Knalli ja Sateenvarjo

White Hall

Tykkääkö kukaan muu Ylen Knalli ja Sateenvarjo- kuunnelmasta. Jos tykkäätte, miksi ja kuka on lempihahmo. Itseeni kolahtaa sen brittihuumori
ja parhaat hahmot ovat Kauko Helovirran Mr. Hamilton-Jones ja Pekka Autiovuoren Richard Lamm. Myös Sir Henry ja Vinku-Wilkins ovat hauskoja.
Kommentoikaa.

17

6012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mozzer

      Mahtava sarja!Jo 80-luvulla menetin sydämeni tälle kuunnelmalle ja pohjusti vahvasti nykyistä brittihuumörin ylistämistä..Kyl noi kaikki hahmot oli niin vahvasti näytelty et ei niistä ns. suosikkia voi nimetä.Tietysti Helovirta/Autiovuori oli eniten äänessä mut kyl muutki oli kymppejä!!Mildred ym...Juonenkehittely huippua kaikkine väärinkäsityksineen ja kommelluksineen!!Eikä varmaan kovin kummosilla tekniikoilla tehdyt 'äänimaailmat' olivat kaikessa karuudessaan hienoja.Upeeta oli saada dc :lta muutamia osia imuroitua,oli aika nostalgista kuunnella kuinka juonet kehittyy Sir Henryn päänmenoksi kaksikon yrittäessä pelastaa ministeriön 'erikoisosastoa'...Mukavaa että joku muukin arvostaa kunnon huumoria!! :)

      • agentti-kotka

        ei kaveritkaa oo niin ihania ja kivoja kuin knalli ja sateeen varjo mun lempi ukkeli on kaikki knalli ja sateenvarjolaiset yhesti kun kaveri tuli ja knalli ja sateeenvarjo alko heitin kamuni ulos ja menin kuuntelee oon kuunnellu ihankaikki knalli ja sateenvarjo kuunnelmat ne on parhaita maailmassa tykkään kuunnella just knallii ja sateenvarjoo


      • Keegan

        Moi!

        Mulla on aika paljon Knalli ja Sateenvarjo -kuunnelmia, mutta paljon puutuu.
        Ostaisin. Löytyykö?? Missä muodosssa? Ja hinta?
        Vastaukset: [email protected]


    • Kratti

      Kuuntelin edellsitä uusintakertaa, jossa ainakin joitakin jaksoja esitettiin useampaan kertaan, ja innoissani aloitin tämänkin uusintakerran kuuntelun, mutta nyt alkaa jo hiukan tympimään, vaikka olisi vielä reilu vuosi jäljellä. Nauhoittelen jaksot kuitenkin loppuun asti. Toivottavasti välillä arkistoista etsitään jotain muuta tai vaikka tehdään joku aivan uusi sarja.

      • Mozzer

        Onhan ne tietysti samalla kaavalla tehtyjä mut peittoo nykyiset tv-juonet aika pitkästi..näis on sentääs huumorinkukkaa toisin kuin voi sanoa monista komediasarjoista mitä nykyään tuotetaan..kuten huomaatte oon aika vannoutunu 'fani',mut kyl mun 10/13 v. likatki näistä tykkää..kuten muustaki ns. brittitouhusta (hyvät geenit?).Mr Bean on niille Nr.1!!!Fast Show yms... Sori jos olen sarjalle liian innokas ne nyt vaan kuulu mun nuoruuteen kaiken muun ohessa (Sex pistols mukaanlukien.. ) sanokaa suoraan vaan,hulluja on monenlaisia mutta tää on varmaan niistä parhaimpia hullutuksia.................


    • Jo 1980-luvulta asti olen sitä kuunnellut, nauhoittanutkin olen. Varsinkin alussa pidin kovasti, alkupään osat ovatkin parhaita. Sitten se alkoi vähän toistaa itseään ja nyttemmin jo osa henkilöistäkin vaihtunut, niin menettää kyllä terävyytensä. Hauska se on aina silti.

