Adobe Photoshop

ukko

Photoshopista löytyy kovin monia versioita.
Adobe Photoshop sc, 7, 8 jne..
Osaako joku sanoa minkä hintaisia ne ovat?
Onko hinta laatusuhde oikea, jos ei ole kyse Elementsistä

10

1939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GIMP

1000 euron pinnassa.

Mutta pitkälti vastaava Gimp on ilmainen.

• mistä?miten?

mistä tuon gimpin saikaan? en osannut asentaa sitä :( haluaisin kovastimutta se on TODELLA sekava asentaa :(

tomi

• asennus
        mistä?miten? kirjoitti:

mistä tuon gimpin saikaan? en osannut asentaa sitä :( haluaisin kovastimutta se on TODELLA sekava asentaa :(

tomi

http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html

Kaksi ylintä, eli GTK ja itse GIMP.
        Asenna oletuksin ensin GTK ja Sitten Gimp. Jos RAW kuvien kanssa värkkäät, niin hae ilmainen UFRaw.

http://prdownloads.sourceforge.net/ufraw/ufraw-0.6-setup.exe?download

Gimp ei ole helppo, mutta ei ole Photoshop myöskään.

Hanki joku kuvankäsittely ohjelma, esim Adoben photoshop elements (samanhintainen kuin Paint Shop Pro). Siihen saa hyvän RAW -plugin:in,jota Paint Shop Pro:ssa ei ole (tai on siinä 9 versiossa, mutta kehno).
        Elements:n ominaisuudet riittää tavalliselle tallaajalle ja pitemmällekin.

Sitten kun olet ohjelman hankkinut, niin alat perehtymään sen käyttöön oppaiden avulla ja harjoittelemalla.
        http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9518461856

• ukko
        asennus kirjoitti:

http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html

Kaksi ylintä, eli GTK ja itse GIMP.
        Asenna oletuksin ensin GTK ja Sitten Gimp. Jos RAW kuvien kanssa värkkäät, niin hae ilmainen UFRaw.

http://prdownloads.sourceforge.net/ufraw/ufraw-0.6-setup.exe?download

Gimp ei ole helppo, mutta ei ole Photoshop myöskään.

Hanki joku kuvankäsittely ohjelma, esim Adoben photoshop elements (samanhintainen kuin Paint Shop Pro). Siihen saa hyvän RAW -plugin:in,jota Paint Shop Pro:ssa ei ole (tai on siinä 9 versiossa, mutta kehno).
        Elements:n ominaisuudet riittää tavalliselle tallaajalle ja pitemmällekin.

Sitten kun olet ohjelman hankkinut, niin alat perehtymään sen käyttöön oppaiden avulla ja harjoittelemalla.
        http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9518461856

Huomasitteko ollenkaan mitä tuossa alussa kysyin? ;-)Kaikki täällä vaan juttelevat tuosta gimpistä....

• Ollenkaan
        ukko kirjoitti:

Huomasitteko ollenkaan mitä tuossa alussa kysyin? ;-)Kaikki täällä vaan juttelevat tuosta gimpistä....

Mielestäni vain Elements on "oikean" hintainen.
        Varsinaisessa PS:ssä on "Cadillac lisää".

On myös vain ajankysymys koska tuo "häviää" markkinoilta fuusion seurauksena.
        Aiemmin on jo puhut Mac-version lopettamisesta kannattamattomana.
        Hintaa on liikaa yleiseen käyttöön. Kannattaa hankkia vain jos saa verotukseen.

• Corellille
        Ollenkaan kirjoitti:

Mielestäni vain Elements on "oikean" hintainen.
        Varsinaisessa PS:ssä on "Cadillac lisää".

On myös vain ajankysymys koska tuo "häviää" markkinoilta fuusion seurauksena.
        Aiemmin on jo puhut Mac-version lopettamisesta kannattamattomana.
        Hintaa on liikaa yleiseen käyttöön. Kannattaa hankkia vain jos saa verotukseen.

Mutta ei se ole ziitä kärsinyt.

On edelleenkin hinta/laatuvertailussa ylivoimainen.

• täällä

Photoshopista ei taida kaupasta enää saada muuta kuin noita uudempia versioita eli CS ja CS2. Mikäli ostat uuden paketin täysasennuksena, hinta keikkuu siellä 1000 euron tietämissä. Päivityspaketin saa selvästi halvemmalla. Jos jostakin löydät noita vanhoja versioita käytettynä, hinta/laatu -suhde lienee niissä kohdallaan.

