Sukupolvesta toiseen.....

serkku

Oon aina ihmetellyt maajussien vähäjärkisyyttä.
Mutta siihen on aivan selkeä vastaus,sukupolvesta toiseen on aina kotitilalle jätetty se tyhmin joka ei oo päässyt rippikoulua pidemmälle.Se siitä rodunjalostuksesta.

13

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Provogateway Xcuzion74

provo provo prov.. Ihmiset=tyhmiä.

• on tunkemassa

meidän vähäjärkisten heinähattujen joukkoon Bror Wahlroos,Antti Herlin,Jorma Ollila jne joilla kaikilla kartano. Miksiköhän?

• kunniaan
        on tunkemassa kirjoitti:

meidän vähäjärkisten heinähattujen joukkoon Bror Wahlroos,Antti Herlin,Jorma Ollila jne joilla kaikilla kartano. Miksiköhän?

jos Sinä serkkupoika siellä kaupungissa olet niin älykäs, niin kerroppa miksi puhutaan maalaisjärjestä eikä kaupunkilaisjärjestä? Eiköhän maalla selviytyäkseen tarvita paljon enemmän erilaisia taitoja kuin kaupungissa. Miksi sitten kadehditte meitä?

• hesalaisissa...
        kunniaan kirjoitti:

jos Sinä serkkupoika siellä kaupungissa olet niin älykäs, niin kerroppa miksi puhutaan maalaisjärjestä eikä kaupunkilaisjärjestä? Eiköhän maalla selviytyäkseen tarvita paljon enemmän erilaisia taitoja kuin kaupungissa. Miksi sitten kadehditte meitä?

...ainakin on se hyvä puoli ettei ne pidä sitä hasalaisuuttaan minnään ihmejuttuna joka muka nostaa toisten yläpuolelle.

Tätyy kai olla nolla - ja siitä tietoinen - kun yrittää päteä asuinpaikallaan kaupunkilainen/maalainen.

• tervettä käytöstä

ei kai kukaan hullu tule maataloutta pyörittämään sen jälkeen,kuin on lukemaan lähtenyt muulle kuin alemman asteen maatalousalalle.et taida ymmärtää tosiaan siitä maataloudesta mitään minkälaista hyväntekeväisyyttä se on, ja eu lopettaa sen lopunkin. esim "metalliduunarinakin" toisen hommissa on parempi kuin maataloushommissa.

• paremmuuskisa

onkaan menossa?
        >> "metalliduunarinakin" toisen hommissa on parempi kuin maataloushommissa.

• Säälittävää
        paremmuuskisa kirjoitti:

onkaan menossa?
        >> "metalliduunarinakin" toisen hommissa on parempi kuin maataloushommissa.

Eräillä on elämäntapana käydä makailemassa "työ"paikalla.Asenteet on suoraan punikki-iso(-iso)isältä.

• kelpaa

ainakin jos ei pysty maatilaa hankkimaan

• On tyhmiä

Asun paikkakunnalla jossa on voimakasta paperiteollisuutta ja tunnen paljon paperiduunareita ja täytyy sanoa että ei ole liialla älyllä tuo joukko pilattu. Siis ihan oikeesti, siellä tehtaalla on paljon töissä ihan lapsuuden kavereita, ja aikoinaan, kun ne ei pärjänneet koulussa ja kun siihen aikaan 20-30 vuotta sitten paperitehtaalle pääsi vielä aika helposti hommiin, päätyivät nämäkin sinne hommiin. No miksi sitten itse en aikoinani mennyt paperuitehtaalle, no, minä halusin jotakin älyllisesti haastavampaa työtä ja valitsin maanviljelyksen, ja vaikka tulot on pienemmät, en silti kadu valintaani, elämänlaatu on huikeasti parempi kuin paperiduunareilla.

• tervettä käytöstä
        On tyhmiä kirjoitti:

Asun paikkakunnalla jossa on voimakasta paperiteollisuutta ja tunnen paljon paperiduunareita ja täytyy sanoa että ei ole liialla älyllä tuo joukko pilattu. Siis ihan oikeesti, siellä tehtaalla on paljon töissä ihan lapsuuden kavereita, ja aikoinaan, kun ne ei pärjänneet koulussa ja kun siihen aikaan 20-30 vuotta sitten paperitehtaalle pääsi vielä aika helposti hommiin, päätyivät nämäkin sinne hommiin. No miksi sitten itse en aikoinani mennyt paperuitehtaalle, no, minä halusin jotakin älyllisesti haastavampaa työtä ja valitsin maanviljelyksen, ja vaikka tulot on pienemmät, en silti kadu valintaani, elämänlaatu on huikeasti parempi kuin paperiduunareilla.

silloin oli vielä maataloudessakin vapaus päättää omista asioistaankin,se oli mielekästä työtä.vieläkös tilaasi menestyksellä pyörität,kuinka paljon on rahaa mennyt tilan ylläpitoon,on 2 eri asiaa puhua 30v sit aloitetusta maanviljelyksestä,kuin tämänpäivän sääntökurimuksesta ja palkkatuloista, viljeliän realipalkat pudonneet 40%.loppuuhan se sahatavaransahaus ja sellunkeitto kannattamattomana tällä menolla suomesta, "vähenee kuitenkin" tuotantokustanuksien noustessa.

• olet

Taisit itse saada kotitilasta vain 10- metriä etumatkaa.

• polvi paranee

Meillä mietitään sukupolvenvaihdosta, mutta nyt taitaakin olla liian viisaat jatkajat tulossa, molemmilla maisterin paperit takataskussa, eli ei se enää niin mene. Nykyisin jatkajalla täytyy olla älyä ja hermoja. Ei riitä että osaa viljellä vaan pitää hallita myös talous ja teknologia.

• tekniikan tohtori

ja vaimonsa ekonomi. Tekevät kahta työtä kuten minäkin olen 35 vuotta tehnyt. Ennen elätti tila karjakon, työmiehen ja tämän vaimon. Karjakko pystyi palkastaan säästämään kerrostalohuoneiston,kun oli talon ruuassa ja asunnossa. Nyt on isännän ja emännän käytävä muuaalla palkkatöissä. Talon työt tehdään iltaisin,viikonloppuisin ja lomilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      237
      5133
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4171
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3803
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3609
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3540
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3275
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      7
      2704
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2596
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2426
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      59
      2377
    Aihe