    • knalli& sateenvarjo fani

      Moi! Mä tykkään Toooodella paljon knalli ja sateenvarjo kuunnelmista ja tuun aina tykkäämään!!!!!!!!!! oon kuunnellut joka ikisen jakson mitä on tullu ,koska ne on kaikki mulla koneellaja enkun kielisestä the men from the ministry.tykkään aila svedbergin mildred murffinistä ja hj:stä ja lammistä,lordi stilttonistä,sir clivestä ja muut hahmot on kans kivoja ja video on kans hyvä ja ihana lasten leikkiähän sen nimi oli.tosi kivoja nää kuunnelmat ku aina melkein joka jaksossa kaksikko möhlii ja jne jne..harmi vaan kun hj:n esittäjä kuoli ja nyt on se lenox brown.meistä viiestä lapsesta iso veli ja minä tykätään .sori täst tuli kyllä jo aika pitkä.moido

    • knalli_fani_92

      mulla on 70 knalli osaa ietokoneelani ja haluaisin lisää niitä mutta kun niitä ei tahdo löytyä mistään minun lempihahmo on richard lamm ja hamilton jones

      • Knalliholisti

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Knallit ovat ehdottomasti parhaita mitä ne nyt ovatkaan... kuunnelmia. Suosikkihahmojani ovat Lamm, Mildred ja Hamilton-Jones.

        Mitäs mieltä muuten olet näistä kahdesta jo kuullusta uudesta jaksosta? Minusta viime lauantain "Outoa ystävällisyyttä" on aivan loistava!

        K&S rules forever!!!


      • agentti-kotka
        Knalliholisti kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Knallit ovat ehdottomasti parhaita mitä ne nyt ovatkaan... kuunnelmia. Suosikkihahmojani ovat Lamm, Mildred ja Hamilton-Jones.

        Mitäs mieltä muuten olet näistä kahdesta jo kuullusta uudesta jaksosta? Minusta viime lauantain "Outoa ystävällisyyttä" on aivan loistava!

        K&S rules forever!!!

        oon kuunnellu kaikki kanalli ja sateenvarjot ne on parhaita muihin verrattuna oon knalli ja sateenvarjon suuri SUURI IHAILIJA


    • on maailman

      parhaimpia kuunnelmia! Oon kuunnellu niitä ihan pienestä asti! Kaikki hahmot on ihania! Varsinki just Lamm ja Hamilton-Jones!! Ihanan no no no mikä se nyt taas olikaan...pöhköjä!! :D

      • Knalliholisti

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Knallit ovat ehdottomasti parhaita mitä ne nyt ovatkaan... kuunnelmia. Suosikkihahmojani ovat Lamm, Mildred ja Hamilton-Jones.

        Mitäs mieltä muuten olet näistä kolmesta jo kuullusta uudesta jaksosta? Minusta toissa lauantain "Outoa ystävällisyyttä" on aivan loistava!

        K&S rules forever!


    • agentti-kotka

      mä tykkäään enempi kuin kukaan maailmasssa knalli ja sateenvarjosta

    • Ulpuk85ka

      Mä diggaan myös tuota Knalli ja sateenvarjo
      -kuunnelmaa. Elli Castren on mun suosikkinäyttelijä kyseisessä elokuvassa.

      • Richard Valentino Lamm

        Knalli ja Sateenvarjon fanit voivat pitää tästä sivusta: www.knallijasateenvarjo.pikkupaprika.com


    • joo paras radio sarja sitten "linnunradan käsikirja liftareille"
      sarja on hulvattoman hauska ja opettava, parhaat hahmot omasta mielestä ovat Richard Lamm se on niin hauska sälli, sitten sir Henry Pitkin seon niin koominen kun hermostuu pojille =) oikeastaan sarjassa ei ole huonoja hahmoja ollenkaan, sarja on nerokas ja kevyt etenkin ennen nukkumaan menoa, parasta viihdettä mitä Suomi on saanut aikaan.

    • tykännyt jo kauan

      Tykkään! Ja jos ei aikoinaan tullut äänitettyä sitä c-kaseteille, sitä saa nyt CD-levyinäkin! Varsinainen kulttuuriteko Yleltä! Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      103
      5695
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3766
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      105
      3372
    4. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      203
      3127
    5. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2941
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      117
      2121
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      621
      1908
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      168
      1724
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1364
    10. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      149
      1352
    Aihe