Huomaa kuitenkin, että Adoben tekemä ns. raakakuvien käännösohjelma toimii vain noissa uusimmissa versioissa. Ja niissäkin ihan tuorein vain CS2 -versiossa. Eli mikäli kuvaat digikameralla raakatiedostoja ja käytössäsi on vanhempi PS, joutu kuvatiedostot ensin kääntämään TIFF:ksi tms. formaattiin jollakin muulla ohjelmalla ja vasta sitten käsitellä kuvia PS:ssä.

Olethan tietoinen päivitystiestä? Eli osta esim. saksasta halvalla esim. PS6 OEM -versio. Tämän voit sitten päivittää CS -versioon. En tiedä voiko tuon 6:sen päivittää CS2:seen, jos ei niin osta PS7 OEM ja päivitä se. Täysin laillista tälläinen ja lopullinen hinta lailliselle tuoreelle PS -ohjelmalle jää reilusti alle 400 euron.

• Mika...

Minkälaista työnkulkua haluaa. Photoshopin rawkonvertteri ei ole markkinoiden ainoa, eikä välttämättä edes paras, vaan pitkälti makuasioitahan ne ovat, kun toiminnallisesti niissä ei juuri eroja tunnu olevan. Itse olen Nikonilla kuvatessa pärjännyt loistavasti Photoshop seiskallakin, koska nikon capturesta voi kuvan viedä photariin ilman muunnosta tiffiksi ja lisäksi nikon capturen yhteydessä photariin asennetaan plugi jolla kuvat voi avat suoraan photariin (tekee rawmuunnoksen niukalla säädöllä). En itse näe käytännössä eroa käytänkä photarin rawkonvertteria vai nc:tä, koska molemmat kuitenkin varsin samalaisia konetehon tarpeeltaan, mutta nc juttelee saumattomammin kamerani kanssa joten se työnkulku sopii minulle paremmin. Sitten jos joutuu työstämään useamman eri kameran raakaa, niin lienee syytä käyttää sellaista ohjelmaa joka tukee useampaakin raakamuotoa photarin konvertteri on sellainen, mutta Adopen politiikka lisätä uusien kameroiden tuki vain viimeisimpään versioon haiskahtaa nenääni hiukan pahalta (=> ostat uuden kameran, niin joudut myös ostamaan photarista uuden version, joka on liian raskas pyörimään nykyisessä koneessasi => joudut ostamaan uuden koneenkin => alat miettiä kannattaako kameraa sittenkään vaihtaa).

• ukko
        Mika... kirjoitti:

Minkälaista työnkulkua haluaa. Photoshopin rawkonvertteri ei ole markkinoiden ainoa, eikä välttämättä edes paras, vaan pitkälti makuasioitahan ne ovat, kun toiminnallisesti niissä ei juuri eroja tunnu olevan. Itse olen Nikonilla kuvatessa pärjännyt loistavasti Photoshop seiskallakin, koska nikon capturesta voi kuvan viedä photariin ilman muunnosta tiffiksi ja lisäksi nikon capturen yhteydessä photariin asennetaan plugi jolla kuvat voi avat suoraan photariin (tekee rawmuunnoksen niukalla säädöllä). En itse näe käytännössä eroa käytänkä photarin rawkonvertteria vai nc:tä, koska molemmat kuitenkin varsin samalaisia konetehon tarpeeltaan, mutta nc juttelee saumattomammin kamerani kanssa joten se työnkulku sopii minulle paremmin. Sitten jos joutuu työstämään useamman eri kameran raakaa, niin lienee syytä käyttää sellaista ohjelmaa joka tukee useampaakin raakamuotoa photarin konvertteri on sellainen, mutta Adopen politiikka lisätä uusien kameroiden tuki vain viimeisimpään versioon haiskahtaa nenääni hiukan pahalta (=> ostat uuden kameran, niin joudut myös ostamaan photarista uuden version, joka on liian raskas pyörimään nykyisessä koneessasi => joudut ostamaan uuden koneenkin => alat miettiä kannattaako kameraa sittenkään vaihtaa).

Teille kaikille jotka vastasitte kysymykseeni. Olen taas hiukan viisaampi :)

• kloonuastomi

Onko gimpissä kloonaustyökalua? en löytänyt mistään?
      kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5504
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4104
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2860
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      287
      1362
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1318
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1219
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1126
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      217
      1126
    Aihe