmaa ;) Arvostamme molemmat toisiamme ja siis myös toistemme opiskelu- ja ammattivalintoja. Kumpikaan ei ole toistaan parempi, molemmat teemme sitä mistä pidämme.
- Silja
Vihdoin asiaa tähän keskusteluun! Laajennan kuitenkin vähän tätä aihetta ja kysynkin: Miksi KUKAAN haluaa dippainssiksi? Itse olen aina pitänyt alaa ja sen ihmisiä todella kuivina, palkka on usein surkea kun otetaan huomioon ne valtavat ylityömäärät joita tehdään ilman korvausta ja monet inssit työskentelevät asioiden kanssa, joista ei loppujen lopuksi ole kenellekään hyötyä. Dippainssi on nörtti ja sosiaaliset taidot nolla. Ei paljon sytytä jos baarissa kuulee että mies on inssi...yöks. No niin, seuraavaksi haukuttavaa ammattiryhmää saa vapaasti ehdottaa tai jatkaa inssien halveksimista! Pääasia että saadaan vähän vaihtelua tuohon emäntien morkkaamiseen.
- dappa
Silja kirjoitti:
Vihdoin asiaa tähän keskusteluun! Laajennan kuitenkin vähän tätä aihetta ja kysynkin: Miksi KUKAAN haluaa dippainssiksi? Itse olen aina pitänyt alaa ja sen ihmisiä todella kuivina, palkka on usein surkea kun otetaan huomioon ne valtavat ylityömäärät joita tehdään ilman korvausta ja monet inssit työskentelevät asioiden kanssa, joista ei loppujen lopuksi ole kenellekään hyötyä. Dippainssi on nörtti ja sosiaaliset taidot nolla. Ei paljon sytytä jos baarissa kuulee että mies on inssi...yöks. No niin, seuraavaksi haukuttavaa ammattiryhmää saa vapaasti ehdottaa tai jatkaa inssien halveksimista! Pääasia että saadaan vähän vaihtelua tuohon emäntien morkkaamiseen.
Tämä on lennokki- ja matkailupalsta, siirtäkää nörttikeskustelut vaikka johonkin tekniikka-osastolle. Tänne ne ei kuulu.
- Einari
emonen kirjoitti:
En pidä siitä että ihmisiä arvostellaan ammatin tai mielenkiinnon kohteen perusteella. Itse olen lentoemäntä ja poikaystäväni opiskelee diplomi-insinööriksi, niin, ja lukee Tekniikan maailmaa ;) Arvostamme molemmat toisiamme ja siis myös toistemme opiskelu- ja ammattivalintoja. Kumpikaan ei ole toistaan parempi, molemmat teemme sitä mistä pidämme.
Emonen, Dippa
Olette oikeassa ja tätä reaktiota halusin. Te taisitte ymmärtää tämän juuri oikein. Näytin edellisellä provollani "anti-DI" että ihmiset eivät kestä kritiikkiä. Tältä siis tuntuu kun joku kusee
toisten henkilökohtaisien valintojen päälle.
Tarkoitukseni oli havainnollistaa että "kaikilla" tuntui olevan oikeus halveksia palvelun ammattilaisia=lentävää henkilökuntaa/kentän henkilökuntaa.
Summa summarum
Antaa niitten lentää ja/tai palvella jotka haluaa. Ja antaa ihmisten istua polilla jos siltä tuntuu.
Ja tiukkapipot ja lentokenttien tärkeilijät pitäisi saada käytöskouluun.
JA VIELÄ YKSI ASIA - Lentokenttä/lounge/check-in/business-luokka/turisti-luokka ei ole pätemisen paikka.
Happy landings
Einari EBG - Joopas
Einari kirjoitti:
Emonen, Dippa
Olette oikeassa ja tätä reaktiota halusin. Te taisitte ymmärtää tämän juuri oikein. Näytin edellisellä provollani "anti-DI" että ihmiset eivät kestä kritiikkiä. Tältä siis tuntuu kun joku kusee
Tarkoitukseni oli havainnollistaa että "kaikilla" tuntui olevan oikeus halveksia palvelun ammattilaisia=lentävää henkilökuntaa/kentän henkilökuntaa.
Summa summarum
Antaa niitten lentää ja/tai palvella jotka haluaa. Ja antaa ihmisten istua polilla jos siltä tuntuu.
JA VIELÄ YKSI ASIA - Lentokenttä/lounge/check-in/business-luokka/turisti-luokka ei ole pätemisen paikka.
Happy landings
Einari EBGOnpa virkistävää lukea älykkään ihmisen fiksua tekstiä ja osuvia mielipiteitä, kerrankin. Harvinaista herkkua täällä...Kiitos!
- Einarilla
Einari kirjoitti:
Emonen, Dippa
Summa summarum
Happy landings
Einari EBGKeskustelu > Ruoka & juoma > Etiketti ja käytöstavat
voisi olla oikea osoite käytöskeskusteluun.
PS - off topic - Olen samma mieltä että Finnairin jne... "tiukkapipot ja lentokenttien tärkeilijät" pitäisi saada käytöskouluun Einarin lailla.
- akateeminen emäntä
Joku kysyy täällä, miksi ei pyrkinyt suoraan lukiosta lentoemännäksi. Siksi kun lukion jälkeen olin 19 v ja ikäraja 22 v. Ja kun lukion jälkeen sitten menin yliopistoon, niin kivahan se on käydä loppuun kun on aloittanut. Ja kurssilaisista ainakin minun aikana 80% oli akateemisia tai ammattikorkean käyneitä. Lentoemännän ammatti on vaativa ja hyvä, että taustalla muu koulutus.
- Hilppa
Jos käytät sanaa "vaativa" lentoemännän ammatista puhuessasi, kerjäät ISOSTI verta nenästäsi!!! Apua, kohta seuraa taas iso kasa viestejä joissa kerrotaan meille typerille emännille kuinka ammatti oikeasti on siivojan ja tarjoilijan työn yhdistelmä, sillä erotuksella että emännät ovat sata kertaa tyhmempiä kuin tarjoilijat ja siivoojat yhteensä.
- :D :D
Hilppa kirjoitti:
Jos käytät sanaa "vaativa" lentoemännän ammatista puhuessasi, kerjäät ISOSTI verta nenästäsi!!! Apua, kohta seuraa taas iso kasa viestejä joissa kerrotaan meille typerille emännille kuinka ammatti oikeasti on siivojan ja tarjoilijan työn yhdistelmä, sillä erotuksella että emännät ovat sata kertaa tyhmempiä kuin tarjoilijat ja siivoojat yhteensä.
Totta, kateus saa ihmiset haukkumaan lentoemäntiä minkä ehtii. Harva muu ammattiryhmä herättää noin paljon keskustelua ja vihan tunteita. Onkohan ne kateelliset naiset, jotka täällä haukkuu (lentoemännillähän käy aika flaksi miesrintamalla) ja sellaiset, jotka ei itse päässeet lentoemänniksi?
- jaahajuu
:D :D kirjoitti:
Totta, kateus saa ihmiset haukkumaan lentoemäntiä minkä ehtii. Harva muu ammattiryhmä herättää noin paljon keskustelua ja vihan tunteita. Onkohan ne kateelliset naiset, jotka täällä haukkuu (lentoemännillähän käy aika flaksi miesrintamalla) ja sellaiset, jotka ei itse päässeet lentoemänniksi?
Naisvaltaisilla aloilla ei saa olla hyviä palkkoja eikä mielekästä työtä (siis samassa paketissa). Jos on sitä kadehtivat kaikki. tyvärr
- mimimim1
Tämä on kyllä joku suomalaisten yleinen sairaus.. Miten ihmeessä voi toisten valinnat ja asiat kiinnostaa näin paljon? Jos sulla itselläs olis asiat hyvin ja olisit omaan elämääsi ja valintoihisi tyytyväinen tuskin olisit täällä itkemässä muiden valintoja. Sulla ei siis selvästikään mene hyvin. Kateellisuus tämän kaiken aiheuttaa ja piste!!! Lentoemännät ovat hyvin usein kauniita naisia jotka tienaavan monesti paremmin kuin monet akateemisen tutkinnon omaavat hissukat. Ammatti on mielenkiintoinen ja hauska. Minä ainakin haluan tehdä loppuelämäni työtä jossa viihdyn eikä tarvi stressata ja raahata töitä kotiin. Edut ovat mukavat ja työkaverit samanoloisia sosiaalisia POSITIIVISIA ja KOHTELIAITA ihmisiä. Katsokaa kaikki itseänne peiliin nyt.
- henni!
Akateeminen pätkätyöttömyys ei enää kiinnostanut. Halusin vakituisen työn ja vakituista palkkaa.
- tietää
Suomessa lentoemäntien ja stuerttien keskiansio (palkka lisineen) on noin 3 400 euroa kuukaudessa. Lisäksi verottomia päivärahoja tulee keskimäärin 430 euroa kuussa. Ateriat ovat ilmaiset.[3]
^^ pitääkö paikaansa ? :O ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 405595
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2234561Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️364514Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?734320Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k264282Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1603785- 963172
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.223055Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!273041Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill102150